ad

Geregisseerd door: Marc Forster

Met onder meer: Daniel Craig, Olga Kurylenko en Mathieu Amalric

Releasedatum: 31 oktober 2008

Over Quantum of Solace

"For love, for hate, for justice, for revenge."

Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Samen met M ondervraagt hij Mr. White, wiens bekentenissen tot meer inzicht leiden wat betreft de complexe afperspraktijken waar Lynd mee te maken had. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haïti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van eka81

eka81

Quantum of Solace is een direct vervolg op Casino Royale. Is trouwens de enige Bond film ooit die een direct vervolg kreeg. Het beste kun je ze achter elkaar zien, dan ga je Quantum of Solace ook beter waarderen/begrijpen.

avatar van Mickey b

Mickey b

Na 1u gestopt met kijken. Onsamenhangend, springt van hak op tak, actie gefilmd met zeer nerveus camerawerk, waardoor je overzicht verliest. Vliegt van ene locatie naar andere. Er gebeuren dingen waarvan je niet meer snapt wat aanleiding was en verhaaltechnisch was ik ook niet meer mee. Gaat over één of andere organisatie die overal haar mannetjes heeft, ook bij MI6... Is er voor mij totaal over. Ook actie maakt van 007 eerder een soort superheld in kostuum. Doe hem een masker aan met twee punten op zijn hoofd en je snapt me wel... Ook zijn licence to kill is er mij hier wat over... De flair die 007 altijd had is hier ver te zoeken en deze film maakt van hem eerder een hitman dan een charismatische geheim agent. Ben nooit echt fan geweest van de franchise maar deze is als actiefilm op zich al geen aanrader. Spijtig dat Craig het personage zo verprutst heeft...

avatar van RikkieD

RikkieD

Prima Bondfilm, die verder veel qua stijl lijkt op Casino Royal. Kort maar krachtig lijkt het motto door de hele film te zijn. In de karakterontwikkeling en de diepgang wijkt hij af van zijn voorganger en dit komt hier dan ook nauwelijks aan bod. Het is gewoon een leuke actiefilm die goed in elkaar zit. Prima te kijken en duurt net lang genoeg. Verder niet heel bijzonder buiten een aantal echt vette actiescenes. Themesong vind ik verder wat minder, maar daar wordt je gelukkig maar enkele minuten mee geconfronteerd.

avatar van rkdev

rkdev

Mickey b schreef:

Spijtig dat Craig het personage zo verprutst heeft...

Absoluut niet met je eens. Dit is zeker de minste van de Craig films, maar de andere 3 (tot nu toe) zijn erg goed. Casino Royale is in mijn ogen zelfs 1 van de beste Bondfilms. Craig speelt in QoS weer gewoon erg sterk, maar moest het met matig materiaal doen. Ook wordt veel teniet gedaan door de editing. Dat kun je hem dus niet kwalijk nemen.

avatar van Noodless

Noodless

Herziening !

In mijn herinnering vond ik Quantum of Solace (2008) sowieso de minste waarin Craig Bond vertolkt.

Nu bij herziening heb ik me toch voldoende vermaakt met deze prent, al vond ik de film toch minder dat de score die ik destijds had gegeven. Normaal gezien verandert bij mij niet zoveel qua punten bij herzieningen, maar bij deze gaat toch wel een punt eraf, dus van 7 naar een 6/10. De redenen zijn vooral een gebrek aan een leuk verhaal en interessante personages. Opvallend bij deze film zijn de wat makke uitgewerkte slechteriken en Bondgirls. 6/10