Feeling Minnesota (1996)

Komedie / Drama

geregisseerd door Steven Baigelman
met Keanu Reeves, Vincent D'Onofrio en Cameron Diaz

Na 20 jaar afwezigheid keert Jjaks terug naar zijn geboorteplaats om het huwelijk van zijn broer Sam bij te wonen. De bruid, Freddie, is door de lokale maffiabaas gedwongen om in het huwelijk te treden met Sam. Bij het zien van Jjaks raakt ze verliefd op hem. Ze haalt hem over met haar te vluchten en een grote som geld van Sam te stelen.

Eerste keer dat ik hem zag - goed gevoel
Tweede keer - minder goed gevoel
Gemiddelde score dus

Ga deze film morgen kopen, aanbieding bij de trekpleister hehe
ben benieuwd, Cameron is toch wel m'n favoriete actrice

Gewoon Slechte film.
Moet en kan gezegd worden.
Superslecht verhaal met wel extreem slechte dialogen. Waar sloegen die nou op? -Kom op zeg!
De manier waarop Cameron haar tekst eruit brabbelde vond ik mateloos irritant!
Reeves was zo slecht nog niet, al was het allesbehalve wat ik van hem gewoon ben.
D'onofrio vond ik dan wel goed spelen.
Maar misschien is dat zo wat het enige positieve dat ik erover kwijt kan.
Zonde...

Feeling Minnesota

* 1/2

FisherKing
Waarom ga je dit kijken ?

Omdat ik dit als kerstcadeau kreeg van iemand

FisherKing
Legitieme reden

Dat dacht ik ook ... dus

kArIzMa_TuRk
een goeie film, goed geacteerd door Reeves en Diaz. krijgt een verdiende 3* van mij..

avatar van Filmkriebel
Een minder goede film met Keanu Reeves en Cameron Diaz. De personages zijn zo onsympathiek en dom, dat ik er weinig om gaf. Ze zijn zo dom, dat ze de sleutel vergeten in hun auto, en dan een andere auto stelen in plaats van de ruit in te slaan... Het is in elk geval een onzinnige en bij momenten gewelddadige komedie (al was er niet veel lachen aan), die nergens naartoe gaat, zoals een kip zonder kop. Gebuisd !

Meneer Bungel
Wat een negativiteit hier... Het is alweer wat jaartjes geleden dat ik 'm (een paar keer) zag, maar vond het zeer vermakelijk. De dommigheid van de personages hoort er een beetje bij en het loopt allemaal lekker uit de hand. Nodig weer eens zien.

'Feeling Minnesota' is trouwens een stukje songtekst van Soundgarden's ''Badmotorfinger'': "I'm looking California and feeling Minnesota'' (uit het nummer 'Outshined'). Wereldplaat trouwens.

avatar van Aapje81
Ik heb dit altijd een geweldige film gevonden de chemie tussen Diaz en Reeves is volop aanwezig en Diaz was na Head above Water ongelofelijk sexy. Nee, ik kijk graag naar deze film.

avatar van missl
Slechte film over 2 broers die heel vervelend zijn tegen elkaar. Dialogen zijn nietszeggend.

avatar van soom
Time is like an orange.
Everything happens for a reason.

Die eerste is mooi. De tweede haal ik aan, omdat ik daar onvoorwaardelijk in geloof. Hoe je ook in het leven staat, met welke gedachten je ook gebukt gaat, onder waar je tegen vecht. Het is állemaal de bedoeling. Élke kleine stap brengt je tenslotte tot een grotere stap. Al is wat je tegenkomt nog zo verdrietig..

Nou, dit is wel zwart, ja. Mm. Niet zo goed uitgewerkt ofzo. Cammie is het leukst. Keanu is tja, matig, en het laagje magie dat sommige andere films wel hebben, ontbreekt wel.
Ze doen hun best. Waarschijnlijk mag ik niet meer verlangen.

grappige film