• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.356 stemmen
Avatar
 
banner banner

Skyfall (2012)

Actie / Thriller | 143 minuten
3,62 3.839 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 143 minuten

Alternatieve titel: Sky Fall

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Sam Mendes

Met onder meer: Daniel Craig, Judi Dench en Javier Bardem

IMDb beoordeling: 7,8 (766.879)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 31 oktober 2012

Plot Skyfall

"Think on your sins."

Bonds loyaliteit aan M wordt op de proef gesteld als ze achtervolgd wordt door haar verleden. Als de MI6 vervolgens onder vuur komt te liggen is Bond genoodzaakt de bedreiging op te sporen en te vernietigen, ongeacht de hoge persoonlijke prijs die dit met zich mee brengt.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

IcU schreef:

(quote)

Alstenblieft niet zeg. Ik respecteer deze man enorm, maar hij moet zich nooit met de Bond serie bemoeien. Ik vind Martin Campbell een goede keuze om wederom aan het roer te staan. Wat hij met Casino Royale gedaan heeft vond ik enomr sterk.

(quote)

Dat zou een intressante keuze zijn, maar ik weet niet of hij in de huidige serie past. Zijn films gaan naar mijn mening te lang door op het zelfde vaar water. M:I is daar een goed voorbeeld van.

Voorderest vind in Daniel Craig een prima Bond, die het zeker nog een paar delen vol mag houden van mij. QoS hoeft van mij niet meer herhaald te worden. Er mogen wel wat gedgets de hoek om kijken, en wat meer diepgang hier en daar is ook niet verkeerd.

volledig met eens!

persoonlijke wens:

geen komische Q in d bond 23, wel een ernstige a.u.b.

moneypenny.? misschien zo lang de conversaties tussen bond en haar maar niet te kinderachtig worden


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

[quote]JohnWilliams schreef:

Wat word de naam van de film:

* The Property of a Lady

* Risico

* The Hildebrand Rarity

Natuurlijk zal het geen van deze 3 worden aangezien het vervolg niets te maken heeft met deze 3. Maar ik vond het wel leuk om deze te vermelden.[/quote

je weet maar nooit hé

ik had nooit gedacht aan QOS

maar toch

als ik zou mogen keizn uit deze 3 dan toch the property of a lady


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31152 berichten
  • 5450 stemmen

JohnWilliams schreef:

Dat John Cleese bejaard is slaat eigenlijk nergens op, Desmond was toch ook al in de 80 toen hij nog mee deed aan zijn laatste film: The World is not Enough.

Bovendien is John Cleese nog geintroduceerd door Q himself!

Daarom zo John Cleese wel goed zijn naar mijn mening...

Dat was in het Brosnan tijdperk waarin er meer gadgets dan acteurs rondliepen. Craig is dan nog een pak jonger dan vorige Bondacteurs, zodat het contrast met Cleese wel erg groot zou zijn. Zoals Craig al meer liet vallen in interviews zal er hoogstwaarschijnlijk ruimte komen voor Monneypenny en Q, maar wel op een rustige uitgebreide manier. M heeft meer achtergrond gekregen, Felix Leiter is geïntroduceerd en zo zullen ook Monneypenny en Q stilaan terug hun plaats krijgen. Maar dan in functie van het verhaal en niet omdat we zonodig hen als verplichte Bondformule moeten laten opdraven. Die tijd is gelukkig gedaan.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik vond de grappige Q altijd erg leuk in de Bond films.

Ik heb altijd genoten van zijn kleine rolletjes, hij maakte de Bondfilms wel een stuk leuker. Nu passen de Gadgets inderdaad wat minder, toch zou ik een andere Q erg leuk vinden.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Die tijd is gelukkig gedaan.

Mee eens.

Van mij mogen ze de formule wel zo houden. Eigenlijk mis ik de gun-barrel niet eens meer.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Voor mij mag die tijd meteen terug.

Wat vind ik QoS een kutfilm, zeg.

Ik ga een Bondfilm toch vooral kijken voor mijn plezier en aan die film heb ik nou niet bepaald veel plezier genoten.

Ik wil vooral de fun terug in de films.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

thunderball schreef:

Voor mij mag die tijd meteen terug.

Wat vind ik QoS een kutfilm, zeg.

Ik ga een Bondfilm toch vooral kijken voor mijn plezier en aan die film heb ik nou niet bepaald veel plezier genoten.

