• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.496 films
  • 12.240 series
  • 34.026 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.139 gebruikers
  • 9.379.584 stemmen
Avatar
 
banner banner

Casino Royale (2006)

Misdaad | 144 minuten
3,68 4.886 stemmen

Genre: Misdaad

Speelduur: 144 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Tsjechië / Duitsland

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

IMDb beoordeling: 8,0 (737.707)

Gesproken taal: Engels en Frans

Releasedatum: 23 november 2006

Plot Casino Royale

"Everyone has a past. Every legend has a beginning."

James Bond zijn eerste opdracht als geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet blij mee.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

De acteur (Craig) moet ik ook nog erg aan wennen.

De beste voor mij was of Connery of Brosnan.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Ik vind Craig geweldig spelen, maar toch moet ik eerlijk zijn dat ik soms een beetje de charme en de stijl van Brosnan mis.... Maarja, het is wel weer levendiger dan de vorige paar films... tja je kan niet beiden hebben


avatar van sakiefg7

sakiefg7

  • 90 berichten
  • 0 stemmen

Bart Tönjann schreef:

Daar heb je wel een paar sterke punten inderdaad. Had je deze film beter gevonden als het ongeveer hetzelfde was, maar dan geen James Bond, maar een nieuw karakter?

Ik vindt deze film gewoon echt veel te veel van de eerste Bondfilms afdwalen, hij past gewoon niet in Bondreeks maar mischien wel in een andere filmreeks. Toen Moore Bond begon te spelen veranderden inderdaad ook wel wat dingen, maar moore bleef zich echt sterk aan Fleming's 007 houden en zijn films hadden meestal precies de goede 007 actie wat de Bondreeks tot een groot sucses bracht. Craig daar in tegen komt totaal niet in de buurd van Fleming's perconage qua uiterlijk en qua acteren. Ik vindt het wel goed dat ze Casino Royale verfilmd hebben, maar de film is gewoon te overdreven voor een Bondfilm en past ook helemaal niet thuis in de Bondreeks. Casino Royale had gewoon al veel eerder verfilmd moeten worden.


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Deze Bondfilm is een grote teleurstelling. Niet alleen is Bond blond, hij heeft ook geen gadgets meer. Dat is jammer. Deze film had men beter niet gemaakt. Ik heb al de Bondfilms op DVD, maar deze weiger ik te kopen uit principe. Veel meer kan ik hier niet over kwijt. Bond is dood.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Toch een prestatie dat je schijnbaar ook berichten kunt plaatsen zonder het woord bucht te gebruiken.


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Hey, niet elke film is bucht. Check het maar eens na: er zijn meer berichten door mij geschreven waar bucht niet in voorkomt dan wel. CASINO ROYALE vond ik gewoon geen gepaste Bondfilm, daar hoef ik toch niet meer woorden aan vuil te maken dan nodig is???


avatar van sakiefg7

sakiefg7

  • 90 berichten
  • 0 stemmen

Theatertje schreef:

Deze Bondfilm is een grote teleurstelling. Niet alleen is Bond blond, hij heeft ook geen gadgets meer. Dat is jammer. Deze film had men beter niet gemaakt. Ik heb al de Bondfilms op DVD, maar deze weiger ik te kopen uit principe. Veel meer kan ik hier niet over kwijt. Bond is dood.

Helemaal mee eens


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Theatertje schreef:

Deze Bondfilm is een grote teleurstelling. Niet alleen is Bond blond, hij heeft ook geen gadgets meer. Dat is jammer. Deze film had men beter niet gemaakt. Ik heb al de Bondfilms op DVD, maar deze weiger ik te kopen uit principe. Veel meer kan ik hier niet over kwijt. Bond is dood.

Bond is dood? Meer als Bond is herrezen. Na de laatste bedroevende delen in de serie (met Die Another Day als dieptepunt) is dit één van de beste Bond-films gemaakt. Zeuren over haarkleur vind ik zo'n onzin, alsof dat iets uitmaakt. En het is maar goed dat ze van die domme gadgets afgestapt zijn. Een machinegeweer in een auto of speciaal horloge kan nog net, maar die onzin als onzichtbare auto's maakte de serie gewoon te schande. Beiden zijn trouwens absoluut geen redenen om de film slecht te vinden, een film valt of staat niet bij een paar inhoudelijke zaken als de haarkleur van een acteur. Daniel Craig is misschien wel de beste vertolker van James Bond sinds Sean Connery en het verhaal was beter dan alle Brosnan-films bij elkaar.


