Home Room (2002)

geregisseerd door Paul F. Ryan
met Erika Christensen, Victor Garber en Busy Philipps

Na een schietpartij op haar middelbare school blijft Deanna zwaargewond achter temidden van negen doden. Rechercheur Van Zandt (Garber) krijgt de opdracht iemand te vinden die medeverantwoordelijk is. Zijn aandacht gaat uit naar Alicia, een meisje met problemen dat als hoofdgetuige gezien wordt. De autoriteiten laten Alicia Deanna bezoeken in het ziekenhuis en de twee jongedames krijgen door hun gedeelde trauma een band.

User Rating: 8.4/10 (24 votes) best wel hoog.

avatar van bioscoopzaal
Ziet er verschrikkelijk uit ...

Pas gezien ,het heeft wel een mooi verhaal
in het begin is het wel saai je zit echt op de clue te wachten.
Van mij mocht de film wel wat korter ,maar op het einde zit je wel van aha dus zo.Als je dan terug kijkt op de film is ie wel goed

vind ik

Als je de film kijkt sta je echt aan een kant ,of het heilige meisje Deanna die in het ziekenhuis ligt en zich zielig als de pest voelt die vind dat Alicia niet zo grof moet zijn zeg maar,
of Alicia de gottic met de grote bek die vind dat Deanna niet zo truttig moet zijn en haar eigenlijk alleen maar afkraakt

vorige week zag ik deze film,
het verhaal was best goed maar schoot niet echt op.Persoonlijk vind ik dat enkele gebeurtenissen meer uitgediept mochten worden (vb achtergrondinfo van de shooter/ de psychologische moeilijkheden ivm met het verlies van alicias baby)
en andere dingen werden dan weer te lang uitgerokken (vb de eeuwige kibbelingen tussen de meisjes, de zoektocht van de politie)

Maar al bij al vond ik hem goed in elkaar gestoken.

Ja was wel een aardige film. Grappig dat zo goed naar voren komt hoe de amerikanen stereotyperend tegen Goth's aan kijken. Schijnt in Amerika ook een felle afkeer tegen te zijn.

Wel leuk neergezet hoe twee totaal verschillende mensen een vriendschap kunnen krijgen

tuurlijk! als je in amerika niet rechtdoor gaat ga je de verkeerde kant op!

hele goeie film! en ik vind dat alles presies goed gedoseerd was, de killer ging de film helemaal niet om, en de psychologische moeilijkheden kan je je volgens mij zelf wel indenken. de film ging over die 2 meisjes niets meer niets minder...
alleen ik vond die suftrut op het eind vervelend echt zon nieuws lezeres opeens!

dikke 4.5*

tegenvallende film...

avatar van TheRisingSun
Vond deze film wél goed! 't Was eens een keer wat anders om de mensen ná het schietincident te zien in plaats van ervoor. Vond het allemaal erg goed gebracht,ook het begin,waar Alicia Deanna bezoekt,vind ik niet saai,maar juist goed uitgewerkt. Daarbij acteren de twee meiden ook nog zo dat het erg realistisch overkomt.
Het einde,waarbij een aantal kinderen terug komen in het lokaal (Home Room) waar het gebeurd was,was ook mooi geacteerd,vooral door Alicia. Goed einde,waar het allemaal wat duidelijker wordt.

4 sterren

Was eerst bang een gare moralistische film te hebben gehuurd die even lekker geld sloeg uit school schietincidenten en vol zat met bijbelse waarden en dat je maar niet teveel mag afwijken...

Gelukkig kwam de film na een minuut of 20 op gang en werd het echt boeiend. Je gaat echt meeleven en meevoelen (zoals gezegd) met 1 van de twee personages. Leuk ook dat het inderdaad niet perse gaat om het schietincident, maar veel meer om de psychologische ontwikkeling van en tussen de twee meisjes.
Misschien laat de film in het geheel hier en daar een steekje vallen, maar na het wat trage begin is het echt een boeiende film om te kijken

Goede film
Ik was, zoals Consurgo, bang voor een B-film, maar hij trok me toch wel...weet niet waarom..
Het is een hele pakkende film, je word helemaal emotioneel erin meegezogen (word ik al snel) maar het zijn alle 2 hele goede actrices vind ik..
En ik vind het mooi dat je een beetje te zien krijgt wat de nasleep is van een schietincident, de psychologische nasleep dan...ipv alleen geschiet...

mooie film, 4 sterren

xxx
JustMe

avatar van JoeCabot
straks op vijftv.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het een mooie ontroerende film.
Het verhaal was goed, al hadden ze sommige dingen beter kunnen laten zien.
De band die je ziet tussen de meiden is goed in beeld gebracht, en je gaat ook echt wel meeleven.
Jammer dat het soms tegen saai aanzat, maar achteraf toch een mooie film.

avatar van matthijs_013
Ik vond het een hartstikke goede film, maar de persoonlijkheid van Alicia zie je al in teveel films. Ook vond ik het niet realistisch dat ze zich openstelde voor Deanna en dat ze maar bleef opdagen.

Verder goede film met een heel mooi einde

Prachtig verhaal en helemaal niet voorspelbaar , het was lang geleden dat ik nog een traan moest wegpinken bij een film.Grote aanrader !!!

Echt een prachtige film!
het verhaal is mooi en niet volspelbaar.
einde is erg mooi.

