- Home
- Elineloves
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Elineloves als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
All Hallows' Eve (2013)
Mijn vriend was na 20 minuten afgehaakt, ik heb me er verder doorheen geworsteld. Deed me allemaal niks, het amateurisme stoorde me ontzettend. De clown was inderdaad erg freaky, maar ik vind elke clown eng (Op Bassie na) dus dat zegt ook genoeg. Het is jammer, want er zat zeker potentie in. Iets meer budget en een wat kritischere blik had al veel verschil kunnen maken. Het werd helaas ook nergens echt spannend. het laatste filmpje is inderdaad nog 't beste van de film. Buiten dat viel er helaas weinig te genieten.
All Stars (1997)
'' Dat is het enige waar ik spijt van heb in mijn leven, dat ik je geen Zero genoemd heb. ''
Vroeger, toen ik nog een jonge tiener was en ik deze film voor het eerst zag, was ik helemaal into Daniël Boissevain. Enkele jaren later, bij de herziening, vond ik Danny de Munk geweldig. En nu, als ik mag wel zeggen volwassen vrouw zijnde, valt Thomas Acda me pas op. Leuke vent. De enige die ik tijdens alle drie de keren totaal niks vond, zowel 'binnen als buiten' All Stars, is Peter Paul Muller. Vind hem een vervelende vent. Van de vrouwen had en heb ik dat met mevrouw Hoes. Oh, en mevrouw Deckers, dubbel brrrr.
Tsja, na de zoveelste keer is het toch wel minder leuk. Minder grappig, stukken saaier en gebeurde er vroeger nou ook zo weinig? Heb ik de film beter in mijn geheugen zitten dan hij is omdat ik jonger was? Vast wel. Wel heb ik, nog steeds, bewondering voor de Munk. Niet de beste acteur maar vind het toch knap dat hij zo'n rol aandurfde.
Benieuwd naar deel 2.
All Stars 2: Old Stars (2011)
Aardig. Moet het voor mij voornamelijk hebben van Danny de Munk en Thomas Acda. Daniel vond ik vroeger helemaal geweldig, maar in deze film letterlijk en figuurlijk schijtirritant. Het verhaal an sich sprak me ook niet aan, anders dan verwacht, en kon naar het einde toe geen Frans liedje meer horen. Cas was wel een aardige toevoeging, al kon hij ook aardig op mijn zenuwen werken soms. Vrij voorspelbaar verloop ook trouwens. Einde voelde beetje jammer aan, maar enfin. Is Bram nu wel of niet getrouwd met die vrouw? Vast wel.
Aardig om een keer gezien te hebben, maar niet veel bijzonders. Acda en de Munk zorgden wel regelmatig voor een lach.
All the Boys Love Mandy Lane (2006)
Alternatieve titel: Mandy Lane
Niet vernieuwend, niet verrassend, niet boeiend, niet spannend... Heel veel 'niet'jes, vond hem ook niet de moeite waard om ooit nog eens te bekijken.
Alle Tijd (2011)
Die Paul. Hij is inderdaad veel meer dan een (wannabe)grappige homo met een dikke buik en een kalend hoofdje. Maar dat wist ik al langer.
Ik heb een hele tijd terug een making off gezien van deze film en ik was best onder de indruk. Ik wilde 'Alle Tijd' dan ook graag zien.
De film begint prima. Rustige opbouw, uitdieping van de personages en langzaam aan leer je ze beter kennen. Paar leuke momentjes ( de homo-hond ) Paul heeft iets wat in aandoenlijk vind. Iets aaibaars bijna. Hij weet altijd een lach op mijn gezicht te toveren. Heerlijk hoe hij stiekem toch nog dat stuk taart van zijn vriendin op eet en checkt of niemand hem ziet. Toch wel mijn soort humor. Ook bijvoorbeeld:
''Ik heet Arthur.'' - '' Goh! Lelijke naam.'' en ''Hier ligt Maarten. Eindelijk slank.''' Heerlijke zelfspot.
De band tussen Maarten en Molly is vanaf de eerste seconde geloofwaardig en puur. Ook de ontluikende romance van Maarten vond ik schattig. Mooie, gevoelige soundtrack ook. Beetje een tearjerker, maar dat mag ook wel bij een film als deze.
