- Home
- Elineloves
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Elineloves als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
X Files: I Want to Believe, The (2008)
Ik heb eigenlijk nooit echt naar The X Files gekeken. Natuurlijk ken ik de namen Scully en Mulder, en ik weet wat voor een soort serie het was, maar echt volgen deed ik het nooit. Toch was ik benieuwd naar deze film, dus had ik hem opgenomen. Ik hoopte dat het een soort Criminal Minds achtig zou worden. Er zijn enkele raakvlakken, maar verder kan het niet tippen aan Criminal Minds.
Toch kijkt deze film best lekker weg. Het acteerwerk was helaas niet van hoogstaand niveau, maar het verhaal vond ik dan wel weer interessant. Enkele leuke plottwists, mooie settings en ondanks dat de sfeer niet altijd even spannend is, blijft het wel kijkbaar.
X-Men (2000)
Alternatieve titel: X-Men 1.5
Ik zou deze film niet snel zelf hebben uitgekozen hebben om te kijken, maar omdat mijn vriend hem graag weer eens wou zien heb ik maar gezellig meegekeken. Ik heb nooit echt hoge verwachtingen van deze film gehad, maar ik moet toegeven dat deze film me erg meegevallen is. Het verhaal keek lekker weg, een goede cast.. een mooie introductiefilm, die nieuwsgierig maakt naar de andere 2 delen.
X-Men Origins: Wolverine (2009)
Net de film voor de tweede keer gezien, na hem een aantal weken geleden in de bioscoop te hebben bekeken. Begin van de film brengt al meteen een grimmige sfeer met zich mee, de jonge broertjes die beloven elkaar te beschermen en vluchten. Niet lang daarna zie je Wolverine als volwassene, als lid van een geheime militaire dienst waarin ie samen met andere mutanten dr lekker op los slaat en moordt.
Wat ik ontzettend jammer vind, is dat de mutanten Bolt (Dominic Monaghan), Deadpool (Ryan Reynolds) en The Blob (Kevin Durand) uit het Team X weinig te zien zijn, en dus niet echt een bijdrage hebben aan deze film. Had hun rollen toch graag wat meer uitgediept zien worden, maargoed, dat is dan weer mijn mening. (Ik vind Dominic Monaghan écht een leuke acteur.)
Verder doet de film precies wat ik al had verwacht, namelijk vermaken. Het verhaal is niet steengoed, als volgt elkaar logisch op, dus je kunt gewoon rustig vanuit je stoel, of waar dan ook, blijven kijken. Beetje vreemd dat deze film 150 miljoen heeft gekost, dat zou ik absoluut niet zeggen. Het is naar mijn mening een 'snel-snel' filmpje waar véél meer uitgehaald had kunnen worden.
X-Men: Days of Future Past (2014)
Alternatieve titel: X-Men: First Class 2
Sweet.
Had ik er meer van verwacht? Ja natuurlijk. Ben ik teleurgesteld? Ben je gek? Ik heb me kostelijk vermaakt met de heren en dames (Vooral de heren) in deze film.
Wolverine, Charles Xavier, Beast, Quicksilver en zelfs Gandalf (Ja ja Magneto, ik weet het, maar het is en blijft gewoon Gandalf on crack potverdikkeme), loved them all. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat Evan Peters (God wat hou ik van hem. Hij had in American Horror Story mijn hart al gestolen maar nu helemaal) me als een klein, giechelend kind met sprankelende oogjes naar het beeld liet staren, zat ik ook tijdens andere momenten met grote ogen te kijken. Maar hè, de momenten met Quicksilver waren wel AWESOME. Pure entertainment. Hartje, hartje.
Maar toegegeven, de echte 'held' is hier toch James McAvoy. Wat kan die man zijn hart en ziel in het personage leggen zeg. Impressive. Ook wel een verademing dat Wolverine niet telkens haantje de voorste is en centraal staat. De belangrijke(re) personages krijgen allemaal hun podium om te schitteren en de niet-zo-interessante personages zoals dat Anna Paquin mens en ja -sorry- ook Ellen Page staan meer op de achtergrond. Eline blij.
