Spectre (2015)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Actie / Avontuur

geregisseerd door Sam Mendes
met Daniel Craig, Ralph Fiennes en Christoph Waltz

Een cryptische boodschap uit James Bond's verleden brengt hem op het pad van een sinistere organisatie die hij moet zien bloot te leggen. Terwijl M een politieke strijd voert over het voortbestaan van zijn inlichtingendienst, speurt 007 tussen al het bedrog door naar de verschrikkelijke waarheid achter 'SPECTRE’.

avatar van Basto
Net herzien. Blijft een prima Bond met goede actie. Iets te lang wellicht. Het gedoe met Blowfeld is ook niet zo boeiend, maar de openingsscene is prachtig.

Halfje eraf, ruime 4 blijft staan.

Hoe moet dit nou precies gezien worden? Is het vanaf Casino Royale gewoon een reboot van Bond? Want Blofeld kennen we, maar die hele oude films qua verhaal heeft hier niks mee te maken toch?

Ik vraag dit omdat Bond ik deze film op een gegeven moment zegt dat ie zeker weet dat hij hem gezien heeft. Dus moeten we de Connery en Moore bonds qua story er dan wel bijrekenen?

avatar van thunderball
Q zegt op een gegeven moment dat Franz Oberhausen dood is, maar Bond weet zeker dat hij hem gezien heeft en dan bedoelt hij tijdens die vergadering, waar hij de voorzitter/ leider was, van de -zo blijkt later- SPECTRE leden in Rome. De oude films moet je even vergeten bij deze Craig Bond tijdslijn.

avatar van david bohm
Weer een sterke Bond, deze SPECTRE. Na een fraai begin in Mexico Stad gaat James Bond achter de geheimzinnige organisatie daarbij gesteund door een select gezelschap. Ook treft hij nog wat schitterende vrouwen zoals neergezet door Monica Belluci en Lea Seydoux die wederom indruk maakt als de pittige Madeleine.
Einde is ook leuk gedaan. De films met de heer Craig spreken mij het meeste aan van de reeks ook. Ik zie het als een reboot vanaf Casino Royale. Spectre is daarmee deel vier van de nieuwe reboot reeks.
Nu echt zin in No Time to Die, die aardig wat overloop kent qua cast met deze film.