Beetje jammer dat de ziekte pas na een dik uur aan bod komt, waardoor het laatste half uur kort aanvoelt. Misschien ook maar beter, want het is wel aangrijpend, ookal speelt het zich in sneltreinvaart af. Haar dood vond ik dan ook een beetje abrupt. Pats, boem, dood en hoppa rouwkaartjes uitkiezen. Beetje onpersoonlijk bijna.
Bij de begrafenis moest ik wel een paar traantjes laten. Erg mooi gespeeld. Klasse acteerwerk gedurende de hele film. Met name toch wel Paul. Impressed.
Allergrootste Slijmfilm, De (2022)
Niet zo best. Deel 2 was al een stuk minder, dit deel is nog wat erger. Bibi is een leuke meid, ook nog tamelijk geloofwaardig in haar rol. Waar de eerste delen nog wel eens iets van "humor voor de oudere kijkers" hadden, was dat hier ver te zoeken. Gelukkig heb je in deze film wél ook weer Geza, die af en toe nog een flauw glimlachje op je gezicht weet te toveren. En dat was het wel wat positieve punten betreft. God ik begon Brechtje bijna te missen.
Deze film is net zo voorspelbaar als een willekeurig seizoen van een gemiddelde MTV serie, met idem voorspelbare en stereotypende personages. Het gaat echt helemaal nergens meer over. Nu kun je denken, Eline, wat verwacht je dan van een film als deze? Ja, sorry, toch iets meer. Dit was allemaal ongeloofwaardige, bij elkaar geraapte zooi waar ze één film van hebben gemaakt. Yolanthe als "moeder" (zo kun je haar niet noemen als ze de afgelopen 10 jaar niet echt in beeld is geweest maar enfin) had ook echt niet gehoeven, had dan beter Vincent nog een keer als broer laten opdraven. Maargoed, als hij bedankt heeft voor deze film begrijp ik die keuze wel.
Er is nog weinig moeite gedaan om de verschillende karakters enigszins likeable te maken en dat heeft een film als deze wel nodig.
Vader? Saaie zeiksnor.
Stiefbroer Benji? Ineens een oprecht lieve - Indiana Jones in de dop- grote broer type, ga toch weg.
Nieuwe bff? Niemand kan dit kind leuk vinden, sorry gaat hem echt niet worden.
Mama Yolanthe? Ja............ knap maar bordkarton. Next.
Dat wijze opperhoofdkind uit die enge Slijmsekte? Serieus? Brrrrrr.
Gelukkig vond mijn 7 jarige het wel een aardige film, is slijm volgens haar wel leuk en ook na film 3 zegt haar moeder nog steeds dat die zooi het huis niet in komt, maar net zoals Bibi nu echt, maar dan ook echt klaar zou moeten zijn met slijm, is het tijd om nu met deze films te stoppen.
Alles Is Familie (2012)
Meh. Ik ben blijkbaar een van de weinige mensen die deze film een gedrocht vond.
Stop half afgeschreven bekend Nederland in één film en je hebt een hit, moeten ze gedacht hebben. Van de Willeke Alberti's tot Georgina Verbaan, tot dat vervelende mens van de HAK! reclames tot Chris Zegers. Die laatste is overigens wel leuk om naar te kijken, dat terzijde. Benja Bruijning liet me meer denken aan het hetero broertje van Mari v/d Ven.
Maar jezus, wat zijn de personages vervelend. Werkelijk. Ik kreeg met geen enkele een band, vooral dat Römer ventje hadden ze écht er uit moeten laten.
Het verhaal zelf is ook absoluut niet boeiend en de humor was ver te zoeken. Grappen als ; 'Een hele, dikke vette PIEL!' vind ik totaal niet leuk. Ook opa's en oma's die praten over hun seksleven is alles behalve amusant. En als je de karakters dan ook niet leuk vind, is het een hele lange, vervelende zit.
Zo jammer, want Alles is liefde vond ik lief, schattig en soms zelfs grappig. Ook omdat de personages daarvan mij veel meer lagen. Maar dit, nee. Bedankt. Gelukkig heb ik het bioscoopbezoek destijds overgeslagen.
