Fifteen and Pregnant (1998)

geregisseerd door Sam Pillsbury
met Kirsten Dunst, Park Overall en David Andrews

Tina Sprangler ontdekt op vijftienjarige leeftijd dat ze zwanger is. Ze denkt aan abortus, adoptie en het leven als alleenstaande mama. Haar vriendje heeft haar laten zitten, dus gaat ze te rade bij haar moeder. Het leven voor Tina staat momenteel op z'n kop, maar haar zwangerschap brengt haar misschien weer dichter terug bij haar familie. Volgens Tina's moeder horen kinderen geen kinderen te krijgen, maar Tina wil de baby houden. Naarmate Tina's buikje dikker wordt, ziet ze minder en minder vriendinnen. Het lot brengt haar in contact met Laurie, die net hetzelfde heeft meegemaakt.

mooie film

avatar van matthijs_013
Vandaag aangeschaft bij de FRS en maar meteen gekeken. Ik had hem meer voor de grap gekocht, gezien de titel, maar vond hem eigenlijk nog mooi ook. Kirsten Dunst acteerde al goed op jonge leeftijd, maar ook alle bijrollen waren goed. Het heeft niet echt een boodschap nee, maar was vermakelijk genoeg om een regenachtige dag op te vullen.

Ik heb deze film gisteravond gekeken. Ik vond het een erg mooie film met goede acteerprestaties. Het verhaal bleef me boeien, ik vroeg me alleen af hoe het nou verder met haar zou gaan, hoe het leventje haar zou bevallen, of de vriend er nog in komt enz. Voor de rest was het allemaal erg mooi en ontroerend. een 3 voor mij

mooie film.
ik houd niet zo van drama films maar deze is echt de moeite waard!!
ik heb hem zelf net ook aangeschaft

Hier zijn er 20 in een dozijn van. Tienermeisje raakt zwanger en bevalt....einde.
Nog net niet in slaap gevallen. 1,5

avatar van Mezelf
lelici schreef:
Nog net niet in slaap gevallen. 1,5

Bevalt? Verklap je nou het plot, of niet?
Ik hoop het niet want ik ga hem zo kijken

avatar van Mezelf
heb hem gekeken en vond hem niet goed
omdat; alles werd er zo dik boven op gelegd, steeds als het heeeel ergens anders over ging werd er opeens iets gezegt over zwangerschap enzo en naja ik vond het gewoon geen goeie film.

Precies wat lelici zegt; tienermeisje, zwanger, bevalt.

En in de beschrijving van de film staat;
"staat ze voor de moeilijke keuze of ze het kind wil houden of niet."
Hoezo moeilijke keuze? Ze praten hier niet eens over, van de één na de andere scene zegt ze dat ze het houd.. en verandert niet van mening..

hmm jammer

avatar van tevelenco
Slappe voorspelbare film.
Met slechte akteerprestaties en een verhaal wat nergens wist te boeien.
Enig lichtpuntje was Kirsten Dunst maar verder..........

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Prachtig script voor tochwel een vrij cliché filmconcept. Uiteraard een onderwerp dat zeker moet besproken worden, maar in de filmwereld toch wel al meer aan bod gekomen.

Toch vervalt het niet in een grote wijsvinger, maar kijkt de maker van de film naar alle kanten van het gebeuren. Hoe gaat iedereen er mee om: ouders, de rest van het gezin, het meisje zelf, de vriend, de meisjes in de klas, vriendinnen, de buurtgemeenschap, ... Met een zoektocht naar de motieven, het verwerkingsproces en opnieuw een zoektoch naar de ideale oplossing of toch iets in de buurt.

Kirsten Dunst speelt de rol zeer sterk als jonge moeder. Knap omdat ze toch de film grotendeels moet dragen. Het geheel kijkt soms als een standaard film of een documentaire. Maar voor één keer ben ik er toch een voorstander van. Bij waargebeurde verhalen van iemand die ziek geworden is, adoptiekinderen, scheidingen, noem maar op, ... vervalt de film in de meeste gevallen tot een tv-film met een grote dosis meligheid. Maar een film als deze kan zich wel richten op jongeren om toch een beeld te krijgen van wat jonge ouderschap met zich meebrengt. Die hebben geen aandacht voor een diavoorstelling of een leraar die met de vinger staat te wijzen. Zo'n film zou daar aan kunnen helpen denk ik.

Maar tegelijkertijd is dat ook weer de keerzijde van de medaille. De film vereist niet veel extra's, al vraag ik me soms af of dat wel voldoende is om een film te maken. Meer een aanpak voor een promofilmpje en ik ben tenslotte niet het doelpubliek. De film zal bij mij dus niet blijven hangen, al heb ik er toch wel van genoten.

Overbodige film, over een tienerzwangerschap, die enigszins weg heeft van een educatief Amerikaans voorlichtingsfilmpje. Het enige wat goed is aan deze film is het acteerwerk van de meeste acteurs. Verder volkomen inhoudsloos. Kreeg een beetje het gevoel naar een "real live soap" te kijken. Alleen voor fans van Kirsten Dunst en Park Overall misschien een aanrader.

avatar van Aapje81
Degelijk televisiedrama die ik heb gekeken voor Dunst en zij doet het hier dan ook heel aardig.

avatar van juliegirlxoxo
Mooie film maar het einde mocht iets minder vrolijk omdat het lijkt of alles goed komt enzo en dat geeft een verkeerd beeld.

avatar van daxclusive
Aapje81 schreef: