Die Another Day (2002)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Lee Tamahori
met Pierce Brosnan, Halle Berry en Toby Stephens

Tijdens een missie in Noord-Korea wordt James Bond verraden. Na zijn ontsnapping reist hij van Hong Kong naar Cuba en terug naar Londen met als missie de verrader te ontmaskeren en een oorlog te voorkomen. De achtervolging leidt hem uiteindelijk naar een paleis gelegen in IJsland. Bond ontdekt daar een nieuw hi-tech wapen met ongekende krachten.

Goeie film dat sowieso !!! maar ik vind persoonlijk dat 't vanaf die another day TE modern en minder werd ! de tijd gaat nou eenmaal door helaas, maar vond de oude bond films het beste !

avatar van tbouwh
Na een enigszins matig begin ( prima actie, maar nergens echt de moeite waard ), waarna Brosnan nog even tot the Last Samurai wordt omgedoopt, komt Die Another Day, na een belabberde titelsong van Madonna aardig op gang en verwordt deze Bond zelfs tot een van de leukere van de reeks. Misschien ook wel de beste met Brosnan, al kan GoldenEye wel aan deze tippen.
Het is niet het vergezochte plot dat het em doet ( die hele Icarus vond ik niet erg interessant ), maar de geweldige locaties ( het ijspaleis, en Ijsland ). Dit was iets dat de oude Bonds geweldig maakte. Ik miste dat in de eerste drie films met Brosnan, maar hier is weer voor een fantastische setting gekozen.
Helaas mist Die Another Day een memorable actiescene, al is het schermgevecht tussen Graves en Bond erg vermakelijk.
De Bondgirls zijn geweldig: Halle Berry is een van de betere ( en knappere ), en Pike speelt ook een leuke bijrol in eenzelfde functie als Elektra in ´the World is not Enough´.
Die gedaanteverwisseling is wel aardig gedaan, en het plot is, alhoewel vergezocht, wel interessant.
Leuk,3,5*

Die Another Day is de meest maffe Bondfilm ever.

Het begint wel aardig met Bond die lekker chill aan het surfen is (waarbij dan nog geen gebruik gemaakt wordt van green screen). Daarna nog wat wat ren, vlieg en schietwerk. Tot zover redelijk. Maar na de opening song van Madonna gaat het van kwaad tot erger.

- Bond rijdt in een onzichtbare auto.

- Bond zit overduidelijk te windsurfen voor een green screen.

- Veel locaties zijn gewoon opgezet in een studio (zoals die smeltende iglo van de main villian).

- Verhaal, actie en personages zijn niet bepaald memorabel.

Ik bestempelde Moonraker lange tijd als de slechtste film uit de reeks, maar de openingscene in die film waarin James Bond zonder parachute uit een vliegtuig wordt gewipt is alleen al duizendmaal indrukwekkender dan heel Die Another Day.

*1,5 voor de moeite.

avatar van Lennon
Wat een saaie k#t film zeg. Helaas net zo slap als de titeltrack van Madonna.

Hoogtepunt : Hale Barry.

Dieptepunt : de verschrikkelijke nep surf scène met parachute.

avatar van mjk87
Op punten zou deze het met gemak winnen van haar voorganger The World Is Not Enough, maar als geheel valt het tegen, zeker naarmate de film vordert.

Het begint allemaal vrij sterk, met die surfers en het hele gedoe in Noord-Korea. Brosnan is sowieso op zijn best sinds Goldeneye, meer losjes dan zijn twee voorgaande films en met een mooie mix van koele zakelijkheid en charme, zoals ik Bond het liefst zie. Maar hij krijgt hier ook andere scènes en die bevallen hem goed. En vervolgens evolueert de film eerst nog heel aardig tot in Hong Kong (nu die moderne metropool die we kennen, wel iets anders dan in voorgaande Bonds) en Cuba en Londen (met een leuk zwaardgevecht dat er goed op gaat). Maar daarna gaat het helemaal mis. Het verhaal wordt steeds lachwekkender, de actie is duf en vooral te ver over the top, de cgi verdomde lelijk en de gadgets gaan me ook te ver - iemand had bij die onzichtbare auto toch echt moeten ingrijpen. Verder is het camerawerk soms ook vervelend, met die versnellingen en rare horizontale bewegingen alsof dit een moderne zoveelste actiefilm is, zonder de stijl die bij Bond hoort. En ook nog: de theme song is wel één van de lelijkste en minst passende in de reeks.

