FairyTale: A True Story (1997)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Familie / Drama

geregisseerd door Charles Sturridge
met Florence Hoath, Elizabeth Earl en Paul McGann

Het verhaal over twee jonge meisjes die de gaven bezitten om foto's te maken van gevleugelde wezens als elven. Dit alles zorgt voor veel opschudding in de stad, maar de meisjes zelf vinden het de normaalste zaak van de wereld.

neo (crew)
de prachtige muziek is van Zbigniew Preisner, onder andere bekend van de trois couleurs trilogie.

Ik kan me herrineren dat deze een jaar geleden ofzo op rtl 5 was. Ik vond het toen een mooie ingetogen film. Als ik het goed heb zaten die feeën toch bij een grote boom.
3,5* van mij.

mooi

een van die meisjes heet hetzelfde als ik

avatar van alexspyforever
Dit is een hele leuke film. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Heel interessant is dat er in de film een rol is weggelegd voor goochelaar Harry Houdini die ook enkele trucs toont. Dat Victoriaanse Engeland dat heeft toch wel iets magisch. Of de elfjes uiteindelijk echt zijn, dat moet ieder voor zich uitmaken.

Misschien niet geschikt voor kinderen vanwege de realistische verwondingen van de soldaat.

Een mooi sprookje. Mooi verhaal en mooi vormgegeven. En ook prima geacteerd door de jonge actrices.