• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.213 films
  • 12.223 series
  • 33.998 seizoenen
  • 647.352 acteurs
  • 199.062 gebruikers
  • 9.374.935 stemmen
Avatar
 
banner banner

A View to a Kill (1985)

Actie / Avontuur | 131 minuten
3,17 1.561 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 131 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Glen

Met onder meer: Roger Moore, Christopher Walken en Tanya Roberts

IMDb beoordeling: 6,3 (111.199)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 4 juli 1985

Plot A View to a Kill

"Has James Bond finally met his match?"

Een speciale chip is gestolen van de Russen en is identiek aan een Brits design, die bestand is tegen de straling van een nucleaire ontploffing. De Britse geheime dienst verdenkt Max Zorin van het stelen van de chip. James Bond wordt gestuurd om het uit te zoeken. Hij ontdekt dat Zorin vele chips produceert en een duivels plan heeft bedacht om de totale chipproductie in handen te krijgen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8555 stemmen

Nee was Moonraker.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

goldfinger had ook met paarden te maken, net als a view to a kill. alleen was dat op een Ranch in kentucky

Golden Gate scene is 1 van de spannendste scenes in de bond reeks vind ik....krijg telkens pijn aan mn water als ik zie hoe hoog het is (en ik heb niet eens hoogte vrees )


avatar van Fangs

Fangs (crew films)

  • 1474 berichten
  • 4777 stemmen

Heerlijke Bond-film met twee prachtige schurken: Christopher Walken als Max Zorin en Grace Jones als May Day.

De slotscène op de Golden Gate Bridge is prachtig gedaan en erg spannend. Ook de scène waarin Bond aan de ladder van een brandweerauto hangt en waarin ze met brandweerauto en al over een brug racen.

Goed geacteerd, niet zo mooie locaties, maar wel met spectaculaire stunts en humor.

Dit was Roger Moore's laatste optreden als Bond, twaalf jaar nadat hij ermee begon in Live and Let Die. En hij doet het nog steeds erg goed! > 3.5*


avatar van olivier

olivier

  • 1249 berichten
  • 1577 stemmen

Sublieme Bond! Mag werkelijk gerekend worden tot de àllerbeste james bonds! Alles blijft op en top zoals het hoort: het is duidelijk dat men besefte dat men niet te hard moest gaan afstappen van het (geniale) concept van james bond, zoals men dat geprobeer had met Moonraker en Diamonds Are Forever.

Het eindgevecht op de brug is inderdaad om duimen en vingers af te likken. En wààrom ô wààrom zien we die sublieme Walken niet meer op het witte doek?

Alvast hopen dat Roger Moore zijn droom mag waarmaken en in Casino Royale mag aantreden als de slechterik. ****


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2076 stemmen

Alvast hopen dat Roger Moore zijn droom mag waarmaken en in Casino Royale mag aantreden als de slechterik. ****

Alsjeblieft niet zeg. Een remake voor een Bondfilm vind ik al een slecht idee, maar dat ze de boel nog unieker willen maken door Moore de slechterik te laten spelen. Pffff. Je kan zo toch niet eens een beeld vormen over de villain, nadat diegene 7 keer Bond heeft gespeeld. Moore in een bijrol, prima. Maar Moore als villain, pffff, ik moet er niet aan denken.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

*kuch* casino royale is geen remake *kuch*

maar idd, Moore als villain lijkt mij geen goed idee, zal ook waarschijnlijk nooit gebeuren..


avatar van olivier

olivier

  • 1249 berichten
  • 1577 stemmen

Euhm U-96 als je je Bond-klassiekers zou kennen, dan wist je dat "casino royale" een compléte spoof is en niéts te maken heeft met de officiële james bond-reeks die geproduceerd wordt door Brocoli! Het hoofdpersonage van "casino royale" heet geloof ik niet eens james bond, maar jimmy bond als ik me niet vergis. Vreselijk dus...


