Knock Knock (2015)

Verenigde Staten / Chili
Thriller

geregisseerd door Eli Roth
met Keanu Reeves, Lorenza Izzo en Ana De Armas

Evan Webber, een gelukkig getrouwde architect, lijkt alles te hebben waar een mens van droomt: een liefdevolle en succesvolle vrouw, twee prachtige kinderen en een duur huis. Tijdens een weekend alleen thuis wordt zijn vreedzame bestaan onderbroken door de komst van twee op het oog onschuldige en verloren meisjes. Nadat hij ze heeft binnen gelaten om op een taxi te wachten, verandert de nacht in een ware nachtmerrie.

avatar van princesspeach
Dit was bizar. Geen andere woorden voor, gewoon bizar. Het begin was oke. Naar mate je langer kijkt, hoe dommer het wordt.

avatar van Ebenezer Scrooge
Fast flick. Van de buitenkant ziet het er wel aanlokkelijk uit, dat veelbelovende shot aan het begin bijvoorbeeld, de camera die door de villawijk zweeft, maar van binnen is het allemaal hartstikke hol en leeg, nietszeggend, een verhaal van niks, slecht geacteerd, vooral door Keanu Reeves zelf. In actiefilms werkt dat nog wel, steeds diezelfde gezichtsuitdrukking, maar dit is geen actie. Die enorm grote foto's van het gezin aan de muur, zo van: kijk eens, wij zijn een gelukkig gezin. Nou, ik haat gelukkige gezinnetjes. En dan dat overdreven geacteer van Reeves er nog bovenop, tegen z'n kinderen: 'I'm a monster! I'm a monster!' D'r in en d'r uit zeg maar.

avatar van Flat Eric
Gekke wijven.

Een heerlijke wraakfilm die toch geen wraakflm is, of toch wel? Misery meats Fatal Attraction maar toch is deze net even anders. Het waarom van de acties van de dames blijft eigenlijk een raadsel, maar dat geeft eigenlijk niet. De film heeft een prima opbouw met een broeierig begin die dan uiteindelijk ontaard in ellende. De film duurt niet te lang zodat de ontberingen van Keanu binnen de perken blijft. Het einde is dan ook heel sterk en verrassend omdat ik had verwacht dat het anders zou aflopen. Ik vond hem eigenlijk wel leuk.

jippie2010 schreef:
Oké, ik word chagrijnig van dit soort films en ik kan uitleggen waarom.
De film wil een clichématig punt maken dat ten diepste alle mannen smerige immorele, lustgedreven wezens zijn. Dit is in zichzelf al een flinterdun en onorigineel motief.
Maar het wordt extra lachwekkend wanneer er twee veel grotere immorele aspecten in deze film zitten. Namelijk de pedofiele en incestueuze fantasie die haast verweven lijkt te zijn in het Amerikaanse moreel. Maar ook aanranding en verkrachting van een man die zelf als dader wordt weggezet. Als je in deze film de rol van de man en de vrouw omdraait dan is dat ondenkbaar.

Neem ik de film te serieus? Misschien wel. Deal with it. *2.0

Exact mijn gedachten en bewoording. Bovenal de insinuatie naar de incestueuze fantasie is, film of geen film, verwerpelijk.

Yellowflag

avatar van Grindhouse62
Na Elephant White met Kevin Bacon als eerste film en Pay the Ghost met Nicholas cage als 2e film en Knock Knock als 3e film vanavond, moet ik eerlijk vermelden dat Keanu Reeves hier echt zijn rol echt belabberd tot uiterst mate irritant , naïef en wat mij betreft op niveau van een z acteur acteerd. De 2 dames in kwestie deden het prima. Ik denk dat Keanu reeves zich heeft vergist in zijn rol als slachtoffer. Want hij was geen pedofiel, maar gewoon een willekeurig pion van 2 volledig gestoorde bitches. Deze rollen moet Reeves echt niet doen , hij is voor mij echt niet een top acteur, maar dit soort rollen als slachtoffer geeft hem voor mij geen boost, eerder afbreuk.