Flying (1986)

Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Paul Lynch
met Olivia d'Abo, Keanu Reeves en Rita Tushingham

Na een auto-ongeluk met haar vader, kan Robin niet meer meedoen met turnwedstrijden. Toch geeft ze niet op en uiteindelijk wordt ze weer toegelaten tot een team, tenminste dat denkt ze, want haar medeteamgenoten willen haar niet.

avatar van blokkedoos
Ik zag hem liggen voor 2 eurootjes, dus heb hem maar gekocht.

Deze film is een slappe tienerfilm en de kwaliteit valt een beetje tegen. Leuk om een keer te zien, maar zeker niet vaker.
Keanu Reeves is een schatje in deze film!

avatar van soom
Ontzettend gedateerd, woooow.. Wist tot een halfuur voor het einde niet echt te boeien, daarna werd het op de een of andere manier toch wel ietsje beter. Keanu Reeves is inderdaad schattig, zoals Blokkedoos al aangeeft. Voor de rest ben ik het ook wel eens met deze gebruiker. Geen echt goede film, maar bij een eventuele volgende kijkbeurt wel hoger te krijgen, verwacht ik. Voor nu 1,5*.

Dick2008
Gezien het jaartal en naar de muziek te horen, een film die past in het rijtje van Flashdance (what a feeling) en Staying alive. In deze film dan turnen als onderwerp. Daarnaast toch ook nog voldoende ruimte voor drama en romantiek. Ondanks de lage stemmen, vind ik de film eigenlijk nog wel meevallen en Olivia d'Abo brengt het aardig. 3.0.

avatar van mikey
Arme Olivia.

avatar van Elineloves
What the hell is this? Na dit te hebben ''gezien'', zo kan ik het eigenlijk niet noemen omdat ik mijn lamellen en foto's op mijn kamer een stuk interessanter vond, kan ik alleen maar zeggen: Lang leve de moderne dansfilms als Step Up!

Het slaat toch helemaal nergens op.. Je krijgt het auto ongeluk te zien, je ziet dat de beste man ligt te bloeden als een rund, en dan gooien ze er een of ander druk, opzwepend muziekje onder. Like what the hell..

Ook leunt het teveel op, zoals eerder gezegd, andere dansfilms waardoor het nergens echt origineel of boeiend is. Verhaaltje sleept zich traag voort, nergens gebeurt iets waardoor je sympathie of begrip voor de personages kunt opbrengen, en zelfs Keanu heb ik beter én mooier gezien.

Wat een draak van een film. Leuk als je van oud uitziende vrouwen houdt in balletpakjes en tutu's, anders snel vergeten.