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2076 stemmen

Casino Royale nog nooit gezien zelfs, maar voor zover ik heb vernomen uit Topic 1469 is dat 't wel een remake is, maar ik ben hier niet de kenner. Dat laat ik wel aan jullie over.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

Casino Royale is al 2x verfilmd....dat wel...Maaaarrrr:

Er is maar 1 officiele james bond reeks, en in die reeks is hij nog niet verfilmd....er zijn dus wel 2 oude films van 1 uit 1954 ofzo (voordat de 1e bondfilm uit kwam) en 1 uit 1967 ofzo (een bond spoof)

Dus dit zal eigenlijk de eerste keer worden dat deze film "echt" uit zal komen.

Zie het als uhm....dat wij samen met 3 andere mensen van MM star wars 7 8 9 gaan verfilmen op een super low budget en amateuristische manier.....30 jaar later gaat de zoon van Lucas 7 8 9 verfilmen in hollywood...

Zijn het dan remakes? niet echt, want onze films waren onofficieel en niet serieus..., Voor Lucas jr zal het dan ook de 1e keer zijn dat de films goed op het doek komen


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2286 stemmen

davidov schreef:

*kuch* casino royale is geen remake *kuch*

maar idd, Moore als villain lijkt mij geen goed idee, zal ook waarschijnlijk nooit gebeuren..

Sean Connery als M lijkt me veel cooler


avatar van olivier

olivier

  • 1249 berichten
  • 1577 stemmen

U-96 schreef:

Casino Royale nog nooit gezien zelfs,

Hmm hebt er ook in feite niet bepaald veel mee verloren. Is neit echt een aanwinst wanneer je hem ziet of niet


avatar van olivier

olivier

  • 1249 berichten
  • 1577 stemmen

davidov schreef:

Zie het als uhm....dat wij samen met 3 andere mensen van MM star wars 7 8 9 gaan verfilmen op een super low budget en amateuristische manier.....

Jàààà, Dat is een geweldig idéé! I'm in: dan komt er tenminste nog eens een deftige star wars aangezien meneer lucas neit bepaald een begiftigd regisseur is naar mijn mening.

However, in afwachting van onze preproductie: het inferieure Star Wars of James Bond: mijn keuze is snel gemaakt!


avatar van Jaap_for_life

Jaap_for_life

  • 14 berichten
  • 48 stemmen

Deze bondfilm vind ik een van de beste van Roger. Ook van de hele reeks is deze film net een van de betere. Roger speelt in deze film iets meer als Timothy...wat harder....en ook wat meer serieuze blikken. Maar er is één grote fout gemaakt: Stacy Sutton (hoe was die naam ook alweer precies...) is de hoofdbondgirl...maar Pola Ivanova had de hoofdbondgirl moeten zijn. Zij lijkt me veel beter, in ieder geval minder jankerig als die Stacy. Christopher Walken is geniaal als vijand en Grace Jones speelt ook geweldig. De Eiffeltorenscène, de hilarische autoscène door de straten van Parijs....de brute acties in die mijn....paardenrace....genoeg fijne herinneringen om duizend maal opnieuw te zien!


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31149 berichten
  • 5449 stemmen

BejaardenBond. Tijd voor vernieuwing met allemaal oude acteurs. Moore was in die film 58 jaar en komt dan ook ongeloofwaardig over als hij scharrelt met de 30-jarige Tanya Roberts. Lois Maxwell (Monneypenny) is ook 58, M is 64, Q is 71 en Patrick Macnee was ook al 63.

Origineel is wel dat deze Bond niet de hele tijd over een kernbom gaat zoals in de meeste films. (wel nucleaire ontploffing, maar niet over het ontmantelen van een bom op zich). Christopher Walken is een sterke vijand. Tanya Roberts profileert zich nadrukkelijk als het domme blondje. Wel leuk is dat deze film terug meer gericht is op een echte actiefilm wat een verademing is na het (ook niet slechte) Octopussy. Het einde van de 80's zijn in zicht en dat merk je wel. Enkel Grace Jones had niet perse gehoeven of men had haar personage verder moeten uitdiepen. 3,5 sterren


avatar van Fredo Corleone

Fredo Corleone

  • 151 berichten
  • 0 stemmen

Ach joh Bond kan ook niet altijd 40 jaar blijven, ik stoorde er me in iedergeval niet aan. De film geeft een goed beeld van hoe een oudere Bond zou zijn en Chris Walken is geweldig als de bad-guy. Ik zou hem bij vier sterren willen geven maar omdat die Tanya Roberts zo irritant is hou ik het op 3 en half.