Dat is jammer, want in tegenstelling tot veel voorgaande Bonds kunnen de Bond girls ditmaal wel acteren, met vooral de bloedmooie Pike die eruit springt. Dench is goed als altijd en Cleese irriteert weer eens, vooral doordat hij te veel wil lijken op Llewelyn, terwijl die onvervangbaar was. Uiteindelijk wordt het allemaal een vrij lange zit en keek ik de film met weinig interesse uit. 1,5*.

avatar van The_CrY
Ik ben onzeker van wat ik nou van deze film moet vinden. Samen met Quantum of Solace is dit de enige James Bond film die ik nog nooit eerder heb gezien. Enerzijds zijn er best leuke stukjes, maar anderzijds vind ik het plot erg vergezocht. Halle Berry is een leuke Bond girl. Het idee is een beetje hetzelfde als bij Tomorrow Never Dies, waar Michelle Yeoh een soortgelijke rol speelt. Berry kan absoluut niet tippen aan Yeoh, maar het is gelukkig een heel stuk beter dan Denise Richards van de vorige film. Rosamund Pike vind ik altijd een erg goede actrice en in één van haar eerste grote rollen doet ze het erg goed. Verder is Zao (Rick Yune) nog een tof figuur en speelt Michael Madsen een leuk bijrolletje. De rest interesseert me niet zo. De schurk vond ik maar irritant en combineerde leek wel het plot van Diamonds Are Forever met de mafheid van Moonraker. John Cleese als Q blijft wennen. Hij probeert inderdaad hard om Desmond Llewelyn na te doen, wat nog nooit een succesformule is geweest. Maar ja, het is wel typisch een karakter die Cleese goed kan spelen. Cast- en denkfoutje van de producenten zullen we maar zeggen. En dan het vreemde titelnummer van Madonna nog... leuk dat ze probeerden om de evolutie van Bond levend te houden, maar ik denk niet dat ik het een succesverhaal vind.

Bij Moonraker probeerden ze al eens met mafheid te spelen, maar bij Die Another Day komt het op mij niet echt over.

avatar van IH88
Ondergewaardeerde Bond. Ja, er zitten belachelijke scenes en gadgets in de film (onzichtbare auto's, snowboarden met parachute, gentherapie, overduidelijke CGI, lasers met diamanten), maar er zijn ook genoeg pluspunten. De acteerprestaties bijvoorbeeld. Waar in TND en TWINE de acteerprestaties nogal wisselend waren, zijn die in DAD over de hele linie sterk. Brosnan is in zijn laatste Bondfilm zeer gedreven en laat een getergde Bond zien. Pike is geen Sophie Marceau (wie wel?) maar acteert sterk en staat haar mannetje. Halle Berry heeft duidelijk lol in haar rol en is natuurlijk ook een prima actrice. Stephens overtuigt als bad guy en heeft best wel wat charisma.

Een ander pluspunt zijn de schitterende locaties. Ijsland, Cuba, Londen (sneeuw, zon, zee, Engeland, mooie bondgirls, wat wil een Bondfan nog meer?). Al met al een redelijke afsluiter voor Brosnan als Bond. Als ik zijn bondilms zou moeten rangschikken dan zou die als volgt zijn:
1. GoldenEye (eenzame hoogte)
2. The World is Not Enough (geen sterke film, maar met Sophie Marceau en daarom net iets beter dan Die Another Day)
3. Die Another Day (zie recensie)
4. Tomorrow Never Dies (te vlak, te grauw, geen memorabele Bondgirls, saaie bad guy, saaie locaties, Bond is net zoals in TWINE en DAD te afhankelijk van gadgets).

avatar van Glennekeeeee
Naar mijn gevoel toch éen van de zwakste Bondfilms.

Op zich start de film wel leuk waar Bond voor een keer niet als de onoverwinnelijke spion word beschouwd maar soms ook zijn meerdere moet erkennen. Ook de opzet van het verhaal lijkt in eerste instantie genoeg te bevatten om sterk uit te werken maar al snel word de film een simpele, voorspelbare, herhalende van vorige Bondfilms, actiefilm die amper rust bied en ons bijna constant actie voorschotelt. Deze film koste $142 miljoen (productiekost) wat in in 2002 toch een hoog bedrag was. Je zou dan top actie verwachten maar dat valt dik tegen. We zien te vaak amateuristische beelden met green key die zelfs beter uitgevoerd werden in Connery's jaren en ook de rest van de effecten is vaak van een zeer zwak niveau. Jammer, want waar de film alle goeie opzette achterwege laat om ons enkel actie te bieden, stelt ook die in kwaliteit teleur.

