Persuasion (2007)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Romantiek

geregisseerd door Adrian Shergold
met Sally Hawkins, Rupert Penry-Jones en Alice Krige

Anne (Sally Hawkins) liet zich acht jaar geleden overhalen door haar snobistische familie om het huwelijksaanzoek van een jonge kapitein (Rupert Penry-Jones) af te wijzen. Nu is hij teruggekeerd van zee als een welvarend man die carriere heeft gemaakt.

Uitstekende, heldere Jane Austen-verfilming.

avatar van Ganesha
Leuk dat deze versie er nu ook op staat!
Erg mooi gefilmd; leuke acteurs
Als Buffy-fan vond ik het vooral erg leuk om Anthony Head in de rol te zien van sir Walter Elliott
Ik vind de andere Persuasion-versie uit 1995 ook erg mooi, moeilijk kiezen welke het beste is
Deze heeft iig leukere acteurs en mooiere beelden van Engeland, met name van Lyme aan de kust

Mad
Ik vind deze persuasion versie juist veel mooier dan de vorige!!! Maar dit komt waarschijnlijk vooral dat ik de acteurs beter vind. (en knapper )

avatar van Ganesha
Mad schreef:

ja, knapper vind ik ze zeker ook wel (met name Rupert P-J:-))

Mad
ja, knapper vind ik ze zeker ook wel (met name Rupert P-J:-))
ik vind deze verfilming over het algemeen wel leuker, vooral het stuk in Lyme, maar in de film uit 1995 vind ik het stuk in Bath romantischer en meer kloppend met het boek[/quote]

Dat klopt, de film uit 1995 klopt meer dan de nieuwe versie, maar ik vind haar zo lelijk dat ik toch liever naar deze film kijk!

avatar van Julie
is deze film nog niet verkrijgbaar? ik kan deze echter nergens vinden
het boek was zo mooi
ik kan niet wachten

love this film!
niets is liever dan zo'n film bekijken
als je nood hebt aan romantiek

hoi Julie jij kon de film niet vinden, hij is te koop bij bol.com voor 14,99
ik heb hem zelf opgenomen van de tv op mijn harde schijf, kan hem dus kijken wanneer ik maar wil. en ja ik zwijmel ook helemaal weg bij Rupert. heb zelfs een foto van hem in mijn gsm staan.
heb van deze nog niet veel verschillende gezien dus kan daar niet over oordelen maar het boek heb ik wel gelezen.
Rupert speeld ook in de serie Spooks.
van mij mag deze film wel 5 sterren hebben *****

hey diskinfo
dank je voor de informatie
maar ik heb hem ondertussen al gevonden bij de standaard boekhandel.
En net als jij zwijmel ik ook voor Rupert Hij is dicht in de buurt om Mr. Darcy te verslaan
Maar Toby Stephens als Mr. Rochester in Jane Eyre is nog altijd een ietsie pietsie mijn favoriet. Hoewel ik eigenlijk toch niet tussen de twee zou kizen
Maar ja, het ging hier over films remember

ik verhoog mijn stem ook.
ik hou gewoon van deze film

avatar van Katharina
Schitterend verhaal (dat kan niet anders bij Jane Austen ) en ook schitterend verfilmd, er zitten een aantal erg mooie beelden bij.
Het acteerwerk is ook erg goed, met name dat van Sally Hawkins.

avatar van MissyNador
Prachtige film met een geweldig verhaal. Het einde is prachtig!! Love it

avatar van Gorillaz
Een prachtige film met goed acteurs, al vind ik de oude versie ietsje mooier. De acteurs spelen daar iets overtuigender vind ik, vooral zij. Maar het blijft een prachtig verhaal, heel geloofwaardig uitgewerkt met veel aandacht voor de emoties. De prachtige landschappen van Engeland werken ook altijd zo goed mee! Heerlijke films zijn dit voor een regenachtige (of koude) zondagmiddag.

avatar van scumfrog
Ik hoop voor de lezers dat het boek interessanter is. Gaap geeuw………

avatar van Dutchfan
Schitterende film,schitterende beelden...goede acteurs...Ik heb de oude versie nog niet gezien,maar deze vond ik fantastisch!

Schitterende kostuums, prachtige lokaties, uitmuntend acteerwerk in wat te trage film.

avatar van pardalis
Prachtige film, heeft mij geboeid van begin tot het einde. Hele mooie kostuums, prachtig acteerwerk en zeker van Hawkins die me al vaker heeft bekoord. De landschappen brengen je terug naar het verleden. Gewoon prachtig !
zeker een 5 waard !

avatar van Dazzling
Ik heb deze film al meer dan 100 x gezien en ze verveeld nooit. Prachtig gefilmd met hele mooie locaties, en het verhaal is ook schitterend, mijn favoriet. Zeker 5 sterren!

avatar van l-d
l-d
Ik vond deze film wat minder dan andere verfilmingen van Jane Austen die ik gezien heb. Ik vind dat er vrij weinig gebeurt in de film en dat het ook moeilijk van de gezichten van de acteurs af te lezen valt, hoe ze zich nou voelen..Hier boven werd genoemd dat de acteurs in deze film veel knapper zijn dan in Persuasion van 1995..die heb ik zelf niet gezien..maar ik vond Anne, maar een lelijke draak, met een verschrikkelijk kapsel (alle andere actrices hadden zulke leuke krulletjes en dat van haar zag er maar simpel en vet uit...)