avatar van pinhead-fan

pinhead-fan

  • 72 berichten
  • 56 stemmen

Zeer geslaagde film.Vond het een van de beste van de reeks en heb er zeker van genoten.Alleen dat deel van de zeppelin is saai.Iedereen werd bijna weer wakker.De scene duurde oneindig lang

4 sterren


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

pinhead-fan schreef:

Zeer geslaagde film.Vond het een van de beste van de reeks en heb er zeker van genoten.Alleen dat deel van de zeppelin is saai.Iedereen werd bijna weer wakker.De scene duurde oneindig lang

4 sterren

De blimp scene is juist brilliant, zorgde bij menig mens die ik ken dat hij/zij last kreeg van zijn/haar water...


avatar van Guyke

Guyke

  • 298 berichten
  • 253 stemmen

Roger Moore is in deze film echt wel te oud om nog de kwieke, vrouwenverslindende superspion te spelen. De plot i.v.m. Silicon Valley is best goed gevonden maar het nevenverhaal over gedopeerde paarden is compleet overbodig en verstoort de eenheid. De Bondgirl van dienst (Roberts) is zo sullig als maar kan zijn: “Oh James, James…”

In deze film vinden we wel prachtige locaties: de Eifeltoren in Parijs en de Golden Gate Bridge in San Francisco vormen het adembenemende decor voor de beste acties in de film. Naar goede oude traditie een kleurrijke slechterik (Walken) en een nog kleurrijkere helpster (Jones).

Al bij al geen slechte film, ook al hinkt het scenario op twee benen en was het hoog tijd dat Roger Moore ermee stopte.

3*


avatar van thunderball

thunderball

  • 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Huh? (Een van de) beste Bondfilm??? Ik vind dit een van de saaiste van allemaal. Het schiet niet op! Nergens echt spannend tot op het einde na dan op the Golden Gate, da's wel aardig.

Tanya Roberts kan misschien wel iets maar akteren hoort daar helaas niet bij.

Grace Jones is een goede henchman (of beter vrouw), maar het duel met Bond waar je de hele film feitelijk op zit te wachten komt maar niet, dat zou het zelfde zijn wanneer in Goldfinger het gevecht met Oddjob er nooit was gekomen. Zwaar balen!

De scene's in Frankrijk duren veel en veelste lang en dat je al weet dat Tibbit vermoord is, helpt qua spanning ook niet bepaalt, het had veel effectiever geweest wanneer je daar als kijker samen met Bond achter was gekomen.

Snap niet dat jullie dit een goede Bondfilm vinden, kan toch niet tippen aan bv Goldfinger, the spy who loved me en For your eyes only, maar dat is mijn mening!

Wat mij betreft 2 sterren.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

thunderball schreef:
Huh? (Een van de) beste Bondfilm??? Ik vind dit een van de saaiste van allemaal. Het schiet niet op! Nergens echt spannend tot op het einde na dan op the Golden Gate, da's wel aardig.

Tanya Roberts kan misschien wel iets maar akteren hoort daar helaas niet bij.

Grace Jones is een goede henchman (of beter vrouw), maar het duel met Bond waar je de hele film feitelijk op zit te wachten komt maar niet, dat zou het zelfde zijn wanneer in Goldfinger het gevecht met Oddjob er nooit was gekomen. Zwaar balen!

De scene's in Frankrijk duren veel en veelste lang en dat je al weet dat Tibbit vermoord is, helpt qua spanning ook niet bepaalt, het had veel effectiever geweest wanneer je daar als kijker samen met Bond achter was gekomen.

Snap niet dat jullie dit een goede Bondfilm vinden, kan toch niet tippen aan bv Goldfinger, the spy who loved me en For your eyes only, maar dat is mijn mening!

Wat mij betreft 2 sterren.

