- Home
- Elineloves
- Meningen
Meningen
Hier kun je zien welke berichten Elineloves als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
Oblivion (2013)
Boh. Lange, saaie zit. Het verhaal is sowieso al niet echt iets wat mij aanspreekt, en Cruise kan ik normaal gesproken ook niet goed verdragen, maar hij was het minst storende. Het eerste uur vond ik zwak, er gebeurde weinig en er leek geen poging te worden gedaan om de kijker op 't puntje van zijn stoel te krijgen. Het kabbelde teveel voort. Op zich niet erg wanneer die aanpak gehanteerd wordt, maar het zat nu tegen het langdradige aan waardoor het introduceren van de personages en het verhaal in het niet viel. Het duurde te lang voordat er iets noemenswaardig gebeurde, vooral het eerste uur. Elke keer als er een balletje opgegooid werd, leek er niks mee gedaan te worden. Veel gemiste kansen.
En verder kan ik me eigenlijk volledig aansluiten bij wat gauke geschreven heeft.
Ocean's Thirteen (2007)
Ik heb deze film toendertijd bekeken in de bioscoop tijdens een eerste date.. en gelukkig was ik op date want de film deed me niet veel.
Het begon veelbelovend, maar na een half uur kakte het een beetje in. Het thema was natuurlijk ook niet vernieuwend aangezien het al twee keer eerder was gebruikt, maar de chemie tussen Clooney en Pitt spatte er wel weer vanaf. 3 delen is wel zat op, het succes van deel 1 kunnen ze toch niet meer evenaren.
Oculus (2013)
Spannend.
De tweede helft is beter dan de eerste, maar dan nog is het bovengemiddeld goed. Frisse insteek en gelukkig wordt er goed omgegaan met de clichés. Sterker nog, de hoofdpersonages kaarten de voorspelbaarheid zelf aan.
Goede balans tussen het verleden en het nu. De opbouw van het verhaal was rap en duidelijk. Al snel was duidelijk welk vlees je in de kuip had. De introductie, door middel van flashbacks, was goed neergezet.
De kindacteurs deden het verrassend goed. Goed gecast, geloofwaardig omdat de film deels uit de kindertijd en deels uit "11 jaar later" bestond.
Nergens echt eng, maar zeker spannend. De sfeer is erg sterk en de onderhuidse spanning is voelbaar. Gelukkig niet welke minuut en cliché schrikmoment van dicht- of openslaande deuren, maar echte, verrassende BAM! momenten. Thank God.
Einde was ook dik in orde, precies zoals ik het graag zie. Flabbergasted de bioscoop uitlopen.
Top.
Odd Girl Out (2005)
God, ik ben zo blij dat ik niet meer op de middelbare school zit tussen dit soort meiden. Wat een gemene, valse krengen. Flashbacks naar mijn eigen schooltijd, ik was ook een Vanessa. Helaas.
Vooral Nikki (Elizabeth Rice) heeft me het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald tijdens het kijken van deze film. Verschrikkelijk mens. Stacey ook, maar op een ander niveau. Dit soort meiden wil ik het liefst aan hun haren door de school slepen.
Jammer dat zoveel mensen gepest, getreiterd en vernederd worden, zonder dat daar ook maar enige aanleiding voor is. Er is geen reden voor nodig. Ik had dan ook medelijden met Vanessa. De jaloezie en onzekerheid van Nikki ging van kwaad tot erger, en helaas is er dan altijd een bende meelopers die meedoet.
De onmacht van Vanessa en haar moeder vond ik vreselijk om te zien. Toen Vanessa eenmaal brak had ze ook echt een lege blik in haar ogen. Scary.
Het einde, hoe voorspelbaar dan ook, was een goede afsluiter. Leuke meid, die Emily. Blijft zonde dat mensen zich niet realiseren wat ze kunnen veroorzaken met dit soort acties.
Odd Thomas (2013)
Die Anton is wel een talentje zeg. Gelukkig weet hij de film wel naar een iets hoger niveau te tillen, want het verhaal zelf stelt een beetje teleur. Ik had er meer van verwacht. Het is niet slecht, maar er had meer mee gedaan kunnen worden. Het is vrij voorspelbaar en soms een tikkeltje langdradig, dat haalt de vaart er behoorlijk uit.
De verplichte romance werkte nogal op mijn zenuwen, vooral omdat ik dat grietje niet veel soeps vond. Ook de andere personages zijn niet echt indrukwekkend of boeiend.Jammer, want de film had zeker potentie.
Misschien moet ik het boek maar lezen.
Odjuret (2011)
Alternatieve titel: Savage
Totaal geen idee wat ik kon verwachten. Ik ben een 'Amerikaans' meisje, dat zijn de films die ik veelal kijk. Toch zeker wel 95% zou ik bijna durven zeggen. Maar zo nu en dan, komt er eens een film uit een ander land voorbij die mijn interesse wekt. Ditmaal Zweden. Volgens mij is de enige film die ik gezien heb uit Zweden, Fucking Åmål, en verder kan ik zo snel geen verzinnen. Ik ben mijn horizon dus aan het verbreden. Goed hè.
De eerste paar minuten voelden een beetje vreemd. Ik wist nog steeds niet waar ik nou naar zat te kijken en vroeg me af welke weg de film in zou gaan slaan. Eigenlijk gebeurde er bitter weinig. Nu hoeft het ook niet meteen van BAM!, actie, maartoch. Het had dan ook een hoog drama gehalte en het thriller gehalte.. tsja, ik voelde het niet. Totdat.. vlak voor het einde. Toen was ik geschokt. Angstaanjagend. De blik, de muziek, de sfeer.. om te huiveren. Met het acteerwerk was dan ook niets mis.
Toch vroeg ik me af wat ik nou gezien had. Naar wié had ik gekeken? Ik wist niet veel over de personages, ze werden niet op een prettige manier uitgediept maar ze bleven 'vreemden' voor me. Oppervlakkige personages.
Waarschijnlijk zou ik de film nog eens moeten zien. Misschien begreep ik het wel niet. Of de boodschap niet. Of juist wel. Of ik overdacht het. Of niets van dit alles.
Ik weet het niet. Even laten bezinken.
Offline (2012)
Alternatieve titel: Cyberstalker
Typische tv film, maar best te doen. Het verhaal is best interessant, ik ben er altijd wel voor te porren. Helaas is het acteerwerk beroerd en zijn de clichés nergens vermeden. Mischa ken ik o.a. van The OC, daar vind ik haar al niet schitterend, maar hier slaat ze alles. Op de automatische piloot dreunt ze haar tekst op. Lastig meeleven met haar op die manier. Desalniettemin best goed te doen op een druilerige zondagochtend.
Old Dogs (2009)
Niet zo heel best. Voorspelbaar familiefilmpje die meer dan eens de plank volledig misslaat onder het motto 'zelfspot is leuk'. Meestal wel, maar de manier waarop het hier is neergezet is het eigenlijk helemaal niet grappig meer. Robin Williams is sowieso een acteur waar ik vaak moeite mee heb, of ik vind hem grappig, of ik vind hem 10 keer niks. Dat laatste was het geval in bij deze 'Old Dogs'. Ik kon niet veel met zijn personage, evenmin met de andere personages. Justin Long was niet om over naar huis te schrijven, Travolta en familie waren wel redelijk, maar niet meer dan dat en Matt Dillon sprong er ook niet echt bovenuit. Jammer. Had meer in kunnen zitten want het klonk op het eerste gezicht aardig, maar bleek een fikse tegenvaller te zijn.
Oldeuboi (2003)
Alternatieve titel: Oldboy
'' Even though I'm no more than a monster - don't I, too, have the right to live? ''
Ik ben erg blij dat ik deze film aan mijn collectie heb toegevoegd. Ik ben geen voorstanders van Aziatische werkjes. Ik ken er niet veel, en ik voel een grote drempel om ze te gaan kijken. De taal vormt op een of andere manier een barrière voor me, en ik ben lange tijd te eigenwijs geweest om ze een kans te geven. Gelukkig deed ik dat wel met 'Old Boy', want anders had ik mezelf iets moois onthouden.
Het verhaal is steengoed. Het zou je maar gebeuren, van straat worden geplukt om vervolgens jarenlang opgesloten te zitten, niet te weten waar je bent, waarom je er zit en of er ooit nog een kans is om er uit te raken. Als je dan plots, na 15 lange jaren, weer 'vrij' bent hoort een wereld voor je open te gaan, maar wat moet je dan doen? En hoe? Je zou dan knettergek geworden moeten zijn. Min-sik Choi zet dan ook een ge-wel-di-ge rol neer vol overtuiging, waardoor het levensecht aanvoelt.