Alles Is Liefde (2007)
Alternatieve titel: Love Is All
Dit blijft toch een van de leukere Nederlandse komedies.. op Phileine zegt Sorry na is dit waarschijnlijk wel mijn favoriet. Goeie dosis sentiment, humor en dat met een knipoog. Daan en Paul als een stelletje, hartstikke leuk! Wat een veelzijdige acteur is Daan toch. Ik vond de gangbare cliche's ook stukken minder dan verwacht. Anneke Blok was de verrassing. Goeie timing en ze kwam ook heel 'echt' over. Een lekkere typische Hollandse film, die mij veel beter wist te vermaken dan de Engelse variant.
Alles Stroomt (2009)
Alternatieve titel: Upstream
Ik weet niet wat ik van deze film moet denken. Ik heb hem een aantal weken geleden gezien, maar als je me nu vraagt wat ik er nog van weet is vrijwel alles weggevaagd. Het heeft zeer weinig indruk op me gemaakt en ik vond het een droge, saaie film waar je moeilijk doorheen kwam. Toch heb ik nadat ik 'm gezien had 3 sterren gegeven, dus het zal toch wel iéts met me gedaan hebben. Anneke Blok vond ik leuk in Alles is liefde, maar dat valt natuurlijk niet te vergelijken met de rol die ze hier speelt. Ze deed het niet slecht, maar ze wist me ook totaal niet mee te slepen of ook maar enige emotie bij me op te wekken.
Misschien is het nog eens een herziening waard, ik weet in ieder geval niet wat ik er mee moet.
Along Came a Spider (2001)
Ik heb deze film lang geleden voor het eerst gezien maar moet bekennen dat ik me niet veel meer ervan kon herinneren. Dit was alleen maar prettig, zo bleef het nog redelijk onvoorspelbaar. Along Came a Spider is dan ook een prima thriller en een goede verfilming, maar niet zo verrassend.
Freeman is wederom een goede detective, hij zet de rol van Alex Cross goed neer en blijft altijd een soort rust uitstralen. De rest van de cast doet het ook prima. Volgens mij ben ik een van de weinigen die geen moeite had met alle plot-twists en gebeurtenissen en ik vond ook niet dat het hierdoor minder realistisch werd.
Wél ben ik het er mee eens dat Morgan de drager is van de film. Zonder hem zou het stukken minder zijn.
Chapeau Freeman!
Along Came Polly (2004)
Ben Stiller en Jennifer Aniston. Klinkt leuk, en dat was het ook. Along Came Polly is voor mij een komedie die ik zeker meerdere keren wil zien, gewoon omdat er zo'n vrolijke sfeer in zit. Jennifer is jarenlang mijn 'idool' geweest als Rachel in Friends, met Stiller had ik echter niet zoveel. Toch vond ik hem in deze film echt schattig. Ligt natuurlijk wel aan de rol die hij speelt, een onhandige en aan smetvreeslijdende goedzak, maar mij wist hij te overtuigen. Zij ook trouwens.
Alpha and Omega (2010)
'' You wolves are making us look bad. Look, the caribou are laughing at us! ''
Ik ben helaas niet zo enthousiast over deze nieuw animatiefilm. Na het zien van toppers als Toy Story 3 en Tangled, ben ik wellicht iets kritischer geworden. Maargoed, Alpha en Omega is dan ook voornamelijk een (familie)film voor de jongere doelgroep, en ik ben sowieso al niet écht een fan van animatiewerkjes over hondjes, wolven, pinguins of wat dan ook. Af en toe zit er een film bij die me ontzettend weet te verrassen, en sommigen vallen tegen. Zo ook deze.
De film probeert teveel een hartverwarmende film van hoog niveau te zijn, maar faalt hier in door sowieso al pijnlijk niet grappig te zijn. Zelfs het plot is magertjes en vaak gebruikt. Ookal zijn het wolven, het zijn ontiegelijke stereotypes vol clichés en dit wordt op den duur vervelend. Ze zijn ook totaal niet uitdagend of boeiend.
