Skyfall (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Sam Mendes
met Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

In Film > Nieuws > Bond 23 : Skyfall (2012):

Hallo, mensen, Quantum of Solace is nog maar net achter onze rug, of James Bond producer Michael G. Wilson heeft alweer in een interview verteld dat de 23e Bond in 2011 zal verschijnen.

Verder maakte hij bekend dat hij hoopt dat Judi Dench (M) en Jefrey Wright (Felix Leiter) weer terug zullen keren voor hun rollen en dat de bende S.P.E.C.T.R.E (vooral bekend van de Bond films met Sean Connery) niet meer zal terugkeren, maar dat de geheime organisatie Quantum nu een grotere rol gaat krijgen.

Nu is er nog niet zoveel bekend over de nog ongetitelde Bond 23, dus wil ik van jullie weten wie jullie als regisseur zouden willen hebben en hoe jullie de nieuwe Bond graag zouden willen zien: de oude stijl, die nieuwe stijl, enz.
Natuurlijk kun je hier ook nieuwtjes plaatsen!

James Bond 23 (IMDb link)

avatar van Albus Dumbledore
Wat dachten jullie van Tony Scott als Bond regisseur. Hij heeft toch aardig wat actie / thrillers afgeleverd.

Vreselijke regisseur, die de laatste 10 jaar alleen maar kutfilms-waar-ik-hoofdpijn-van-krijg heeft gemaakt.

avatar van Albus Dumbledore
Dat vind jij, maar vier jaar geleden heeft deze man toch zeker bewezen een actie film te kunnen maken die hier hoog scoort (3,88). Verder heeft hij veel actie / thrillers op zijn naam staan, dus hij leek me misschien wel wat.

avatar van Lexcoaster
Christopher Nolan lijkt me wel wat.

Lexcoaster schreef:
Christopher Nolan lijkt me wel wat.

Mmm... ik weet niet, hoor. Nolan heeft vooral Drama / Mystery / Thriller / Misdaad films gemaakt. Niet echt iets voor James Bond. Ik weet ook niet of Nolan daar zelf wel zin in zal hebben.
Ik weet misschien nog een regisseur: Pierre Morel misschien of Martin Campbell (hij deed al eerder GoldenEye en Casino Royale)

Steve-a
Ze zouden nooit aan Daniel de rol van Bond moeten geven. Ik vind dat of Jason Statham of Clive Owen bond moet worden.

avatar van wyatt earp
Zouden ze ooit stoppen met de films van James Bond?

avatar van Redlop
Daniel Craig is de verademing van de nieuwe cyclus. Waar het mis ging is de gedachte dat big budget automatisch een betere film zou opleveren. Daarnaast een regisseur die alleen romantische drama's op zijn naam had staan en een ploeg die meende de actiescenes op zijn Bourne ADHD te moeten vastleggen.

Wilson riep gelijk na de release van QoS dat de volgende productie meer tijd zou gunnen. Dat zegt impliciet heel veel zo vlak na een peperdure productie.

Martin Campbel weer of weet ik het...Martin McDonagh die met In Bruges een sterk bioscoopdebuut afleverde.

avatar van thunderball
Al die regisseurs die hier boven genoemd worden zullen het echt niet gaan worden.

Tony Scott... alsjeblieft niet, zeg!
Het minder begaafde broertje van Ridley, die steeds flitsendere en HDHD kapot gemonteerde films afleverd. Aan 1 QoS hebben we al meer dan genoeg.
Het erge is dat QoS het ongeloofelijk goed doet en ze dus hoogstwaarschijnlijk er van overtuigd raken, dat ze goed bezig zijn.

Campbel heeft gezegd dat hij iig voorlopig geen Bond meer wil doen.
Dat zij hij ook na GoldenEye (1995) en toen heeft hij tien jaar lang geen Bond meer geregisseerd. Kans is klein dat hij nu wel op zijn voornemen terug zal komen.

Het zijn ook nooit regisseurs, die echt heel groot zijn en zelf veel inbreng hebben.
Anders was de afgelopen tien jaar wel iemand als Woo of Tarantino gevraagd, die laatste wilde iig het graag doen.
Ook Spielberg heeft jaren geleden zich al aangeboden.
Het zijn echte producersfilms. Zij hebben het voor het zeggen. De regisseur is meer iemand, die alles in goede banen moet leiden en is inwisselbaar.

avatar van Kr!kke
hopelijk wordt het terug een meer traditionele Bond (met bijvoorbeeld de gadgets..)

Film Pegasus schreef:

Ik hoop het niet, ze zijn goed bezig nu.

ja de vorige 2 films waren zeker niet slecht, maar zeker bij Quantum Of Solace had ik het gevoel dat ik naar een gewone actiefilm zat te kijken, en niet naar James Bond...

avatar van Lexcoaster
Albus Dumbledore schreef:

Marc Forster had hiervoor ook alleenmaar drama gemaakt. En hoewel de nieuwste niet de beste is, is ook die bondfilm best degelijk. En Nolan's Batman films zijn briljant, ben dus terecht benieuwd naar een Nolan bond. En Spielberg misschien?

Nee, een betere: Uwe Boll.

avatar van A.L.I.E.N
Ik hoop dat er in BOND 23 de vertouwelijke zaken (zoals de Gadjets, Q, Monnypenny enz...) terug aan bod komen! we zullen zien!

avatar van A.L.I.E.N
wyatt earp schreef:
Zouden ze ooit stoppen met de films van James Bond?

