menu

A View to a Kill (1985)

mijn stem
3,17 (1434)
1434 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur
131 minuten

geregisseerd door John Glen
met Roger Moore, Christopher Walken en Tanya Roberts

Een speciale chip is gestolen van de Russen en is identiek aan een Brits design, die bestand is tegen de straling van een nucleaire ontploffing. De Britse geheime dienst verdenkt Max Zorin van het stelen van de chip. James Bond wordt gestuurd om het uit te zoeken. Hij ontdekt dat Zorin vele chips produceert en een duivels plan heeft bedacht om de totale chipproductie in handen te krijgen.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=iJDgiVH8j_A

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Phantasm
3,0
Prima vermaak, met Roger Moore in zijn laatste James Bond film, ik vond het altijd wel een goeie acteur.

avatar van Filmkriebel
3,0
Zeker niet de beste Bond-aflevering maar met enkele leuke scènes en heel wat humor. Alle gebeurtenissen op die paardenveiling vond ik niet slecht, en ook de eindscène op de Golden Gate Bridge was tof om zien. Walken altijd geslaagd al bad guy. Je hebt snel zin om hem op zijn bek te rammen. Toch geeft deze film me geen voldoening zoals in vele andere Bonds ... deze mist vooral het exotisme van andere afleveringen (weinig verschillende locaties), Grace Jones als May Day wordt plots een bondgenote... had liever een pittig duel gezien. . Dit was het moment dat Bond aan vernieuwing toe was. Maar ze deden dat niet goed: Timothy Dalton, die Moore opvolgde in The Living Daylights, was een miscast en de twee Bondfilms met hem zijn de slechtste uit de hele reeks.

avatar van jono
3,0
A View to a Kill is de veertiende film in de James Bond-serie. Het was de zevende en laatste film waarin de rol van agent 007 werd gespeeld door Roger Moore. Moore werd 57 jaar tijdens de opnames en vond zichzelf te oud voor de rol van Bond.

Het verhaaltje is simpel. De miljardair Max Zorin (Christopher Walken) is rijk geworden door de ontwikkeling van een superchip en wil zijn imperium uitbreiden. Hij is daarom van plan om een aardbeving te veroorzaken in de San Andreasbreuklijn bij San Fransisco, om zo Silicon Valley van de kaart te vegen. Zo hoopt hij een monopolie te krijgen op de microchipmarkt. Gelukkig komt Bond daar op tijd achter door zijn samenwerking met de bloedmooie geologe Stacey (Tanya Roberts), die toevallig ook nog een appeltje te schillen heeft met Zorin.

Persoonlijk vind ik A View to a Kill een van de mindere James Bond-films. Roger Moore is duidelijk te oud geworden voor zijn rol en ook het verhaaltje is niet zo best. Ook de chemie tussen Roger Moore en Bondgirl Tanya Roberts vind ik niet heel geweldig. Christopher Walken, die ik overigens een uitstekend acteur vind, is niet echt overtuigend als Bondschurk. Hij speelt veel te ingetogen en ziet er nogal belachelijk uit met zijn geblondeerde haar. Grace Jones is echter wel vermakelijk als de extravagante badgirl. Ze kan natuurlijk voor geen meter acteren, maar is wel een genot om naar haar te kijken.

Overigens eindigt met deze film ook de Bondcarrière van Lois Maxwell, voor iedereen natuurlijk de echte Miss Moneypenny. Ze loopt in deze film al tegen de zestig, dus heel verstandig om na veertien films het stokje over te dragen. 3*

3,5
Een van de mindere bondfilms evengoed nog wel vermakelijk,maar na het zeer sterke for your eyes only en octopussy merk je dat de koek een beetje op is.Roger Moore is duidelijk te oud voor de rol hij had na octopussy al moeten stoppen. The living daylights is gelukkig een zeer sterke comeback

3,5
IH88 schreef:
A View to a Kill

De laatste Bondfilm met Roger Moore (en Lois Maxwell als Moneypenny). Helaas is het allemaal erg matig en is Moore echt twee films te lang doorgegaan.

