Beautiful Girls (1996)

3,21

Drama / Komedie

geregisseerd door Ted Demme
met Timothy Hutton, Matt Dillon en Natalie Portman

Een groepje schoolvrienden organiseert een reünie in een saai sneeuwig stadje. Niets is moeilijker dan afscheid nemen van je jeugd. Er lopen zoveel mooie vrouwen rond, dat je nooit weet of je de juiste te pakken hebt. Dit fenomeen bindt een groepje vrienden uit een klein Amerikaans stadje. Ze lopen tegen de dertig, maar gedragen zich als onvervalste pubers.

47 BERICHTEN 8 MENINGEN
avatar van Mescaline
Heerlijke feel-good movie!
Het niveau van acteren was zeer hoog.. en ze weten van een vrij simpel verhaal toch iets leuks te maken.
Heb het gevoel dat ze echt wel moeite hebben gedaan om de film boven het gemiddelde uit telaten komen.. en dat is ook zeker gelukt!
Ook de muziek in de film was goed en gaf een relaxed gevoel..
Zeker een geslaagde film!.. drama.. maar erg luchtig en leuk gebracht
4 wel verdiende sterren!. Aanrader!

avatar van Mescaline
Wat een heerlijke film is dit zeg!
Voor de 2de keer bekeken en weer maakt de film indruk!
De personages zijn gewoon erg realistisch en lekker simpel! het verhaal is rustig en relaxed.. maar met de nodige gebeurtenissen.. nergens is het in iedergeval te veel of te onrealistisch..
geef een halfje meer! en een derde kijkbeurt gaat er zeker ook nog wel een keer aankomen!

Valt me op dat in een jaar tijd.. deze film na mijn recensie geen aandacht meer kreeg.. dit is echt pure zonde.. want deze film verdiend het gewoon!

avatar van jumperjack
Ik heb Beautiful Girls net voor de 2e keer gekeken en opnieuw raakt de film me enorm. Afscheid nemen van je jeugd is heel moeilijk dat herinner ik mezelf ook nog heel goed, maar uiteindelijk maak je keuze's en dat is volgens mij het thema van deze film : het maken van keuze's. Dit wordt allemaal op een zeer realistische wijze naar voren gebracht. Super!

avatar van Fran
Ja, een heerlijk filmpje om naar te kijken. Ik hou wel van films met zo'n gemoedelijk dorps sfeertje erin. Waarin het verhaal misschien niet al te spannend is maar waar je je gewoon lekker kan inleven in de personage's en hun leventje. Wat dat betreft zit je bij deze film helemaal goed.

Met de humor zit het in deze film ook heel goed. Het is heel subtiel maar ik heb een paar keer flink zitten lachen. De scene bijvoorbeeld met Rosie o Donnel die in de supermarkt maar bleef doorratelen tegen Hutton en Dillon was erg geestig.

Ja, als ik deze film in de schappen van de dvd winkel zie zou ik hem zo meenemen.

avatar van Attieee
Ik heb de film voor 1,50 gekocht,
en meer had ik er achteraf ook niet voor willen geven
daarom ook 1,5*

Hankieh
Hankieh schreef:
Nou ik vond dit maar niks. Verveelde me kapot... maar dat zie je ook wel aan het cijfer dat ik gaf.

Misschien dat ik deze vanavond opnieuw ga kijken, misschien heeft deze film een 2 keer kijken nodig om hem mooi te vinden.

Want ik kan me toch niet voorstellen dat ik deze toen niks vond, als je de cast ziet...

avatar van Jeremiah1989
Relaxe film, makes me think about life...

avatar van TragieStar.*

Een film die ik graag al heel lang wil zien..

avatar van host
Leuke cast (met als uitschieter Natalie Portman als pre-puber), leuke sfeer (besneeuwd dorpje in noorden van de VS), maar het verhaal wil niet echt los komen van een wat karikaturaal script: de karakters blijven meer typetjes dan dat ze echte mensen worden. Commentaar van mijn partner: 'weer zo'n stomme Amerikaanse film'. En ook dat is waar, het is allemaal net iets te mooi om waar te zijn. En toch heb ik iets met deze film... en met de titelsong, die af en toe in de soundtrack opduikt.

avatar van blurp194
Tsja.