Ik wil vooral de fun terug in de films.

Ik hoop ook dat ze de Gun shot er weer in doen, dat is typisch Bond.

Fun terug bij Craig? Achh ik ben nooit fan van hem geweest, zeker niet nadat hij na Pierce Brosnan kwam en dat was de koelheid zelf.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Bond naar Afghanistan?


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Interessant.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Lijkt me eerlijk gezegd voor een Bondfilm een saai en te realistisch onderwerp (zie ook het trage tweede deel van TLD).

Liever een superschurk die de wereld wil vernietigen, zoals bij de Connery en Moore films.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

thunderball schreef:

Lijkt me eerlijk gezegd voor een Bondfilm een saai en te realistisch onderwerp (zie ook het trage tweede deel van TLD).

Liever een superschurk die de wereld wil vernietigen, zoals bij de Connery en Moore films.

Alsjeblieft... dat is zo cliché! Ik houd van de oude formule. Ik moet toegeven, ik mis de gunbarrel, maar Q en de gadgets hoeven van mij er echt niet meer in; althans, in Craigs films. Met een nieuwe Bond mogen ze het van mij weer wel, hoor. Maar ze zijn een nieuwe formule begonnen met Craig, dus die moeten ze ook af maken met Craig.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Je hebt wel een punt Dumbledore maar volgens mij was de Bond formule altijd: Humor en Gadgets. Craig had zeker humor bij Casino Royale (ik heb een beetje jeuk...aan de recherkant ) haha.

Laten we het erop houden dat The Quantum of Solace net zoals Never say Never again geen officiele EON productie is want ik reken hem niet mee tot de pracht Bond films!


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Alsjeblieft... dat is zo cliché! Ik houd van de oude formule. Ik moet toegeven, ik mis de gunbarrel, maar Q en de gadgets hoeven van mij er echt niet meer in; althans, in Craigs films. Met een nieuwe Bond mogen ze het van mij weer wel, hoor. Maar ze zijn een nieuwe formule begonnen met Craig, dus die moeten ze ook af maken met Craig.

Helemaal eens.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Volgens een nieuw persbericht zal het scenario voor de volgende Bondfilm geschreven worden, naast het inmiddels bekende duo Neal Purvis & Robert Wade, door Peter Morgan, die blijkbaar Paul Haggis heeft vervangen.

Alle drie zijn ze nog aan andere projecten bezig en is er nog geen enkele startdatum bekend gemaakt wanneer men aan de volgende Bondfilm gaat beginnen.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

thunderball schreef:

Volgens een nieuw persbericht zal het scenario voor de volgende Bondfilm geschreven worden, naast het inmiddels bekende duo Neal Purvis & Robert Wade, door Peter Morgan, die blijkbaar Paul Haggis heeft vervangen.

Alle drie zijn ze nog aan andere projecten bezig en is er nog geen enkele startdatum bekend gemaakt wanneer men aan de volgende Bondfilm gaat beginnen.

Haha, grappig. Ik had toevallig gistereren nog gelezen dat Paul Haggis het script ging schrijven, maar die is nu dus blijkbaar vervangen.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

(quote)

Alsjeblieft... dat is zo cliché! Ik houd van de oude formule. Ik moet toegeven, ik mis de gunbarrel, maar Q en de gadgets hoeven van mij er echt niet meer in; althans, in Craigs films. Met een nieuwe Bond mogen ze het van mij weer wel, hoor. Maar ze zijn een nieuwe formule begonnen met Craig, dus die moeten ze ook af maken met Craig.

Het is tegenwoordig eerder cliche om de films zo ver mogelijk van wat het ooit was te maken.

Wanneer je zo'n film als QoS wilt, kun je beter naar die Bournefilms kijken, dan weet je van te voren ten minste zeker dat je rotzooi krijgt.

Hoe lang is het niet geleden dat je aan het begin Bond in het kantoor van M ziet en hij zijn opdracht krijgt, dat hebben we -op GoldenEye na, waar bij de film toen al bijna een uur bezig was- sinds AVTAK niet meer echt gehad en die stamt al van 1985.

Wanneer hadden we voor het laatst tijdens de actiescene's op een normale manier tijdens de film het Bondtheme? Op de openingsscene van DAD (2002) na, niet meer sinds TWINE (1999).

