Knock Knock (2015)

Verenigde Staten / Chili
Thriller

geregisseerd door Eli Roth
met Keanu Reeves, Lorenza Izzo en Ana De Armas

Evan Webber, een gelukkig getrouwde architect, lijkt alles te hebben waar een mens van droomt: een liefdevolle en succesvolle vrouw, twee prachtige kinderen en een duur huis. Tijdens een weekend alleen thuis wordt zijn vreedzame bestaan onderbroken door de komst van twee op het oog onschuldige en verloren meisjes. Nadat hij ze heeft binnen gelaten om op een taxi te wachten, verandert de nacht in een ware nachtmerrie.

avatar van princesspeach
Dit was bizar. Geen andere woorden voor, gewoon bizar. Het begin was oke. Naar mate je langer kijkt, hoe dommer het wordt.

avatar van Ebenezer Scrooge
Fast flick. Van de buitenkant ziet het er wel aanlokkelijk uit, dat veelbelovende shot aan het begin bijvoorbeeld, de camera die door de villawijk zweeft, maar van binnen is het allemaal hartstikke hol en leeg, nietszeggend, een verhaal van niks, slecht geacteerd, vooral door Keanu Reeves zelf. In actiefilms werkt dat nog wel, steeds diezelfde gezichtsuitdrukking, maar dit is geen actie. Die enorm grote foto's van het gezin aan de muur, zo van: kijk eens, wij zijn een gelukkig gezin. Nou, ik haat gelukkige gezinnetjes. En dan dat overdreven geacteer van Reeves er nog bovenop, tegen z'n kinderen: 'I'm a monster! I'm a monster!' D'r in en d'r uit zeg maar.

avatar van Flat Eric
Gekke wijven.

Een heerlijke wraakfilm die toch geen wraakflm is, of toch wel? Misery meats Fatal Attraction maar toch is deze net even anders. Het waarom van de acties van de dames blijft eigenlijk een raadsel, maar dat geeft eigenlijk niet. De film heeft een prima opbouw met een broeierig begin die dan uiteindelijk ontaard in ellende. De film duurt niet te lang zodat de ontberingen van Keanu binnen de perken blijft. Het einde is dan ook heel sterk en verrassend omdat ik had verwacht dat het anders zou aflopen. Ik vond hem eigenlijk wel leuk.

jippie2010 schreef:
Oké, ik word chagrijnig van dit soort films en ik kan uitleggen waarom.
De film wil een clichématig punt maken dat ten diepste alle mannen smerige immorele, lustgedreven wezens zijn. Dit is in zichzelf al een flinterdun en onorigineel motief.
Maar het wordt extra lachwekkend wanneer er twee veel grotere immorele aspecten in deze film zitten. Namelijk de pedofiele en incestueuze fantasie die haast verweven lijkt te zijn in het Amerikaanse moreel. Maar ook aanranding en verkrachting van een man die zelf als dader wordt weggezet. Als je in deze film de rol van de man en de vrouw omdraait dan is dat ondenkbaar.

Neem ik de film te serieus? Misschien wel. Deal with it. *2.0

Exact mijn gedachten en bewoording. Bovenal de insinuatie naar de incestueuze fantasie is, film of geen film, verwerpelijk.

Yellowflag

avatar van Grindhouse62
Na Elephant White met Kevin Bacon als eerste film en Pay the Ghost met Nicholas cage als 2e film en Knock Knock als 3e film vanavond, moet ik eerlijk vermelden dat Keanu Reeves hier echt zijn rol echt belabberd tot uiterst mate irritant , naïef en wat mij betreft op niveau van een z acteur acteerd. De 2 dames in kwestie deden het prima. Ik denk dat Keanu reeves zich heeft vergist in zijn rol als slachtoffer. Want hij was geen pedofiel, maar gewoon een willekeurig pion van 2 volledig gestoorde bitches. Deze rollen moet Reeves echt niet doen , hij is voor mij echt niet een top acteur, maar dit soort rollen als slachtoffer geeft hem voor mij geen boost, eerder afbreuk.

avatar van Donkerwoud
Vooral de moeite waard om Keanu Reeves als 'final girl' een zenuwinzinking te zien krijgen door de psychologische terreur van twee jonge vrouwen. De man kan niet acteren, maar heeft een heerlijk expressief hoofd en er kleeft nog altijd die 'whoa' stoner attitude aan hem. Bij de erotische thriller 'Knock Knock' (2015) moet je niet zijn voor subtiliteit en een verfijnde of geloofwaardige spanningsopbouw. Wel voor het betere schmierwerk rond een trio uit de hel met wraakzuchtige furies, die een bom leggen onder het huwelijksgeluk van een overspelige echtgenoot. Al stelt het me teleur dat Eli Roth wel genderclichés verwisselt (moorddadige vrouwen en een mannelijk slachtoffer) maar dan vervolgens niet in de buurt komt van de gore uit bijvoorbeeld de Hostel-films. Als Roth echt verwachtingen had willen doorbreken, dan was hij juist hier vol gas erin gegaan met psychopathische vrouwen die fysieke terreur zaaien. Nu bevestigt het in z'n conservatieve braafheid vooral dat de ene geweldenaar de andere niet is en dit bepaald wordt door geslacht.

avatar van des1
Onderhand heb ik begrepen dat veel vrouwen Keanu zien als eye candy. Ik vind 'm altijd tenenkrommend matig tot slecht acteren. In Speed ging het nog wel, in The Devil's Advocate was ie de zwakke schakel bijv.

