• 8.901.357 stemmen

Gesproken taal: Engels en Oekraïens

Releasedatum: 23 december 2009

Plot Old Dogs

"Sit. Stay. Play Dad."

Wanneer twee vrienden en tevens collega's het helemaal lijken te hebben gemaakt worden plots hun plannen gedwarsboomd. Zij moeten twee weken op een zesjarige tweeling passen. Maar wat moeten de twee mannen ermee? Ze nemen de kinderen mee naar een zomerkamp waar zij door de kampleider worden aangezien als homo-koppel. Voor de zekerheid houdt hij een oogje in het zeil.

avatar van rep_robert

rep_robert

Ook niet gelachen om die pakistanen grap op het station?

avatar van Elineloves

Elineloves

Op een paar momentjes had ik wel een licht glimlachje ja.

avatar van kalehein

kalehein

Leuke (familie) film en hij kijkt leuk weg.
Ik heb toch regelmatig een goede lach op mijn gezicht gehad en dat is tegenwoordig knap, gezien het niveau van de komedies. Het zijn in mijn ogen de kleine dingen in de film die het hem doen. Niet overdreven grappen maar net de juiste opmerking op het juiste moment.

Williams en Travolta zijn 2 succesvolle marketingmannen die de slag van hun leven kunnen slaan met een Japanse deal. Blijkt dat Williams tijdens de vorig kerst een brief heeft geschreven aan een "scharrel" die hij 7 jaar eerder heeft ontmoet in Miami na de scheiding met zijn exvrouw. Deze heeft inmiddels 2 kinderen die van Williams blijken te zijn, echter... ze moet voor 2 weken naar de gevangenis wegens eoa voorval. Wat volgt is een koddig verhaal over 2 (oudere) mannen die helemaal opbloeien bij de aanwezigheid van 2 kinderen van 7.
Leuke grappen en situaties volgen elkaar in rap tempo op en ... Disney zou Disney niet zijn... alles komt weer goed!

avatar van Shaky

Shaky

Vreselijke film. Dit slechte script kunnen ook Travolta en Williams niet meer redden.

avatar van Aapje81

Aapje81

De hond was zeer charismatisch en verreweg het hoogtepunt van deze film. Williams kan beter stoppen met dit soort rollen en Travolta is hier totaal niet op zijn plaats. Alleen de bijrollen van Matt Dillon en Justin Long geven deze film nog enige glans.

Zeer matig.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Mwa, hij ging wel. In het begin vond ik het allemaal wat erg oppervlakkig. Dat blijft het ook de hele film wel maar op een gegeven moment begint hij toch wat meer gevoel voor de kinderen te krijgen en toen kon ik af en toe wel een glimlach tevoorschijn toveren. Het stukje waar ik wel een beetje om heb gelachen is het gedeelte waarin ze elkaars pillen hebben geslikt en dan een potje gaan golfen.

Hij kijkt op zich wel goed weg maar een wereldfilm kan ik het niet noemen.

scorsese

Matige en vooral op het begin erg drukke film waarbij Robin Williams en John Travolta als twee oudere vrijgezellen opeens op twee kinderen moeten passen. Soms lijkt het of de film in een sneltrein zit, want het tempo ligt erg hoog. De slapstick-scenes zijn zeker wel grappig (vooral waar de medicijnen worden verwisseld). Het verplichte sentiment had beter achterwege kunnen blijven, wat uiteindelijk een leukere komedie had opgeleverd.

avatar van Rickmans

Rickmans

Wat een lage waarderingen allemaal??? Ik heb me rot gelachen om deze film, echt waar. Erg voorspelbaar, dat wel, maar ik vond hem fantastisch. Eindelijk weer eens een familiefilm, waar iedereen blind om ligt. Heerlijk.

avatar van RWL

RWL

Eerste keer heb ik de film nog helemaal kunnen uitzitten. 2e keer kwam ik niet verder dan 20 minuten. ohohoh, wat een nare film vind ik dit.

kappeuter (crew films)

Zo naar dat je 'm 5 sterren geeft?

avatar van RWL

RWL

Jah, je kent het verhaal hè. Maar voor deze ene keer zal ik em beoordelen zoals ik zou moeten...

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Hele grappige momenten werden net wat tevaak afgewisseld met hele slechte en saaien momenten. Vooral het begin was dramatisch. Op het moment dat de film wat mij betreft z'n hoogte punt had bereikt, kregen we nog de hele dierentuin scene. Die hadden ze mogen weg laten.

Leuk om de combinatie John en Robin te zien. Passen opzich prima bij elkaar.

Toch is dit het even NET niet!

avatar van martijn011

martijn011

• 1974 berichten

Pijnlijk, heel pijnlijk.

John Travolta is volgens mij helemaal de weg kwijt. Daar ik hem in Wild Hogs niet storend vond is hij hier echt drama.

Wat hij überhaupt in het script zag? Een groot raadsel..

Robin Williams vind ik meestal nog wel grappig in dit soort komedies, maar hij kon ook de film niet redden.

Volgens mij was de doelgroep van de makers 5-9 jaar, want ik kan me niet voorstellen dat ouderen er om kunnen lachen.

Ik tenminste niet..

Volledig mislukte komedie.

1,5 ster voor de korte speelduur. Dat maakt het te doen, maar voor de rest een groot drama..

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Veilige standaard.

De combinatie van Travolta en Williams is best aardig, maar het formuleverhaaltje wil nergens echt van de grond komen. Sommige grapjes zijn daadwerkelijk leuk, de meerderheid echter niet. Als tegen het einde ook nog eens de verplichte zoete moraalclichés uit de kast worden getrokken, kan met recht gezegd worden dat het hier de zoveelste Disney-komedie betreft. De film blijft hopeloos hangen aan de veilige standaard die we inmiddels wel uit ons hoofd kennen.

Doorsnee.

avatar van nightbreed

nightbreed

Tja, dit was wel heel erg matig. Volgens mij heb ik 1 keer moeten glimlachen en voor de rest verbaasde ik me over de slechte grappen.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

goeie komedie maken is moeilijk , deze is half uniek geslaagd en toch deels mislukt.

vrouwen en kinderen eerst , waanzinnige humor op het kampeerterrein en de golfbaan.

later zakt de film af naar te gevoelig en te sentimenteel.

jammer is dat.

toch tranen gelachen om genoeg overblijvende hartelijke slapstick scenes.

avatar van eefke123

eefke123

maffe film met een paar heerlijke scenes, toen ze van medicijnen gewisseld hadden bv.

"kijk hij heeft een vredesduif neergeschoten!"

avatar van K. V.

K. V.

Deze toevallig te zien gekregen (dus totaal geen verwachtingen) en hij is eigenlijk erg goed meegevallen. 'k heb een aantal keren moeten lachen. Het is een Disneyproductie en dus zit er voor elk wat wils in.

Niet dat 'k deze direct op dvd zou kopen, maar als ze hem eens op tv tonen, kan 'k hem wel aanraden.

avatar van Robertdeniro

Robertdeniro

Fantastisch leuke, hilarische film. Travolta en Williams combineren prima! Een dikke 8!

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Heb een stukje geprobeerd, maar na de spray on tan was ik wel klaar. No stars.

avatar van rowanb8

rowanb8

Gisteravond de film gekeken, echt een Leuke en hilarische film zaten ook een paar stukken bij dat ik dacht van "Kan net ff iets beter" daarom een 4,5 (9.5)

avatar van kuiponok

kuiponok

Simpele film, gewoon verstand op nul en niet teveel van verwachten.

Paar leuke/komische momenten, maar niks bijzonders...

avatar van leeu7851

leeu7851

Dit is pas humor

En dan zie je sommigen die geven deze film 0.5 ster en dat is ook humor

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Tegenvallende komedie. Veel flauwe humor en weinig echt geslaagde grappen. De rol van Williams viel wat tegen, en Travolta vond ik zelfs zeer matig.

avatar van Moviegod

Moviegod

Leuke film redelijk gelachen

avatar van baspls

baspls

Minder slecht als ik verwacht had. John Travolta en Robin Williams zijn erg leuk samen. Vooral Williams acteert erg goed. De humor is wel grappig, het is niet te overdreven maar verder is het ook niet zo bijzonder.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Ook ik had dit wel een graadje erger verwacht. Ik hoorde heel wat negatieve reacties over deze film, maar uiteindelijk doet hij niet echt onder voor de standaard live-action Disneyfilm.

Travolta en Williams heb ik wel eens beter gezien, maar beiden speelden hun rol volgens mij met veel plezier. Tenminste, dat weten ze wel uit te stralen. Het is voor mij wel altijd een verrassing of ik om Williams kan lachen in een film, of dat ik me aan hem loop te irriteren. Hier kon ik me gelukkig niet aan hem storen. Matt Dillon heb ik na There's Something about Mary nooit meer in een grappige rol gezien, en ook hier kwam hij behoorlijk overbodig uit de bus.

De humor zou je als flauw kunnen opvatten, maar is volgens mij ook duidelijk gericht op een jonger publiek. Echt grappig kan ik het dus ook vanuit eigen beleving niet noemen. Desondanks weet de film volgens mij ook wel de wat oudere kijker te vermaken. Ik had er in ieder geval geen moeite mee om de film uit te kijken. Wat wel weer storend is, zijn enkele dikke Amerikaanse clichés die voorbij komen, maar daar kun je met zo'n verhaal en genre natuurlijk niet omheen. Hoe zou men het anders moeten doen?

Old Dogs is in vrijwel elk opzicht een aardige familiefilm, maar daar blijft het dan ook bij.

avatar van Lennert

Lennert

Met de dood van Williams had ik zoveel betere films vanavond kunnen kijken om hem te eren, maar het feit is helaas dat dit de enige Williams film was die ik bij de hand had (en dan nog opgenomen van tv ook...). Eerlijk is eerlijk, Old Dogs is ergens een verschrikkelijke film die het laat lijken alsof het geschoten is met een fikse portie ADHD (hele vreemde editting van scenes iig) en een cast die voor het gros van de tijd aan het lachgas zit. En toch beviel het allemaal wel. Williams heeft een flinke dosis charisma die hem zelfs in matigere films zeer likeable maakt, terwijl Travolta in al zijn irritant zijn uiteindelijk best sympathiek uit de hoek kwam.

Enkele malen heb ik toch wel flink gelachen, al was dat voornamelijk vanaf het middenstuk waar men overduidelijk de draai gevonden had. Verder verloopt het allemaal volgens de bekende paden, maar nergens op een manier dat ik me er boos om heb kunnen maken. Door de cast, het vlotte tempo en een aantal van de grappen heb ik er in ieder geval goed van kunnen genieten.

avatar van Glennekeeeee

Glennekeeeee

John Travolta en Robin Williams, 2 veelzijdige acteurs in een dramedy, het zou een topper kunnen afleveren, ik kan al meteen zeggen dat het dat niet geworden is. De film begint wel lekker. Travolta en Williams hebben in de eerste minuten enkele leuke scherpe en grappige dialogen maar vanaf het moment dat de kinderen in het spel komen verander de film naar een veredelde kinderfilm. De film heeft wel enkele momenten maar er zit te veel rommel in om het niveau constant te houden. Het zijn dan eigenlijk nog de meer emotionele momenten die uitschieten in deze film zoals het veredelde theekransje tussen Koning Williams en dochter prinses. Het zijn die momenten die niet kunnen doorgetrokken worden qua niveau en daardoor is de balans nogal zoek in deze film. Anderzijds vond ik het duo Williams-Travolta wel geslaagd en mits beter materiaal voor handen had hier zoveel meer uit gehaald kunnen worden.

Old Dogs is geen topper. Maar Travolta en Williams zijn wel een leuk duo en de film heeft wel enkele momenten, alleen te weinig om van een echt geslaagde film te kunnen spreken

avatar van Creative-lady

Creative-lady

"Ze nemen de kinderen mee naar een zomerkamp waar zij door de kampleider worden aangezien als homo-koppel. Voor de zekerheid houdt hij een oogje in het zeil."

de film op kamp??? 5 MINUTEN!!!!

avatar van stratmans

stratmans

grappige film

avatar van teigertje

teigertje

Blijft een hele leuke feel good komedie film.

Met veel bekende sterren.

Waarin Robin Williams de show weer steelt.

Ook John Travolta in zijn komische rol.

Doet dat zeker niet onverdienstelijk.

Seth Green is ook weer uitstekend.

De scene met de Gorrila met hem is hilarisch

Een leuke en gezellige familie komedie film.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

Helaas een voorbeeld van een matige Amerikaanse comedy film. Af en toe een lach en een grappig moment. Voorspelbaar en te routine matig in elkaar geflanst. Ik ben mild met deze score.