Feast of Love (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Robert Benton
met Morgan Freeman, Greg Kinnear en Radha Mitchell

Als een moderne versie van A Midsummer Night's Dream brengt deze film een ode aan de liefde. Professor Harry Stevenson (Morgan Freeman) waakt als het ware over zijn kennissenkring. Vanaf een afstandje ziet hij de onderlinge relaties veranderen. Van vriendschap tot verliefdheid en soms van verliefdheid tot verdriet. Al deze relaties samen en de verbanden ertussen vormen een eigentijdse romantische fabel.

avatar van alec
Mooie smaakvolle film. Vrij gereserveerd en sommige scenes zijn nogal expliciet. Het verhaal wordt zorgvuldig verteld waardoor je niet voor verrassingen staat.
Esther_ke schreef:

Goed acteerwerk door alle personages.

Inderdaad, prachtig vertolkt, mede door spelers als Selma Blair, Toby Hemingway en Alexa Davalos.
Een *4.0

avatar van girl in the moon
The end is always right there... in the beginning!
ain't that the truth!

Mooie film, helder verhaal!

pff saaie film,een echt tegenvaller

avatar van missl
Toch wel een film die me interesseerde.

avatar van TheRisingSun
Iemand enig idee van een dvd-release?!

avatar van Dooz
Vond hem niet bijzonder. Vond hem traag en tegenvallen...

avatar van TragieStar.*
Klinkt goed en natuurlijk ook de cast, wil hem graag zien.

Ik dacht dus dat ik deze film al gezien had. blijkbaar niet. Hele goede film. Naar het einde toe wordt hij wel mooier. Verhaal is goed. spelen goed acteurs in mee.

avatar van FullMoon
Mooie film hoor. Veel ontroerende scenes. Voor mij was het een beetje voorspelbaar, maar dat heeft de sfeer van de film niet bederft. Een dikke 3.5 *

Een zogenaamde kleine film, deze geforceerd aandoende combinatie van een gevoelig liefdesverhaal (rondom liefde en vergeving) en een drama, die wat voortkabbelt zonder opzienbarend te zijn en wazig rond lijkt te draaien rondom het plot. Is deze film gebaseerd op 'a Midsummer Nights Dream'?

Amerikanen zijn dol op dit soort films, over de liefde, met wat comedy elementen en een serieuze ondertoon. Ik wat minder. Een wat caleidoscopisch beeld van een aantal koppels, die op zoek zijn naar de ideale partner en het grote geluk. Centraal staat een oudere professor die als vraagbaak dient en levenswijsheden rondstrooit.

Ik moest ergens denken aan Rachel getting married. Minder om het verhaal dan om de sfeer en de toon. Maar het is zeker geen slechte film, zorgvuldig gemaakt en prima geacteerd. Het verhaal hield me zeker in m'n stoel en was bij vlagen aangrijpend. Maar ook met weinig verrassends. Teveel een sprookje, waarin ieder naar het goede streeft. Met maar één booswicht. Die krijgt op het eind dan ook een klap voor z'n kop. En ze leefden nog lang en gelukkig.

Na een paar misperen weet regisseur Robert Benton opnieuw te scoren met deze innemende film over liefde en verdriet; twee entiteiten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn en ervoor zorgen dat liefde niet alleen maar een feestmaal is. Ondanks de serieuze ondertoon blijft de film vrij luchtig. Een ½* extra voor het vertederende einde.
Er is geen beginnen aan om een lijstje met topacteurs te maken. Dat zou per film allicht gaan variëren. In een dergelijk toplijstje zou bij mij Morgan Freeman evenwel een vaste waarde zijn. Waarom dat is, bewijst hij in deze film andermaal.