Q hoort er gewoon in en dat hoeft niet dodelijk serieus te zijn. Het is juist fijn als er ook nog hier en daar wat relativerende humor in zou zitten, dat had in QoS zeker even fijn geweest ipv anderhalf uur Craig met een chagrijninge kop rond te zien lopen.

Het was juist altijd in de Bondfilms dat je na een spannend moment dan weer even iets te lachen kreeg, zodat de boog niet de hele tijd gespannen stond. Bond die even, na een spannende of dramatische scene, een grappige opmerking maakte. Sindsdien door zo'n beetje alle films in dit genre gecopieerd.

Het is eerder bijzonder wanneer ze tegenwoordig de Bondformule toepassen dan om gekeerd.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ben het zeker eens wat Thunderball hier allemaal zegt.

Sinds die geweldige opening in TWINE heb ik nog een goeie opening gezien in DAD maat that's it. De opening is erg belangrijk! De Casino Royale opening was op zich wel aardig, begon ook goed etc. Maar wat mij betreft mag er wat actie in de opening.

En met actie bedoel ik: Goeie actie dat je ziet wat er allemaal gebeurd. En niet actie zoals we met die vrachtwagen etc. zagen in de Quantum of Solace.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

thunderball schreef:

(quote)

Het is tegenwoordig eerder cliche om de films zo ver mogelijk van wat het ooit was te maken.

Wanneer je zo'n film als QoS wilt, kun je beter naar die Bournefilms kijken, dan weet je van te voren ten minste zeker dat je rotzooi krijgt.

Hoe lang is het niet geleden dat je aan het begin Bond in het kantoor van M ziet en hij zijn opdracht krijgt, dat hebben we -op GoldenEye na, waar bij de film toen al bijna een uur bezig was- sinds AVTAK niet meer echt gehad en die stamt al van 1985.

Wanneer hadden we voor het laatst tijdens de actiescene's op een normale manier tijdens de film het Bondtheme? Op de openingsscene van DAD (2002) na, niet meer sinds TWINE (1999).

Q hoort er gewoon in en dat hoeft niet dodelijk serieus te zijn. Het is juist fijn als er ook nog hier en daar wat relativerende humor in zou zitten, dat had in QoS zeker even fijn geweest ipv anderhalf uur Craig met een chagrijninge kop rond te zien lopen.

Het was juist altijd in de Bondfilms dat je na een spannend moment dan weer even iets te lachen kreeg, zodat de boog niet de hele tijd gespannen stond. Bond die even, na een spannende of dramatische scene, een grappige opmerking maakte. Sindsdien door zo'n beetje alle films in dit genre gecopieerd.

Het is eerder bijzonder wanneer ze tegenwoordig de Bondformule toepassen dan om gekeerd.

Klopt. Dat is Bond. Maar ik bedoel te zeggen, ze hebben met Craig een nieuwe weg ingeslagen en ik vind dat ze die weg moeten blijven volgen totdat Craig eruit stapt. Als ze dan weer een nieuwe Bond hebben mogen ze wat mij betreft weer de oude formule gebruiken. En kom op, geef toe, een verfrissende wind door de James Bond franchise mag toch ook wel een keer? Ik vind de nieuwe formule juist erg goed. Zeker Casino Royale... klasse! En bovendien, zie je Craig met zijn chagrijnige kop al bij zo'n lolbroek als Q staan? Dacht het niet. Laat eerst Craig zijn werk even afmaken voordat we weer aan de oude formule gaan beginnen.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Craig kan best een Q scene doen, want hij heeft genoeg zelfspot en cynisme in zich.

Dalton was ook niet de meest vrolijke Bond ooit, maar een Q scene had ie wel.

Trouwens hij wil zelf ook graag Q terug, dus daar ligt het niet aan.

Had ook makkelijk in CR gekund, nu krijgt hij de Aston via een envelop met een berichtje en sleutels van M. Had hem ook gewoon van Q kunnen krijgen. Bij een beginnende en nog meer eigenwijze Bond kan Q helemaal van leer gaan dat Bond alles sloopt wat ie in zijn handen krijgt....

Ik durf er gif op in te nemen dat Q weer in de volgende film zijn opwachting gaat maken.

Kan geen enkele reden bedenken waarom hij er niet in zal zitten.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Q hoort er gewoon in!

Eigenlijk nog meer dan Moneypenny!

