Gardens of the Night (2007)

geregisseerd door Damian Harris
met Gillian Jacobs, Evan Ross en Jeremy Sisto

Twee jonge kinderen worden ontvoerd op achtjarige leeftijd en pas op hun zestiende weer vrijgelaten. Zonder toekomst en met een verleden vol verschrikkingen dienen ze te overleven op straat. Met alleen elkaar om op te vertrouwen staat hen een moeilijke tijd te wachten.

Raffael77
Zeer aangrijpende film. Die een duidelijk beeld laat zien hoe dit soort ontvoerders/mensen handelaars te werk gaan.

Toch wel een film met behoorlijke zieke stukken erin.
Knap acteer werk en is mij niet tegen gevallen.

Jammer dat er zo weinig stemmen zijn.

Ik kan deze film ook zeer waarderen. Het typeert ook de hersenspoeling, die kinderen ondergaan, na zo'n traumatische ervaring. Het overleven op straat, prostitueren, drugsgebruik etc....allemaal items, die blijkbaar maken, dat je je binnen een 'normaal' gezinsleven niet meer thuis voelt. Aangrijpend!

avatar van scumfrog
Ik vond het een aangrijpende film. Alhoewel ik het acteerwerk (van met name de kidnappers) niet zo sterk vond, werd de sfeer toch goed neergezet en zoals Naduah ook schrijft, werd het effect op de geest van de kinderen duidelijk weergegeven. Als je je hierbij realiseert dat zo'n verhaal voor sommige mensen geen fictie is wordt helemaal eng. It's a strange world.................

avatar van AmazingPP
Een sterk drama, maar niet zo sterk dat hij me van het begin tot einde boeide. Er wordt redelijk tot goed geacteerd en Malkovich is ineens de verrassing van de film!! Wat mij echter onduidelijk bleef is hoe de vrijlating (zoals hierboven omschreven) heeft plaats gevonden. Naar mijn mening werden ze niet op 16 jarig leeftijd vrij gelaten, maar gewoon in de steek gelaten op jongere leeftijd en moesten ze zien te overleven op de straat. En wat scumfrog hierboven schrijft (de laatste twee zinnen) is inderdaad zo en zeer schrijnend. We leven in een rare wereld. 3,5 *

Grauw drama.
Met name het eerste gedeelte waarin de ontvoering plaats vindt laat het meeste indruk achter.
Je krijgt als kijker af en toe moordneigingen richting dader "ome "Frank.
Het tweede gedeelte vande film toont de periode na de ontvoering.
Het lege (over)leven van Leslie met als enige houvast en steunpunt
Donnie een mede slachtoffer van eveneens kidnapping.
Prima film.
Al laat "Gardens of the Night" wel wat vragen na.
Met name de vraag over misbruik en hoe de 2 vrij zijn komen.

einde zeer matig. eerst 3 kwartier goed, daarna niet veel meer. wel goed beeld van hoe mensen kunnen zinken....

avatar van tevelenco
Een sober, realistisch en aangrijpend drama waarbij vooral de eerste helft van de film soms misselijkmakend is, zeker als je zelf ook kinderen hebt in die leeftijd.
Het 2de gedeelte van de film begint inderdaad nogal abrubt en laat je met nogal wat vragen achter over het hoe en waarom.
Maar de film wist me ondanks dat toch tot het eind boeien en scoort dan ook een hele dikke voldoende.

avatar van etherman
Een goede en serieuze film die idd het beeld geeft hoe makkelijk het is om een klein kind te hersenspoelen en te ontvoeren.Over het verhaal heb ik veel onduidelijkheid overgehouden.Niet alles wordt in beeld gezet of verteld wat mischien juist wel goed is voor een film als deze.
Wel een aanrader om te kijken want de film zit makkelijk uit.3.5 sterren

avatar van Toontje35
Aangrijpend drama. Zonder onnodige poespas neergezet. Mooi geacteerd

avatar van zjandannybob
Waku schreef:
Grauw drama.
Je krijgt als kijker af en toe moordneigingen richting dader "ome "Frank.
Het tweede gedeelte vande film toont de periode na de ontvoering.
Het lege (over)leven van Leslie met als enige houvast en steunpunt
Donnie een mede slachtoffer van eveneens kidnapping.
Prima film.
Al laat "Gardens of the Night" wel wat vragen na.
Met name de vraag over misbruik en hoe de 2 vrij zijn komen.

Helemaal hier mee eens, vond het eerste stuk ook echt goed. Maar het 2de gedeelte vond ik gewoon echt te slecht, vooral ook omdat er totaal niet werd gezegt hoe ze vrij zijn gekomen. De film laat teveel deuren gesloten.

