Mom at Sixteen (2005)

geregisseerd door Peter Werner
met Mercedes Ruehl, Jane Krakowski en Danielle Panabaker

De zestienjarige Jacey Jeffries verhuist naar een nieuwe stad met haar moeder en haar jongere zus Macy. Op school wordt ze al snel populair en ze haalt goede resultaten in de klas en op het sportveld. Ondanks haar foutloos parcours is ze echter vaak diep bedroefd. Leerlingenbegeleider Donna Cooper pikt de signalen hiervan al gauw op; als ze dieper graaft, ontdekt ze het grote geheim van Jacey: haar kleine broertje blijkt in werkelijkheid haar eigen zoon te zijn.

_48_MX_
Ik heb de film met plezier gekeken.
Het is een hele leuke film en ik denk aan een film met een boodschap.

Het acteerwerk vind ik geniaal
Want het lijkt niet "nep" of "gespeeld" ... Het lijkt, realistisch. En dát vind ik 1 van de mooie aspecten van de film.

Eerlijk gezegd kan ik mezelf er ook in plaatsen.
Alleen ben ik in dít geval de jongen. Want ik heb op dit moment een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd, die misschien op dit moment wel zwanger is, kan zijn...

En het is écht zo dat wel meer meisjes op 15-jarige leeftijd zwanger zijn. Het is gewoon een film gebaseerd op feiten.
Deze film krijgt van mij 5 sterren.

avatar van TheRisingSun
Realistische film, die je met de neus op de feiten drukt, wat betreft het ouderschap van tienermeisjes en tienerjongens.
Er werd, zoals _48_MX_ al zei erg goed 'geacteerd'. Vooral Panabaker als tienermoeder is erg overtuigend! Ik moet zeggen dat ik wel al vrij snel door had dat Jacey haar kind uiteindelijk zou afstaan aan haar leraar en lerares Donna en Bob, maar dat deed totaal niets af aan de realiteit waarmee dit gespeeld werd door de acteurs.
Goede film, die wel wat meer bekendheid mag krijgen wat mij betreft.

3,5 ster

avatar van CAPIpsv
een realistische film, wat erg gebaseerd is op de werkelijkheid, goede acteerprestaties, voornamelijk van Danielle Panabaker (Jacey Jeffries), het laatste was wel voorspelbaar idd, dat had ik ook al vrij snel door.

Maar dat doet er niet toe, het is in ieder geval een erg boeiende film

3,5#

avatar van TheRisingSun
Voor de geïnteresseerden: De dvd komt volgens www.dvd-home.nl op 15 augustus uit!

Vreselijke film echt weer typisch Amerikaans en ze leefden nog lang en gelukkig....
En ja hoor ze geeft het kind weg en alles komt goed waarbij we allemaal weten dat een moeder zo jong ook bijna nooit haar kind zal afgeven en al helemaal niet als je nog thuis woont waar de moeder van het meisje een grote rol kan spelen met de opvoeding... Echt weer Amerikaans het domste volk en het naievste volk op aarde....

roosje__love
hele goede film ik heb er met tranen bij gezeten zielig op het laatst maar wel inspirerend
deze film zouden ze wel bij alle scholen moeten zien
want daar kan je wat van leren
maar dan een keer op een leuke manier

sydney
Indrukwekkende film waarin het contrast tussen geen kinderen kunnen krijgen en kinderen op een te jonge leeftijd krijgen erg goed tot uitdrukking komen. Alleen werd het op het laatst nogal te moralistisch gebracht. Daardoor een half puntje aftrek. 3,5*

echt super goeie film daar kan je wat van leren heel erg aangrijpent

van mijn krijgt ie 5 sterren

avatar van nummervlinder
*samantha* schreef:
van mijn krijgt ie 5 sterren

Waarom geef je hem dan toch maar 4.5*?

Mooie film!

avatar van matthijs_013
Ik was nog een beetje overweldigd door Transamerica toen ik deze film begon te kijken. Toen ik de film opzette, dacht ik het eerste half uur: fijn, weer zo'n film waarin overdreven wordt uitgelegd hoe het er aantoe gaat in high schools. What else is new?
Op het einde van de film had ik dat gevoel echt niet meer. Vooral het laatste half uur was alleen nog maar genieten.

*3,5

avatar van nummervlinder
Goed, het enige wat mij wel wat stoorde was precies soms dat de beelden zo wat wazig en zo waren en dan kwam die ene dochter Macy, is het niet?, nog eens met die camera opzetten en liet dan ook de opnamen zien.
En een tweede ding dat mij stoorde was gaat ze de baby nu wegdoen of niet.