Had iets meer actie en sensatie verwacht en wat minder gepraat over hoe erg ze er aan toe zullen zijn als Mystique haar plannen zou uitvoeren, als ze haar te pakken zouden krijgen, etc etc. Praat niet zoveel en doe wat, mensen. Mutants. Whatevers. Maar verder dan dat heb ik me kostelijk vermaakt en kan ik de X-Men personages ook steeds beter in mijn hart sluiten.
Het plan was om vóór dit bioscoopbezoek The Last Stand te herzien, maar dat is er helaas niet van gekomen. Ga het toch een dezer kijken, want het is zeker een nieuwe kijkbeurt waard.
X: First Class (2011)
Alternatieve titel: X-Men: First Class
Tsja. Toch niet helemaal bevredigd. Het is al een flinke tijd geleden dat ik de X-Men films had gezien, maar toch wou ik graag deze 'First Class' aanschouwen in de bioscoop. Allereerst had ik me een beetje vergist in de speelduur, ik had een film van rond de 1,5 uur verwacht, maar dat bleek iets langer te zijn. Daardoor voelde het een beetje aan als een lange zit.
De film zit op zich goed in elkaar. De introductie was voor mij een beetje te lang, maar zo leerde je de (belangrijkste) personages wel kennen en later blijkt dat dat het verhaal alleen maar ten goede komt. James McAvoy en Michael Fassbender zijn natuurlijk de grote sterren (James heeft een lief bekkie), maar ook de andere acteurs hoeven niet onder te doen voor deze heren. Een fijne balans tussen humor en actie, met af en toe een vleugje drama wanneer je de mutanten ziet worstelen met zichzelf en wanhopig zijn om geaccepteerd te worden. Raven bijvoorbeeld, haar zie je een ontwikkeling doormaken en dat is mooi in beeld gebracht. Sommige personages kwamen ook niet helemaal goed uit de verf, ik had bijvoorbeeld wel wat meer van Emma Frost willen zien (herinnerde me haar niet) Wat was haar 'functie' nou precies, behalve mooi en stoer zijn en schitteren?.
Het is mooi vormgegeven, de special effects zijn soms verbluffend en het jaren zestig sfeertje is goed voelbaar. Toch ontbreekt er nog iets. Ik heb weliswaar antwoorden gekregen op vragen
die nog niet beantwoord waren, en er waren ook enkele leuke referenties, ik had verwacht enthousiaster te zijn. Het is een typische blockbuster, die misschien tijdens een herziening meer tot zijn recht zal komen, wanneer je ook op de details kunt letten.
X2 (2003)
Alternatieve titel: X-Men 2
Ook het tweede deel heeft me positief kunnen verrassen, het verhaal stak weer goed in elkaar, de personages waren weer sterk neergezet, hier en daar een tikkeltje voorspelbaar, maargoed dat hebben de meeste films. Deze film heeft me nieuwsgierig gemaakt naar het 3e deel, vanavond meteen maar kijken!
xXx: State of the Union (2005)
Alternatieve titel: xXx: The Next Level
'' Did the President just quote Tupac? ''
Ach, deze sequel is zo slecht nog niet. Jammer dat zowel Diesel als oorspronkelijke regisseur Rob Cohen van dit tweede deel afzagen, maar ergens is dat best begrijpelijk. Gelukkig hebben we Samuel L. Jackson nog.
xXx: State of the Union is en blijft een actiefilm, en aan actie geen gebrek. Goede acteerprestaties? Nee. Goede soundtrack? Haha, eh.. NEE?! Boeiend verhaal? Ook niet, máár het kijkt wel lekker weg. Verstand op 0 en dit actiefilmpje is best te pruimen.
De one-liners vielen helaas wel een tikkeltje tegen. '' Who's your daddy? '' wordt er gesmakt terwijl hij een gigantische hamburger naar binnen werkt. Grappig? Niet echt, maar een flauw glimlachje kan er misschien wel vanaf.