Old Yeller (1957)

Familie / Drama

geregisseerd door Robert Stevenson
met Dorothy McGuire, Fess Parker en Jeff York

De jonge Travis Coates moet samen met zijn moeder en broertje zorgen voor de ranch wanneer zijn vader tijdelijk vertrekt. Hij adopteert een hond die de familie onuitgenodigd bezoekt. Langzaam begint hij van de hond te houden, wat een grote invloed op het leven van de jongen heeft.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
wel vlak voor het einde uitzetten he!!

hoe weet ik wanneer het einde is
straks zie ik de helft maar.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
was meer voor de Friends fans bedoeld deze opmerking

avatar van streeter
Who didn't cry when Old Yeller died?

-John Candy (Ox) in Stripes

ik wil deze film wel zien, alleen aangezien ik het einde nou al weet door friends..

Ja, Phoebe met haar grote mond...

Amerika krijgt 2-DVD

Inclusief het vervolg..

avatar van Pieter Montana
Angrod_Pallanén schreef:
Ja, Phoebe met haar grote mond...

Geweldige scéne,dat wel

Een van de droevigste einde's aller tijden, maar geweldige film

Albino Hamster
Onroerende film
einde blijft sniken

K@i
ontroerend verhaal
einde is nog zieliger dan ik me kon herineren
als het een happy end geweest was had ik de maximale score gegeven

K@i
Hoe Wreed en Grof ik ook kan zijn
Slaag der nooit om het droog tehouden met deze film !

juhnzun
een film die me echt raakt zowel de prachtige als zielige gedeeltes

film_kaza
Ik zag wat korte stukjes hiervan op internet. Ik had het wel verwacht maar heb vandaag de eerste reactie naar Old Yeller gehad op youtube. Omdat ie niet in zo'n belangrijk filmpje staat.

Schijnt een hele zielige film te zijn. Gek dat iets dat zo zlielig moet zijn niet beroemd is geworden.

juhnzun
Is wel degelijk een beroemde film maar denk niet dat tie de huidige mensen van jou generatie nog raakt

film_kaza
Ik ben wel benieuwd nu ik al die dingen lees. Maar ik denk niet dat het nog ergens tekoop is.

Ja Wel
Ik heb hem ook hier ook op Dvd

film_kaza
Aardige film. Een leuk oud sfeertje enzo. Ik vond het niet zo zielig. Misschien als ik kind was was het zieliger. Maar het was leuk om te zien. De kinderen deden het goed en het was gewoon mooi om te zien.

avatar van Aapje81
In mijn kleuterjaren maakte deze film enorm veel indruk. Verplichte kost voor iedere kleuter.

avatar van hkoster
stem met vier sterren. eerder gezien. vond de film toen 3 nu 2 en half.het blijft een kinderfilm.

avatar van killer13
ik moet iedere keer janken tot een met! prachtige film met een van de droevigste eindes die ooit heb gezien

avatar van woeler82
Mooie film ,helaas een treurige einde.heb ook gehuild bij deze film
Aanrader

avatar van Phantasm
Mooie, onderhoudende ouderwetse klassieker, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van clubsport
Uit de tijd dat je nog heel duidelijk wist dat het een disney film was , een echte tranentrekker maar wel met een zekere mate van realisme .

avatar van Filmkriebel
Een eenvoudig opgezette en intussen redelijk vergeten Disneyfilm rond het dagelijkse bestaan op een geïsoleerde hoeve, met veel tamme en wilde beestjes in de buurt. Terwijl vader het huis verlaat om een duit bij te verdienen, is zoon Travis de man in huis met zijn moeder en broertje aan zijn zijde, en uiteraard de trouwe hond Old Yeller. Het einde is behoorlijk triestig (maar bijlange niet zo droevig als Hachiko bvb) en sentimenteel, met als afsluiter de drie minuutjes moraal van vader tot zoon ... Old Yeller heeft wat sfeer mee van Little House on the Prairie vond ik... in ieder geval deed het me aan lang vervlogen zondagnamiddagen bij mijn oma terugdenken, toen ze nog dergelijke jeugdfilms op TV programmeerden.