Goede film met soms erg goede scènes bijvoorbeeld de scene waar ze hysterisch wordt tegen de aangebrande kip en de scene waar ze haar gordel niet loskrijgt, deze vond ik erg sterke scènes.

avatar van Hilarious
Ik vond dit een hele goeie film. Het toont je echt wel hoe het er aan toe gaat bij tienerzwangerschappen en het was ook ontroerend.
Het is niet zo'n standaard drama'tje want ik verveelde mij geen moment. Het bleef boeiend en mooi. En er werd goed geacteerd voornamelijk door Danielle Panabaker.

avatar van Xander
Weer zo'n "Help mama, ik ben zwanger-film." Alleen zijn hier ook de acteerprestaties ondermaats en de verhaallijn nog dunner dan ooit tevoren! Ronduit zwak. Ik geef hem nog 1,5* voor de moeite, maar dat is alleszins een grote onvoldoende.

mooie film , maar wel een beetje voorspelbaar
3 sterren waard

cel
Lijkt me een mooie film. kan niet wachten tot 20:30.

avatar van nightbreed
Uiterst truttige flutfilm met een pseudo hippe regiestijl die totaal niet bij de film paste. De regisseur heeft duidelijk goed naar films als Kids gekeken (naar de regiestijl) en heeft dit geprobeerd te immiteren met een script dat zo truttig is dat het totaal de plank misslaat.

avatar van dyantha
wat heeft dit te maken met truttig ? en help me mama ik ben zwanger

ik kan me heel goed plaatsen in haar ik werd zwanger op mn 16 .. net zoals in de film heb ik een open adoptie gedaan alleen ik mocht mij kind zelf weer opvoeden nadat ik mijn diploma had gehaald en een huis had. ik ben nu 18 en mijn dochter woont nu bij mij en mijn vriend.

Dit is 1 van de beste films over tienerzwangerschappen

avatar van Fran
Op zich vind ik dit wel een goede film over tienerzwangerschap. Het romantiseert nergens wat betreft zo jong kinderen krijgen en laat zien hoe zwaar het kan zijn bij allebei de kanten van het verhaal (zelf opvoeden of laten adopteren).

Maar de film springt hier nergens uit. Het verhaal verloopt redelijk saai. Ik kom ook niet echt bij de emotie van de betrokken personen. Ik vond het allemaal zo vlak weergegeven. De enige waarmee ik mee een beetje kon meeleven omdat ze haar rol overtuigend neerzette was de lerares.

Het einde vond ik wel erg makkelijk gaan. Nee, het bleef me allemaal net te vlak in deze film.

avatar van mikey
Film over vrouwen die graag discussieren, irrationele argumenten aanvoeren, constant huilen, over baby's praten, passief agressief gedrag vertonen, bemoeien, gelijk willen krijgen... eentje voor de vrouwenmarkt.

avatar van Elineloves
Niet voor alle vrouwen. Tienermoedertjes zoals hierboven al wordt aangegeven, zullen zich inderdaad kunnen vinden in dit verhaal, maar voor de rest is het een draak van een film. Ik wist in ieder geval voor geen enkel personage sympathie op te brengen. Leuk hoor, films over jonge kinderen die zelf kids krijgen, maar de uitwerking van Mom at Sixteen is natuurlijk zwaar knudde.

avatar van Cole-
zoals gezegd een echte vrouwen film met weliswaar een goed moraal.
interessant voor tieners over de verantwoordelijkheid die seks met zich mee draagt (helaas is deze les blijkbaar hard nodig).

ik had het idee dat de film af en toe sentimenteel probeerde te zijn, maar dat is bij mij in ieder geval totaal mislukt. ook vind ik de film een beetje manonvriendelijk (lol dat woord kent de spellingcontrole niet en vrouwonvriendelijk wel) de jongens werden neergezet als een stelletje onverantwoordelijke randdebielen. Daarbij droop de Amerikaanse high-schoolcultuur er met dikke vette klodders van af.
kort om: leuk bedacht maar slecht uitgewerkt.

een betere tienerzwangerschapsfilm (gek dat woord kent hij ook niet) is Juno meer humor en minder pogingen om sentimenteel te zijn.

avatar van mikey
Cole- schreef:
(lol dat woord kent de spellingcontrole niet en vrouwonvriendelijk wel).
Tsk de feminine samenleving.

Ik ben geen tienermoeder wel moeder maar op me 22e geworden en ben nu 24 hoe kan het dan dat ik het wel een goede film vind?
Nee ik had er geen emotie's bij maar vond hem dus wel goed.
En hoe denken jullie dat het in werkelijkheid zou zijn voor een tienermoeder?

Deze film over het moederschap van een tiener betreedt veelal beproefde paden en is in dat opzicht te weinig verrassend. Het pathetische einde, dat je halverwege de film al voelt aankomen, is daar een aardig voorbeeld van.

Enige compensatie voor het voorspelbare verhaal ligt in het goed verzorgde acteerwerk. De aantrekkelijke Danielle Panabaker gaat wat dat betreft een mooie toekomst tegemoet, mits ze niet te lang in het B-circuit van griezelfilms en andere comic book-achtige verhalen blijft hangen.

avatar van m1701
Goeie film.
Acteerwerk ook goed.
Vond alleen het einde wat snel.
Zo van:
; nou uh hier heb je em, veel plezier ermee.
Had namelijk gedacht dat ze em gewoon zou houden.....

avatar van Laila001
Best een leuke film. Beetje oversentimenteel, maar ach, ik heb mij wel vermaakt.
Wat mij altijd zo ontzettend stoort in films waar baby's in meespelen, zijn die fake babygeluidjes. Heel irritant vind ik dat.
Heb je ook altijd in films met honden, die zogenaamde hondengeluiden die eronder worden gemonteerd. Geluiden die op dat moment helemaal niet gemaakt worden in de film.

avatar van Decec
Een goede drama TV Movie...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Een bekende actrice Danielle Panaba...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Goed HD kwaliteit breedbeeld...