Om met de sterke punten te beginnen. Christopher Walken is voortreffelijk als bad guy. Hij speelt Max Zorin met een bepaalde gekte, slimheid en meedogenloosheid die hem een waardige tegenstander van Bond maakt. Grace Jones is ook goed als May Day, de bodyguard van Zorin. De locaties zijn prachtig. Parijs, IJsland, San Francisco worden aangedaan en vooral het laatste gedeelte rond de Golden Gate Bridge is geweldig. Het grootste minpunt is het script en de regie. Het begin in IJsland is nog goed maar na de beginmuziek van Duran Duran wordt het allemaal minder. Zeker de hele verhaallijn rond de paarden is zo taai dat er geen doorkomen aan is. Jammer genoeg is dat wel de helft van de film. Zodra de film zich naar San Francisco verplaatst wordt het iets beter maar niet veel. Het hele plan van Zorin wat zich op Silicon Valley richt is niet bijster interessant. Het gedeelte rond het stadhuis van San Francisco is een beetje saai en de brand en achtervolging per brandweerwagen is leuk maar niet meer dan dat. Het gedeelte in Zorin's mijn is wel prima en zoals ik al aangaf is het einde rond de Golden Gate Bridge geweldig.

Roger Moore is echt te oud en het wordt allemaal een beetje ongeloofwaardig. Zijn charme heeft hij gelukkig nog steeds en het acteren is hij niet verleerd natuurlijk. Wie wel een acteerles nodig heeft is Tanya Roberts. Het is niet storend maar zelfs de meest onoplettende kijker ziet dat er wel wat voor verbetering vatbaar is. Ze is wel mooi en heeft een prachtige hese stem. De 14de Bond heeft over het algemeen sterke acteerprestaties en mooie locaties maar wordt onderuitgehaald door een saai, onsamenhangend verhaal.


Ik had het echt niet beter kunnen omschrijven, het script en de regie laat wat te wensen over precies wat je zegt.Het is een geinige film maar er had veel meer in kunnen zitten de koek lijkt wel op.Zeker na for your eyes only en octopussy die toch allebei even goed zijn in mijn ogen is dit toch wel een van de mindere bond films.

avatar van Movie Jim
3,5
Deze film herbekeken
en vond hem bij herziening toch minder
Roger Moore was inderdaad een goeie
James Bond
maar hier is hij duidelijk te oud voor geworden,
dat merk je duidelijk ook aan alle stunts
waar meer stuntman dan acteur het deed
Christopher Walken komt wel erg overtuigend
over als de gestoorde Max Zorin.

avatar van Noodless
3,0
Laatste Bond van Roger Moore en ik moet zeggen dat hij mij eigenlijk als Bond toch wist te verrassen. Weinig gezien van Bondfilms met Moore..maar nu na een late inhaalbeweging ze allemaal gezien. Conclusie : vroeger weinig interesse in Bondfilms met Moore..maar dus onterecht. De film zelf is leuk om te volgen met een aardige cast zoals Roberts en vooral Walken als slechterik. Toch krijgt de film een wat matig middenstuk om daarna weer op volle toeren te komen. De actiescène met de zeppelin bij de Golden Bridge is een aardige afsluiter. 6,5/10

avatar van Grindhouse62
3,0
Heb maar even een aantal Bond films uit de collectie gehaald en op op harde schijf gezet. Heb A View to a Kill vanmiddag herzien na vele jaren en het zijn en blijven 13 in een dozijn actie films met een flinke portie actie en een vleugje humor. Prima vermaak, maar niet de allerbeste. Een 3.0

avatar van xxERWINxx
4,0
Vandaag herbekeken,
zeer goede James Bond film met Roger Moore, na Octopussy is dit toch wel weer een spectaculaire film!
Goede opening-scene, mooie beelden en vermakelijke scenes o.a de brandweer scene, met de paarden en over Zorin.

Vooral het laatste half uur is echt prachtig in de mijnen en in de zeppelin ook geweldig!
Je moet geen hoogtevrees hebben om deze film te kijken.
Leuke rol van Grace Jones en ook een heerlijk einde weer!

Dit is mijn top 7 van Roger Moore:

1. Octopussy
2. A view to a kill
3. The spy who loved me
4. The man with the golden gun
5. Live and let die
6. Moonraker
7. For your eyes only

Zijn jullie het ermee eens?

Nu op naar de 2 films van Timothy Dalton.

avatar van Graaf Machine
3,0
xxERWINxx schreef:


Dit is mijn top 7 van Roger Moore:

1. Octopussy
2. A view to a kill
3. The spy who loved me
4. The man with the golden gun
5. Live and let die
6. Moonraker
7. For your eyes only

Zijn jullie het ermee eens?



Ik niet.

1. For Your Eyes Only
2. The Spy Who Loved Me
3. Live And Let Die
4. The Man With The Golden Gun
5. Octopussy
6. A View To A Kill
7. Moonraker

avatar van Tommy De Vito
4,0
Uitstekende Bond-film, met Moore die voor de laatste keer in de huid kruipt van 007. Veel amusementer dan zijn voorganger 'Octopussy'.

Het verhaal is onderhoudend en wist mijn aandacht erbij te houden. Lekker veel actie, bij een aantal mooie locaties zoals; de Eiffeltoren en de Golden-Gate Bridge. Het enige- onwaarschijnlijke- minpuntje was Walken. Ik had zoveel meer verwacht van deze top-acteur, maar zijn prestatie stelde wat teleur. Grace Jones zit echter heerlijk in haar rol en haar personage is vele malen interessanter en gevaarlijker... heerlijk!

A View to a Kill is gewoon een prachtige Bond-film, met alle Bond-ingrediënten! Op naar The Living Daylights! Ben erg benieuwd hoe Dalton de rol van 007 heeft vervuld.

3,0
[quote]Graaf Machine schreef:
(quote)


Ik niet.

1. For Your Eyes Only
2. The Spy Who Loved Me
3. Live And Let Die
4. The Man With The Golden Gun
5. Octopussy
6. A View To A Kill
7. Moonraker

Ik ben nog een andere mening toegedaan, maar komt enigszins in de buurt :

1. Octopussy
2. The spy who loved me
3. Live and let die
4. The man with the golden gun
5. Moonraker
6. For your eyes only
7. A view to a kill

avatar van filmfan0511
3,5
geplaatst:
Best een leuke Bond-film. De laatste met Moore, wat wel tijd werd. Hij lijkt er zelf ook niet echt meer zin in te hebben. Maar buiten dat is het leuk allemaal. Leuk tempo, paar toffe actie-scènes, een toffe bond girl en eindelijk eens een relatief geslaagde bad guy in de vorm van Christopher Walken. Hij weet dat gevaarlijk psychotische alleen via zijn blik al uit te stralen. Ook het verhaal vond ik iets interessanter in deze dan in de meeste andere delen met Moore. De vijanden blijven vreselijk incompetent natuurlijk, maar bon, anders zou Bond dood zijn in de eerste drie minuten.

Kleine 3.5*

avatar van david bohm
3,0
geplaatst:
Best een aangename film. Het gebeuren bij de paardenveiling is boeiend en op een prachtige locatie. Tanya Roberts als Stacey misstaat daar zeker niet ook al komt ze slechts even langswippen per helikopter.
De schurk Zorin wordt door Christopher Walken lekker dik aangezet en ik moet zeggen dat Grace Jones mij ook wel weet te overtuigen.
De slotscènes in San Francisco zijn behoorlijk spannend en ik kan best begrijpen dat mevrouw Roberts hét sekssymbool van de jaren tachtig is geweest.
Een waardige afsluiter voor de heer Moore.

avatar van thunderball
3,0
geplaatst:
Tanya Roberts hét sekssymbool van de jaren '80? Hoe kom je daar bij?
Lijkt me eerlijk gezegd van niet, nooit ergens destijds iemand over gehoord.
Ik denk eerder types als Bo Derek, Brooke Shields, Heather Locklear, of zelfs Madonna, maar Roberts was sowieso daar niet bekend genoeg voor.

Ramon K
geplaatst:
Tanya Roberts had vóór 1985 al opgetreden in TVspotjes, naakt geposeerd voor Playboy (1982), al naakt opgetreden in The Beastmaster (1982), een hele film lang naakt of schaars gekleed rondgelopen als jungleprinses in Sheena (1984), en ze was één van 3 Angels in het laatste seizoen van Charlie's Angels. En ze zat ook nog in Tourist Trap (1979, tijd vd slasherboom).

Ik kan me niet voorstellen dat zij niet als sekssymbool gezien werd.

avatar van david bohm
3,0
geplaatst:
In mijn enthousiasme dik ik hét misschien wat aan maar onder andere op Wikipedia wordt ze zo genoemd thunderball.

avatar van thunderball
3,0
geplaatst:
Ramon K schreef:
Tanya Roberts had vóór 1985 al opgetreden in TVspotjes, naakt geposeerd voor Playboy (1982), al naakt opgetreden in The Beastmaster (1982), een hele film lang naakt of schaars gekleed rondgelopen als jungleprinses in Sheena (1984), en ze was één van 3 Angels in het laatste seizoen van Charlie's Angels. En ze zat ook nog in Tourist Trap (1979, tijd vd slasherboom).

