Casino Royale (2006)

Verenigd Koninkrijk / Tsjechië / Verenigde Staten / Duitsland / Bahama's / Italië
Thriller / Actie

geregisseerd door Martin Campbell
met Daniel Craig, Eva Green en Mads Mikkelsen

James Bond zijn eerste opdracht als 00 geheim agent leidt hem naar Le Chiffre, de bankier van wereldwijd gevreesde terroristen. Wil hij deze gevaarlijke man tegenhouden en het terroristische netwerk uitschakelen, dan moet Bond hem verslaan met poker in het befaamde Casino Royale. Wanneer het Britse ministerie van Financiën een medewerkster inzet om over de inzet van het spel en het geld van de overheid te waken, is Bond hier niet mee opgezet. Maar al snel schaaft hij zijn mening bij: de dame in kwestie, de ravissante Vesper Lynd, bevalt hem zeer. Ondertussen krijgen ze af te reken met een serie aanvallen. Le Chiffre en zijn handlangers zullen niet rusten voor ze Bond onschadelijk hebben gemaakt.

avatar van pascal83
Officiële site:

Ben wel benieuwd wat Daniel Craig als Bond er van gaat bakken. Eind november 2006 is het resultaat te zien.

avatar van Pieter Montana
Fijn dat je deze hebt toegevoegd Pascal

Ik vind deze gast zo'n gladjanes.. Niet echt een type voor James Bond

Als er iemand een gladjanus is, is het wel James Bond .

avatar van stan
Haha, ja dat is wel waar maar toch vind ik deze James niet echt een James type, maar dat veranderd misschien als ik de film gezien heb

avatar van feanaro surion
Juist niet gladjanus genoeg eerder

Charlize Theron misschien nieuwe Bondgirl

Charlize Theron wordt mogelijk de nieuwe Bondgirl. Dat meldt de Britse tabloid Daily Mirror. De 30-jarige Zuid-Afrikaanse actrice, die in 2004 een Oscar kreeg voor haar rol in Monster, zou een aanbod van 1 miljoen dollar hebben gekregen om naast geheim agent 007 haar mooie zelf te wezen in de 21ste Bondfilm.
Als Theron toehapt, staat ze in januari al aan de zijde van Daniel Craig, die in de huid van James Bond kruipt. De nieuwe Bond-prent werd Casino Royale gedoopt en speelt zich onder meer af in Praag.

Charlize Theron is de absolute favoriete van de Britse regisseur Martin Campbell om het nieuwe Bondmeisje te spelen, aldus Daily Mirror. De actrice zou in de voetsporen treden van beroemde collega’s als Ursula Andress, Jane Seymour, Britt Ekland en Halle Berry.

-----------------------------
Bron@Hetnieuwsblad

Waar komt deze still eigenlijk vandaan? De opnames beginnen toch pas begin volgend jaar...

avatar van feanaro surion
Publiciteitsfoto gemaakt voor de persconferentie, geen echte still dus, wel officiele foto.

Fredo Corleone
Theron heeft net als Angelina Jolie de rol afgewezen.
De producers zijn nu dringend opzoek naar een Bond-girl.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Fredo Corleone schreef:
Theron heeft net als Angelina Jolie de rol afgewezen.
De producers zijn nu dringend opzoek naar een Bond-girl.

Dit is nog maar een roddel die in de Sun staat en de kans is vrij groot dat die enkel dient om de laatste film van Theron zo te promoten...

avatar van Pieter Montana
Is dit een officiële poster?
Lijkt me eerder gemaakt door een fan.

Wat een slap plot. Ik hoopte dat er een frisse wind door de Bond serie zou waaien met een nieuwe Bond, maar nee dus. Hopelijk maakt Craig een hoop goed, want de regisseur is niet echt geweldig. En de schrijvers, de schrijvers zijn al helemaal ruk gekozen. Of deze film nog goed word...ik zie het slecht in.

Lijkt me juist een leuk plot. Casino-plots doen het altijd goed bij mij. .

avatar van The One Ring
Grote cast. Maar liefst 2 acteurs.

avatar van Jordy
kos schreef:
Casino-plots doen het altijd goed bij mij.

Reindeer Games

Oke, herstel: casino games .

Angrod_Pallanén schreef:

Waarom slap?
Eindelijk pakken ze nog eens het idee uit een Fleming boek want dat was al geleden sinds The Living Daylights.

Angrod_Pallanén schreef:

Hij gaat het terugwínnen als ze het boek volgen, dus niet door te vechten maar door spelletjes te spelen, dat zou wel origineel zijn

avatar van Pieter Montana
Inderdaad,een paar sterke conversaties aan een goktafel zou goed zijn.

Al lijkt me dat dat niet op de planning staat aangezien er ook in de Bahamas zal worden gefilmd.

En laten we hopen dat die onzichtbare auto weglijft!

avatar van Turkeyloverz
The One Ring schreef:
Grote cast. Maar liefst 2 acteurs.

Er komt toch nog een Bond-girl bij..

Geen gadgets dit keer

avatar van Mc
Mc
feanaro surion schreef:
Geen gadgets dit keer

Inderdaad, misschien wordt deze Bondfilm nog een beetje geloofwaardig ook, in tegenstelling tot zijn voorgangers. Volgens de makers komt er in iedergeval heel wat meer van het oude vertrouwde speurwerk aan te pas. Een film om naar uit te kijken dus!

avatar van jordybeukeboom
Turkeyloverz schreef:

Er komt toch nog een Bond-girl bij..

Kunnen we wel een soort van weddenschap om houden, wie de Bond-Girl gaat worden

er zijn 3 kanshebbers

Het zijn geruchten, nog niet zeker dus...

avatar van Redlop
Rachael Stirling heeft een grote kans volgens www.mi6.co.uk. Dochter van Diana Rigg. Is wel te zien.

avatar van jordybeukeboom
Vind het allemaal niet geweldig, en (voor mij tenminste) totaal onbekend. Geef mij maar Scarlett Johansson

Nou tsjaa ik weet het nog zo net niet de orginele film was ook al geen super film,nieuwe acteur,maar oke de regisseur die james bond weer op de kaart zetten is er weer bij dus afwachten....