She's Too Young (2004)

geregisseerd door Tom McLoughlin
met Marcia Gay Harden, Alexis Dziena en Mike Erwin

Trish en Bill zijn geshockeerd dat hun 14-jarige dochter Hannah op school in een milieu is terechtgekomen waar het heel gewoon is onveilig te vrijen en overmatig te drinken. Wanneer een epidemie van SOA's uitbreekt, besluit Trish er iets aan te doen.

avatar van Dardan
Lang geleden eens gezien: ongelooflijk saaie film met belachelijk acteerwerk, oninteressante en domme personages en vrijwel niks echt goeds er aan: je leert hier dus duidelijk hoe hét niet moet. Eigenlijk weinig tot niks positiefs aan de film behalve dat je er wat van op steekt (al is dat ook niet veel soeps), af en toe kon ik wel lachen met de overdreven gedramatiseerde situaties,

1,5*.

avatar van CAPIpsv
wel leuke film

avatar van Lavigne
Wel leuke film voor de doordeweekse avond.
Gisteren bekeken. Geen sterke acteurs maar dat boeide me niet zo.
Vond het verhaal wel leuk en luchtig. Geen diep drama ofzo.
3 sterren.

avatar van JDSsmetje
Niets speciaal. Een simpel verhaaltje, matige acteurs dus helemaal niet bijzonder. Er zijn zo een miljoen fims de ene keer gaat het over kanker de andere keer over het verlies van een dochter en nu een waarschuwingsfilmpje over de gevolgen van te vroeg beginnen met vrijen..

avatar van Seifer
Lekker geloofwaardig weer, iemand die 22 is een rol geven waarin ze als een 14 jarige moet spelen.

avatar van mikey
Help my daughter goes to a public school and now she got syphilis.
Rap muziek, sexuele toespelingen op de tv en peer pressure lijken de oorzaak voor de syfilisuitbraak. Maar eigenlijk zijn de gescheiden egocentrische ouders en/of de afwezigheid van een harmonieus gezin wellicht verantwoordelijk. Op een ouder na: de moeder van Hannah die werkelijk alles ziet, alles moet weten en controle houdt door middel van een fluitje. Maar ook zij kan de soa van haar tienerdochter niet voorkomen. Bummer.

Hmm deze regisseur heeft Friday 13th part 6 gemaakt.

avatar van Thomas83
Haha, schitterend, dat plot alleen al. Heerlijk puriteins Amerikaans allemaal. De film is ook echt serieus zoals de plotomschrijving doet vermoeden. Cliché's van meisjes die over internet in breezah chatten, naar slechte rapmuziek luisterende jongeren, een te flash MTV-achtige montage, pijnlijke stiltes thuis als de dochter aan haar ouders vertelt dat ze met een jongen van 16 date, de jongen die de cliché van de populaire onverantwoordelijke jongen vertegenwoordigt, de impopulaire best friend, enzovoort.

Er zitten ook mooi van die voorlichtingszinnetjes etc. in de film verwerkt, en de film zit vol gezapige muziek (soms weinig passend pianowerk en zelfs viool een enkele keer) en fout gespeeld drama.
De versierpogingen van de casanova zijn ook hilarisch slecht. Van op de tweede date kettinkjes geven en haar direct in bed proberen te krijgen tot foute complimentjes en zinnetjes. "My dad has a pretty good DVD collection at home".

De extreem versimpelde manier waarop alles wordt gebracht is ook zo kansloos, met jongens die overdreven grapjes maken over de syfilis-campagne en uitbraak op school en meisjes die het allemaal zo graag doen voor populariteit (je kan ook geen date krijgen als je geen seksuele handelingen verricht), en hoe de film tegelijkertijd ook wil tonen hoe jong en onschuldig ze nog zijn met al hun gegiechel etc. En passant wordt ook nog even gemeld hoe drinken fout is. Echt niet serieus te nemen deze film.

avatar van nightbreed
Pfffff, heel af en toe zijn dit soort films, die meestal door een puriteinse geloofsgemeenschap/kerk worden gefinancierd, wel enigszins genietbaar, maar dit was echt te slecht voor woorden. Wat een vreselijke moralistische film vol clichés, waarvan het script door een streng gelovige en uiterst gefrustreerde feministe geschreven lijkt te zijn. Om nog maar niet van de belachelijke regie te spreken.

avatar van Intothefreedom
Belachelijk waardeloze film.

avatar van mikey
Ik zou deze best eens willen hebben, fo' the sake of pure evil

avatar van Ste*
Zo'n titel voorspelt natuurlijk al weinig goeds. En inderdaad, het is een ontzettend Amerikaans clichématig maatschappelijk pamflet.
Het hele punt is op de helft van de film ook al 30 keer gemaakt, en vanaf dan is het alleen nog maar een herhaling van zetten. Een totaal richtingloos geheel.

Beroerde montage en camerawerk bovendien.

avatar van TimZor
Wat een slechte film en dan ook nog eens die irri moeder erbij pfff. met moeite afgekeken.

avatar van Donkerwoud
Heerlijk hypocriet. Van de regisseur die ook One Dark Night, Jason Lives: Friday the 13th Part VI en Sometimes They Come Back deed. Heb alleen flarden van deze film gezien, maar het zag eruit als pure exploitatie.

avatar van mikey
Ik heb deze laatst gemist.. had hem graag willen herzien.

Inderdaad exploitation... misschien had ik hem wel hoger gewaardeerd.

avatar van Fran
Een behoorlijk moralistisch verhaal die druipt van de puriteinsheid die je veel in Amerika tegenkomt. Natuurlijk is het bizar om te zien hoe die tieners met sex omgaan maar dit is naar mijn mening behoorlijk overdreven neergezet. Zoals misschien een bepaalde doelgroep denkt dat het eraan toe gaat maar in werkelijkheid zal het vast niet zo erg zijn. Belangrijker is het om met het veroordelende vingertje te kunnen zwaaien. Ik irriteerde me er mateloos aan.

Fran hiervoor heeft gelijk: moralistisch, puriteins, veroordelend, hypocriet, clichématig, bijzonder slecht geacteerd met onrealistische dialogen, kortom onvoorstelbaar zwak en over de top, deze tv-film over de problematiek van tienerseks. De film zal ongetwijfeld serieus bedoeld zijn maar deze poging lijkt bijna op een komedie. "Een natte droom voor iedere pedofiel", las ik ergens (satirisch bedoeld).

avatar van mikey
Herzien. Hij stond op het lijstje 'als je dit leuk vind dan is dit ook wel wat' op utube bij Dangerous Child (belabberde film was dat). Ik kon het gewoon niet laten deze topper te herzien. Van all rtl dramas is deze meest hardcore! Wat een sleazy trip is dit. Ik zou zeggen laat spring breakers links liggen en ga voor dit meesterwerkje. Puntje erbij!

avatar van m1701
Vond het wel een aardige film. Niks mis mee.

avatar van Decec
Een goed drama TV Movie...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende actrice Marcia Gay Harden...
Te snel camerabeweging....
Geen HD aanwezig, goed beeld...
Goed achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)....