Fijn dat sommige dingen buiten beeld gebeuren, dat houdt het mysterieus en laat nog iets aan de verbeelding van de kijker over. Het wordt krachtig ondersteunt door de klassieke muziek waardoor de beelden aankomen als een mokerslag.
Visueel gezien is dit een pareltje. Veel mooie shots, geweldige cinematografie, goede spanningsopbouw en het overtuigende acteerwerk maakt het tot een fantastisch geheel. Dat verdient een 4,5*.
Olympus Has Fallen (2013)
Onderhoudend.
Het verhaal sprak me niet direct aan, maar de acteurs zie ik wel graag spelen. Gelukkig vond ik de film boeiend tot de laatste minuut. Dit komt vooral door Butler, wat is hij toch een fijn, charismatisch acteur. All time fav. Morgan Freeman doet het, ondanks zijn kleine(re) rol, zoals gewoonlijk erg goed.
Het is een spektakel eerste klas. Bloedvergieten, ontelbaar veel doden en de explosies/kogels vliegen je om de oren. Inderdaad vrij voorspelbaar boeltje allemaal, maar ach, wat verwacht je anders. Je kunt in het begin al precies raden hoe het gaat verlopen.
Toch heb ik me twee uur lang best vermaakt. Maar of ik 'm snel nog een keer op zou zetten... dat ook weer niet.
Once upon a Time in Mexico (2003)
Antonio Banderas, Danny Trejo, Eva Mendes, Johnny Depp, Mickey Rourke, Salma Hayek én Willem Dafoe? Niiice!
Een heerlijk over-the-top vervolgdeel met een uitstekende cast. Johnny Depp speelt natuurlijk de sterren van de hemel en weet een perfecte rol neer te zetten. Hij zorgt ook voor een aantal fijne oneliners. Dat het verhaal flinterdun is maakt in dit actiefilmpje weinig uit, er gebeurt meer dan genoeg om de kijker te boeien. De zwarte humor en de telkens terugkerende, sfeervolle gitaarmuziek zijn ook zeker pluspunten.
Plus, leuke extra's op de DVD!
Onder Ons (2011)
Alternatieve titel: Among Us
Verschrikkelijk zeg. De manier van filmen, de dialogen, geen spanningsopbouw, suf en zoutloos verhaaltje.. Allemaal zo dramatisch dat het steenkolenengels niet het meest vervelende is aan de film, dat oogt nog enigszins realistisch. Tel daarbij op dat het traag en wazig is, en je hebt 85 minuten dikke ellende. Script rammelt langs alle kanten, de personages zijn stuk voor stuk storend en het boeit totaal niet. Jammer.
One Day (2011)
Ik ben geen fan van Hathaway. Om eerlijk te zijn vind ik haar maar een irritante verschijning. Toch wilde ik deze film graag zien, omdat het verhaal me romantisch en zoet leek. Af en toe heb ik van die buien, tussen de horrorfilms door.
Tsja, helaas viel het me toch een beetje tegen. Droge kost. Traag. Redelijk voorspelbaar. Duurde me te lang. Hoewel ik moet toegeven, tijdens de aanrijding zat ik op het pijntje van mijn stoel en stokte mijn adem in mijn keel, ookal had ik het al van een kilometer afstand zien aankomen. Indrukwekkend gefilmd, bijna alsof ik het zelf was. Dit heeft de film voor mij iets omhoog gekrikt. Vanaf dat punt werd het beter.
Over de acteerprestaties ben ik best positief, met name Dex sprong er voor mij echt uit. Geweldig personage, goed gespeeld. Hathaway, tsja, ik had eerlijk gezegd liever een andere actrice gezien, maar ze past wel aardig in deze rol. De muziek was iets te poezelig en dramatisch voor mijn smaak, maakte het een beetje over-sentimenteel.
Gemiddeld.
One, Two, Many (2008)
Wat een overdreven, niet boeiende komedie.. Kijken naar een kerel die al half in zn midlifecrisis zit en alles wat ie ziet tussen de lakens wilt krijgen.. nee, niet mijn ding.
Kon er weinig leuks in ontdekken.
Ontsnapping, De (2015)
Slappe hap.