Is er dan niets leuk aan de film? Tuurlijk wel. Brosnan blijft verbazingwekkend overeind in dit debacle en dat representeert een beetje de hele Brosnan periode. Had Brosnan het materiaal van een Connery gehad was hij ongetwijfeld met vlag en wimpel de beste Bond ooit. Maar nu liet alles rond hem, hem té vaak in de steek. Ook de bondgirls zijn opmerkelijk. Zowel Berry als Pike hebben allebei ondertussen hun successen (gehad) en in deze film zie je ook dat ze wel de kwaliteiten hadden voor een bondgirl alleen werd er met hen veel te weinig gedaan en zijn het replica's van vorige Bondgirls. Ook de badguy is uiteindelijk zwak geschreven maar de acteur die hem speelt doet dit wel met verve. Het is dan ook raar dat de acteur in kwestie amper nog degelijke rollen heeft gehad. Daarnaast is Ijsland wel een schitterende locatie alleen zijn de effecten daar ook weer te zwak.

En dat vat Die Another Day perfect samen. De mensen die er aan werkten zijn met goede ideeën gestart maar kozen uiteindelijk toch voor de simpele weg die enkel wat hersenloos vermaak kan bieden maar nergens de sfeer en kwaliteit van de betere bond-films doet herleven. Het is vooral zonde dat Brosnan met dit matig product afscheid heeft moeten nemen van de reeks en van het personage dat hem op het lijf geschreven was, maar waar de schrijvers en regisseurs in zijn periode niet altijd raad mee wisten.

avatar van IH88
Die Another Day

Deze 20ste Bondfilm is een beetje ondergewaardeerd. Ja, er zitten belachelijke scènes en gadgets in de film (onzichtbare auto's, snowboarden met parachute, gentherapie, overduidelijke CGI, lasers met diamanten), maar er zijn ook genoeg pluspunten. De acteerprestaties zijn over de hele linie sterk. Pierce Brosnan is in zijn laatste Bondfilm zeer gedreven en laat een getergde Bond zien en Halle Berry heeft duidelijk lol in haar rol als Jinx en is natuurlijk ook een prima actrice. Toby Stephens en Rick Yune overtuigen als bad guys en hebben een goede combinatie van gekte, kracht en slimheid en hebben beide best wel wat charisma. Rosamund Pike heeft een aardige (iets te kleine) rol als Miranda Frost en acteert sterk en staat haar mannetje. De actiescènes zijn een beetje hit and miss. Het begint sterk met de scènes in Noord Korea en het sabel duel tussen Graves (Stephens) en Bond is zelfs een hoogtepunt in de film. Jammer genoeg vliegt de film in het laatste gedeelte compleet uit de bocht.

Een ander pluspunt zijn de schitterende locaties. IJsland, Cuba, Londen, Zuid Korea, Hawaï etc. (sneeuw, zon, zee, Engeland, mooie Bondgirls, wat wil een Bondfan nog meer?). Saai kun je Die Another Day in ieder geval niet noemen en de film neemt risico’s die zich jammer genoeg niet uitbetalen op het eind.

avatar van des1
Oooh-oh-oh, dat fake drama aan het begin van de film en dat rare, ongeloofwaardige eind met veel CGI... één van de slechtste Bonds ever. Eigenlijk het hele verhaal. Huuu.

avatar van otherfool
Tien jaar terug had ik hier 3,5 sterren voor over, ik kan het nog altijd nauwelijks geloven. Wat was hij denkende. Vanavond na al die tijd herzien en ik kon wel huilen van ellende, wat een vreselijke film.

Het begint al met die onwaarschijnlijk lelijke titelsong van Madonna, die dan - oh gruwel - ook nog in de film opduikt, de slechte smaak was niet aan te slepen blijkbaar. Dat geldt ook voor ontstellend lelijke scenes als het roemruchte waterboarden, de lelijke laserscene en de onzalige keuze voor een onzichtbare auto. Verder is Berry maar vervelend als Jinx en ademt de film veel te veel een standaard actiefilm sfeertje uit, met überlelijke slowmotions en meer van dat soort ongein. Vooral de tweede helft van de film is pijnlijk om naar te kijken, wat een over-the-top BS was me dat.