Sinds deze film ben ik verliefd geworden op Persuasion.... een prachtig liefdes verhaal waar ik helemaal gek op ben geworden!

Rupert is een zeer lekker en leuke captain wentworth en de chemie met sally hawkings vond ik heeeel sterk ! heel goed geacteerd... zeker weten!

ik had hier ook veel sneller het gevoel Anne te kennen en de locaties waren ook mooi gefilmd......

4.5 ster van mij

Inderdaad een prachtige film. Mooi verhaal, maar wel veel gedraai om de hete brei. Maar goed dat was in die tijd zo lijkt me. En alles om het geld natuurlijk! De simpele plattelands dominee, de simpele neef... Mooie huizen, mooie locaties, zeker het kijken waard.

avatar van nightbreed
Leuk en degelijk filmpje met goed acteerwerk, zoals ik van de Britten gewend ben. Ik moest wel ff wennen aan Sally Hawkins, want telkens als ik haar zie zie ik het lichtelijk irritante karakter Poppy uit de film Happy-Go-Lucky. Gelukkig was Poppy na zo'n 15 minuten verdwenen en verscheen daarvoor in de plaats Anne.

De setting, cast en het tijdsbeeld maken deze film bovengemiddeld. Het verhaal vol geneuzel en gedraai, blijkbaar typisch voor die tijd, en wordt erg op weg geholpen door de charmante vertolking van Hawkins en (in mindere mate) Penry-Jones.

gauke schreef:

Een romance met manieren, zoals je van Jane Austen gewend bent; traag en dromerig, maar wel met wezenlijke emoties. Een visueel pracht van een kostuumfilm die met liefde en zorg gemaakt is. Ook visueel geweldig waren de beelden van de zee en haar golven, maar of de dialogen daardoor realistischer werden..... De regisseur wilde, vooral door het cameragebruik, de film modern laten overkomen, maar dat had van mij niet gehoeven.

Dominootje
Heerlijke romantische film!

Britse filmmakers krijgen er niet genoeg van om de aristocratie van de achttiende en negentiende eeuw onder de loupe te nemen. Als bron dienen de vele boeken die bij voorkeur de naijver en de romantiek uit deze kringen beschrijven.
Zo ook is deze "Persuasion" gebaseerd op Jane Austen's roman en zoals kon worden verwacht heeft Adrian Shergold er een goed werk van gemaakt. Mooie decors en klederdracht, verfijnde manieren, preciese dialogen en liefde zijn zoals steeds aanwezig en maken er een bezienswaardige film van.
Eigenaardig, ik kan moeilijk Sally Hawkins afkoppelen van haar Happy-go-lucky-figuurtje, maar het moet worden toegegevn dat deze Sally hier heel anders is, als de door spijt en liefde verteerde vrouw. Overtuigende vertolking van een uitstekende actrice.

Mooi romantisch kostuumdrama volgens de beproefde Jane Austen-formule met onverbloemde kritiek op het pedante streven van min of meer berooide families naar geld en status ten koste van menselijke emoties. Ik heb dit boek niet gelezen, dus kan niet beoordelen in hoeverre deze televisiefilm trouw is aan het verhaal. Wat opvalt is het gezwollen, maar toch wel mooie taalgebruik dat naar mijn gevoel perfect past bij het tijdsgewricht. Sally Hawkins (Happy-Go-Lucky, Made in Dagenham, e.a.) laat andermaal zien een voortreffelijke actrice te zijn.
Binnenkort ook de versie uit 1995 eens bekijken.

avatar van Filmkriebel
My god wat een truttige zwijmelfilm soms, met een vreselijk soap-gehalte. De dochter van een rijke aristocraat dumpte 8 jaar voor de feiten en onder druk van haar familie, haar verloofde, kapitein Wentworth, omdat hij onfortuinlijk was. Nu blijken hun hartstochtelijke gevoelens voor elkaar niet uitgeblust te zijn, maar staan heel wat andere obstakels in de weg van hun geluk. De hele film lang gaan de dialogen over het koppelen van die aristocraten en dat geeft een redelijk suffe film. Vooral omdat er weinig twijfel was over hoe het zou aflopen. Verder is het, ondanks dit niet mijn kopje thee is, talentvol geacteerd (Hawkins ) en in beeld gezet, wel een idealisatie van de sprookjesachtige romantiek uit die tijd met groene tuinen, fonteinen en kastelen. Dat kapitein Wentworth er niet als een varken uitziet maar een mooie grote militair is past uiteraard ook in dit geforceerde plaatje. Maar de rijkdom, de schoonheid, dat is allemaal zand in de ogen.