Ik had het al verwacht toen ik de trailer zag. Ik dacht: Dat is vast een film voor verveelde huismoeders die fantaseren om te ontsnappen aan de dagelijkse sleur en zich storten in een stiekeme romance met een gespierde macho. En ja, die doelgroep zal het fantastisch vinden.
Moeilijk om een band met de hoofdpersonages op te bouwen. Zij is ontevreden over haar leven, zoekend naar "meer" en duidelijk getraumatiseerd. Haar "ontsnapping" voelt geforceerd aan. Je moet wel héél diep gezonken zijn en in de put zitten als je je kroost zonder boe of bah te zeggen zo achter laat. Dat gevoel kreeg ik niet bij haar. Julia was gewoon een vrouw die baalt van haar saaie, eentonige leven en denkt dat het gras elders groener is. Maar nee, er moet weer een sentimenteel trauma doorgedouwd worden.
Het zal veel 40+ moedertjes aanspreken, herkenbare dingen zoals ontevreden zijn met je uitgezakte theezakjes en je afterpregnancy flap die nog steeds aan je buik hangt, maar voor mij hoeft dat niet zo. Ze wil maar nergens likeable worden.
Het grootste hekelpunt is dat Julia gewoon geen leuke vrouw is. En Romeo stelt al helemaal niks voor, wat een bordkartonnen personage. Ik weet niet of dat in het boek ook zo is, maar ik kon er niks mee. Daardoor had de film sowieso al geen kans van slagen voor mij.
Saaie meuk.
Oogverblindend (2009)
Alternatieve titel: Dazzle
Hij is wel te zien op film1. Had hem opgenomen.
Georgina is iemand die mij ontzettend op mijn zenuwen kan werken. Toch kan ze, moet ik toegeven, soms best leuk uit de hoek komen. Zolang ze maar niet te lang in beeld is.
Erg vreemd begin van de film hoor. Alsof het een amateurwerkje is. De beelden zijn storend, je kijkt inderdaad een groot deel van de tijd naar een zwart scherm terwijl Georgina met een vervelend Golden Girl stemmetje/accent maar door blaat over oninteressante dingen. Al snel ben ik in een tijdschrift gaan bladeren terwijl ik wel bleef luisteren naar het gesprek, zodat ik, wanneer het toch nog interessant zou worden, niets zou missen. Maar dan kon ik lang wachten, want dat gebeurde niet. De Engelse uitspraak was nog het minst storend, deed ze best redelijk. Haar manier van praten was echter wel vervelend. Op een gegeven moment denk je dan ook: Shut up, woman. Blijf niet miepen over een muis die aan 't verzuipen is, of over de zwerver voor je huis.
Na 30 minuten was ik het al zwaar zat. Even later was ik er zo godsgruwelijk klaar mee dat ik de opname heb gewist. Geen zin meer om te kijken of te luisteren naar zoiets wat compleet alle levenslust uit je mept.
Ik heb er hoofdpijn van gekregen. En dit keer niet eens door Georgina zelf.
Open House (2010)
Pfff, wat heb ik mezelf aangedaan. Bij het zien van de poster dacht ik: James Marsden speelt mee? Dan geef ik hem een kans. Maar Eline keek natuurlijk niet verder dan haar neus lang was.
Oke, wat kan ik hier over zeggen? Dit was niet zo best. Plotsgewijs is het allemaal zo oninteressant dat het je gewoonweg niet boeit wat er verder staat te gebeuren. De sex en de moorden zijn evenmin interessant en van sfeer valt er al helemaal niet te spreken. De acteurs, ik ken er volgens mij geen een van, waren irritant en leken wel weggelopen uit een school toneelstuk.
Zelfs James Marsden had dit niet kunnen redden. (Waar zat ik met mijn gedachten? Ik geef de griep de schuld.)
Snel weg met dit kleine mormel.
Orfanato, El (2007)
Alternatieve titel: The Orphanage
Wat een mooi werkje is El Orfanato geworden. Spaanse films weten steeds meer mijn aandacht te trekken. Dat dit als een vrij clichématig filmpje gezien kan worden, ik begrijp het wel. Toch moet je hier niet te zwaar aan tillen, het geheel blijft verfrissend en vernieuwend.
De wisselwerking tussen drama en horror/thriller is prima, hoewel ik dit in andere films meestal geen succes vind. Het psychologische thrillersfeertje mengen in een dramatisch verhaal.. je moet het kunnen. Als kijker voel je verschillende emoties. Soms is het beklemmend, angstaanjagend.. en even later ben je ontroerd door het leed van de wanhopige moeder. Prima manier om de spanning op te bouwen en het tegelijkertijd realistisch te houden.
