Augusta, Gone (2006)

Alternatieve titel: Augusta's Battle

geregisseerd door Tim Matheson
met Mika Boorem, Sharon Lawrence en Tamara Hope

Martha is een zakenvrouw met twee kinderen: Augusta en Jack. Augusta is altijd een lief meisje geweest, maar op haar vijftiende begint ze op angstaanjagende wijze te veranderen. Martha voelt aan dat het niet normaal 'puberen' is. Augusta gaat roken, drinken, drugs gebruiken en ze belandt op straat. Ten einde raad sturen Martha en haar ex Augusta naar een heropvoedingskamp in de Amerikaanse wildernis. Maar de etter wordt geen engel. Ook in het kamp kunnen ze haar niet aan. Martha moet nu het ondenkbare doen. Zal het haar lukken om haar dochter te helpen?

*Joly*
Deze film lijkt heel erg op de film Thirteen, op het einde van deze film zie je de echte Augusta op de bank zitten met haar moeder.

avatar van Liesha
agreed. deze film lijkt indd veel op de thirteen. dus voor liefhebbers van zulke films is het zeker een fijne wegkijker:)

avatar van JDSsmetje
Een dramafilmpje over veelvoorkomende problemen geeft natuurlijk niet veel vernieuwing. In jaren '85 zouden ze gezegd hebben. Huh, zo'n erge film en gebeurt dat echt? Maar nu zijn we wel al veel meer ingelicht, we komen er zelf mee in aanraking! Films al deze geven dus niet veel vernieuwing en je hebt helemaal geen dramatisch gevoel. Ik toch niet . Dan kan het twee kanten op. Het kan oersaai worden of een wegkijkertje worden. Dit is wel degelijk een wegkijkertje. Ik stem nu matig nochtans de film nog heel wat probleempjes kent.
clichés/voorspelbaarheid/voorspelbaar einde.
Maar goed, ik heb me toch niet verveeld!

score ........... 2.40
positie ....... 236/+-400

avatar van JDSsmetje
Ja, je zou kunnen zeggen dat deze op thirteen omdat je het zelfde fenomeen hebt van de verslaving van drugs, alcohol e.t., maar hier gaat het toch veel meer over het afkicken ervan terwijl dat in thirteen niet zoveel ter sprake komt.

avatar van nightbreed
Typisch Amerikaanse TV-film (vaak gefinancierd door een kerkgemeenschap) met zo'n cliche puriteinse zwart/wit kijk op de dingen. Kijkt makkelijk weg als je je verstand op nul hebt staan.

Vond het een leuke film om te zien zoal ze al zeggen soort van thirteen dus als je daar van houdt hou je ook van deze film

avatar van rox91
lijkt idd veel op thirteen