De muziek wist me ook geen moment te grijpen en halverwege de film was ik mijn nagels maar gaan lakken, terwijl mijn vriendinnen verder keken. Hoewel ik natuurlijk wel luisterde en met één oog af en toe meekeek, bleef ik mijn nagels interessanter vinden. En dat zelf al HEEL wat, als ik mijn nagels boven een film verkies.
Als je niet naar de film luistert, niet let op het verhaal en maar gewoon naar het beeld staart is het bij vlagen vast amusant en mooi, het kleurgebruik bijvoorbeeld heeft zijn charme, maar verder is dit een film om snel te vergeten.
Jammer, maar gelukkig heb ik er wel mooie nageltjes aan overgehouden.
Alpha Dog (2006)
Ik weigerde deze film te kijken vanwege JT, omdat ik verwachtte dat het toch niks zou zijn, een film waarin hij een belangrijke rol speelde.
Toch op een avond deze film maar eens opgezet, vooral omdat degene waarmee ik zou gaan kijken deze film graag wou zien.
Toch vond ik de film zeer verrassend. Een paar grote namen die zeker niet teleurstellen. In het begin is al snel duidelijk waar het allemaal om draait: wiet, seks, geweld en hiphop. Ik kwam echt in hun wereld terecht en dat maakt het makkelijk te beseffen dat het een waargebeurd verhaal is. Het is daarbij erg aangrijpend om te zien dat een jongen vermoord wordt voor 1400$.
Het verhaal volgt zich goed op, en het heeft mij geboeid weten te houden. Regisseur Nick Cassavetes, onder andere van The Notebook en John Q heeft dit verhaal goed neer weten te zetten. Het verhaal laat goed zien hoe oneerlijk de wereld soms is, en hoe hard mensen kunnen zijn.
Toch blijft de verrassing JT, die in mijn ogen het beste uit de verf komt in deze film. Had niet gedacht dat ons populaire zangertje ook nog daadwerkelijk zou kunnen acteren. Met deze film heeft hij bewezen dat het wel zo is.
Ik zou deze film niet ingaan met al te hoge verwachten, want dan kun je wellicht teleurgesteld worden. Mijn verwachtingen waren zeer laag, maar ik ben positief verrast. Hij heeft mij aangegrepen, hoewel ik normaal gesproken geen fan ben van 'hippe drugsfilmpjes'.
Alphabet Killer, The (2008)
Not that bad.
The Alphabet Killer is een goed thrillertje over een waargebeurd verhaal. Het is losjes gebaseerd op het echte verhaal, want in de realiteit is er nooit een dader gepakt. In deze film staan de moorden ook niet centraal, maar de hoofdrolspeelster wel. De jonge Dushku. Vol overgave stort ze zich in de zaak terwijl ze zelf steeds dieper de afgrond in weet te glijden. Als ze dan ook nog schizofrenie blijkt te hebben, weet ze helemaal niet meer hoe ze het heeft. Is dat de reden dat ze de geesten ziet van de vermoorde meisjes?
Het gegeven blijft interessant en als kijker vraag je je af hoe de vorm in de steel zit. Het is niet overal even geloofwaardig, en het einde is ook ‘een beetje jammer’, maar voor mij haalt dat het niveau van de film niet naar beneden. De acteurs zetten een prima rol neer, met name Michael Ironside, en zelfs Cary Elwes doet het niet slecht. Dushku, die ik voornamelijk ken van Wrong Turn, zet een puike hoofdrol neer en weet haar karakter iets persoonlijks en echts mee te geven.
Het psychologische ondertoontje is gedurende de film aanwezig, en dat is waar ik van hou. Ja, ik ben wel in voor dit soort films, op een regenachtige zondagmiddag.
Als Je Verliefd Wordt (2012)
'' Een middenstands vrouw in Uithoorn, had stiekem haar poes glad geschoren, haar echtgenoot zei 't lijkt haast toverij, maar had jij geen vachtje van voren? ''
Het gaat natuurlijk helemaal nergens over, de personages zijn stereotype (vooral Marilou, verschrikkelijk zeg). Alsof werkelijk niemand door had wie de vrachtwagenchauffeur echt was. Totaal ongeloofwaardig en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen, maar enfin, het was vermakelijk. Ik vond het namelijk best leuk om Bas Muijs in de rol van platte, aso Bennie te zien. Leuker dan de 'echte' Ben, die niet goed uit de verf komt als 'Hij is zo lekker normaal' i.t.t. zijn vrouw. Al had hij wel enkele grappige quotes: ''Sinds wanneer is zij prijsbewust, en ben ik niks waard?''