Uh ja, heel logisch om de onaantastbare onvernietigbare John Wick in deze film te zetten ?
Nu weet ik ook wel dat de ene film de ander niet is, ben niet achterlijk, maar bedoel maar dat het gewoon heel erg bizar is om iemand zo te zien klunzen in een andere film. Wat acteert hij hier slecht zeg!

Betreft de film zelf, tja daar kan ik heel kort over zijn: What the f ?!
Gaat nergens over, totaal geen clue, slecht geacteerd en tenenkrommend slecht.

des1 schreef:

Haha het één heeft totaal niks te maken met het ander. Eye candy is dus puur uiterlijk. Zit al in het woord hè "eye". Dat hij slecht acteert, betekent nog niet dat hij er niet goed uit kan zien. Vrouwen zullen hem vast ook niet aantrekkelijk vinden omdat hij zo goed acteert, maar om hoe hij eruit ziet ?

avatar van des1
Ik ben in slaap gevallen... Weet ik nog niet hoe het afloopt.... Pff.

Voor de 2de keer gezien en kon er onmogelijk bij in slaap vallen. wat een lekkere chick is die blonde zeg. die hield me wel wakker. voor de rest ook erg vermakelijke film. nog steeds 5 sterren waard.

avatar van TronMan
Bij deze rol valt Reeves door de mand. Waar hij bij een persoon als John Wick juist goed mee weg komt, wil het hier gewoon niet in kloppen..Het geheel is vrij mislukt, wil de film nu een zwarte komedy of desnoods een thriller zijn of wat in godsnaam? Was blij dat het was afgelopen en dat einde ook..
Snel maar weer de John Wick series kijken.

avatar van martijn011
Een regelrechte verschrikking.

Keanu Reeves is een topper in de John Wick films, maar daar heeft hij ook bijna geen tekst en mag hij er lekker op los rammen en knallen.
In deze film heeft hij nogal wat tekst dus dan valt hij keihard door de mand. Het is echt gênant om te zien wat een slecht acteur het eigenlijk wel niet is.

Hij wordt daarbij ook niet echt geholpen door het script. Of eigenlijk vraag ik me af of er überhaupt wel een script aanwezig was. Het leek meer op een uit de hand gelopen feestje met wat dronken pubers, tenminste zo gedroegen de twee dames zich wel.
Alles in deze film is onzin en ik geef nog één ster omdat ik regelmatig gelachen heb. Niet omdat de film ook maar enige humor bevat, maar puur omdat het zo slecht was.

Wat een waardeloze film zeg.
Het is nu wel duidelijk dat wanneer Keanu Reeves meer doet dan 3 zinnen zeggen, badguys verslaan en coole stunts uithalen, hij volledig door de mand valt. Wat heb ik me hier zitten ergeren aan het acteerwerk van deze man zeg, verschrikkelijk. Het verhaal is over the top, zit vol met plot holes en het slechte acteerwerk zorgt ervoor dat het je ook absoluut niet uitmaakt wat er gebeurd met de hoofdpersoon. Daarnaast maken bepaalde karakters echt idiote beslissingen met als toppunt die kerel (naam alweer vergeten) die Reeves aan het bevrijden is, maar er plotseling mee stopt omdat die twee meiden een kunstwerk aan het vernielen zijn.

Slechtste film die ik in 2019 gezien heb, totaal niet de moeite waard. Ga dit niet kijken.

avatar van FillumGek
Eli Roth heeft een sexy vrouw en iedereen mag het weten. Het is de tweede film waarin Eli zijn vrouw Lorenza Izzo laat opdraven. Het lijkt wel alsof hij er op geilt zijn vrouw naakt op beeld te zien worden aangerand, of in dit geval, wanneer ze zelf de aanrander is. Ook Ana de Armas is in Eva-kostuum te zien, erg mooie meid, maar verder zijn beide meiden vooral heel erg irritant.

Het verhaal is flinterdun en de spelletjes beginnen snel te vervelen. Keanu Reeves heeft veel credit bij me opgebouwd door John Wick, maar hij laat hier zien dat hij het vooral bij stoere, zwijgende personages moet laten. Als Keanu in paniek is wordt zijn stem hoog, blijft zijn gezicht steeds op hetzelfde staan en deed de manier waarop sommige oneliners werden uitgesproken me denken aan Troll 2. Iedereen valt hier door de mand.

