Feast of Love (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Robert Benton
met Morgan Freeman, Greg Kinnear en Radha Mitchell

Als een moderne versie van A Midsummer Night's Dream brengt deze film een ode aan de liefde. Professor Harry Stevenson (Morgan Freeman) waakt als het ware over zijn kennissenkring. Vanaf een afstandje ziet hij de onderlinge relaties veranderen. Van vriendschap tot verliefdheid en soms van verliefdheid tot verdriet. Al deze relaties samen en de verbanden ertussen vormen een eigentijdse romantische fabel.

avatar van Esteban
TRAILER : http://www.apple.com/trailers/mgm/feastoflove/

Van Robert Benton verwacht ik geen wonderen, het is altijd 'n beetje half werk. Maar Greg Kinnear maakt altijd (meestal) interessante keuzes, de overige cast klinkt eveneens niet verkeerd en de trailer ziet er alles behalve slecht uit. Benieuwd naar het eindresultaat.

Esteban schreef:
TRAILER : http://www.apple.com/trailers/mgm/feastoflove/

ziet er idd leuk uit ben benieuwd

avatar van tess
Dit is de meest kansloze film die ik ooit heb gezien. Nou ja, bijna de meest kansloze...

B) Het gaat voor eeuwig door
C) Negen van de tien scenes zijn de mensen naakt (als ik naakte mensen wil zien dan kijk ik wel een ander soort film)
D) You call that love?!
Zeer, zeer droevig.

veron35
tess schreef:
A) Er zit geen verhaal in

Dit klinkt anders best goed.

avatar van Nicolage Rico
veron35 schreef:

Dit klinkt anders best goed.

Is dit porno?

Prachtige kleine film over liefde , gevoelens en het leven , Freeman is werkelijk geniaal de rest van de cast speelt ook op zeer hoog niveau , een dikke negen dus 4.5*

avatar van too-sweet
Alleen al omdat de bovenstaande reacties zo van elkaar verschillen moet ik deze film echt gaan zien.
Daar word ik echt nieuwsgierig van.

als jij er niks aan vindt, dan stem svp liever niet.
want zo haal je de film in waarde naar onder ten opzichte van de mensen die hem de moeite waard vinden. 4,5

als jij er niks aan vindt, dan stem svp liever niet.

Wat een onzin, als iemand het een slechte film vindt dan moet ie ook zo stemmen. Zo ontstaat er namelijk een 'gemiddelde' van stemmen...

avatar van Norma
als jij er niks aan vindt, dan stem svp liever niet.

Tsjee, tess toch! Hoe kun je! Je wéét toch hopelijk wel dat el padrino hierzo de waarde van films bepaalt?!

ik vond het een schitterende film liefde vanuit verschillend perspectief gezien. goede acteurprestatie's. 4,5!

Een heel gevoelige film waarin diverse kanten van de liefde worden belicht. Realistisch, gevoelig, warm en emotioneel.

Mooie acteerprestaties van alle acteurs.

avatar van too-sweet
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 15 minuten niet goed wist wat ik van deze film moest denken. Ik zat dus niet meteen in het verhaal .Even dacht ik nog ik ga me aansluiten bij de mening van tess. Maar niets is minder waar. Hoe verder in de film hoe meer ik me in kon leven in de levens van de mensen in de film. En uiteindelijk kan ik zeggen dat de film me toch geraakt heeft. En dat maakt voor mij een film (in dit genre-drama-) tot een goede film.Ik kan me verder helemaal aansluiten bij roy7477:(realistisch,gevoelig,warm en emotioneel)

En ja het moet weer gezegt worden; Freeman zet weer een geweldige acteerprestatie neer
Een dikke 4*

als jij er niks aan vindt, dan stem svp liever niet.

Sorry hoor El Padrino, maar iemand die Daddy Day Camp (een 1,8 bij IMDB, nr. 17 in de bottom top 100) een 5,0 geeft kan ik niet serieus nemen. Volgens mij duw jij de gemiddelden van 'slechte' films omhoog, zodat het juist goed is dat anderen dat gemiddelde weer omlaag trekken waardoor er een wat juister beeld ontstaat.

Als je bij elke film die je niks aan vindt, niet meer mag stemmen hebben we alleen nog maar toppers hier op moviemeter .

is er een lijst van films waar jeff buckly's aleeloeja in voor komt? want sjonge...

elhamlalila schreef:

Mijn lijstje is vast niet volledig....

Basquiat (John Cale)
Deliver Us from Evil (Joseph Arthur)
The Edukators (Jeff Buckly)
Kissed by Winter (Jeff Buckly)
Lord of War (Jeff Buckly)
Shrek (John Cale)

Film met moeite uitgezeten.
De verschillende karakters maken weinig indruk.
Film zat eigenlijk vol met ongeloofwaardige relaties en ontmoetingen.
Zelfs Morgan Freeman maakt geen indruk.

elhamlalila schreef:

in al deze films:

Ik vond hem een beetje soft, en ik kon niet in de film komen

Vreselijk langdradige en saaie film over diverse relaties.
Middelpunt is de koffietent waar Freeman als professor wat wijze raad mompelt. Er onstaat een lesbische verhouding, nieuwe medewerkster wordt aan"genomen"in koffie tent.
En voor alle personages geldt bijna dat men de zelfde dag nog het nest induikt met een partner.
Het gaat allemaal razendsnel en vooral makkelijk.

Verhaal leidt nergens naar

Vervelend

Ik vond het een erg goede film. Hij heeft me op een of andere manier geraakt. En Freeman speelt fantastisch. 4.5 *

tragikomedie zonder enige diepgang. de gevoelige onderwerpen raken je daardoor geen enkele keer. letterlijk en figuurlijk een film met weinig om t lijf.

nina_ketelaars
Ik vond het een super mooie film, en zeker ook Jeff Buckley's Hallelujah!

Mooie en ontroerende film met een goed acterende Morgan Freeman. Ik vind dat hij sommige films nog wel eens op de automatische piloot afwerkt, maar in deze film komt hij gewoon goed over. Ook Gregg Kinnear levert een prima prestatie.

Kijken! Bij voorkeur arm in arm met je vriend, vriendin, man of vrouw.... of maitresse (kan ook natuurlijk).

avatar van KW2
KW2
tess schreef:

B) Het gaat voor eeuwig door
D) You call that love?!
Zeer, zeer droevig.

A. Zeer zeker wel. En hoewel het inderdaad niet bijzonder complex is, ontstijgt het het niveau van menig andere film die nu bijvoorbeeld in de bios draaien.
B. Net iets meer dan anderhalf uur vond ik precies lang genoeg om te zorgen dat de film niet afgeraffeld of langdradig aanvoelde.
C. Jij hebt duidelijk een andere film gezien.
D. Hoewel ik begrijp dat het voor sommige mensen als "cheesy" wordt gezien, kwam voor mij de liefde in deze film juist als heel eerlijk en open over, en geeft effectief de donkere notie dat het allermooiste in je leven je plotseling weer kan verlaten.

Prachtige film.

avatar van kanjertje
Heel middelmatig, dus 2,5
Want onoverzichtelijk, springt constant van de hak op de tak.
Ook in de tijd constant flash forwards en flash backs.
Tevens zoveel personages dat je op de duur niet dadelijk weet over wie het nu gaat.
Heb Morgan Freeman al meermaals (nog) beter zien acteren dan in deze film.

avatar van Esther_ke
Goede film met een heel mooi en ontroerend verhaal.
Goed acteerwerk door alle personages.

Een aanrader!

avatar van tal1b
niet goed, niet slecht, je moet er van houden.