Fajah is verschrikkelijk mooi. Wat een plaatje. Haar prachtige bos krullen, haar figuurtje, haar snoetje. Zo mooi! Ik vond de chemie samen ook wel oke. het was een schattig stel. Wel was het gezin van Ben ontzettend op de achtergrond, hij heeft nota bene twee (strontverwende) kinderen, het lijkt me niet dat je die zomaar aan de kant schuift alsof ze niet belangrijk zijn. Maarja, wat ze met de hond deden vond ik echt verschrikkelijk.
Na ruim drie kwartier begin je wel te denken: Vertel het nou eens eindelijk, biecht het op. Duurde me allemaal net iets te lang allemaal. De laatste paar minuten zijn totaal niet grappig meer, erg over the top. Jammer, want tot dan was het aardig te doen.
Ondanks dat de laatste paar minuten erg irritant zijn, is het wel een kleine voldoende waard.
Altitude (2010)
Best aardig!
Tuurlijk, het verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger en de personages zijn verschrikkelijk stereotype, sommigen worden niet goed uitgewerkt en zijn daardoor maar 'lege omhulsels' terwijl de andere personages juist weer kampen met demonen uit het verleden en de bijbehorende flashbacks ze iets 'menselijker' proberen te maken.
Het acteerwerk viel me eigenlijk nog wel mee. Ik had sowieso vrij lage verwachtingen dus ik ben eerder verrast dan teleurgesteld. Dat we wendingen af en toe een beetje vreemd waren, om het maar zacht uit te drukken, vond ik ook niet storend. De film wist mijn aandacht er wel goed bij te houden en er gebeurde genoeg om te blijven boeien. Vooral het deel met Cory was spannend.
Jessica is trouwens belachelijk mooi zeg, wat een knappe dame. Haar uitstraling maakt har ietwat vervelende karakter goed.
Het einde had voor mij niet zo gehoeven, had best een paar minuten eerder mogen stoppen. Maar verder: Goed te doen hoor!
Alvin and the Chipmunks (2007)
Ach.. wat kun je er over zeggen. Een kinderfilm, die ik dus ook op mijn werk gezien heb. Zelf ben ik er niet kapot van, maar het was leuk om te zien hoe goed de kids er op reageerden. De stemmetjes gingen mij al snel irriteren, maar als je even doorbijt wen je er wel aan. Leuk voor een keertje, maar ik hoef hem niet snel nog een keer te zien.
Net een voldoende.
Alvin and the Chipmunks: The Squeakquel (2009)
Alternatieve titel: Alvin and the Chipmunks 2
Ik vond hem eigenlijk helemaal niet zo leuk. Na een dik half uur had ik het wel weer gehad met die vervelende stemmetjes, de liedjes zijn tenenkrommend en het verhaaltje er omheen is ook niet om over naar huis te schrijven. De zogenaamde grappen waren niet grappig, en David Cross blijft voor mij 'Dwight' uit Scary Movie 2. Laat ik het er op houden dat ik niet veel kan en heb met dit soort films. Mijn irritatiegrens is sneller bereikt, en voor je het weet heb je bijna de neiging om te fast forwarden.
Jammer maar helaas. Ik krijg jeuk van deze zoetigheid.
Alyce (2011)
Alternatieve titel: Alyce Kills
Apart.
Ik had een lekkere, ranzige horror verwacht, totdat Jeroen me uit mijn droom hielp door te zeggen; 90% surrealistic drama, 10% horror. En inderdaad. Dat klopt helemaal.
Ik vond de opbouw vrij traag, evenals de spanningsboog. Het duurde even voordat ik 'in' de film zat. Af en toe een spannend momentje, zoals bijvoorbeeld de scènes in het ziekenhuis, maar echt aan de buis gekluisterd zat ik niet. Misschien toch met verkeerde verwachtingen gaan kijken? Pas na een dik uur werd het vrij goor en wist het mijn aandacht te grijpen.
