Dangerous Beauty (1998)

Alternatieve titel: A Destiny of Her Own

geregisseerd door Marshall Herskovitz
met Catherine McCormack, Rufus Sewell en Oliver Platt

Venetië, 16e eeuw. Wanneer Veronica Franco de volwassen leeftijd bereikt kan ze niet trouwen met Marco Venier, de man van wie ze houdt, omdat ze geen geld heeft. Ze wordt door haar moeder Paolo overgehaald om courtesan te worden.

avatar van narva77
vanavond opnemen, vooral vanwege Moira Kelly...zucht

vanavond opnemen, vooral vanwege Moira Kelly
Bespaar je de moeite.

Ik ga hem enkel en alleen checken omwille van de beeldmooie watts

Ik vind de film helemaal geweldig!

avatar van Fran
Een hele mooie film. De setting is ook schitterend in het mooie Venetie. Je waant je gewoon in die tijd en plaats als je de film kijkt. Tenminste .... dat had ik !

avatar van Mads Smikkelsen
Mooie film met schitterende beelden van Venetie, goed verhaal wat aan deze tijd aangepast. Mooi geacteerd.

Geweldige film!

avatar van DragQueen
De kostuums, en settings van venetie zijn mooi. en tevens goed in beeld gebracht. en hoewel er best leuk geacteerd wordt, en het verhaal ook wel in orde is, heerst er voor mj toch een te groot rtl 4 drama-avond gehalte in deze prent. 2 sterren.

Best een aardige film over Veronica Franco, destijds zo'n beetje de bekendste courtisane van Venetië.
Film kabbelt aanvankelijk een beetje voort, maar wordt van lieverlee leuker en vooral het einde is de moeite waard.
Met de mij onbekende Catherine McCormack hebben de makers van de film een prachtige vrouw voor de hoofdrol gevonden. Mensen die de film alleen maar willen bekijken voor Moira Kelly en/of Naomi Watts kunnen zich de moeite besparen, want beiden hebben maar een mini-rolletje.

Aardige film, meer ook niet. Ik vind de drama en het belang van de kunsten niet voldoende subtiel uitgewerkt, de scene van de Holy Inquisition was zowaar absurde komedie, in dat opzicht is het eigenlijk temeer een feel good film. En dat laatste doet de film wel goed, het is op en top genieten van Renaissance Venetië.

avatar van pumbaaaaaaaaaa
Indertijd toevallig op terecht gekomen op het toenmalige Filmnet. Deze film was een zeer aangename verassing! Prachtige score, goed geacteerd. Ik heb de DVD gekocht en eens op de zoveel jaar bekijk ik deze toch nog eens. De film gaat niet vervelen na al die jaren