Wel goed zijn Pike als frosty femme fatale en Zao is natuurlijk een coole henchman, maar manmanman wat was dit een vervelende zit. Zonder meer de slechtste Bondfilm.

Die Another Day gaat overduidelijk de moderne wereld in en is opzich best een vermakelijke film.
Pierce Brosnan heeft wel het James Bond uiterlijk maar is in mijn ogen wat minder dan Roger Moore en Sean Connery.
Na deze film was Casino Royale de enige film die nog wat weg had van James Bond maar daarna is alles zo veranderd en minder leuk om te zien.

avatar van martijn011
Echt een slechte Bond dit. Misschien wel de slechtste van allemaal, al vind ik QoS ook niet goed.
Vooral de CGI is echt dramatisch. Het hele gedeelte in IJsland kan zo de prullenbak in, visueel en verhaaltechnisch gezien.

Het verhaal slaat sowieso helemaal nergens op. Als je een moderne Bondfilm wil maken zorg dan in ieder geval voor een goede basis voor je verhaal. Dat ontbreekt hier. Als het visueel ook een rotzooi is blijft er weinig te genieten over.

Brosnan gaat nog wel, evenals Pike en onze lelijke Noord-Koreaan met z'n diamantenkop. De rest van de cast paste zich naadloos aan het droevige niveau van de film. Verlaging van een halfje naar twee sterren.

avatar van blurp194
Tsja.

Onsamenhangend en doelloos. Kan er echt geen behoorlijke verhaallijn in ontdekken, en de logica is helemaal zoek. Waar zijn Blofeld of Spectre als je ze nodig hebt.

Plus:
leuke openingsscene
mooi liedje van Madonna
Rosamund Pike

Min:
Brosnan
Lelijke auto en suffe gadgets

En dan nog dat gedoe met die "laser". Hebben ze Austin Powers dan niet gezien, denk ik dan.

Zal wel aan de persoon liggen maar de titelsong vond ik helemaal niet slecht evenals de film. Ja de green screen scènes zijn lachwekkend, maar daar straf ik Dr. No ook niet op af. En wat betreft de onzichtbare Aston Martin, tsja, technologie blijft nu eenmaal niet stilstaan.

Het verhaal is goed genoeg om een vermakelijke avond te beleven. Er zaten zelfs een aantal one liners van Pierce Brosnan tussen die voor de verandering eens geinig waren. Settings waren ook tof met Noord Korea en het ijspaleis.

Hoewel de nieuwe Q bij verre niet kan tippen aan de oude (RIP) had ik toch liever deze man gezien in de Craig reboot in plaats van dat uber nerdje waarvoor ze gekozen hebben. Zo'n rol behoort toch gewoon bij een wat oudere man.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, 1 van de beste James Bond films samen met Octopussy! Begin tot eind actie, spanning en goede scenes.
Vooral als Bond in Ijsland is word de film goed en ook een goed einde.
Alles zit erin wat een Bond film nodig heeft!

DIE ANOTHER DAY

MENING: Vermakelijke / Goede Film
MUZIEK: Redelijk

De laatste met Brosnan als Bond, geen slechte film, maar vanaf deze werd
het allemaal wat minder, vanaf deze werd t allemaal wat meer high tech en actie,
z'n voorganger was ook vele vele male beter !

Deze is de minste van de 4 van Pierce Brosnan vindt ik.

Verhaal is goed. en de scene met de Aston Martin DBS Vanquish en de groene Jaguar was geweldig, de scene met het surfen en dat je dan duidelijk kan zien dat t heel erg nep is, was verschrikkelijk slecht. kan niet anno 2002.

De muziek van Madonna was niet meer dan redelijk.

