Skyfall (2012)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Sam Mendes
met Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

Pastichio Rocker
009 schreef:

de producenten sluiten dat zeker uit,
en een Britse regissur past beter bij Bond.

Martin Campbell (Goldeneye, Casino Royale) is van origine ook geen Brit.

thunderball schreef:
Op commanderbond staat vermeld dat producer Wilson heeft gezegd dat ze zijn begonnen aan de voorbereidingen van de volgende Bondfilm (Yes!).
Wilson meldt dat Craig er veel zin in heeft en er naar uit kijkt.
Verder zegt Wilson dat hij qua keuze titelsong graag Duffy zou willen, maar ook Winehouse zou mooi zijn.

Ik heb er zin in! Zijn er al scriptschrijvers bekend? En goed dat Craig er zin in heeft natuurlijk. Duffy of Amy Winehouse zou prima zijn denk ik. Ik zou Duffy pakken, ik denk dat Winehouse nogal een moeilijke dame is en qua stem lijken ze als twee druppels water op elkaar.

Pastichio Rocker schreef:

Martin Campbell (Goldeneye, Casino Royale) is van origine ook geen Brit.

Correct me when I'm wrong, maar....
Campbell is Nieuw-Zeelander en dat hoort bij de Gemenebest, ofwel Great Britain, ofwel Engeland. Dus dan kan het!

Het is vergezocht, maar zo wisten ze destijds ook het inhuren van Australier George Lazenby als Bond recht te praten.
Ik heb het alles ergens eerder gezegd, maar op deze manier zouden ze zelfs een autochtone Falklandeilandbewoner als Bond kunnen kiezen!

Film Pegasus (moderator)
Meer nog, het zou zelf één van de redenen zijn waarom Steven Spielberg vroeger geen Bondfilm mocht regisseren. Al kan officieus de prijs van Spielberg ook te hoog hebben gelegen.

avatar van thunderball
Wilson heeft een keer gezegd dat Spielberg zo'n enorm bedrag vroeg dat ze hem NOOIT zullen vragen.

Albus Dumbledore schreef:

winehouse zal het zeker niet worden,
ze had al voor genoeg problemen gezorgd op de set van Quantum of solace.

het moet gewoon een britse groep zijn, of solozanger, dan komt het wel goed!

thunderball schreef:

Correct me when I'm wrong, maar....

inderdaad,

wie zou jij eigenlijk graag als regisseur willen zien in Bond 23?

009 schreef:

winehouse zal het zeker niet worden,
ze had al voor genoeg problemen gezorgd op de set van Quantum of solace.

het moet gewoon een britse groep zijn, of solozanger, dan komt het wel goed!

Wat dacht je van The Last Shadow Puppets. Dat is een Britse groep.

Film Pegasus (moderator)
Een filmsong van The Rolling Stones zou wel leuk zijn. Hun bluesrock past wel in de huidige trend en de Stones zijn al langer bereid een nummer te schrijven voor 007.

avatar van U-96
Zou zeker niet verkeerd zijn.

Hoewel hij me niet echt geschikt lijkt, hoop ik stiekem dat ooit Nick Cave een song doet.

avatar van Redlop
De productie van Bond 23 is inmiddels gestart. De release zal volgens Wilson in 2011 zijn. Prima zaak, wat mij betreft had QoS ook een half jaar extra aandacht mogen hebben. Veel schrappen en fijnslijpen.

Redlop schreef:

inderdaad, volkomen mee eens.
het is alsof het nooit snel genoeg kan om een bond-film te maken.

Film Pegasus schreef:

Sinds dat ooit het gerucht ging dat ze gevraagd waren, hoop ik daar al jaren op. Toegeven: ik ben dan niet echt objectief, want wat Bond is voor mij qua film, zijn de Stones voor me qua muziek.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
U-96 schreef:

Die lijkt me nou wel geschikt eigenlijk. Ik pleit weer voor een wat tradionelere bondballade. Flink georkestreerd en met veel dramatiek. Cave in een stijl die ergens tussen Do You Love Me en een paar nummers op Murder Ballads in zit zou best een interessant idee zijn. Als het dan hip, populair en jong zou moeten zijn dan zou ik kiezen voor Adele.

Laten we alles even op een rijtje zetten:

Bond: Daniel Craig ---> Jammer
Componist: David Arnold
Producers: Barbara Broccoli en Michael G. Wilson
Title Designer: Daniel Kleinman

Terug keer van: Mr White?
M: Judi Dench
Q: snik snik...ik hoop dat John Cleese hem gaat spelen al is Desmond onvervangbaar natuurlijk

Regie: Steven Spielberg (al zie ik die er géén 1 maken), Brian De Palma, J.J. Abrams, Paul Greengrass, John Woo of Michael Apted.