Goede combinatie van mooi en stijlvol camerawerk en prima geluidseffecten die de sfeer ten goede komen. Wat betreft het geluid hebben ze het gelukkig nergens overdreven, omdat het een oud huis is zijn de geluiden die je hoort ''natuurlijk'' en echt. Duister en spannend.
Over natuurlijk en echt gesproken.. Bélen Rueda. Wat een overtuigende rol weet zij neer te zetten. Eindelijk een vrouw die subtiel haar emoties weet over te brengen, zonder het er metersdik bovenop te leggen.
Meer van dit soort films, please!
Orphan (2009)
Alternatieve titel: Orphan Esther
Esther is precies een duivelskind zoals de echte horrorfans het graag zien. Goede acteurs en genoeg shocks in het verhaal die je scherp houden. Tot de laatste minuut wordt je meegezogen in het verhaal.
Verrassende ontknoping en een ontzettend grote spanningsboog maken deze film voor mij een absolute topper.
Het zou inderdaad je kind maar zijn....
Orphan Killer, The (2011)
Via jeroentjuhhhhh bij deze film terecht gekomen -> Kansje geven dus.
Wat een afgrijselijke muziek! Death metal ofzo? Jezus wat een verschrikking. Bijna net zo erg als dat hoofd van blondie.
Ja, heerlijk ziek natuurlijk. Wat een geweldige killer, met zijn bijl. Hoe hij los ging, fenomenaal. Stoer masker ook, lekker creepy! Sickness spat er echt vanaf. Opeens, toen de film een half uurtje bezig was, vond ik zelfs de muziek niet meer storend. Kwam de sfeer zelfs ten goede. Wie had dat gedacht!
Gaf me af en toe wel een beetje een 'Halloween' vibe. In positieve zin dan wel. Aardig sfeertje. Zeker wanneer hij sprak, zijn stemgeluid was angstaanjagend. Eigenlijk vond ik het hele verhaal eromheen totaal niet interessant gebracht, maar dat deed er voor mij ook niet toe. Dat hele motief en dat verhaal van hun jeugd vond ik niet spectaculair, vrij dertien in een dozijn zelfs. De film moet het dan ook voornamelijk hebben van de killer en zijn zieke handelingen. En de dierlijke overlevingsdrang van zusjelief.
'Probleem' was alleen dat ik niks had met het zusje. Ik vond haar niks, kon geen sympathie voor haar opwekken. Toegegeven, ze had ballen. Maar daar was voor mij alles mee gezegd, ze hoorde wat mij betreft gewoon bij het andere slachtvee.
Verder tof filmpje!
Other End of the Line, The (2008)
Wat een heerlijk klef en zoetsappig filmpje is dit. Ik denk dat veel meisjes er stiekem wel van droomden om op een romantische manier ''Mr. Right'' te leren kennen, en zeker als hij nog eens zo knap blijkt te zijn als Metcalfe.. *Zwijmel*
Shriya Saran is echter de grootste verrassing. Kende haar niet, maar ze zette een overtuigende rol neer en ze straalt ontzettend veel sensualiteit uit. Van nieuwsgierigheid naar interesse naar verliefdheid..
Ja, ik ben om.
Other Man, The (2008)
Ik had besloten om vanavond een klein filmmarathonnetje te houden, en niet direct te zwaar te beginnen. Mijn oog was dan ook gevallen op 'The Other Man', een film met een cast die me aanspreekt en een interessant thema.
Helaas was het een tegenvaller. Het verhaal is vreemd, de flashbacks scheppen meer verwarring dan duidelijkheid en af en toe is het zelfs lastig te volgen omdat je van de ene rare scène in de andere valt. De wending had mooi kunnen zijn, maar de manier hoe het nu gebracht werd is teleurstellend.
Laura Linney haar rol is te miniem om er iets fatsoenlijks over te kunnen zeggen, maargoed, om toch iets over haar te zeggen: Ik vond haar vrij ongeloofwaardig. Zij niet als enige, Neeson en Banderas hebben ook niet hun beste prestatie neergezet in deze film. De emotionele aspecten worden in kaart gebracht, maar dit is niet onderhoudend of boeiend genoeg om je aandacht vast te blijven houden. Het lijkt wel alsof de makers niet wisten welke kant ze met het verhaal uitwilden, is het een psychologische thriller of een drama? Het voelt sowieso allemaal al zwaar aangezet aan, waardoor het op sommige momenten zelfs een beetje vervelend is.