Van de 24 officiele Bond films staat deze op 16 bij mij. Maar begrijp me niet verkeerd, alle James Bond films zijn geweldig ! alleen de één scoort nou eenmaal hoger dan een andere.

avatar van Roger Thornhill
Toen ik indertijd na het zien van deze film de bioscoop uitkwam was ik echt uitermate ontgoocheld. Een onzinnige achtervolging van twee auto's op het ijs, een beroerd titelnummer van mijn minst favoriete popster ooit die ook nog eens een (stupide) cameo heeft, een onzichtbare auto, Michael Madsen die bijna slaapwandelend lijkt te acteren, het ridicule gegeven dat Halle Berry en Rosamund Pike hun eindgevecht opeens in spannende topjes moeten leveren, wéér zo'n slotgevecht tussen Bond en de schurk waarvan de winnaar al van tevoren vaststaat gevolgd door een op het nippertje geslaagde ontsnapping uit een benarde situatie, en bovenal die abominabele en ook voor 2002 toch al adembenemend amateuristische CGI wanneer Bond via een parachute over de gletsjer heen komt vliegen (en dan waagt producer Michael G. Wilson het op de audiocommentaartrack nog om te wijzen op de "state-of-the-art-gevanceerdheid" van het CGI-water dat in het zonlicht weerspiegelt – waar haalt hij de moed vandaan!). Nee, dit was duidelijk een zwakke broeder in de reeks.
        Nu ik hem na al die jaren weer eens terugzie vraag ik me af waarom ik hier indertijd zo ontgoocheld door was. Akkoord, de spanning is ver te zoeken, van de scènes op het ijs krijg ik het nog steeds niet warm, en door alle vorderingen die er de afgelopen jaren op het gebied van CGI zijn gemaakt zijn de scènes met Brosnan en zijn parachute er alleen maar belazerder uit gaan zien, maar deze film heeft toch ook diverse kwaliteiten, zoals twee bijzonder mooie, effectieve en sterke (zelfstandige) Bondgirls (ongelooflijk dat dit Rosamund Pike's debuut op het grote scherm was!), een tweetal prima schurken, de niet onaardige vondst van de DNA-regeneratie en de daarmee samenhangende nieuwe identiteit van de hoofdschurk, een fraaie scène op degen en zwaard, en een redelijk hoog tempo. Daarmee is Die another day nog altijd geen hoogvlieger, maar hij is toch ook niet zo slecht als ik indertijd dacht. Of is mijn blik vertroebeld door die fraaie dubbel-DVD met al z'n commentaartracks, achtergrondfilmpjes en aandacht voor de oranje bikini van Halle Berry?

avatar van des1
Dieptepunt in de Bond serie, met als 'bodem van de trog' de surf scene en aan het eind de climax aan boord van het vliegtuig. Wat een sof. Wat een moeite voor zo'n sullig verhaal. Als je (zoveel) CGI nodig hebt, ben je definitief van het padje. 1.5* naar boven afgerond.

avatar van Ajax&Litmanen1
Opnieuw op bluray gekeken en waar ik bij de vorige kijkbeurt jaren terug nog een beetje positief was, daar is Die Another Day ditmaal echt een zware teleurstelling geworden. Helemaal als je in de afgelopen maanden in de andere Bond films hebt gezien hoeveel beter deze serie kan.

Die Another Day begint overigens sterk, met een geweldige opening in Noord-Korea. Lekker spectaculair en beladen. Ook daarna valt er nog genoeg te beleven (de vreselijke themesong van Madonna daargelaten), met de uitbraak van Bond bij het MI6 schip en het schermgevecht met de nieuwe bad guy. Het wordt al een stuk minder leuk als Bond Halle Berry ontmoet. Wat een strontirritant personage. Bond girls moeten al een tijdje meer dan slechts eyecandy zijn, maar zo'n feministisch en overdreven stoer figuur is gewoon echt vervelend. Ze heeft een leuk figuur, maar verder op alle fronten 1 van de grootste mislukkingen uit de Bond historie van de Bondgirls. Zo'n beetje alle scenes met haar waren storend.

Het verhaal is lange tijd nog aardig, maar vanaf de aankomst bij het ijspaleis worden we gebombardeerd met veel te opzichtige en bij vlagen extreem lelijke CGI. De onzichtbare wagen, het instortende ijspaleis en het ultieme stunt dieptepunt met het surfen waar zelfs de sprong over het water met sheriff Pepper uit The Man with the Golden Gun nog mooi bij is. Ook het slot in het vliegtuig is verschrikkelijk, zo lelijk vormgegeven en de gevechten van Bond en Jinx zijn ook beroerd. Helemaal met Berry haar oneliner ''read this, bitch''. Kreeg plaatsvervangende schaamte bij zoveel niet-cool gedrag.