Regie: Steven Spielberg

Alstenblieft niet zeg. Ik respecteer deze man enorm, maar hij moet zich nooit met de Bond serie bemoeien. Ik vind Martin Campbell een goede keuze om wederom aan het roer te staan. Wat hij met Casino Royale gedaan heeft vond ik enomr sterk.

Brian De Palma

Dat zou een intressante keuze zijn, maar ik weet niet of hij in de huidige serie past. Zijn films gaan naar mijn mening te lang door op het zelfde vaar water. M:I is daar een goed voorbeeld van.

Voorderest vind in Daniel Craig een prima Bond, die het zeker nog een paar delen vol mag houden van mij. QoS hoeft van mij niet meer herhaald te worden. Er mogen wel wat gedgets de hoek om kijken, en wat meer diepgang hier en daar is ook niet verkeerd.

IcU schreef:

Ik vind Steven Spielberg ook niet zo'n goeie keuze hoor dat schreef ik erbij.

Martin Campbell heeft gezegd geen volgende Bond film te willen maken dus dat feest gaat niet door.

avatar van JohnWilliams
Wat word de naam van de film:

* The Property of a Lady
* Risico
* The Hildebrand Rarity

Natuurlijk zal het geen van deze 3 worden aangezien het vervolg niets te maken heeft met deze 3. Maar ik vond het wel leuk om deze te vermelden.

avatar van thunderball
De eerste twee zijn al gebruikt voor een film (Octopussy en FYEO) en van het derde verhaal is het hoofdkarakter en zijn boot gebruikt voor LtK.

avatar van JohnWilliams
Ow ja, stom maar die 3e komt me niet bekend voor.

IcU
Quantum of Solace had ook vrij weinig met het verhaal uit het boek te maken. Sterker nog, het was een kort verhaal over James Bond aan een poker tafel. Een van de 3 titels zouden ze dus wel kunnen gebruiken, om de traditie van boek titels als film titel voort te dragen.

avatar van Redlop
Tony Gilroy maakt een goede kans.

avatar van U-96
starbright boy schreef:

Niet slecht inderdaad.

JohnWilliams schreef:

Cleese wordt dit jaar 70 jaar. Een komische bejaarde acteur past niet echt in de stijl die ze momenteel in de Bondfilms hebben.

Film Pegasus schreef:

Nee. Absoluut geen Q in de nieuwe stijl. Monneypenny zou wel kunnen, denk ik.

Tony Gilroy als regisseur... de schrijver van de Bourne films? En de Bond films krijgen nu al kritiek dat ze te veel op de Bourne films lijken. Nee, vind ik niks. Het moet een relatief onbekende regisseur worden (gezien dat vrijwel altijd is met een Bondfilm) die toch wat ervaring heeft met het Bondgenre (actie, thriller, romantiek).

Albus Dumbledore schreef:

Nee. Absoluut geen Q in de nieuwe stijl. Monneypenny zou wel kunnen, denk ik.

Q zou wel nodig zijn, mede door de reacties dat het wat op de Bourne serie lijkt. Mooie auto's die kunnen schieten is voldoenden. Van mij hoeven er geen schietende horloges of door kleding kijkende brillen. Ook zouden er meer bezoekers komen denk ik. Na het laatste deel, wat voor vele een teleurstelling was, zouden 'gadgets' weer mensen naar de zalen kunnen lokken. Dit ook doordat gadgets toch wel een echt Bond ding is.

IcU schreef:

Er komt geen pokertafel in voor, hoor.
Het ging over een verhaal dat een gouverneur aan Bond vertelt tijdens een diner wat hij geeft en waar nog meer gasten voor zijn uitgenodigd. Op het eind van de avond, wanneer iedereen naar huis gaat, blijkt een van de vrouwelijke gasten, degene te zijn waar over de gouverneur oa vertelde.

IcU
Ik dacht dat dat aan een poker tafel was. Maargoed, ik heb het ook niet gelezen, maar horen zeggen.

avatar van JohnWilliams
Dat John Cleese bejaard is slaat eigenlijk nergens op, Desmond was toch ook al in de 80 toen hij nog mee deed aan zijn laatste film: The World is not Enough.

Bovendien is John Cleese nog geintroduceerd door Q himself!
Daarom zo John Cleese wel goed zijn naar mijn mening...

Laten we alles even op een rijtje zetten:

Bond: Daniel Craig ---> Jammer
Componist: David Arnold
Producers: Barbara Broccoli en Michael G. Wilson
Title Designer: Daniel Kleinman

Terug keer van: Mr White?
M: Judi Dench

regisseurs zijn totaal uit den boze!
die gaan het nooit worden!