Veel te langzaam?
Probeer eens DAF, of LTK...
Of het beste van allemaal betreffende langdradig is misschien wel je eigen naam: Thunderball :{

Maarja dat is persoonlijk


avatar van thunderball

thunderball

  • 5880 berichten
  • 1414 stemmen

hahaha davidov! grappig!

Even serieus, ik vind'm echt langdradig! Begrijp me goed: ik ben een grote Roger Moore fan, maar vind dit z'n slechtste Bondfilm. Smaken verschillen blijkbaar, maar je hebt gelijk LTK is helemaal erg, Diamonds vind ik niet langzaam, maar ook nergens bijzonder, maar Connery vind ik daarin dan weer wel beter dan ooit.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

thunderball schreef:

hahaha davidov! grappig!

Even serieus, ik vind'm echt langdradig! Begrijp me goed: ik ben een grote Roger Moore fan, maar vind dit z'n slechtste Bondfilm. Smaken verschillen blijkbaar, maar je hebt gelijk LTK is helemaal erg, Diamonds vind ik niet langzaam, maar ook nergens bijzonder, maar Connery vind ik daarin dan weer wel beter dan ooit.

Mwah ik zie niet in wat er zo saai aan is maar maakt niet uit Ben allang blij dat je LTK ook een ramp noemt


avatar van thunderball

thunderball

  • 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Hoi dadidov, wat ik er zo saai aan vind zijn die scene's in Frankrijk in en rond die paardenstallen, dat schiet niet op. Dat vond ik in 85 al (toen was ik 17) en dat vind ik nog steeds. Een snellere montage had wonderen gedaan (Peter Hunt where are you when we need you?!), dat gevecht ook onder die paardenstallen/labratorium vind ik zo routinematig dat had er wel uitgekund en zo als gezegd super fout om al te laten zien dat Tibbit in autowasserij vermoord wordt. Die 2 scene's er uit en er zit meteen al meer vaard in.

En ik verwachte de hele film een duel tussen Bond en Mayday en dat komt dan niet, ok achteraf gezien zou Moore waarschijnlijk te oud geweest zijn om het geloofwaardig te maken dat hij Jones aankon, maar ik vond het toen echt een sof.

Maar het is niet zo dat ik 'm helemaal niks vind:

de scene's op en rond de ijfeltoren zijn geweldig

Fiona Fullerton is ergleuk en sexy

de autoachtervolging met de brandweerwagen is erg leuk

en de finale op de Golden Gate brug is spannend en orgineel.

Het zit 'm meer ook in de stukken tussen de aktiedie ik langdradig vind,het nonakteren van Robers helpt daar bij niet echt.

Maar nogmaals ieder z'n smaak er zijn zo te lezen ook mensen die LTK de beste van allemaal vinden en dat kan ik dus ECHT niet begrijpen.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

thunderball schreef:

Hoi dadidov, wat ik er zo saai aan vind zijn die scene's in Frankrijk in en rond die paardenstallen, dat schiet niet op. Dat vond ik in 85 al (toen was ik 17) en dat vind ik nog steeds. Een snellere montage had wonderen gedaan (Peter Hunt where are you when we need you?!), dat gevecht ook onder die paardenstallen/labratorium vind ik zo routinematig dat had er wel uitgekund en zo als gezegd super fout om al te laten zien dat Tibbit in autowasserij vermoord wordt. Die 2 scene's er uit en er zit meteen al meer vaard in.

En ik verwachte de hele film een duel tussen Bond en Mayday en dat komt dan niet, ok achteraf gezien zou Moore waarschijnlijk te oud geweest zijn om het geloofwaardig te maken dat hij Jones aankon, maar ik vond het toen echt een sof.

Maar het is niet zo dat ik 'm helemaal niks vind:

de scene's op en rond de ijfeltoren zijn geweldig

Fiona Fullerton is ergleuk en sexy

de autoachtervolging met de brandweerwagen is erg leuk

en de finale op de Golden Gate brug is spannend en orgineel.

Het zit 'm meer ook in de stukken tussen de aktiedie ik langdradig vind,het nonakteren van Robers helpt daar bij niet echt.