De beelden zijn echter wel prima, mooie locaties en fijne sfeerbeelden. Helaas zijn deze niet sterk genoeg om de film naar een hoger niveau te tillen, want het scenario rammelt langs alle kanten. Jammer, op papier leek het vast er goed, maar de uitwerking is teleurstellend.
Op naar een betere film, hoop ik.
Other Woman, The (2014)
'' If we find anymore mistresses I'm going to have to send her to rehab. ''
Best leuk. Ik ben geen Diaz fan en ik heb een bloedhekel aan mannen zoals in deze film, maar heb me best vermaakt.
Het is natuurlijk wel érg stereotype, de personages zijn van bordkarton en zo voorspelbaar als maar kan, maar dat deed geen afbreuk aan de film, gelukkig. Je weet op voorhand al dat je waarschijnlijk al weet hoe de film af gaat lopen, maar in de tussentijd is er de verplichte romantiek, de groeiende vriendschap tussen drie vrouwen en de 'shoulder to cry on'. Alle ingrediënten voor een film als deze krijg je in de schoot geworpen.
Leslie Mann was vooral in het begin erg irritant, leek wel alsof zij méér mankeerde dan alleen het feit dat ze bedrogen was door haar man, want psychisch leek ze ook niet helemaal kippie-kippie. Na een tijdje plots weer wel, kwam een 'normalere' kant tevoorschijn. Gelukkig maar, anders had ik het slecht getrokken. Kate Upton, wat een prachtig meisje, moet vooral mooi en dom zijn. Nou, dat was gelukt. Verder dan haar natuurlijke D cup en haar mooie koppie en slanke taille zullen de meeste mensen toch niet zijn gekomen, maar dat hoeft ook niet.
Naar het einde toe krijg je wat je verwacht had, een mager plot komt niet met veel verrassingen. Toch is het me beter bevallen dan gedacht, nipte voldoende.
Ouija (2014)
Tja. Geesten oproepen met zo'n ouija bord... het idee al laat de haartjes in mijn nek rechtop staan. Waarom slaagt de film er dan niet in mij, de bangerik, de stuipen op het lijf te jagen?
Ik vond het jammer dat de film zo laat op gang kwam en werkelijk overloopt van de voorspelbaarheid. De acteurs zijn van bordkarton en stralen niks uit, op die vrouw van Insidious na is de cast zeer ondermaats. Ze overtuigen totaal niet, Debbie komt plots te overlijden maar niemand lijkt echt verdrietig. De dialogen zijn vreselijk, met misschien wel het gesprek tussen de moeder van Debbie en Laine. Ze is nog geen dag overleden en moeder (die totaal niet overstuur lijkt) vertelt kalm dat ze haar dochter nooit moet vergeten. Zo jammer zoiets.
Het verhaal an sich heeft niks nieuws te bieden. Op zich niet erg, als er maar íets creatiever zou zijn omgegaan met clichés. Ze hebben niet eens moeite gedaan lijkt het.
Visueel kent het aardige momenten, in de kelder bijvoorbeeld, en het moment dat ze er achter komen dat het niet Laine is waar ze mee communiceren. Van deze momenten moet de film het hebben, al zijn ze op één hand te tellen.
Nipte voldoende.
Our Idiot Brother (2011)
Aardig, al ontbrak er tussen sommige personages wat magie. Vond het komedie gehalte ook niet erg hoog, had allemaal nét iets leuker en vlotter mogen zijn. Cast was wel zeer aangenaam. Beetje een vervelend verhaal rondom de ex-vriendin en de hond. Niet grappig, haalde juist de vaart er uit. Zooey en Elizabeth zijn erg mooie verschijningen, al waren hun personages best vervelend, het was geen straf om naar ze te kijken.
Out of Time (2003)
Ik had deze film gekocht omdat ik dacht dat ik hem nog nooit gezien had.. maar na een minuutje of 20 dacht ik ; wacht eens even... en ja hoor, vanaf dat moment kon ik de film van voor tot achter voorspellen.