Goede vraag! ik vraag het me ook af!

Kr!kke schreef:
Inderdaad ik had juist hetzelfde gevoel!

A.L.I.E.N schreef:

Goede vraag! ik vraag het me ook af!

Inderdaad ik had juist hetzelfde gevoel!

Bij sommige Moorefilms had ik soms het gevoel naar American Pie te kijken. Geef mij maar de actiefilms met Craig.

Pastichio Rocker
Tony Scott, nee dank u. Ridley Scott daarentegen...

Film Pegasus schreef:

Ik hoop het niet, ze zijn goed bezig nu.

Zo geweldig was QoS nu ook weer niet. Dat was weer het andere uiterste

avatar van megaman
Wat ik graag wil zien in de nieuwe Bond film is deels de nieuwe stijl en deels de oude stijl. Moneypenny komt terug (Samantha Bond uiteraard) maar heeft geen tijd voor seksistische grappen en Q (gespeeld door Roger Moore) kan leuk uit de hoe komen maar het wordt niet tè flauw en hij geeft alleen wapens aan Bond of gadgets die echt noodzakelijk zijn. Bond neemt meer de tijd voor zijn missie en de film moet meer een overweldigende adventure/thriller worden zoals de jaren '60 films met Connery. Groots qua opzet maar wel serieus en in de trend van CR en QOS. Geen afgeraffeld geheel met chaotische beelden zoals bij QOS, maar gewoon een film die vergelijkbaar is met CR. Alleen dan nog grootser en meer Bond-achtig. Laat de Bond theme regelmatig horen, stop er een memorabele schurk in en een indrukwekkende henchmen. Misschien lachen jullie als ik 'Jaws' roep maar een henchmen in deze trend zou heus niet verkeerd staan aangezien reuzen echt bestaan. Zo lang men het serieus aanpakt en tegelijkertijd de Bond-sfeer weer een beetje kunnen terugbrengen.

Regisseur: Voor het serieuze werk neem ik Christopher Nolan. Maar voor een wat epischere Bond met veel spectakel en ouderwetse schurken denk ik eerder aan Steven Spielberg. Zou toch leuk zijn voor een keer.

Componist: Arnold is vrij standaard..ik wil een meer charmante en ouderwets gezellige soundtrack..trompetter geschal maar niet tè aggressief. John Barry doet niet meer mee...dus wellicht John Williams?

James Bond: Daniel Craig...het is nog steeds niet m'n favo maar hij is in elk geval geen mix van verschillende vertolkers zoals Brosnan was, en hopelijk verandert Craig ook mee met de films. In QoS was hij duidelijk wat minder onbehouden.

Moneypenny: Samantha Bond natuurlijk! Of als ze iets nieuws willen uitproberen...dan stel ik voor dat ze Jung-ah Yum casten voor Moneypenny. You know, die strenge stiefmoeder in de koreaanse thriller 'A Tale of Two Sisters'.

Q: Roger Moore! Waarom? De beste man leeft nog..doe er iets mee! Geef hem de rol van Q, maar laat 'm niet de grappenmaker uithangen. Charmante opmerkingen maar wel bij de les blijven. Als hij serieus praat (zoals in sommige interviews) komt hij bij mij geloofwaardiger over dan John Cleese het deed in DAD. Al heb ik er geen problemen mee als Cleese terugkeerd als Q.

Schurk: Ehm...Sean Connery? Hoofd van de organisatie Quantum. Of wellicht Michael Byrne die 'Vogel' speelde in The Last Crusade. Hij heeft echt een boeventronie. Beetje in de trend van Mr White..wat ook mooi bij de stijl past.

Henchmen: Nathan Jones..die enorme bullenbak uit Troy. Wat zou ik hem graag tegen Craig willen zien vechten.

avatar van Redlop
Volgens het altijd betrouwbare The Sun is Danny Boyle voor de nieuwe Bond in the picture.

AHWA
Zou wel tof zijn.

avatar van megaman
Inderdaad een tof idee! Trainspotting heb ik nooit gezien (shame on me!) maar 28 Days Later en zelfs The Beach vond ik bijzonder goeie films met een unieke sfeer.

avatar van U-96
megaman schreef:

Waarom zou je dan perse oud Bondacteurs willen hebben? Dit zou naar mijn idee een Bondfilm compleet ongeloofwaardig maken en ik denk dat geloofwaardigheid een dergelijke knipoog naar het verleden altijd zal overrulen, vooral in de Bondserie van Craig.

U-96 schreef:

ga ik zeker mee akkoord, die oude acteurs moeten ze niet meer laten meedoen ( uiteraard zijn het nog steengoede acteurs, maar het lijkt me vergezocht om ze in een nieuwe bond te laten meedoen)

Redlop schreef:

Is dat een officiele bevestiging of een gerucht?

Film Pegasus (moderator)
Ik merk toch enig sarcasme in het gedeelte 'altijd betrouwbare Sun'

Kr!kke schreef:

Toch zou het wel mooi zijn niet dan? Nu leeft hij nog..

Pastichio Rocker
Goh, de geruchtenstroom komt ook weer op gang. Het wordt tijd dat ze eens kappen met die Bond. Oubollige troep.