Spy Kids (2001)

2,41

Actie / Familie

geregisseerd door Robert Rodriguez
met Alexa Vega, Daryl Sabara en Antonio Banderas

Carmen en Juni denken dat hun ouders een saai leventje leiden. Ze weten echter niet dat Gregorio en Ingrid Cortez geheim agent waren, maar deze banen opgegeven hebben voor de kinderen. De verdwijning van enkele oud-collega's zorgt er echter voor dat de Cortezjes weer terug moeten naar hun oude baan. Waar ze geen rekening mee gehouden hebben is dat hun kinderen zich dit keer ook met de zaken gaan bemoeien.

105 BERICHTEN 12 MENINGEN
geplaatst: 15 december 2009, 21:16 uur [permalink]
Viel me wat tegen. Hij viel me iets te dom uit. Iets te kinderachtig. slecht vond ik deze wel niet.

avatar van movie acteurs
geplaatst: 27 december 2009, 15:16 uur [permalink]
Vermakelijke kinderfilm. Alleen het verhaal is niet geweldig. Maar goed een kinderfilm hoeft niet altijd een heel sterk verhaal te hebben. Ik hou het bij een 3,0.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 11 januari 2010, 22:12 uur [permalink]
Een film die vooral bedoeld is, wat ook blijkt met momenten. Even weinig verhaal als de gemiddelde blockbuster en de humor is ook niet echt gedurfd. Soms komt er wel iets leuk boven, maar ligt het er weer te dik op om echt grappig te zijn. Leuk idee, maar gewoon een excuus om kinderen te laten kennis maken met James Bond op hun niveau.

avatar van Martijnnn
geplaatst: 11 januari 2010, 22:36 uur [permalink]
Zou toch wat zijn als deze film onbedoeld zou zijn 😛.

avatar van AGE-411

matig net als deel 3
deel 2 was goed te pruimen

LeonardoDicaprio
geplaatst: 8 mei 2010, 11:35 uur [permalink]
Matig, acteren deden ze niet zo goed en de special effect waren nogal duidelijk!
Het verhaal was wel leuk en makkelijk te volgen.

avatar van MJP10
geplaatst: 11 mei 2010, 15:24 uur [permalink]

LeonardoDicaprio
geplaatst: 11 mei 2010, 15:40 uur [permalink]
MJP10 schreef:
dat kan tog helemaal niet joh met die robots enzo

Misschien is de film daarom ook voor alle leeftijden!

avatar van Ravenstein

geplaatst: 16 juni 2010, 07:35 uur [permalink]
Erg leuke film!!
Spijtig genoeg gaat de kwaliteit van de vervolgen in dalende lijn.
Maar Spy Kids blijtt een leuke trilogie.

Deel 4 is trouwens op komst.

avatar van _Se7en_

geplaatst: 18 juni 2010, 14:30 uur [permalink]
MJP10 schreef:
dat kan tog helemaal niet joh met die robots enzo

Jij moet zeker niet naar Transformers kijken.

geplaatst: 23 januari 2012, 15:10 uur [permalink]
Niet echt goed, maar ook niet echt slecht, gemiddeld zullen we maar zeggen, redelijk verhaal.

avatar van baspls
geplaatst: 9 maart 2013, 08:14 uur [permalink]
Erg leuke en mooie kinderfilm. Het is net niet te knullig of te kinderlijk. De muziek is wel aardig. En het verhaal is wel origineel.

geplaatst: 12 februari 2015, 22:52 uur [permalink]
Njah.

Duidelijk een film bedoeld voor jonge kijkertjes zonder zich daarbij ook maar iets aan te trekken van de wat oudere kijker. Niet dat dat noodzakelijk hoeft natuurlijk, maar een regisseur als Rodriguez kan ook wel verwachten dat z'n trouwe fans die hem naar deze film gevolgd zijn niet allen even enthousiast reageren.

Spy Kids is een hele simpele en luchtige film. Kleurrijk gebracht, maar daarmee is ook zowat alles gezegd. Visueel erg knullig allemaal (en niet eens op een charmante manier). Kitscherige CG, vervelende personages en een kinderachtig plotverloop dat amper de aandacht weet te trekken.

Ik sluit niet uit dat het voor kinderen een best aardige film is, maar vond het zelf niet aan te gluren. De vervolgen schuif ik dan ook maar weer even in de vriezer. Een halfje extra voor de kleurrijke aankleiding, meer kan ik er niet van maken.

avatar van soom
geplaatst: 22 november 2015, 21:39 uur [permalink]
Eerlijkheid hier gebood me te zeggen, dat ik na twee middenmootfilms (Hallo Bungalow en een Sinterklaas film), wel weer behoefte voelde om die middelmaat weg te werken. Al kun je dat op voorhand wss nooit weten. Toch ging ik er ergens vanuit, dat ik er wel minstens een 3 uit zou kunnen slepen. Ik had al een stukje van Jessica Alba gescand, in een andere film met dezelfde naam. Dat zag er al gelikt uit. Maar het is toch beter om dingen bij de kern te beginnen. Hoewel ik geen moeite heb om delen kriskras door elkaar heen te kijken.. Maar goed, ik besloot toch eens de normale weg te bewandelen.

Deel 1, dus. Doldwaas, maf, actie!
Carla, Alexa, Daryl, Antonio& de rest. Wat een fantastische rolbezetting. Zoveel beter dan dat armzalige Machete. Hier was hij veel beterder.

Een waar feestje om de interactie te volgen tussen dit viertal. Ik denk met bepaalde, warme, gevoelens terug aan hoe mijn eigen jeugd verliep. Met dank aan mijn grote broer en ouders. Die warmte haalde ik er hier uit iig, want het blijft heel solide op en neer deinen qua spel. Het wordt op die manier een top actieve film, waar ik met plezier naar keek. Hartstikke mooi, het is geweldig om te zien wat er gebeurd. Zelfs al was het afschuwelijke Youtube kwaliteit. Dit was meer dan zomaar een film, alweer. Het trof doel. Ik genoot namelijk als een mallemoer.