Ik kan me niet voorstellen dat zij niet als sekssymbool gezien werd.


Dat waren nou niet bepaald kassuccessen, die iedereen kende en Sheena was zelfs een gigantische flop, ze zat in Charlie's Angels toen de oorspronkelijke hoofdrolspeelsters er allen al lang de brui aan hadden gegeven en de serie op zijn laatste poten liep (In Nederland werd het volgens mij niet eens meer uitgezonden). De Playboy stond iedere maand vol met lekkere wijven, dus dat is ook niet speciaal. Om nou te zeggen dat Roberts hét sekssymbool van de hele jaren '80 was en iedereen daarbij meteen aan haar denkt, is toch echt niet vol te houden.

Wat niet weg neemt dat ze uiteraard wel ontzettend lekker en mooi was, maar ze was één van de vele actrices, die het destijds van haar uiterlijk moest hebben en niet van haar acteerkunsten. In grotere producties als Sheena (waar ze overigens niet bloot in rond liep) en A View to a Kill viel ze dan ook ontzettend door de mand.

Ramon K
geplaatst:
thunderball schreef:
(quote)


Dat waren nou niet bepaald kassuccessen, die iedereen kende en Sheena was zelfs een gigantische flop, ze zat in Charlie's Angels toen de oorspronkelijke hoofdrolspeelsters er allen al lang de brui aan hadden gegeven en de serie op zijn laatste poten liep (In Nederland werd het volgens mij niet eens meer uitgezonden). De Playboy stond iedere maand vol met lekkere wijven, dus dat is ook niet speciaal. Om nou te zeggen dat Roberts hét sekssymbool van de hele jaren '80 was en iedereen daarbij meteen aan haar denkt, is toch echt niet vol te houden.

Wat niet weg neemt dat ze uiteraard wel ontzettend lekker en mooi was, maar ze was één van de vele actrices, die het destijds van haar uiterlijk moest hebben en niet van haar acteerkunsten. In grotere producties als Sheena (waar ze overigens niet bloot in rond liep) en A View to a Kill viel ze dan ook ontzettend door de mand.


Ik heb die film twee weken geleden gezien! Tuurlijk ging ze naakt in Sheena! En in alle scènes waarin ze haar kleedgevalletje aan heeft, doet de camera er alles aan om onder haar rokje te kijken. De fotoshoot voor playboy deed ze ter promotie van The Beastmaster, waarin ze ook naakt ging. Sterker nog; ik denk dat Tanya Roberts in vrijwel al haar films uit de 80's tot aan de vroege 90's uit de kleren ging. Zij werd echt wel als sekssymbool gezien hoor (niet als hèt sekssymbool, maar dat bestrijd ik ook niet). In ieder geval wèl in de VS. Of dat hier in Europa nu ook helemaal zo was, dat weet ik niet zeker. Maar was Shannon Tweed dan ook geen sekssymbool volgens jou? Al haar films verdwenen direct richting de videoschappen, maar ik wist echt wel wie Shannon Tweed was. En ik huurde haar films niet vanwege de strakke plots.

Tanya Roberts won trouwens een Razzie voor haar performance in Sheena

avatar van Gastel
2,5
geplaatst:
Met A View To A Kill komt er een einde aan de Roger Moore periode. Wat mij betreft zijn ze, de producers en Moore, net één film te lang met elkaar door gegaan. Deze is film is namelijk duidelijk de minste.
Hoewel het nog steeds geen vervelende zit is oogt deze toch wat stroef en minder fris (Octopussy had dat ook al wat). Roger Moore heeft nog steeds zijn branie en charisma, maar je ziet ook duidelijk dat hij ouder begint te worden. De actiescenes komen nogal houterig over en Moore lijkt inmiddels zelf ook het heilige vuur te missen. Moore heeft het ook niet gemakkelijk in deze film. Hij zit de helft van de film opgescheept met weer een ouderwets hulpeloze Bondchick (waar is de ass-kickende Melissa uit For Your Eyes Only als je haar nodig hebt) en het boevenduo Christopher Walken/Grace Jones is ook weinig boeiend. Walken probeert wel te schmieren maar het komt allemaal vrij gemaakt over.

De voorgangers hadden allemaal wel een paar positieve punten die uitgelicht kunnen worden, maar buiten de sterke titelsong, kan ik weinig uitschieters bedenken.