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Mr_White schreef:

Daniel Craig is misschien wel de beste vertolker van James Bond sinds Sean Connery en het verhaal was beter dan alle Brosnan-films bij elkaar.

Aha! Dus je vindt Sean Connery ook beter??? Die had nogtans zwart haar, en een heleboel gadgets.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Zoals ik al zei, haarkleur maakt niets uit en vergeleken met de Roger Moore en Pierce Brosnan films viel het bij Sean Connery gruwelijk mee met de gadgets.


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Je vergeet er wel nog een paar, he... Timothy Dalton, George Lazenby, ...


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Jij ook: Peter Sellers, David Niven, Terence Cooper & Barry Nelson.


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Nee, dat is onofficieel en dus buiten de Bondreeks.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8556 stemmen

Wel officieel, producers beschikten gewoon over de rechten.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

Theatertje schreef:

Je vergeet er wel nog een paar, he... Timothy Dalton, George Lazenby, ...

Omdat die films ook praktisch Gadget-loos waren. Alleen de Moore en Brosnan films staan bekend om hun uitzinnige en vaak compleet over-the-top gadgets.


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31155 berichten
  • 5452 stemmen

Theatertje schreef:

Deze Bondfilm is een grote teleurstelling. Niet alleen is Bond blond, hij heeft ook geen gadgets meer. Dat is jammer. Deze film had men beter niet gemaakt. Ik heb al de Bondfilms op DVD, maar deze weiger ik te kopen uit principe. Veel meer kan ik hier niet over kwijt. Bond is dood.

Ik blijf het kleingeestig vinden dat een acteur wordt afgeschreven vanwege zijn haarkleur. Even vermelden: Connery droeg een pruik in al z'n Bondfilms en Moore was ook niet bepaald zwart van haar. En ik ben blij dat er juist meer aandacht is naar script en acteerwerk dan naar gadgets. De meerwaarde van de film is net gestegen. Bond is terug een spion en de hoofdrol van z'n film. Bij Die another day was hij meer een bijrol en waren de gadgets de hoofdrol. Hoe bizarder hoe beter was het daar. Nu krijg je eindelijk de aandacht naar Bond waar nog nooit zoveel karaktertrekken van getoond zijn als in deze film. Bond in strijd met z'n rol als dubbel 0, z'n verliefdheid en de keuze tussen liefde en de job, de jonge Bond die nog wat onberekend is en nog een gebrek aan ervaring heeft.... Deze komt tenminste gehavend uit een ongeluk, terwijl Moore en Brosnan soms uit een ontploffing kwamen, hun das recht trokken en lachend naar de volgende scene liepen. Triestig was dat en ik ben echt blij dat m'n voor Bond een echte dood gestorven aan de alarmbel heeft getrokken en de bekendste spion terug met beide benen op de grond heeft getrokken. Terug naar de spionage, terug naar de normale wereld, terug Bond zelf!

Als je deze film uit principe niet zou kopen, zou dat het zelfde zijn als kijken naar Batman Begins en nostalgisch terugkijken naar de goeie ouwe tijd van Batman en Robin...


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

O jee, effe drie berichten in één beantwoorden...

Beschikten de producers toen al over de rechten? Dat wist ik niet. Bedankt dat je me iets bijgeleerd hebt

Mr_White, de andere Bonds hadden toch ook gadgets? Die zijn toch nooit weggeweest???

Droeg Connery een pruik? Jezus, daar was ik me niet bewust van. Toch wel knap gedaan, vind ik. Ik ben niet eens met wat je voor de rest zegt, voor mij is Bond dood. En dood is dood, ze zullen lang moeten proberen om hem weer in leven te krijgen nu.

Waarom is Bond voor mij dood? Omdat ie geen gadgets heeft, en we kunnen daar lang over discussiëren of niet, maar voor mij zijn gadgets een must voor de ware Bond. Ik hoop dan ook dat hij er de volgende film een paar gekregen heeft.

Maar over de DVD heb je gelijk. Ik zou hem beter aanschaffen, anders zal ik later spijt hebben. Maar ik doe het niet uit vrije wil, ik doe het uit koopbui en verzameldrang...


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

De ware bonds waren gewoon Connery & Brosnan.

