ad

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Pierce Brosnan, Sean Bean en Famke Janssen

Releasedatum: 16 november 1995

Over GoldenEye

"No limits. No fears. No substitutes."

De Koude Oorlog is voorbij, maar de Russische maffia viert hoogtij en wil de wereld in haar macht krijgen. Gelukkig is er geheim agent 007 om daar een stokje voor te steken. Bond moet samen met Natalya het wereldgevaarlijke wapen Goldeneye uitschakelen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

General Arkady Grigorovich Ourumov

Boris Grishenko

avatar van Noodless

Noodless

Oeps...viel me toch wel tegen deze eerste Bondfilm met Pierce Brosnan. Positief is wel dat Brosnan toch wel meer charisma heeft dan Dalton, maar het verhaal is zonder meer zwak. Nochtans een knappe openingsscène met 006, maar buiten de scène met de tank valt er weinig te beleven qua toffe actiemomenten. Al dat Russisch gedoe rond spionage en maffiose en de ' Golden Eye ' wisten mij niet te boeien. Izabella Scorupco is de mooie Bondgirl van dienst en Famke Janssen als de psychotische Xenia Onatopp zat goed in haar rol. Redelijk bizar gezien de vele goede recensies weet deze Bondfilm mij niet echt te vermaken. 5/10

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Noodless schreef:

Dit vind ik best opvallend. De opening met 006, de rit met de tank, de slachting in Rusland, de nucleaire trein, het einde op de GoldenEye. Ik vind dit misschien wel dé Bondfilm met de allerbeste actiemomenten.

avatar van de grunt

de grunt

• 2028 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik vind dit misschien wel dé Bondfilm met de allerbeste actiemomenten.

Skyfall

thunderball

Skyfall heeft nauwelijks bijzondere actiemomenten. Op de openingsscène na, verder voornamelijk veel geren en geschiet, maar die kun je toch nauwelijks tot de allerbeste actiemomenten uit de reeks bestempelen.

avatar van de grunt

de grunt

• 2028 stemmen

thunderball schreef:

Skyfall heeft nauwelijks bijzondere actiemomenten. Op de openingsscène na

Dan noem je er een.

de grunt schreef:

Dan noem je er een.

Dat was niet bepaald origineel en had ik allemaal al beter gezien: Bond op een motor stuntend kende ik al van TND (en eigenlijk ook NSNA) en Bond vechtend op het dak van een trein komt rechtstreeks uit Octopussy.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

thunderball schreef:

Op zich vind ik herkauwen niet zo erg, het is na 100 jaar film moeilijk om nog heel origineel met actiemomenten te zijn. Maar het gaat dan wel om de uitvoering en die was in Skyfall erg stijlvol.

Maar als we het over dit topic, GoldenEye hebben, dan zit er toch wel vrij originele actie in met bv de intro, de tank of het slot. Dat heb ik nog niet in andere films gezien en maakt de film best bijzonder sterk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Snap ik en geef ik je ook gelijk in, behalve wanneer dat de enige echt goede actie is in een film van meer dan twee uur. De actie in GoldenEye vond ik dan ook veel beter en -belangrijk- stukken origineler.