*4.5

NO;
deze film heb ik!
en ik vind hem echt heel goed.. spannend en niet voorspelbaar!
ik heb hem al een paar keer geken en laatst zag ik hem weer na een half jaar niet gezien te hebben en dan is het toch weer verassend want door het ingewikkelde einde is hij na 10 keer kijken nog steeds verassend!

vermakelijke film, goed verhaal... 3*-3,5*

Staat nu in de kast tussen Elephant en Lilja 4-Ever. Nooit verwacht, wat een emotionele film!

avatar van nightbreed
Sommige dramafilms pakken je bij de strot en laten je pas los als de aftiteling is begonnen, dit is er 1 van als je het mij vraagt.
Ik dol op langzame dramafilms (dit is er dus ook 1) waarin de karakters kunnen floreren.
Prachtig om te zien hoe 2 totaal verschillende karakters door omstandigheden tot elkaar worden aangetrokken.
En dan ook nog het mooie verhaal, wat me zeer aantrok.
Het kon dus niet beter...ohw ja, het acteerwerk was ook perfect.
De volle 5 punten.

veron35
De hele film was redelijk goed, maar het laatste kwartier was meesterlijk. De hele film dacht ik 3,5* maar op het laatst toch maar 4*.

MovieEter
Beresterke film!! Geweldig uitgewerkt en goed geacteerd.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Rustig drama filmpje met erg sterk acteer werk en een boeiend en aangrijpend verhaal..
Had al wel vrij hoge verwachtingen van deze film, maar deze film heeft die verwachtingen zeker dubbel en dwars waar gemaakt!
Vanaf min 1 zit je in het verhaal.. de liefdes/haat band tussen de 2 meisjes was erg indrukwekkend en overtuigend in beeld gebracht en erg sterk geacteerd.. Mijn complimenten voor deze 2 hoofdrol speelsters.. die ik beide zeker nogwel inmeer films wil terug zien
4,5 wel verdiende sterren omdat dit een drama film is zoals een drama film hoord tezijn..

Weinig stemmen.. ondergewaardeerd..?

avatar van Near_Dark
Dit is deze regisseur zijn debuut en tevens enige film tot nu toe, vreemd...

Hmm-mmm, dat was een goe filmpje !

Hij behandelt hetzelfde thema als Gus Van Sant's "Elephant (2003)" maar deze versie over moordende tieners vond ik beter, veel alledaagser en duidelijker verfilmd dan in het vrij vage "Elephant".

ALS er al eens muziek begint te spelen dan klinkt die meestal erg sfeervol.
De eerste 70 minuten vond ik echt goed, dan volgt er een dipje maar dat was gelukkig van korte duur in deze voor de rest geslaagde film.

Het verhaal wordt bijna volledig gedragen door twee volwassen tienermeisje.
Schoorvoetend maken zij kennis met elkaar en geraken zelfs aan elkaar gehecht, raar maar waar !

Waarom is dat vreemd...? Deanna is een modeltiener met welstellende ouders en is de populairste meid van de school. Alicia daarentegen is een ietwat wereldvreemde tienermeid die er alles aan doet om een buitenbeentje te blijven. Ze schminkt zich ontzettend lelijk en draagt lelijke kleren, toch blijkt ze een toffere meid te zijn dan ze op't eerste zicht lijkt door haar vijandige uiterlijk en hatelijke manier van doen.

Op het einde wordt het best melig maar dan in de positieve zin. Als jij dat erover vond kan ik dat best begrijpen maar ik vond het goed zo. Een pasklaar antwoord voor de motieven van de dader van de schietpartij krijg je niet, en da's maar goed ook.

7/10.
Een film met tieners als doelpubliek maar vooral volwassenen kunnen hier nog iets van opsteken !

Filmsite: http://www.homeroomthemovie...

Near_Dark schreef:
Dit is deze regisseur zijn debuut en tevens enige film tot nu toe, vreemd...

Dat is inderdaad vreemd en vooral jammer, denk ik.

Ik verwachtte zoiets als "The Life Before Her Eyes" (2007) of een fictieversie van "Bowling for Columbine" (2002), maar tot mijn aangename verrassing is dit veel meer een karakterstudie van twee absolute tegenpolen.

De film is heel mooi opgebouwd en kent een aangrijpend slot.

Het spel van de beide hoofdpersonen Erika Christensen en vooral Busey Philipps is voortreffelijk.

avatar van Leo1954
Het gegeven is actueel en goed. De confrontatie tussen de twee meisjes vond ik redelijk goed gedaan en hun spel was het aanzien waard. De rol die de politie speelde was ver beneden pijl, net als het extra stuk ellende wat er aan het einde in de klas nog even fijntjes aan werd toegevoegd. Wat in potentie een goede film had kunnen worden, werd door te veel onecht sentiment vakkundig de kop omgedraaid. En dat is jammer, want de film begon helemaal niet met onecht sentiment.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Onlangs dat de hoofdpersonages een beetje als stereotypes overkwamen blijft het een indrukwekkende drama film over een vriendschap die normaal gesproken nooit tot stand had gekomen.

Het einde is passend, al had de film zonder het hele schiet incident ook nog goed geweest, want de vriendschap staat veel meer centraal en het schiet incident lijkt bijzaak

4,5 was de vorige keer wel iets te hoog gegrepen, maar 4 is passender.