Craig heeft ook nog eens z'n haarkleur niet mee.......bond is bij mij halfdood.


avatar van jlin25

jlin25

  • 4 berichten
  • 0 stemmen

ik vond hem best wel tof ondanks hij niet in de bondreeks past, had liever brosnan gezien is mijn favo bond, en film golden eye,tofste bondfilm living daylights , ben zelf op al deze plekken geweest behalve afganistan


avatar van joostie

joostie

  • 378 berichten
  • 298 stemmen

erg goede bond film .bond 22 krijgt erg goede scriptwriters en reggisseur(verschijnlijk) dus bond 22 kan wel wat moois worden.zekr als er weer wat meer bond stijl in komt.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Meer bond stijl betekent voor mij.........méér gadgets en méérdere oude en vertrouwde mensen zoals M, Q enz..........Al hoewel M hier ook vaak in kwam.....Q niet.


avatar van sakiefg7

sakiefg7

  • 90 berichten
  • 0 stemmen

Mischien vindt iedereen Daniel Craig wel een goed acteur maar hij lijkt gewoon echt niet op 007!!, ik vindt heb persoonlijk een heel slecht acteur en ik mag hem eerlijk gezegt helemaal NIET! Maar ik vindt dat een 007 niet alleen goed moet kunnen acteren maar er ook op lijken!, bijvoorbeeld je gaat toch niet iemand 007 laten spelen alleen omdat hij mischien goed kan acteren. Deze film heb ik op DVD maar ik vindt er niks aan 2 sterren (mischien nog anderhalfe ster)! Bond is gewoon dood en als het zo door gaat zal hij ook niet terug komen!


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Goed gezegd... Bond is dood! Bond is dood! Lang leve Connery!


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31155 berichten
  • 5452 stemmen

sakiefg7 schreef:

Mischien vindt iedereen Daniel Craig wel een goed acteur maar hij lijkt gewoon echt niet op 007!!, ik vindt heb persoonlijk een heel slecht acteur en ik mag hem eerlijk gezegt helemaal NIET! Maar ik vindt dat een 007 niet alleen goed moet kunnen acteren maar er ook op lijken!, bijvoorbeeld je gaat toch niet iemand 007 laten spelen alleen omdat hij mischien goed kan acteren.

Hehe, hebben ze een Bond gevonden die kan acteren is het weer niet goed dat hij zogezegd niet op 007 zou lijken. Of is het dat hij niet op Connery lijkt? Want het uiterlijk van Bond heeft hij zeker wel. Wel het raarste verwijt ooit vind ik: een film niet goed vinden omdat een acteur wel goed acteert maar niet op z'n rol lijkt en daarom meteen af te schrijven is... Kan je beter de Bond-boeken lezen als je geen acteur in de rol van Bond wil zien.


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Ik kan de DVD kopen voor 23,99 €... Ik heb al de andere Bondfilms al op DVD. Het interesseert mij echter geen *** om de nieuwe Bond te kopen. Zou ik het doen of niet


avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

  • 344 berichten
  • 79 stemmen

Ik zal het wel doen, ik vond hem goed, maar kan niet garanderen of jij hem goed vond. Hoe vond jij de oude Bonds? Als je deze steengoed vond, en er van hielt, zou ik er nog maar een keer over na denken. Boeide de oude je niks, dan kan je deze aanschaffen, als je van het genre houd.


avatar van PaulieWalnuts

PaulieWalnuts

  • 1239 berichten
  • 815 stemmen

Theatertje schreef:

Ik kan de DVD kopen voor 23,99 €... Ik heb al de andere Bondfilms al op DVD. Het interesseert mij echter geen *** om de nieuwe Bond te kopen. Zou ik het doen of niet

Huh? Je vindt 24,- goedkoop ofzo?


avatar van Theatertje

Theatertje

  • 1235 berichten
  • 1143 stemmen

Bedankt voot het advies


avatar van Bart Tönjann

Bart Tönjann

  • 344 berichten
  • 79 stemmen

You're welcome (In het engels klinkt et net even beter allemaal )


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

PaulieWalnuts schreef:

Huh? Je vindt 24,- goedkoop ofzo?

In de Free Record Shop ligt die voor €19,99.

Hetzelfde geld voor Blokker & Albert Heijn.......ja zelfs die laatste heeft hem. Over Craig.........het uiterlijk past inderdaad niet. Hij kan best goed acteren maar het uiterlijk van Bond is gewoon dood, en de gadgets van Q zijn dood. Laat Brosnan a.u.b. terug komen of onze oude vertrouwde Connery.

Gerelateerde tags

italiëpokercasinogebaseerd op boekterroristbankergeldfree running martelenmi6british secret servicemontenegro007: (2006)智破皇家賭場james bond