Odd Girl Out (2005)

geregisseerd door Tom McLoughlin
met Alexa Vega, Lisa Vidal en Leah Pipes

Vanessa is een populair meisje op school en heeft een hechte band met haar vriendin Stacey. Als een kibbelpartij uit de hand loopt, keert Stacey zich met haar vriendenkliek tegen Vanessa. Zij krijgt het zwaar te verduren nu ze plots een buitenbeentje is geworden. Haar moeder Barbara ziet hoe haar dochter afziet en besluit de confrontatie aan te gaan met Stacey en haar pesterijen. Ze hoopt zo Vanessa te helpen om weer zelfverzekerder te worden.

avatar van -Roald-
Bla schreef:
Ga je gewoon terug naar die achterlijke wijven die je leven een 'living hell' hebben gemaakt. Dan ben je echt stupide en dat gaat er bij mij niet in. 1*

Heb je het einde gemist ?

avatar van Bla
Bla
Het einde had er niet eens hoeven zijn als ze gewoon in de eerste plaats niet terug was gegaan naar die Stacy. Gewoon lekker met Emily rondhangen.

avatar van xbubbles
ik vond het een goede film! soms een beetje ongeloofwaardig.. en ook erg donker gefilmd, maar ik moet eerlijk toegeven: ik heb er wel wat traantjes bij weggepinkt.

melvddonk
'Girls are brutal. They hurt eachothers feelings and tear eachother to bits over te smallest things.'

Een tijdje geleden had mijn moeder deze film op televisie gezien. Ze vond hem zo mooi en heeft het er nog steeds over. Het werd dus tijd om hem een keer te kijken. Normaal gesproken heb ik een totaal andere smaak als mijn moeder, maar deze film viel bij mij ook erg goed in de smaak.

Leah Pipes is altijd leuk. Ook in deze film is ze erg goed gecast als de bitch. Die rol lijkt op haar lijf geschreven en ze doet het erg goed. Ook Alexa Vega vind ik leuk. Ze heeft altijd een schattige en een ietwat onschuldige uitstraling, die ook perfect bij deze rol paste. Vooral de emotionele stukken heeft ze erg goed gedaan. Ik kon de emotie bijna voelen. De rol van de moeder was ook erg goed. De machteloosheid was van haar gezicht af te lezen.

Verder is deze film één groot highschooldrama. Alles was erg realistisch in beeld gebracht. Ik zat helemaal in de film en het was allemaal erg herkenbaar. Ik heb het een paar keer niet droog kunnen houden en ik heb zelfs een paar keer zitten schreeuwen naar mijn televisie.

Mooi, ontroerend en aangrijpend drama.

avatar van Elineloves
God, ik ben zo blij dat ik niet meer op de middelbare school zit tussen dit soort meiden. Wat een gemene, valse krengen. Flashbacks naar mijn eigen schooltijd, ik was ook een Vanessa. Helaas.

Vooral Nikki (Elizabeth Rice) heeft me het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald tijdens het kijken van deze film. Verschrikkelijk mens. Stacey ook, maar op een ander niveau. Dit soort meiden wil ik het liefst aan hun haren door de school slepen.

Jammer dat zoveel mensen gepest, getreiterd en vernederd worden, zonder dat daar ook maar enige aanleiding voor is. Er is geen reden voor nodig. Ik had dan ook medelijden met Vanessa. De jaloezie en onzekerheid van Nikki ging van kwaad tot erger, en helaas is er dan altijd een bende meelopers die meedoet.

De onmacht van Vanessa en haar moeder vond ik vreselijk om te zien. Toen Vanessa eenmaal brak had ze ook echt een lege blik in haar ogen. Scary.

Het einde, hoe voorspelbaar dan ook, was een goede afsluiter. Leuke meid, die Emily. Blijft zonde dat mensen zich niet realiseren wat ze kunnen veroorzaken met dit soort acties.