Geef hem hierdoor toch een onvoldoende 2.5*, de film the girl next door (thriller versie niet de komedie) heeft me veel en veel meer aangegrepe.

avatar van Regan_Robbie24
hoe kan ik aan deze film komen ?? het is net s. darko.. nergens te vinden.. ja met moeite een torrentje (die goed is)

avatar van vigonoah
Nou ik vond het echt een slechte, saaie film.
Halverwege had ik echt geen idee meer waar het verhaal naartoe ging, en eerlijk gezegd kon het me ook weinig schelen hoe het afliep.
Ik had erg naar deze film uitgekeken maar ik vind dat ze echt te weinig hebben gedaan met het onderwerp.
Ook vond ik de kinderen niet echt goed acteren.

avatar van H1DD3
hmmph enge poster

@regan, ik had hetzelfde probleem,ben een half jaar op zoek geweest,uiteindelijk heeft mn vriend hem gedownload.
zit te denken om hem vanavond te gaan kijken,maar ik ben niet echt van de ''open deuren''.toch maar een poging wagen,op aanraden van oprah.:P

avatar van Najade
Een film met veel potentie, maar heel slecht uitgewerkt. Lijkt net alsof je naar een film kijkt waar grote delen uit gewist zijn, niet fijn en het laat je met veel vragen achter.
Wel goed om te zien hoe kinderlokkers te werk gaan, ze zien er niet uit als monsters en zijn heel echt, echte mensen met hele manipulerende leugens.

avatar van Norma
Helaas zijn dit soort tragische verhalen op waarheid gebaseerd, en Gardens of the Night geeft in die zin een verontrustend antwoord op een vraag als: "hoe kan zoiets nou gebeuren". Vrij makkelijk dus, als je de film mag geloven en ik vrees dat daar wel een kern van waarheid in zal zitten. Verhaaltechnisch vond ik het allemaal niet zo sterk; de overgang naar een leven op straat kwam vrij abrupt en het blijft volslagen onduidelijk hoe de kinderen daar uiteindelijk zijn terecht gekomen. Dat gedeelte duurt vervolgens ook wat lang en is wat minder boeiend, maar geeft wel weer een plausibele verklaring voor het feit dat het meisje nooit heeft overwogen om op zoek te gaan naar haar ouders. Het einde is in die zin redelijk realistisch denk ik.
Het is niet een bijzonder sterke film, maar als tragisch relaas van een ontvoerd kind toch wel een verhaal dat je even bezig houdt.

Een erg goeie film. Ik denk dat dit het toppunt is van drama dat ik aan kan... Vooral van het eerste gedeelte werd ik misselijk. Je wilt de dader gewoon wurgen...

avatar van Leo1954
Een echt zwarte film, aangrijpend.

Jammer dat er niets tussen het 1e en 2e deel van de film zit. Bam in een in de toekomst zonder enige verklaring over wat er gebeurt is. Verder sterke film, vreselijk onderwerp

MysteriousDeS
Begin van de film vond ik erg boeiend. Later viel het een beetje tegen, de spanning wat er verder zou gebeuren was eraf

avatar van chocodillen
Begin was erg goed! Verdere film is wat dunnetjes..

avatar van Phantasm
zjandannybob schreef:

Ik sluit me hier volledig bij aan.

Orlibloompje
Vond dit echt een misselijkmakende film. Het gedeelte waarin Leslie een kind was duurde naar mijn mening veel te lang, ik vond die mannen ook echt vies en smerig om naar te kijken Ik vond het ook ongeloofwaardig dat Leslie eerst een junk is, en als ze naar haar ouders gaat ineens van de drugs kan afblijven en geen ontwenningsverschijnselen heeft. Voor mij was dit echt geen goede dramafilm, daarom maar 2 sterren

avatar van DjFrankie
Vond het wel een goeie drama film, hoe je het leven van iemand totaal op zijn kop kan zetten,
inderdaad ook hier het gemis hoe ze vrij zijn gekomen, vond de film verder wel logisch in elkaar zitten.

Wel misselijk makend dat er inderdaad mensen zijn die zoiets doen die zouden .....

Sterke film, goed geacteerd en sterke bezetting met Tom Arnold en John Malkovic

avatar van Noodless
Aangrijpende film met een beangstig gegeven waar je koude rillingen van krijgt. Het begin is sterk, maar iets voorbij de helft wordt het verhaal wat minder waarbij de ongeloofwaardigheid en een aantal plotgaten de film geen goed doen. Jammer, want de kracht lag vooral bij het goede acteerwerk van de ontvoerders en de kinderen. Daarbij niet te vergeten de nare sfeer die de regisseur weet te creëren.
6,5/10

In weerwil van het navrante topic een nogal brave film, die teveel aan de oppervlakte blijft. De te abrupte sprong voorwaarts in de tijd, die de beide delen verbindt, doet de film geen goed, want er blijven te veel vragen onbeantwoord.
Dit hartverscheurende thema vraag om een meer gedurfde aanpak. Het "missing"-aanplakbiljet waar niemand in de winkel acht op slaat, is allicht tekenend voor de onverschillige houding van veel mensen ten aanzien van ontvoeringen en misbruik.