Darby O'Gill and the Little People (1959)

Alternatieve titel: The Little People

Avontuur / Familie

geregisseerd door Robert Stevenson
met Albert Sharpe, Janet Munro en Sean Connery

De ouder wordende huisbewaarder Darby O'Gill wordt overweldigd door een omhooggevallen arrivist, die ook nog eens achter zijn dochter aanzit. Als de huisbewaarder een paard wil vangen, valt hij in de bron waarin het kleine volk uit de Ierse legenden leeft. Hij mag van hun koning drie wensen doen, en als zijn dochter ernstig ziek wordt, kunnen alleen de dwergen hem helpen.

Grappig Sean Connery, voordat hij in de James Bond-films speelde, nota bene als Ier te zien en zelfs te horen zingen. Voor het overige een typisch schone Disney-film, waarbij je wel iets van het Ierse bijgeloof (leprechauns, banshees en wat dies meer zij, zie ook de film "High Spirits") moet weten om het te kunnen volgen.

avatar van valerio2003
ik heb deze film gezien ,toen ik nog een kleine meid was en ik vond hem toen echt heel erg leuk,het is jammer dat die niet op dvd te koop is
ik zou hem nog wel een keertje willen zien

avatar van A.L.I.E.N
Hier ben ik al lang naar op zoek. Wij hadden deze vroeger op VHS (opgenomen), en toen ik en mijn moeder en oom deze terug wouwen zien, bleek de cassette helemaal kapot te zijn. Dat was ongeveer in 2003, en nu (2010) heb ik deze nog altijd niet gezien. Weet er iemand waar ik deze kan verkrijgen (op dvd ofzo). Alvast bedankt!

Dick2008
Komt weer op BBC2 5 januari 2012. 12.30 - 14.00 uur.

Dick2008 schreef:
Komt weer op BBC2 5 januari 2012. 12.30 - 14.00 uur.

Hey bedankt! Dat wordt opnemen.
groetjes A.L.I.E.N

[quote]A.L.I.E.N schreef:

Hey bedankt! Dat wordt opnemen.
groetjes A.L.I.E.N[/quoteIs uiteindelijk toch niet gebeurt. Heb er wel aan gedacht, maar had op dat moment toch de motivatie om heb te kijken, noch de tijd (had namelijk exames etc...). Heb er wel een beetje spijt van maar ja, ze zullen deze hoop ik OOIT nog wel eens herhalen of op DVD uitbrengen zeker.

@Dick2008 Toch hartelijke bedankt voor de info.

avatar van Grindhouse62
[quote]A.L.I.E.N schreef:
En heb jij deze film inmiddels al gekeken? Ik heb hem vanmiddag uit de collectie gehaald en gekeken. Was fijn om deze heerlijke Disneyfilm opnieuw te kijken.