Tussenstand:

1. Goldfinger (1964) 4*
2. On Her Majesty's Secret Service (1969) 4*
3. From Russia With Love (1963) 3.5*
4. Moonraker (1979) 3.5*
5. Thunderball (1965) 3.5*
6. Dr. No (1962) 3*
7. For Your Eyes Only (1981) 3*
8. Live And Let Die (1973) 3*
9. Diamonds Are Forever (1971) 3*
10. You Only Live Twice (1967) 3*
11. The Spy Who Loved Me (1977) 3*
12. The Man With The Golden Gun (1974) 3*
13. Octopussy (1983) 3*
14. A View To A Kill (1985) 2.5*

Met A View To A Kill is de tweede Bond periode afgesloten, tijd voor een korte tussenbalans.

Roger Moore heeft de franchise succesvol nieuw leven ingeblazen, er bleek gelukkig leven na Sean Connery. De films werden per deel financieel succesvoller, dus ook wat dat betreft heeft Roger Moore het uitstekend gedaan.
Op Roger Moore is persoonlijk is dan ook niet zo veel op aan te merken. Hij draagt de Bond rol met verve, hij heeft charisma en humor, een betere leading man kan je niet wensen.
Wat wel te concluderen valt is dat de films in deze periode echte formule films zijn geworden. Ze hebben allemaal min of meer hetzelfde plot en de opzet en opbouw is steeds nagenoeg hetzelfde. Alleen de schurken, vrouwen en locaties wisselen steeds. Hierdoor zijn de films wat mij betreft grotendeels inwisselbaar en is het een kwestie van smaak welke je voorkeur heeft. Persoonlijk vind ik Moonraker de beste Moore worp, in die film klopt alles precies, de balans tussen actie, avontuur en humor is daar het best. De casting is goed, de locaties fraai etc. Maar dit is puur subjectief, ik kan me voorstellen dat andere kijkers dit gevoel hebben bijvoorbeeld The Spy Who Loved Me of For Your Eyes Only.

Ik ben benieuwd hoe de twee Timothy Dalton films gaan bevallen. Hoe vermakelijk de laatste zeven films ook waren, Bond is toch verworden tot een soort stripfiguur die die meest krankzinnige en soms toch ook wel onnozele avonturen beleeft. Ik hoop daarom dat The Living Daylights en wat rauwere, meer realistische Bond laat zien.
We gaan het meemaken.

avatar van thunderball
3,0
geplaatst:
Ramon K schreef:
(quote)


Ik heb die film twee weken geleden gezien! Tuurlijk ging ze naakt in Sheena! En in alle scènes waarin ze haar kleedgevalletje aan heeft, doet de camera er alles aan om onder haar rokje te kijken. De fotoshoot voor playboy deed ze ter promotie van The Beastmaster, waarin ze ook naakt ging. Sterker nog; ik denk dat Tanya Roberts in vrijwel al haar films uit de 80's tot aan de vroege 90's uit de kleren ging. Zij werd echt wel als sekssymbool gezien hoor (niet als hèt sekssymbool, maar dat bestrijd ik ook niet). In ieder geval wèl in de VS. Of dat hier in Europa nu ook helemaal zo was, dat weet ik niet zeker. Maar was Shannon Tweed dan ook geen sekssymbool volgens jou? Al haar films verdwenen direct richting de videoschappen, maar ik wist echt wel wie Shannon Tweed was. En ik huurde haar films niet vanwege de strakke plots.

Tanya Roberts won trouwens een Razzie voor haar performance in Sheena


Het ging mij er om dat D.B. beweerde dat ze hét sekssymbool van de jaren '80 was en dat is gewoon niet zo. Ze was gewoon één van de vele mooie dames uit die tijd. Ik was toen tiener en heb dat heel bewust mee gemaakt.
Inderdaad Shanon Tweed, of een Sybil Danning, vind ik dan veel meer die titel waar maken en die waren nog lang na de jaren '80 bekend en zag je ook vaak in buitenlandse en Nederlandse tijdschriften staan als Actueel en Nieuwe Revue. Roberts ken ik inderdaad ook uit de Playboy (ik moet die zelfs nog ergens op zolder hebben liggen) en ik weet nog dat ik het ontzettend flauw vond dat ze ten tijden van AVTAK gewoon dezelfde foto's gebruikten als uit die van de reportage rond The Beastmaster (met zwart haar ipv het blonde haar).
Maar goed... ik geloof het verder wel, we hebben allebei eigenlijk gelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:37 uur

geplaatst: vandaag om 09:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.