Het acteerwerk was aardig, niet allemaal even sterk maar hè, wat wil je. Op zich is het wel sfeervol geschoten, duister, onheilspellend en je zou er bijna acuut depressief van worden, maar voor een film als dit is het wel een plus.
Ik voelde me tijdens het kijken alsof ik in een reuzenrad zat. Wanneer je omhoog gaat is het spannend en krijg je kriebels in je buik, maar wanneer je naar beneden gaat trekt dat weer weg en blijf je achter met een 'oh was het dat?' gevoel. Heel apart.
Desalniettemin toch een voldoende. Omdat het met vlagen toch wel lekker goor was.
Amantes del Círculo Polar, Los (1998)
Alternatieve titel: The Lovers of the Arctic Circle
'' I'll love you always and if the petrol runs out, I'll die. ''
Ik heb deze film als tip gekregen, en na enkele hints dat het tijd werd dat ik hem ging kijken, heb ik hem ook eindelijk gezien. Ik ben omver geblazen.
Wat is dit verhaal prachtig verteld geworden. Het is heerlijk rustig en zweverig, en de symboliek spat er vanaf. De melancholische muziek helpt hierbij. Gedurende de hele film hangt er een geweldige sfeer, zowel beklemmend als nieuwsgierigmakend. Het is moeilijk om niet meegesleept te worden in deze prachtige tragedie.
De film gaat veel dieper dan de gemiddelde liefdesfilm. De twee geliefden zoeken in elkaar hun verloren ouders. De relatie tussen Otto en Ana staat dan ook centraal. De andere personages zijn prima, maar verbleken hiernaast een beetje. De diepgang en ontwikkeling ligt natuurlijk in de karakters van Otto en Ana. Interessant is ook dat er afwisselend vanuit het perspectief van Otto en dat van Ana verteld wordt, en de tijdsprongen die gemaakt zijn accepteer en omarm je als kijker ook direct. Wanneer ze allebei relaties krijgen, blijf je als kijker de hoop houden dat ze terug samenkomen. Ze zijn tenslotte voor elkaar voorbestemd!
Doordat je Otto en Ana volgt door drie fasen van hun leven krijg je natuurlijk ook met heel wat acteurs en actrices te maken. Geen enkele stoorde me, ze waren geloofwaardig en goed uitgewerkt. Met name de Ana's schitterden.
Eindelijk een film die aanvoelt alsof elke scène wel memorabel kan zijn. Hij blijft in ieder geval nog een flinke tijd hangen en laat je niet los. Dat moeten we hebben bij een echt goede film.
Bedankt, timbo_!
Amateur Porn Star Killer (2006)
Alternatieve titel: APSK
Nou. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.
Wat een bout film. Paar verkrachtingen die vrij expliciet in beeld zijn gebracht (de orale sex), dan een ellenlang middenstuk waarbij twee mensen in een auto zitten en er alleen maar geluld wordt, zwaar oninteressant en slaapverwekkend, en dan vervolgens een herhaling van het beginstuk.
Die domme trien met haar tattoo's was enorm ergerlijk, als iemand je verkracht heeft en wil vermoorden, zet het dan op een rennen in plaats dat je achterste voren gaat rennen en naar hem gaat schreeuwen! Niet logisch.
Het hele handycam gebeuren en het vervelende geluid telkens (de wind, andere auto's, geroezemoes) was enorm storend en te overheersend.
Heb er eigenlijk maar een woord voor; BLEGH.
Amateur Porn Star Killer 2 (2008)
Meh.
Praten praten praten praten en nog eens praten. Mens, de film heet toch Amateur Porn Star KILLER? Wederom scheve verwachtingen en valse hoop op iets wat toch niet zou gebeuren, blijkbaar. Het leek wel een praatprogramma. Visueel vond ik het ook een pure verschrikking, echt lelijk gewoon. Over het waardeloze acteerwerk van beide partijen ga ik niet eens beginnen, dat is volkomen zinloos bij een film als deze. Het zogenaamde 'realistische sfeertje' is er ook wel af. Niet dat dat er voor mij ooit geweest is, maar enfin.
Total garbage. Ga ik mezelf nog kwellen met deel 3 of hou ik er maar mee op? Dilemma dilemma.
