The Parent Trap (1961)

geregisseerd door David Swift
met Hayley Mills, Maureen O'Hara en Brian Keith

Een tweeling, waarvan beiden niets van elkaars bestaan afwisten, ontmoeten elkaar tijdens een zomerkamp. Ze verwisselen van thuis om zo de ouder te ontmoeten die ze nooit gekend hebben. Op die manier proberen ze hun ouders weer bij elkaar te krijgen.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Het verhaal van Parent trap is al meerdere malen verfilmd. Deze versie is een van de betere. Jammer genoeg is het onder tussen al een deel gedateert, maar heeft nog zeker genoeg potentie als familiefilm. Raar dat er nog niemand anders een bericht onder deze film heeft gezet. Is deze film dan zo onbekend?

avatar van notorious_kim
wow van deze film had ik nog nooit gehoord. natuurlijk wel van de nieuwere, de versie met Lindsay Lohan ken ik vanbuiten. Moet ik zeker eens te pakken zien te krijgen!

ik vind deze geweldig ze hebben hem al meermalen verfilmd maar geen enkele kan tippen aan het origeneel uit 1961. ik zoek deze nu al jaren op dvd maar ik heb die nog niet gevonden, weet er misschien iemand wanneer de versie van de parent trap ui 1961 uit zou komen op dvd ?

avatar van alexspyforever
cindy 1975 schreef:

Ik heb deze film op DVD zij het dan wel gekocht via het Britse amazon dus niet met Nederlandse maar met Engelse ondertitels. Ik vind de film op hetzelfde niveau als de remake met Lindsay Lohan. Hoewel het allemaal wat braver en oubolliger is, heeft deze film toch wat meer charme dan de remake. Vooral Hayley Mills die de rol van beide zussen op zich neemt, vind ik toch leuker en schattiger dan Lindsay Lohan. Op het niveau van acteren zijn ze voor mij evenwaardig.

Niet direct een hoogstandje, maar na al die jaren nog steeds een leuke familiefilm. In ieder geval stukken beter dan de overbodige remake uit 1998 met Lindsay Lohan. Het verhaal is hartstikke voorspelbaar natuurlijk, maar het is toch best leuk om te zien hoe de tweeling de rivale van hun moeder langzaam maar zeker uit het leven van hun vader weg jennen. Aardig acteerwerk van Hayley Mills. De rest van de cast doet er eigenlijk niet zoveel toe, maar niettemin is Maureen O’Hara met haar vlammende haardos visueel andermaal nadrukkelijk aanwezig. Dat is op zich al een kijkbeurt waard.

avatar van 606
Leuke film en een mooie Hayley Mills, die goed acteerde.

avatar van arno74
Erg leuk. De remake, The Parent Trap (1998), had ik al gezien en vond het met 3* best aardig, maar dit origineel is echt stukken beter. Vooral wat de filmische kwaliteit betreft, ze hebben duidelijk meer hun best gedaan om serieus een goede film te maken, terwijl de remake meer op de automatische piloot is gegaan. Ook erg leuk is dat het begin jaren '60 is opgenomen waardoor je je even in die tijd waant, dat kun je zien aan de kapsels, badpakken, auto's, etc. Net als in de remake wordt de dubbelrol van de tweeling gespeeld door één actrice. Een leuke familiefilm met een leuke sfeer. 4*

Goeie film over twee meisjes die elkaar ontmoeten op een zomerkamp en erachter komen dat ze tweelingzusjes zijn. Een leuk en origineel verhaal dat op een goeie manier is uitgewerkt. Hier en daar best grappig en Hayley Mills doet het prima in de dubbelrol. De leeftijd van de film geeft het geheel meer charme mee. Een kleine 3.5 sterren.