Toch jammer hoor, Die Another Day had zeker potentie. Brosnan heeft het gewoon 4 films lang goed gedaan als 007, vond hem 1 van de betere Bond acteurs, maar buiten GoldenEye had hij wel redelijk vaak falende scriptschrijvers waardoor zijn films buiten die ene nooit legendarisch werden. Die Another Day is zelfs het dieptepunt van de reeks, al moet ik Quantum of Solace binnenkort nog opnieuw zien. Die was nog kanslozer. Ook de momenten met M, Moneypenny en de opvolger van Q (de eerste Bondfilm na zijn dood, hij wordt gemist) waren weinig bijzonders. Heel erg matig en dat hadden de producers ook door, want het kostte 4 jaar voordat er een nieuw deel kwam, die gelukkig weer terug naar de roots van de serie ging. Het tijdperk Brosnan als 007 zit er ieder geval op.

2* (was 3*)

avatar van loneranger
De laatste Brosnan Bond. Ook deze weet het niet te halen bij zijn beste Bondfilm 'Goldeneye'. Al ligt dat niet zozeer aan hemzelf. Het komt door de overdaad aan gadgets en explosies. In het begin wordt hij gevangen genomen en dat hadden we nog niet eerder gezien. James Bond lijkt dus wel degelijk kwetsbaar. Maar als hij binnen de kortste keren weer ontsnapt en in een ommezien weer de gentleman agent is wordt hij toch weer behoorlijk ongeloofwaardig. Net als de Aston Martin Vanquish. Het is allemaal teveel over de top. Het acteerwerk is wel goed. Halle Berry zet een energieke Bondgirl neer en Gustav Graves maakt op mij meer indruk dan Renard in de vorige film. Ook Zao komt dreigender over. Al met al is de film nog net onderhoudend genoeg voor een voldoende.

Aardig maar wel de minste .
Teveel neppe special effects, waarvan 1 wel degelijk zo bedoeld was.
Begin was sterk, maar verder te weinig variatie.
Veel teveel op Ijsland.
Stukje met moneypenny was wel geweldig .

avatar van Capablanca
Ik lees hier veel vergelijkingen met andere Bondfilms, maar die kijk ik eigenlijk nooit. En de paar die ik wel gezien heb, haal ik steevast door elkaar.

Ik heb me op zich wel vermaakt, maar zoals alle Bondfilms is het een aaneenschakeling van ongeloofwaardige onzin in een dun verhaal met flat characters en ontsnappingen op het nippertje. Maar dat hoort toch bij 007?

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, zeer goede Bond film, al het wel meer naar de special effects kant opgaat, meer snellere auto's , nieuwere snufjes / moderner en ook meer actie.
Wat ik dan wel miste is dat ze maar op 2 plaatsen waren, Cuba en Ijsland het laatste deel.
Het einde was wel weer spectaculair, soms ook beetje nep.
Verder was het weer als vanouds zoals we de Bond films met Pierce Brosnan kennen.
Mijn top 4 van Pierce brosnan als James Bond:

1. Goldeneye
2. Die another day
3. Tomorrow never dies
4. The world is not enough

avatar van Arri
De allereerste Bond-film die ik gezien heb. Was een klein jochie destijds, maakte aardig wat indruk. Misschien had ik deze niet moeten herkijken, de charme die ik in mijn hoofd had verdween namelijk al snel.

avatar van Hellboy!
Een van mijn favoriet in de James Bond reeks. Smaken verschillen natuurlijk, maar alles zit erin wat je verwacht bij een James Bond film.

avatar van Aazhyd
Inderdaad, alles wat je van een Bond verwacht zit erin. Gewoon solide Bondfilm. Natuurlijk zit er ook over the top flauwekul in, maar dat hoort er ook bij. Ik vind dit persoonlijker leuker om naar te kijken dan naar die akelige Daniel Craig. Vladimir Putin als James Bond, zeg maar.

avatar van FunkStarr
Halle Berry is echt een vreselijk slechte actrice zeg. Ik heb me gewoon ernstig zitten storen aan haar optreden. Onbegrijpelijk dat zij gecast is.

weer een zeer vermakelijke bondfilm.maar het word wel allemaal wat anders dan de oudere bondfilms.de sfeer van de oude bondfilms dat is er niet meer dat vind ik erg jammer.dus als je me vraagt van welke bond films het beste zijn dan zal ik altijd zeggen for your eyes only en octopussy enz,de films uit de oudere reeks.en ja de reeks met craig word nog minder,maar nog steeds wel redelijk.en sommige delen nog steeds erg leuk.maar niet zo goed als de oudere reeks.

vandaag om 12:44 uur