Maar wie word onze Q?

En wie word onze Moneypenny...

John Cleese en Samentha Bond?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

thunderball schreef:

Craig kan best een Q scene doen, want hij heeft genoeg zelfspot en cynisme in zich.

Dalton was ook niet de meest vrolijke Bond ooit, maar een Q scene had ie wel.

Trouwens hij wil zelf ook graag Q terug, dus daar ligt het niet aan.

Had ook makkelijk in CR gekund, nu krijgt hij de Aston via een envelop met een berichtje en sleutels van M. Had hem ook gewoon van Q kunnen krijgen. Bij een beginnende en nog meer eigenwijze Bond kan Q helemaal van leer gaan dat Bond alles sloopt wat ie in zijn handen krijgt....

Ik durf er gif op in te nemen dat Q weer in de volgende film zijn opwachting gaat maken.

Kan geen enkele reden bedenken waarom hij er niet in zal zitten.

Het ligt niet aan Craig, maar in de films waarin Craig speelt. De nieuwe Bondformule! Het is nu duisterder en een pak realistischer. Dus het zou totaal niet staan als ze nu een film met Craig gaan maken die de oude formule heeft. We zijn de nieuwe Bondformule gewend met Craig, dus Craig moet hem ook afmaken. Sorry, maar ik zie die lompe Craig echt niet met een magnetisch horloge rondlopen en lollige conversaties met Q hebben. Monneypenny mag er van mij wel in, maar Q mogen ze mee wachten totdat Craig eruit gaat. Of wat ook wel leuk is als Monneypenny nu haar opwachting maakt en in Craigs laatste film, helemaal op het einde, verschijnt Q. Dan is de cirkel rond: dan weten we precies de oorsprong van Bond.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Zou wel leuk zijn Albus.

Al denk ik juist wel dat Q hierin past.

Craig die mijn zijn arogante kop langs al die spullen loopt, weer wat aanraakt en dan Q:'Please follow me 007'. Lijkt mij juist wel leuk.

Maar ach, we zullen zien!

Ik hoop dat Q in de toekomst terug keert!


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Idd wat jij zegt.

Bovendien hebben ze ook al een keer (producers) ergens gezegd dat de kans dat Q terug komt in een volgende Bondfilm stukken aannemelijker is dan dat Moneypenny snel terug zal keren.

John Cleese als Q terug kan best, maar waarschijnlijk zullen ze een compleet nieuwe acteur casten; Cleese zal er ook wel niet veel zin meer in hebben, hij was behoorlijk gepikeerd toen hij hoorde dat er geen rol als Q voor hem weg gelegd was in CR.

Samantha Bond als Penny valt helemaal meteen af, daar ze altijd gezegd heeft dat ze zich zelf ziet als Pierce's Moneypenny en dat wanneer hij zou stoppen, zij ook stopt.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Ik zit steeds aan een oud iemand te denken als ik aan Q denk.

Maar waarom niet iemand nemen die in de 50 is. Dan kan die ook nog 20 jaar mee

John Hurt als Q


avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

  • 6797 berichten
  • 2423 stemmen

In de 50? 50 Cent


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Dan krijg je meer zoiets als:

Heee, bro! Got a new bling, bling foh U!


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Van mij mag Q lekker afgeschaft worden. De sfeer en actie van de nieuwe generatie Bondfilms is in mijn ogen iets waar geen enkele voorganger aan heeft kunnen tippen.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

U-96 schreef:

Van mij mag Q lekker afgeschaft worden.

Nu maak je alle oude Bond films ten schande!

Ik mag je commentaar vaak maar Q afschaffen...dat gaat wel wat voor. Dan mogen we eerder Craig afschaffen voor zijn sago hoofd.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

De sfeer en actie (wanneer die al te volgen is) van QoS sucks big time, aub niet nog zo'n film.

Nog maals: ga dan lekker zo'n Bourne film kijken met mietje Damon in de hoofdrol.


avatar van JohnWilliams

JohnWilliams

  • 7504 berichten
  • 1006 stemmen

Mietje Damon haha!

Dacht dan het Matt Damon was

Gerelateerde tags

spiongeheim agentsociopathpolice impersonator mi6moordenaarart gallerybritish secret serviceimaxuzi booby trapimpersonating a police officermacaokomodo dragon007: (2012)智破天凶城 intensevibrant