• 10.595 nieuwsartikelen

Met onder meer: Keanu Reeves, Lorenza Izzo en Ana de Armas

Gesproken taal: Spaans en Engels

Releasedatum: 3 september 2015

Plot Knock Knock

"One night can cost you everything."

Evan Webber, een gelukkig getrouwde architect, lijkt alles te hebben waar een mens van droomt: een liefdevolle en succesvolle vrouw, twee prachtige kinderen en een duur huis. Tijdens een weekend alleen thuis wordt zijn vreedzame bestaan onderbroken door de komst van twee op het oog onschuldige en verloren meisjes. Nadat hij ze heeft binnen gelaten om op een taxi te wachten, verandert de nacht in een ware nachtmerrie.

avatar van ValAktaion

ValAktaion

Dacht dat dit een Funny Games scenario volgde, maar het blijkt een remake van Death Game (niet gezien maar aan de trailer te oordelen is er 1:1 gekopieerd).

Toch een zeer vermakelijke, soms hilarische, eerste helft waarbij ik de latino-invloeden best kon waarderen. Reeves moet 't meer van z'n aaw-factor hebben dan van z'n acteerwerk, en de film wordt eigenlijk gedragen door de vrouwelijke cast die een hoog waanzinsgehalte neerzet en voor entertainment zorgt.

Tweede 50 van de 100 minuten verliepen iets minder beklemmend dan zou moeten. Deels door Reeves, deels door het script maar zeker ook deels door Eli Roth die in geen van z'n films blijk geeft een spanningsboog op te kunnen bouwen. Zelfs dat hide and seek gedeelte, waar je normaal gesproken alle cliches als filmmaker op kunt loslaten om het naar formule spannend te krijgen, is niet serieus te nemen. Gemiste kans enerzijds, maar anderzijds lang niet zo slecht als de score hier doet vermoeden. 3,5*

avatar van willemfilm

willemfilm

De film startte nog wel op een gemiddeld niveau. Verwachtingen had ik vanwege Reaves. Maar wat een slechte film is dit zeg. Kleuterniveau. Het idee lijkt me niet nieuw, maar wel met potentie. Dit was een slechte uitvoering.

avatar van stratmans

stratmans

zwak geacteerd, spijtig dat het verhaal niet verder gaat

avatar van Lavrot

Lavrot

Tja, wat moet ik hier nou van zeggen? Minder dan bagger, want als geweld geen grond heeft verdwijnt alles in een lege kijkdoos. Het enige wat ik kan bedenken is dat de regisseur een hekel aan face-time moet hebben.

avatar van Jack Torrance

Jack Torrance

Mijn god, wat een mislukte poging tot vermaak. Ik heb me continu zitten ergeren, aan teveel dingen dat ik op een gegeven moment gewoon geïrriteerd werd.

Als eerst: Keanu Reeves. Op zich een leuke acteur in de John Wick reeks, maar zodra hij begint te praten, valt dat onschuldige beeld in Knock Knock in duigen. Overdreven en totaal niet overtuigend. Het duo Armas & Izzo is verschrikkelijk irritant en werkte naarmate het einde heel erg op mijn zenuwen. Was het niet bedoeld als comedy? Ik heb een paar keer gelachen, maar niet omdat het goed was... Er zat wel wat humor in, maar totaal misplaatst (vooral de like op het einde). Dat haalt toch heel de spanning uit de film? Rede genoeg om dit niet serieus te nemen. Het script slaat ook helemaal nergens op en kent de ene plothole na de andere.

Visueel zag het er nog wel oke uit, maar dat kon de film niet redden.

avatar van voskat

voskat

Jack Torrance schreef:
Er zat wel wat humor in, maar totaal misplaatst (vooral de like op het einde).

Heerlijk was dat juist! De kers op de taart.

Juist de whiplash tussen spanning en absurditeit vond ik geweldig.

avatar van ibendb

ibendb

Over de top dialogen, acteerwerk dat duidelijk met een korrel zout moet genomen worden en twee heel vervelende meiden.

Als je tegen camp kunt, is deze film zeker te pruimen. Anders wens ik je veel succes.

avatar van Basto

Basto

Leuk idee, flauwe uitwerking. De dames bleven wat te nelig om ooit serieus of dreigend te worden.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

De film???? Hmmm... Ik had toch meer verwacht... Heb 20 min gekeken, maar er kwam geen thrillerachtig verhaal. De meisjes gingen DIRECT nadat ze binnenkwamen een nachtmerrie zorgen. Maar ik heb wat verder gezet en zag toen dat na 30 min ofzo, of nog langer nog geen nachtmerrie was. NEE!!! geen goede film!!!

avatar van Levivdm01

Levivdm01

Gewoon een goede film!

Ik snap de negatieve recensies op deze film niet echt, het is een prima film met goede acteurs en een goeie productie!
Het einde is wat zwak want had daar wel wat anders van verwacht.
Hoe is het met Evan afgelopen en is ie nog samen met zn vrouw? (Denk het niet haha)

4 sterren voor deze prima Thriller

avatar van MisterD 1985

MisterD 1985

Grindhouse62 schreef:

Na Elephant White met Kevin Bacon als eerste film en Pay the Ghost met Nicholas cage als 2e film en Knock Knock als 3e film vanavond, moet ik eerlijk vermelden dat Keanu Reeves hier echt zijn rol echt belabberd tot uiterst mate irritant , naïef en wat mij betreft op niveau van een z acteur acteerd. De 2 dames in kwestie deden het prima. Ik denk dat Keanu reeves zich heeft vergist in zijn rol als slachtoffer. Want hij was geen pedofiel, maar gewoon een willekeurig pion van 2 volledig gestoorde bitches. Deze rollen moet Reeves echt niet doen , hij is voor mij echt niet een top acteur, maar dit soort rollen als slachtoffer geeft hem voor mij geen boost, eerder afbreuk.

Pay the ghost en deze film op een avond? Dat je nog levensvatbaar bent…

avatar van Warning

Warning

Slecht geacteerd van Reaves zeg.

avatar van pierre18

pierre18

De acties van de dames zijn veel te ver doorgevoerd, maar dan ook echt veel te ver, zelfs tot in het belachelijke. Elke finesse ontbreekt en daar leende het uitgangspunt zich nu juist prima voor, eventueel geholpen met betere en bijpassender muziek zoals bij Basic Instinct. Een psychologisch steekspel had er daarmee echt wel ingezeten, maar er is totaal geen rust in de film en zijn de teksten soms zo belabberd dat de twee dames als een stel idioten overkomen. Ana en Lorenza zouden prima meekunnen in een psychologisch steekspel, maar Keanu is daarvoor als tegenpool uiterst ongeschikt. Enkele teksten uit zijn mond komen totaal niet over en lijken meer op een lerares die de klas niet stil kan krijgen en brabbelt "Jongens ik wil nu echt beginnen." Verder is Evan zo ongelooflijk naïef en dom dat je het idee krijgt dat hij niet van deze wereld is. Trouwens, drie keer schudden met je hoofd en de koptelefoon ligt op de grond. Helaas een dikke onvoldoende voor de uitvoering van het verhaal. Een klein plusje voor dames en het uitgangspunt van het verhaal.