Amazing Spider-Man 2, The (2014)
Akelig lange zit. Zo lang, dat er na dik 1,5 uur nog steeds niks was voorgevallen wat mij kon boeien. Nagels lakken werd plots wel héél verleidelijk.
Ik kan niet wennen aan de cast. Emma die mooi is maar me op mijn zenuwen werkt, Peter die zijn acteerlessen in de plaatselijke theatervereniging verkregen lijkt te hebben, Harry die totally miscast is. Nee, het werkte niet. Daarbij komt dat het verhaal veel te lang uitgerekt is en tamelijk saai is. Beetje jammer om dan bijna 2,5 uur ervoor uit te trekken.
Over het visuele aspect ben ik ook niet te spreken. Vaak lelijk en nep. De Times Square shots vond ik aardig, maar de SE konden me niet bekoren.
Niet verwacht dat Gwen zou sterven. Deed me eerlijk gezegd ook helemaal niks, die hele verhaallijn vind ik overbodig. Werd er niet koud of warm van.
Nog een vervolg laat ik graag aan me voorbij gaan.
Amazing Spider-Man, The (2012)
Ik ben nooit echt dol geweest op de Spiderman films. Verder dan 'middelmatig' kwam het voor mij ook niet. Vandaar dat ik ook niet dolenthousiast was om dit deel te zien, al vond ik Emma Stone dan wél weer een pluspunt. Leuke meid!
Andrew Garfield zet een leuke Peter neer, een knappe vooral, beter gezegd. Verder is het natuurlijk een regelrechte reboot waarin ik, als iemand die geen kennis heeft van de comics, weinig tegenkwam wat ik nog niet eerder gezien had. En dat terwijl de voorgaande film niet meer heel goed in mijn geheugen zitten.
Qua hoofdrolspelers vond ik het dus wel een vooruitgang, ook omdat ik Maguire niet zo'n fijne uitstraling vind hebben. Maar verder.. ik ben geen fan of kenner. Ik ben één van die mensen die verzucht dat de speelduur aan de lange kant is en dat het eerste uur vrij saai is. Het is mooi gemaakt hoor, maar wanneer het je ding niet helemaal is zijn er te weinig momenten die je echt boeien, laat staan je bij je strot grijpen.
Visueel goed, de tweede helft is aardig en toch wel een fijne cast, maar hoger dan een 2.5* komt ook deze Spider-Man niet.
Amazones (2004)
Waar Jessen0wnt een zwak heeft voor Georgina, heb ik een spuughekel aan haar en was zij een van de redenen waarom ik deze film eigenlijk niet wou zien. Maargoed, toch gedaan. En toegegeven: het was minder slecht dan verwacht.
Er wordt genoeg gedaan om de hoofdpersonages uit te diepen en je leert ze al snel samen met alle miserie die ze hebben kennen. Susan Visser sprong er voor mij al snel uit, wat een leuke vrouw is dat toch. Een leuke Hollandse madam van vlees en bloed. De mix van vrouwenfilm met een goede dosis actie is ook leuk. Een ding deed het wel: tijdens het bekijken van deze film moest ik steeds denken aan een Amerikaanse film die hier heel erg op lijkt. Ik weet de naam nog steeds niet, maar dat boeit me ook niet meer zoveel. Ergens had ik in mijn hoofd dat ik dit al eerder had gezien.
Toch is 't net geen voldoende waard. I still blame Georgina.
Amer (2009)
Als tip gekregen van Verhoeven, en gisteravond gaan zien met een vriendin.
Ik heb nog steeds, na een nachtje slapen, geen idee wat ik er mee aanmoet. Het begon veelbelovend, ontzettend goede sfeer, mooie beelden en het kreeg me af en toe op het puntje van mijn stoel. (Mede door de muziek waar de film mee opende). En ja, de suspense was duidelijk aanwezig, dat wist me ook enigszins te intrigeren.
