The Parent Trap (1998)

Alternatieve titel: Dubbel & Dwars

Familie / Komedie

geregisseerd door Nancy Meyers
met Lindsay Lohan, Dennis Quaid en Natasha Richardson

De identieke tweeling Hallie en Annie zijn bij hun geboorte gescheiden wanneer hun ouders van elkaar scheidden. Wanneer de twee elkaar ontmoeten op een zomerkamp verzinnen ze een plan om de twee weer bij elkaar te brengen.

avatar van TragieStar.*
Decec schreef:
Ik vond een leuke familiefilm...
Knap dubbelrol actrice Lindsay Lohan speelt,
maar het is geen werkelijk tweeling...
Prima acteerwerk...
Leuk bekende acteur Dennis Quaid speelt goed...
Goed verhaal...
Leuk voor kinderen...

Jeetje, wat is het toch met jou? Waarom typ je altijd van die vage zinnen die niet kloppen?

Vandaag toevallig een klein stukje van gezien, en het is nog steeds genieten

avatar van Fran
Gewoon een leuke familiefilm om naar te kijken. Ik vond het zowel voor kinderen als voor volwassenen vermakelijk genoeg. Voor een familiefilm leuk genoeg !

avatar van myster01
heerlijke nostalgie met een wel heel jonge Lindsay Lohan. Had 'm gezien toen die net uit was en was toen diep onder de indruk. gisteravond weer eens bekeken en zowaar echt genoten. natuurlijk is het verhaal nogal vergezocht en het verloop redelijk voorspelbaar, maar ja: het is dan ook een disney familiefilm.
een regelrechte aanrader voor de hele familie!

avatar van Alittleromance
Was de beste film die ik in 2002 heb gezien.

avatar van Stewie Griffin
Hele leuke en toch ook wel zielige film. Leuk verhaal en heb me geen moment verveeld. Zeker een familiefilm aanrader.

avatar van alexspyforever
Na het zien van het origineel moet ik toch zeggen dat ik de remake beter vond. Dit neem ik het origineel niet kwalijk gezien deze dateert uit 1961 en voor zijn tijd ook erg leuk was. Vooral de conflicten tussen de ouders zijn hier wat beter uitgewerkt alsook de switch zorgt hier voor nog wat meer komische en chaotische gebeurtenissen.

avatar van love_xxx
Een vermakelijke familiefilm, ik heb me geen seconde verveeld.
3,5* =7/10

kevinverwijst
Super leuke film die ik nog zovaak kan kijke en zonder dat het verveelt. Komt waarschijnlijk omdat ik deze vroeger al vaak keek. Lindsay Acteert ook echt fenomenaal! ik dacht vroeger dat er echt twee waren tot ik ouder werd en zag dat het maar een meisje was. En een van de moeilijkste dingen in acteren is wel zelf een tweeling spelen. En ze deed het ook nog in verschilllende acenten! echt een talent! ****,5

avatar van alexspyforever
kevinverwijst schreef:

Inderdaad heel goede actrice maar jammer zoals wel vaker met kindsterren gaat het als ze volwassen zijn wel eens de verkeerde richting uit. Lindsay is er niet aan ontsnapt.

kevinverwijst
alexspyforever schreef:

ja inderdaad, echt heel jammer ze was echt heel goed in films als The Parent Trap, Freaky Friday, Mean Girls, A Prairie Home Companion, Bobby, Chapter 27, Georgia Rule. Moet wel zegge in The Canyons (2013) vond ik haar ook heel goed, haar laatste film die ze heeft gedaan.

Decec schreef:
Ik vond een leuke familiefilm...
Knap dubbelrol actrice Lindsay Lohan speelt,
maar het is geen werkelijk tweeling...
Prima acteerwerk...
Leuk bekende acteur Dennis Quaid speelt goed...
Goed verhaal...
Leuk voor kinderen...

Erin Mackey speelde ook een dubbelrol hoor Decec, Lindsay Lohan deed dat niet alleen hoor!!
Wanneer je Erin Mackey googled zie je haar samen op een foto naast Lindsay Lohan staan, precies zoals in de film,bovendien als je googled parents trap wikipedia staat er ook dat Erin Mackey de dubbelrol speelt, jammer dat ik de enige ben die zo slim is om dat door te hebben.
99% denkt dat Lohan alle 2 de meisjes speelt, nou nieuws flash niet dus!!

Ik vond het wel een leuke familiefilm, en zeker niet alleen voor kinderen !!
Raar dat iedereen Lohan zoveel lof geeft, maar niemand had door dat Erin Mackey de dubbelrol speelde, behalve ik dan!!

kevinverwijst schreef:

Het zijn er ook twee Erin Mackey speelt eveneens als Lindsay Lohan de dubbelrol, dus er zijn dus wel degelijk 2 verschillende meisjes, vandaar ook die verschillende accenten, is niet de verdienste van Lindsay hoor, maar is gewoon een andere actrice. Ik heb het zelf gegoogled bij parents trap wikipedia, en daar staat wel degelijk dat Erin Mackey ook de dubbelrol doet!!
Wanneer je Erin Mackey googled, dan zie je haar ook naast Lindsay Lohan staan, zoals ze in de film stonden als zusjes, dus je had het vroeger altijd bij het juiste einde gehad, zijn gewoon 2 verschillende meiden!!

avatar van Richard_Voorhees
Vond hem een aantal jaren geleden al niet super en na het herbekijken van een stuk blijft die mening ongewijzigd. Er zijn wel betere dergelijke films op de markt te vinden.

avatar van IH88
“I have a brilliant beyond brilliant idea!”

Op de één of andere manier word ik altijd vrolijk van deze film. De eerste keer dat ik deze film keek was een 'moetje', maar heel vervelend is het niet meer. De uber schattige Lindsay Lohan, het oversentimentele verhaal, de leuke bijrollen, de humor etc. Het klopt allemaal aardig.

Natuurlijk is het verhaal belachelijk, maar gelukkig besteedt de film daar weinig aandacht aan. Je zit de gehele film met een glimlach op je gezicht en dat is ook wat waard. En nogmaals, Lohan knettert van het scherm. Hopelijk komt er ooit nog een comeback.

avatar van Sergio Leone
Afschuwelijk.

Zo mogelijk nóg slechter dan It Takes Two, deze The Parent Trap. Lindsay Lohan (x2) mag het deze keer proberen, maar schattig is ze niet, laat staan dat ze goed acteert. De speelduur is veel en veel te lang. Ook deze keer worden de volwassen rollen door grijze muizen gespeeld. Hier krijgt onder meer de allesbehalve charismatische Dennis Quaid de eer.

avatar van Chelsea94
Ik denk dat deze film de amerikaanse remake is van de duitse film (1994) Charlie und Louise die ik een stuk leuker vond maar met exact hetzelfde soort verhaal kwam.

avatar van mikey
Dit is een kopie van het origineel uit 61