Het is wel makkelijk voor te stellen dat Keanu met de rol heeft ingestemd met twee van deze lekkere tegenspelers, maar dat is zo'n beetje het enige positieve punt. Het geweld is mild en ook het einde toont een gebrek aan lef.

avatar van rep_robert
Deze film is niet meer dan een natte droom voor elke man het eerste half uur dat de dames aanbellen. Je moet even door het waanzigge brakke acteerwerk heen prikken aan het begin van de film, wat stiekem toch wel bijdraagt aan het campy gehalte van de film. Wanneer de dames eenmaal aanbellen wordt het testosteron flink opgewekt en is het moeilijk om niet ontzettend mee te genieten (en dan druk ik me zacht uit). Als eenmaal het "geile" gedeelte voorbij is blijft de film lekker speels en leveren de Armas en Izzo zich compleet uit.
Niet hoogstaand filmtechnisch gezien, maar met dit bizarre gemiddelde zou je haast denken dat alleen preuts en conservatief Amerika op MovieMeter aan het stemmen is.

3,0* blijven staan

Begin er niet aan

Tot aan het triootje is dit best een aardige komedie over twee sexy meiden en een getrouwde architect, die op een verregende avond alleen thuis is. Wanneer de dames zich daarna ontwikkelen tot een stel psychopaten verandert de sfeer radicaal en gaat het met de film snel bergafwaarts. Van een samenhangend verhaal is in dat tweede deel geen sprake meer. De film verwordt tot een samenraapsel van min of meer losstaande scènes, de ene nog idioter dan de andere.
Het begin van de film kon mij nog wel bekoren. Wat ná de gezamenlijke seksscène komt, is ronduit bagger.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een best wel interessant plot in een interessant en sfeervol huis met een hoop gangen en bochten zorgt in ieder geval al voor een goede basis en eerlijk is eerlijk de 2 meiden acteren erg overtuigend. Mijn vraag aan de regisseur is dan ook vooral: Waarom Keanu Reeves in deze mix gooien? Hij is leuk in John Wick of in een stoner film maar deze rol was hem duidelijk niet op het lijf geschreven.

De eerste helft gaat nog wel maar als hij meer emotioneel moet gaan acteren of angst moet uitstralen komt het helaas toch wel wat geforceerd over en dat is jammer, de film had zonder twijfel sterker kunnen zijn met een andere acteur in de hoofdrol.

Het verhaal wordt ook niet overal vol benut en stiekem had ik nog wel even de confrontatie willen zien toen zijn familie terug thuiskwam. De film weet een bepaalde spanning op te bouwen maar deze niet ten volle te benutten.

Het is al bij al nog wel een vermakelijke film geworden, maar wel 1 met gemiste kansen.

Geinig tussendoortje (dat dacht Keanu waarschijnlijk ook).
Ik snap de kritiek best, maar je moet dit niet allemaal te serieus nemen natuurlijk.
Al zijn niet alle keuzes even gelukkig (die foto's overal ) en speelt Reeves inderdaad belabberd, de erotische spanning vanuit het begin en de heerlijke "over the top" wending biedt de kijker genoeg om de relatief korte speelduur min of meer te boeien.

Net aan *** maar als vermaak en voor de juiste doelgroep eigenlijk best aan te raden.

Qua overall waardering wordt de film op MM toch wel erg hard afgestraft.

Antinous schreef:

Pffff wat een simpele, kijk gewoon porno man

Gewoon slecht.

avatar van fondip
Omg ze hebben gewoon me leven verfilmt toen ik vaak ruzie had met ex vriendin. sommige scenes waren echt identiek.

Ik vond het echt een leuke film vooral met Keanu Reeves, maar bracht wel slechte herinneringen naar boven, vandaar 4 sterren.

avatar van Nicolage Rico
Typisch zo'n film die onwaarschijnlijk slecht is, maar waar ik me prima bij vermaakt heb.

Ik geef toe dat Ana De Armas in dat opzicht een verdienstelijk duit in het zakje heeft gedaan.

avatar van Sergio Leone
Slechte film.

Keanu Reeves is op zich de juiste acteur voor dit soort onzin. Hij is droog en lomp. Echt acteren kan hij volgens mij niet, dus hij zit absoluut op z'n plaats. Helaas bakt Eli Roth er verder niet veel van. Het sadisme is eerder puberaal en giechelig. Het thrillergehalte is quasi onbestaande. Huppeltrutjes van dienst Ana De Armas en Lorenza Izzo doen wellicht perfect wat ze moesten doen, maar het levert mij alleszins geen geslaagde kijkervaring op.

avatar van TomPSV
Dit is zo'n film in de categorie: gruwelijk slecht, maar omdat 'ie zo slecht is wordt het nog vermakelijk ook. Het eerste gedeelte ging nog, maar daarna ontspoort het volledig en vraag je je echt af waar je naar zit te kijken. Keanu Reeves ging ook zo'n beetje per minuut slechter acteren.

Al met al een prima filmpje voor als je genoeg gezopen hebt, maar het gaat natuurlijk nergens over verder.