Helaas vond ik het middenstuk een flinke domper waarbij ik steeds verder in mijn stoel zakte. Het wist me tot een kwartiertje voor het einde totaal niet meer te boeien, waardoor we het op een gegeven moment over onze aankomende vakantie naar New York hadden. (We zaten in een lege zaal dus stoorden niemand, voor de duidelijkheid)
En toen werd het plots weer beter. Hoewel ik er nog steeds geen snars van begrijp, hoe erg ik ook mijn best probeer te doen om het te analyseren/snappen (vergeefse moeite), wist het me toch weer even bij mijn strot te grijpen. Op een gegeven moment kropen mijn vriendin en ik gillend tegen elkaar aan, en begon ze me te meppen met de vraag waarom ik haar in Godsnaam hier mee naar toe had genomen. Het einde was beter, maar maakte het er nog niet goed op. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet, ik weet dat ik een film als deze niet moet gaan analyseren, maar toch doet mijn hoofd het. Toch nog even wat meer laten bezinken, denk ik.
Oh ja, leuk detail: kreeg vanochtend vroeg een smsje van die desbetreffende vriendin dat ze flinke nachtmerries er over heeft gehad. Weinig gewend zeker. (Grapje meid)
American Crime, An (2007)
Hoewel ik soms het gevoel had dat het neigde naar een woensdagavond RTL 4 film, bleef het gelukkig iets boven dat niveau. Het acteerwerk was erg goed, met name Keener en Page zijn overtuigend. De gezinsdynamiek (Of juist het ontbreken daarvan, het is maar hoe je het bekijkt) is goed in beeld gebracht. Vanaf het moment dat de twee zusjes komen 'logeren' wacht je eigenlijk tot het van kwaad tot erger gaat.
Hoewel het onderwerp natuurlijk al erg genoeg was, heb ik wel iets gemist. Baniszewski had beter uitgewerkt kunnen worden. Ze leek teveel op een overspannen huismoeder dan op een regelrechte, angstaanjagende psychopaat. Het blijft vooral op de achtergrond. Misschien maar beter, want doordat het zo realistisch aanvoelt waren alle martelingen teveel geweest.
Het verhaal werd goed verteld, maar had de kijker iets meer mee mogen nemen in de afschuw en de angst, door meer focus te leggen op hoe ziek de moeder en de situatie was waarin ze leefden.
American History X (1998)
Gisteren weer eens herzien, na jaren. Het blijft een goede, indrukwekkende film. Veel sfeer, fijne afwisseling tussen 'het verleden' en 'het nu', ook een goede keuze om het verleden in het zwart wit te laten zien. Net dat beetje extra.
Geweldige acteerprestaties, af en toe best hard (ja, een stoeprand is ook hard, ik weet het) en confronterend. Fijne monologen en dito dialogen.
Persoonlijk vond ik dat er nergens geprobeerd werd om de kijker een 'boodschap' door de strot te douwen. Tuurlijk zie je de ontwikkeling van Norton en krijg je op het einde te zien dat haat onnodig is, maar er wordt nergens op een kinderlijke en belerende manier het het vingertje gewezen. De kijker heeft zelf genoeg stof tot nadenken gekregen.
Fijn.
American Mary (2012)
Best aardig inderdaad. Onderhoudend genoeg, voldoende spanning en goed in beeld gebracht. Zoals Theunissen al zegt moet de film het vooral van het begin- en middenstuk hebben, naar het einde toe werd het iets minder. De plastic fantastic vrouwen jaagden me de stuipen op het lijf, maar zorgde gelukkig ook voor een luchtige, komische noot.
Stiekem ben ik een beetje boos op mezelf, want ik kwam er achteraf (Door de recensie van Inland Rabbit) pas achter wie de hoofdrolspeelster was. Waarom is dat kwartje niet gevallen? Ik vond haar in Ginger Snaps briljant, en ook hier vond ik haar zeker potentie hebben, maar dacht dat ze een complete onbekende was. Misschien maar beter ook, nu heb ik wat meer 'open' naar haar gekeken en waardeer ik haar nog meer. But still, ik had het wel moeten weten.
Tijd om meer van haar te gaan zien. Ze kan absoluut een hoofdrol dragen, dat liet ze hier maar weer zien.
American Pie (1999)
Dit eerste deel is absoluut de leukste van de reeks, en ook een van de betere in zijn genre. Ik hou wel van die ''onderbroeken-lol'' humor. Film neemt zichzelf totaal niet serieus, en daarom blijft dit een geweldige komedie.