Knock Knock (2015)

Verenigde Staten / Chili
Thriller

geregisseerd door Eli Roth
met Keanu Reeves, Lorenza Izzo en Ana De Armas

Evan Webber, een gelukkig getrouwde architect, lijkt alles te hebben waar een mens van droomt: een liefdevolle en succesvolle vrouw, twee prachtige kinderen en een duur huis. Tijdens een weekend alleen thuis wordt zijn vreedzame bestaan onderbroken door de komst van twee op het oog onschuldige en verloren meisjes. Nadat hij ze heeft binnen gelaten om op een taxi te wachten, verandert de nacht in een ware nachtmerrie.

avatar van John Milton
Vooral in de free fuckin pizza scène. Beste acteerwerk ooit.

avatar van Zwolle84
Uitstekend acteerwerk van alle drie. Heerlijk over the top, precies zoals het hoort in zo'n film.

avatar van John Milton
Die discussie bewaren we tot er bier is, Zwolle. Rip you a new one.

avatar van Elchapo
Topfilm,goed verhaal en strak acteerwerk...4 stars....

avatar van bobbee
Leuke, ongecompliceerde film. Niet goed maar leuk. Het verhaal zit vol gaten. De acteurs doen hun best maar kunnen niet veel met het slappe script. Jammer, er had meer ingezeten. Het is nergens spannend als in eng. Wel als in de onderhuidse erotische spanning. Helaas zet dat nergens door. Een beetje spielerij. Maar Reeves en de meiden zijn het kijken waard.

Slecht! waste of time! irriterende film. Ster voor Keanu Reeves, wat overigens tegen viel, waarom hij überhaupt in dit film heeft gespeeld.

avatar van comely
Qua opzet is het meer mijn ding maar qua uitvoering ging het mis.
De eerste helft uiteraard leuk. Hoe kan het ook anders met 2 leuke dames, Reeves en erotische mind game..
Maar de tweede helft begon het wat te flauw worden. En ook niet spannend meer.

Ook vraag ik me weleens af waarom de hoofdpersonen in films zich nooit zorgen maken om soa's?

avatar van filmofiel
Wat een waardeloze 3e rangs troep. Van dit soort genre heb ik ze wel eens beter gezien. Zwaar over de top, absoluut beschamende acteerprestaties en nergens ook maar enigszins spannend. Het past wel bij Reeves, aan hem nooit een flikker aan gevonden. Ik kan gewoon nergens een positief punt zien van deze gehele productie en dan heb ik het nog niet eens over die 2 goedkope snollen die trouwens aan de acteerprestaties van Reeves ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Als ik echt mocht kiezen dan vond ik Speed uit 1994 dan nog net redelijk te verduren. Nee, nooit een fan geweest van Reeves en daar zal ook weinig verandering in komen vrees ik.

wat een rot film, kan niet geloven dat Keanu Reeves hierin heeft gespeeld.

avatar van Waackx
Niet normaal hoe slecht dit is.

Mijn fascinatie voor Reeves zijn "baard" heeft ervoor gezorgd dat ik de film hebben kunnen uitzitten.

avatar van Guines
Wat een lachwekkende bedoeling. Sowieso niet met je vrouw in de hoofdrol een film regisseren, gewoon niet doen. Chileense productie onder andere zie ik, dat verklaart een boel. Keanu reeves kwam zelfs voor iemand als hij nogal kleurloos over en de beiden vrouwen waren al helemaal nergens geloofwaardig. Film slaat echt kant noch wal. Nergens spannend, nergens mysterieus, drama misschien? Nogal een slechte zou ik dan zeggen...en de hamvraag van dit alles: wie o wie bedacht het moraal van het verhaal? Deze gelikte en matige regisseur of zijn echtgenote? Ga niet vreemd anders komt de vreemdgaan politie aankloppen, echt serieus? Ik denk niets anders dan de fantasie van de regisseur die gebukt gaat onder het morele concept van Lorenza Izzo.

avatar van larsk0
Wat een achterlijk film was dit....

avatar van horizons
Beetje over the top allemaal maar het is met schwung gebracht en werkt uiteindelijk wel.

avatar van Aapje81
Moderne versie van het ook al matige Death Game (1977). Reeves en de twee dames overacteren er flink op los en het moralistische gezever is nogal vermoeiend. Wat overblijft is een onsympatieke en onrealistische film die qua opzet en gevoel vergelijkbaar is met Funny Games (1997) maar deze Knock Knock kijkt wat makkelijker weg. Net als bij zijn vorige werkjes kan Roth ook hier weer niet overtuigen.

Enig pluspunt is nog dat de hond het overleefd

Matig

avatar van ILDIB
te lage score. Op een paar stompzinnige ontsnappingspogingen en dialogen na is het gewoon een verassende film en een keer niet 1000 in een dozijn. eerste uur en laatste 2 minuten zijn wel het best.

Gisteren deze film voor het eerst gezien en was erg vermakelijk.goed in elkaar gezet en met een lekker ziek verhaaltje waar ik wel van houd.
ik heb dan ook met spanning zitten kijken en ook erg veel gelachen.ook het einde vond ik steengoed toen zijn dochter met haar moeder en broertje thuis kwam en alle rotzooi zag en zei heeft papa dan toch een feestje gehouden. daarom 5 sterren..

avatar van panax
ziek
nachtmerrie
onverwacht einde
goed spel !!

avatar van de grunt
Dit besluiten met Pixies wat een radicale die Eli Roth.

avatar van Shadowed
Nou ja.

Roth vliegt hier behoorlijk uit de bocht. Niet alleen omdat zijn verhaal te stompzinnig voor woorden is, maar ook omdat het in geen enkel genre echt geslaagd is. Niet in mystery, niet in thriller en ook niet in horror. Al is dit niet eens meer horror denk ik zo.

Reeves is opzicht nog wel oke, al speelt hij alleen beter in zijn boze buien. Izzo en De Armas zijn mooie vrouwen, maar komen niet erg overtuigend over. Het verhaal is nogal dom, saai en lijkt nergens naar toe te gaan. Roth raffelt het tot overmaat van ramp ook nog af, al moet ik eerlijk bekennen dat het einde wel grappig was.

De poging was leuk, het resultaat is slecht. Laat Roth dan maar gewoon pure horror regisseren, thrillers zijn duidelijk niet voor hem weggelegd. Er zitten wel ok scenes bij, maar het verhaal is werkelijk zo ongeloofwaardig dat ik nergens medelijden met Reeves wou krijgen.

De streken van die meisjes zijn inderdaad ook gewoon puberaal en nergens eng, dreigend of een beetje realistisch.