Skyfall (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Sam Mendes
met Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

avatar van Valak
Hele sterke Bond! Een flinke verbetering naar de wat minder Quantum of Solace; hoewel ik die eigenlijk ook niet zó verkeerd vind.

Iedereen acteert ook zeker naar genoegen, de laatste rol van Judi Dench als M, dus we zullen haar zeker missen. En Bardem is absoluut een geweldige schurk.
Mijn favoriete stuk is wanneer Bond moet haasten om op tijd bij de rechtbank te zijn om Silva te stoppen.

En het einde met de ENORME ontploffing van Skyfall wanneer de helikopter erin crasht; VET! Mijn explosie-vereiste ook weer bevredigd!

Dikke 4*!

bond film gelijk vroeger veel spanning en actie zoals het hoort in de bond films
en weer eens en fantastische opening lied ook zoals vroeger in de tijd van de oude bond films ik ben zeker fan van bond maar je hebt er ook goed en minder goede. de gene die hem hebben gespeelt was roger moore toch buiten al de andere de meeste playboy van al de bond films slecht was hij niet maar de gene die hem er voor hebben gespeelt waren toch wel iets naar mijn mening wat minder playboy. daniel craig heb ik ooit zien spelen in een goede film daarom dat ik hem ook wel kende en hij speelt de rol van de meester spion en geheim agent 007 heel goed. je bond zou bond niet zijn indien er geen vrouwen inkomen. maar toch is hij weer anders ik heb er van genoten en ook een van mijn favorieten bond films en adele maakt het plaatje geheel af met het mooie opening lied. maar wat ik niet goed begrijp waarom staat het lied van haar dan niet op de originele soundtrack?. sterke bond film met een zeer goede roll van daniel craig

avatar van loneranger
Gisteravond weer eens bekeken. Ik vind deze na herziening toch beter dan 'Casino Royale'. Vooral de scenes in het casino in laatstgenoemde film kunnen mij niet zo bekoren, en ik vind de climax in 'Skyfall' aangenamer. Een punt erbij.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, goede actiefilm uit de Bond reeks! in ieder geval beter dan Casino royale en Quantum of solace!
We zien een spectaculaire opening, daarna spannende achtervolgingen in o.a de metro en vooral na het middenstuk word hij beter als Bond achter de schurk aan zit.
Ook een verrassend einde vond ik, helaas miste ik wel een Bond girl en de snufjes van Q heb ik ook niet gezien.
Maar verder een goede film!

dit vind ik de beste bondfilm met craig.veel spannender dan het vorige deel.en zeker niet zo rommelig als het vorige deel.weer spannend van begin tot het eind.en ook een geweldige rol van javier bardem.
heb me zeker prima vemaakt.

avatar van slowhand
Vind het de beste Bond film ever.

avatar van SSeagal
Even goed als Spectre, toffe actie en een geniale Javier. 4*

Ben ik nou gek!
Allemaal hoge cijfers voor Skyfall.
Ik vindt het ook een vette film hoor
maar deze film werdt toch heel slecht ontvangen?
Kan iemand mij dit uitleggen want ik had daardoorhet idee dat dit een slechte film was.
Maar goed.3.5

avatar van des1
Hè lekker... weer een aflevering Vera vanavond op de buis, ononderbroken door reclame.

avatar van Roger Thornhill
AJK schreef:
deze film werdt toch heel slecht ontvangen?
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat de kritieken op deze film slecht waren, volgens mij zelfs redelijk positief, en aan de kassa was het in ieder geval een enorme hit - hij stond zelfs een tijdje in de top-10 van meest succesvolle films aller tijden.

Ok bedank Roger.
Dan ligt het aan mij.
Vanavond op tv he?

Vindt het echt top dat rtl 7 een Bond maand
film maand heeft echt geweldig.
Geniet hier echt van.
Ik zie nu dus in 1 maand verschillende acteurs
die Bond hebben gespeeld.
En er zijn mij dingen gaan opvallen.
Wel zeggend dat dit mijn mening is.
Connery zet Bond neer als Clarke Cable.
Beetje gevoelloos en direct.Het pakt mij niet
echt.
Lazenby daar wil ik het niet over hebben.
Moore achteraf na al die jaren deed hij het eigenlijk best wel goed.Vond het eerst ook
playboy achtig Maar dat pakte mij wel met al die mooie vrouwen.Dalton,niet slecht maar ik was Moore gewend.Toen kwam die schoenenverkoper.Diep triest.
En toen kwam Craig!!!
Connery en Moore in 1.
Craig had goed gekeken naar hoe het wel moest.
Maar ondanks dat na al die jaren ik kijk al bijna 40 jaar Bond films vind ik Moore de beste bond tot nu toe.Ook al word ik soms moe van hem.
Maar met al die vrouwen komt hij het geloofwaardigst over hoe raar dit ook klinkt.