Niet dat dit storend was, want het was sowieso al voorspelbaar.. hoewel ik veel mensen zie zeggen dat er zoveel verrassende wendingen in zaten, vond ik dit erg tegenvallen. Misschien komt het omdat ie nog ergens diep weggestopt zat in mijn geheugen.
Niet teveel nadenken, en gewoon kijken naar Washington en zijn vriendjes.
Outlaw (2007)
Straatgeweld en criminaliteit. Je ziet het tegenwoordig steeds vaker dat onschuldige mensen slachtoffer hiervan worden. De film laat goed zien dat mensen op verschillende manieren slachtoffer kunnen worden van geweld, maar vooral wat het met mensen kan doen. Iedereen die wel eens met geweld in aanraking is gekomen, of iemand kent die dit heeft meegemaakt, kan zich goed voorstellen hoe verleidelijk het is om het heft in eigen hand te nemen.
Hoewel het beeld van London wel zwaar overdreven is, is het nergens echt storend. De film wil laten lijken alsof je bijna om de 3 meter kans zou maken om aangevallen te worden door een bende, maar in de realiteit is dat natuurlijk minder.
Over het onvaste camerawerk ga ik geen woorden meer vuilmaken.. ik vind het vrij storend en het voegt ook niet bijzonder veel toe.
Dit Brits misdaad/actiefilmpje moet het dan ook voornamelijk hebben van de acteurs, die een indrukwekkende rol weten neer te zetten. Sean Bean, Bob Hoskins en Danny Dyer.. stuk voor stuk wisten ze me te overtuigen. Sean Bean was een tikkeltje lastig los te weken van zijn LOTR personage, maar uiteindelijk lukte het wel. Gelukkig.
Net als je denkt dat het geweld je je strot uit komt, blijkt dat er echt een verhaal onder zit ook. Als je het een kans geeft wordt je positief verrast. Zeker niet het beste werk van Love, maar ook niet slecht.
Over Her Dead Body (2008)
Hoewel ik normaal niet van komedies houd, vond ik deze goed te doen. Zaten een paar leuke momenten in, en het was geen straf om naar Longoria en Rudd te kijken.
Overloper, De (2012)
Alternatieve titel: Flikken Maastricht - De Film
Ik heb in (volgens mij) 2 á 3 weken tijd 5 seizoenen van Flikken Maastricht verslonden. Ik, als geboren en getogen Maastrichtse, heb nooit echt interesse gehad in deze serie, tot een week of 3 geleden. Ik ben begonnen met kijken en ik was al snel 'hooked'. Mede door alle enthousiaste berichten van Patrick17, maar dat terzijde.
Het is leuk om zoveel herkenbaars te zien van 'mijn' Maastricht, maar ook de verhaallijnen en de personages vond ik reuze meevallen. Ik had in het begin moeite met Angela Schijf, maar ook aan haar ben ik gewend geraakt. Net klaar met seizoen 5, dus het werd tijd voor de film.
Ik heb me vorig seizoen de hele tijd afgevraagd: 'Waarom?' Ik begreep het niet. Ik wou het begrijpen, maar kon zelf geen verklaring verzinnen. Dan is 1,5 uur wel erg lang wachten, en ik wist vooraf ook niet of ik in De Overloper antwoorden zou krijgen op mijn vragen. Toch maar gaan kijken, en gelukkig vielen de puzzelstukjes vrij snel in elkaar. Wat niet wil zeggen dat je niet telkens voor verrassingen komt te staan.
Maar helaas. Ik vond de film niet leuk. Ik vind deze Wolfs niet leuk. Ik vind de verhaallijn niet leuk. Ik mis de Wolfs die zich bekommerde om zijn dochter, die verliefd was op Eva, die grappig was. Was sowieso wel een beetje klaar met dat hele 'Wolfs wordt ergens van beschuldigd' gedoe. Hoevaak is dat nou al voorgevallen? 3 keer? Vaker?
Het zakt naar het einde toe steeds meer als een pudding in elkaar en het wordt ongelofelijk ongeloofwaardig. Ik vind de serie goed, door de verschillende personages (die in de film niet voorkomen), de boeiende verhaallijnen (hier niet het geval) en de humor (ook niet aanwezig).
Daardoor kan ik niet anders dan concluderen dat deze film een fikse tegenvaller is. Ik hoop dat ook dat seizoen 6 wel beter is en meer lijkt op de vorige seizoenen dan op deze film, anders kom ik nog voor een teleurstelling te staan.