Kennelijk toch al eens gezien - de scène met de sneeuwschuiver was me wel wat bijgebleven. En de rest gelukkig wel weer vergeten. Want toch verder een weinig opvallende film, afgezien van de acteurs/trices die later beroemd zouden gaan worden. Niet dat er in deze film nou zo goed geacteerd wordt - in de eerste minuten, bij het drinken van de warme choco gaat het al behoorlijk mis. En over het geheel valt het verhaal toch wel behoorlijk tegen. Er zijn toch echt talloze films in dezelfde sfeer die heel veel beter gelukt zijn - en zoiets als een Singles (1992) is dit toch absoluut niet.

Nathalie Portman steelt de film wel, eigenlijk. En verdiend ook nog. De rest laat vooral zien wat we achteraf in al hun rollen zien terugkomen - Matt Dillon's ietsje vermoeide scheve glimlach, Uma's knipperende wenkbrauw. Een voorspelling die toch een beetje uitgekomen is, daarmee.

avatar van Suleika1
Echt nogal een saaie deprimerende film..was blij dat ie afgelopen was..

avatar van Boenga
Een feelgood-movie die op geen enkele manier uitblinkt, maar evenmin echt zwakke punten heeft (tenzij de aanwezigheid van Matt Dillan, maar dat is dan wel een heel persoonlijke visie).
Veel diepgang zit er niet in, maar 'luchtig' is zeker geen negatief woord, en ik denk dat er wel voor iedereen een herkenbaar personage of situatie in het verhaal zit.

Ik zou 3 sterren geven, maar voeg er een halfje aan toe voor de electrische golven tussen Hutton en Portman. De verliefdheid, de licht erotische uitstraling, de twijfels, de onzekerheid,.... het wordt bijzonder mooi neergezet.

avatar van Marvinleeaday
sterke film waarin, door een high school reunie, 5 vrienden over hun relaties gaan nadenken.

avatar van Leo1954
Leuke cast, redelijk onderhoudend, 13 in een dozijn film. Vond m al behoorlijk gedateerd overkomen, maar verder was het best aardig.

Een redelijke film met leuke momenten. Dat gedoe met dat kleine kind daar kreeg ik wel die kriebels van. Ook vond ik de film niet echt een begin en een eind hebben. Een greep uit een groep mensen's leven. Ben meer liefhebber van een film die richting een climax gaat.

Reünie-films zijn altijd "In" en deze "Beautiful Girls" is gelukkig niet zo dom-dwaas als heel veel van dergelijke films waarbij tieners amper volwassen zijn geworden en is dus ook wat inhoudelijker.
Groots is het echter ook weer niet, daarvoor zijn er te veel clichématige toestanden en personages.
Een piepjong Natalie Portman is erg charmant en speelt een dertienjarige die zoals steeds bij Amerikanen, heel intelligent is en haar leeftijd ver voor.

avatar van Roger Thornhill
"A supermodel is a bottled promise!" Deze film herinnerde ik me vooral vanwege Michael Rapaports onverwacht lyrische ontboezeming over de waarde van vrouwelijke schoonheid. Bij herziening begrijp ik waarom er niet méér is blijven hangen, want buiten Willie (Timothy Hutton) krijgen de personages eigenlijk niet veel diepte, en hoewel de lijst van bekende acteurs en actrices onwaarschijnlijk groot is zitten er niet veel tussen die mijn aandacht kunnen vasthouden. Je zou Beautiful girls kunnen zien als I vitelloni vijf jaar later, en het is mooi dat er zoveel aandacht is voor het ensemblespel van de enthousiaste en (meestentijds) jonge cast, maar er komt eigenlijk maar heel weinig boeiends van de grond, en de onaantrekkelijke fotografie van het onaantrekkelijke stadje doet de film ook geen goed. Afgezien van de rol van Hutton wordt het voornaamste lichtpuntje verrassend genoeg verzorgd door een actrice waar ik zelf nooit veel mee heb gehad maar van wie ik de laatste tijd steeds meer ga inzien dat ze toch wel degelijk een hoop in haar mars heeft: Natalie Portman steelt moeiteloos elke scène waarin ze verschijnt, en haar ontmoetingen met Hutton zijn steeds vermakelijk èn spannend. O, en natuurlijk het hilarische gebruik dat Hutton maakt van de sneeuwschuiver...