avatar van Fisico
Films van Sam Mendes krijgen altijd een streepje voor bij mij, zelfs als ze James Bond heten. Nu, dit kan positief werken, maar ook (extra) negatief als ik ontgoocheld ben natuurlijk. Deze Skyfall ontgoochelde me echter niet en ook de veelzijdigheid van Mendes kan hierbij geprezen worden. Skyfall is een prachtige film waarbij - uiteraard de spetterende actie - vooral de visuele aspecten in het oog sprongen. De scènes in Shanghai en Macau waren oogverblindend mooi! Hulde hierbij aan Deakins onder meer. Mendes is uiteraard meer een regisseur voor drama en uitdieping. Hij tracht in deze Bond deze elementen te verwerken, dat zie je duidelijk. Geen klassieke Bondfilm dus, en wellicht zullen de echte nostalgische Bondliefhebbers hierover struikelen ...

Zoals vele Bondfilms ook hier een grote thriller met een vlammende openingsscène om u tegen te zeggen. Zeer sterke actiescène op de trein met een erg verrassende afloop. Wederom worden de zwaktes van een James Bond in het licht gehouden. Meer zelfs, er wordt de psychologische toer opgegaan en de loyaliteit naar MI6 wordt danig op de proef gesteld (niet voor het eerst denk, maar nu toch erg expliciet). Daniel Craig, hij zal steeds voor- en tegenstanders hebben als James Bond, maar voor mij geen probleem, integendeel zelfs. Judi Dench blijft geweldig als M. Ik vind haar werkelijk fantastisch in deze rol: algemeen belang steeds voorop, gavat, hyperintelligent, beredeneerd, koel, afstandelijk, uiterlijk emotieloos, een echte b*tch dus, maar o zo goed! Met de nieuwe Q als melkmuil had ik meer moeite om die rol met elkaar te matchen.

En elke Bond heeft ook zijn superschurk. Dit keer eveneens een voltreffer met de charismatische Javier Bardem, eveneens worstelend met zijn loyaliteit. Hij sloeg echter de andere weg in, deels misschien wel te begrijpen, maar dat is niet echt het issue. Drama, morele dilemma's en emoties, misschien niet het standaard James Bondverhaal, maar het is dat wat net de film naar een hoger en vooral kwalitatieve niveau tilt.
De reden waarom ik de film quoteer op 4,0*, toch vrij hoog voor dit genre, is de spetterende finale waarbij het trio Bardem-Craig-Dench een geweldig rollenspel spelen. De locatie alleen al, een spookhuis in een mistroostig gebied in Schotland gevolgd door een raid met alles erop en eraan. De vlammenzee en de vlucht in het niemandsland werd fenomenaal gefilmd. Visueel en technisch zo mooi! En ook de plot op het einde was de moeite waard. Kortom, een top James Bond, voor mij althans.

avatar van nathaniel177
Beste bond film van craig die ik tot nu toe heb gezien. Goed acteerwerk zeker van bardem. Erg vermakelijk. Goeie actie

avatar van Boneka
Half punt erbij samen met Licence to Kill de beste Bond film. Mooie locaties eindelijk weer de jokes een prima verhaal mooie balans, uitstekende muziek en een spetterend slot. En 007 is weer een beetje meer mens. De beste van Daniel Craig!

avatar van Phantasm
Ik vond deze zelf niet echt geweldig, behalve het laatste half uur dan, dat was dan wel weer prima.

avatar van Shadowed
Leuk.

Het Bond debuut van Sam Mendes, die me eerder niet teleurstelde met American Beauty. Maar deze film is natuurlijk compleet anders dan die film. Ik vind persoonlijk dit misschien de beste of tenminste een van de leukste James Bond films die er momenteel is. Ik moet Spectre nog een keer zien.

Deze film heeft meer te beleven vooral qua actie. Er zijn vrij stijlvolle scenes door de film heen maar vooral naar het einde toe zitten er echt spectaculaire momenten in die ik natuurlijk zeer kon waarderen. die helikopter scene vond ik altijd geweldig.

Gewoon een leuke film die ondanks de lange speelduur nergens echt te lang aanvoelt. Kijkt lekker weg als Bond film maar ook als normale actie film.