Maar nogmaals ieder z'n smaak er zijn zo te lezen ook mensen die LTK de beste van allemaal vinden en dat kan ik dus ECHT niet begrijpen.

voor je verklaring

Waren er maar meer mensen op MM die zo hun mening konden neerzetten. Kort maar uitgewerkt, duidelijk, subjectief maar daar ook weer duidelijk van bewust.

Ik ben met je eens dat het stuk rondom de paarden wat pittiger had kunnen zijn, evenals de scenes met stacy.

Maar kleine dingen maakten het toch weer grappig. Zorin is een genot om naar te kijken en ik kan het dan ook erg waarderen als de KGB hem een bezoekje brengt, als Zorin en Bond voor het eerst een gesprekje hebben (in zn kantoor), en als Bond nog net op tijd terug is voor zn bed

Ook het gedeelte in Amerika kon wat pittiger, ik zelf vond de brandweer wagen nogal saai. Het enige geinige was de brug maar voor de rest niks nieuws onder de zon. Wel leuk was het stukje met de KGB agente. Vanaf het moment dat bond richting de mijn gaat vind ik dat de film wel echt sterk is. De psychopatische Max Zorin komt los onder begeleiding van Walken die een mooie rol neer zet. De muziek is spannend en het gevaar van de hele situatie komt goed naar voren in een zeer duistere en bedreigende set. Na een spannende ontknoping in de mijn gaat het verder in de lucht, met een vecht scene op de bekende brug. Daar zitten een paar plaatjes tussen die zo sterk zijn gemaakt dat ik telkens weer pijn aan mn water krijg als ik het zie (en ik heb geen hoogtevrees ).

Iets wat ik vrij knap vind voor een film uit 1985.

Naar mijn idee heeft de film dus punten waar hij (ver) boven de gemiddelde 007 film uitsteekt (muziek, opening, verhaal, Parijs, mijn & GG bridge). Maar tussen al die stukjes in komt de film saaier en minder goed uit de veren dan we gewend zijn. we? nouja... ik


avatar van thunderball

thunderball

  • 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Hummm, ik moet toegeven dat ik het met bijna alle punten die je noemt eigenlijk wel mee eens ben.

Wanneer AVTAK wat sneller gemonteerd was had ik 'm ook echt goed gevonden, maar nu toch minder en dat kan dan voor mij het laatste half uur niet meer goedmaken.

De muziek vind ik wel stukken minder (ik moet iets blijven hebben om over te zeuren! just kiddin'), maar muzieksmaak is natuurlijk helemaal een oneindige discussie!


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2166 stemmen

ok ok


avatar van thunderball

thunderball

  • 5880 berichten
  • 1414 stemmen

Kortom op naar DAF! Die heb ik gisteren weer eens bekeken en vond 'm toch wel weer goed! Dus de slechtste??? Tot daar! (hahahaha!)


avatar van boerenpummel

boerenpummel

  • 1012 berichten
  • 3637 stemmen

Samen met "From Russia with Love" is dit mijn favoriete film uit de reeks. Christopher Walken schittert als Zorin, terwijl een oude Roger Moore voor de laatste maal in de huid van 007 kruipt. Het eind van de film is super.

4*


avatar van maxcomthrilla

maxcomthrilla

  • 15578 berichten
  • 2843 stemmen

Raar dat ik hier nog nooit wat bijgeschreven heb,

Mijn favoriete James Bond film!

Interessant verhaal, veel actiescènes, mooie plaatjes en een geweldig gevecht op The Golden Gate brug in San Francisco.

En wat was Grace Jones lekker creepy in deze film zeg. Ik weet nog wel dat ik even een weekje goed oplette bij het instappen in een auto......4*


avatar van Waakvlam

Waakvlam

  • 38 berichten
  • 86 stemmen

Christopher Walken speelde toch groots als een psychopatische ondernemer. De scene toen hij in de grot zijn werknemers al lachend zomaar met een machinegeweer ging neerschieten vond ik vroeger toen ik klein was best indrukwekkend. Nadat hij op het eind iedereen heeft neergeschoten keek hij op zijn klokje en zei : "Good. Right on schedule!"

Deze Bond-Film is voor mij **** waard.