Inhale (2010)

Drama / Thriller

geregisseerd door Baltasar Kormákur
met Diane Kruger, Dermot Mulroney en Rosanna Arquette

Het stel Paul en Diane Stanton heeft een ziek dochtertje Cloe, dat een longziekte heeft. Paul werkt als advocaat en wil graag dat hun dochtertje snel geholpen wordt voordat het te laat is. De donorwachtlijst lijkt eeuwig te duren en het stel hoort van een arts dat een bekende van het stel 7 jaar op de wachtlijst heeft gestaan, maar er toen ineens vanaf was. Zo komen ze erachter dat deze bekende een transplantatie in Mexico gehad heeft. Paul gaat op zoek in het corrupte Mexico, naar de dokter die dit mogelijk kan maken. Ondertussen gaat het bergafwaarts met hun dochter Cloe. Paul stelt alles in het werk om een, illegale, donor te vinden voor hun dochter. Gaat het hun lukken om hun dochtertje te redden?

avatar van m1701
goeie film
Goed verhaal en een goeie cast.
Film keek lekker weg.
Had het einde toch anders verwacht....

avatar van Tiany
Na de film zat ik verbouwereerd voor me uit te staren, wat een einde....
Zeer pijnlijk en moeilijk, wat moet men doen in zo'n situatie ? Je hart volgen ?
In het werkelijke leven zouden de meeste mensen dit doen denk ik, het is een pijnlijke, moeilijke en droevige situatie.

avatar van Pim1993
Aangrijpend verhaal waar eigenlijk weinig fouten in te bespeuren zijn. Het einde had anders gekund.

Je kunt je goed verplaatsen in de verschillende rollen die deze meeslepende thriller je mee geeft.

avatar van Glennekeeeee
Inhale lijkt zo éen van die sterke thrillers die onder de radar blijft. Spijtig genoeg is het alleen maar lijken want uiteindelijk schiet Inhale in vele facetten tekort. De cast doet het aardig maar nergens buitengewoon. Kruger, misschien de bekendste naam is daar het voorbeeld van. Op zich is ze nergens storend maar haar karakter heeft uiteindelijk niet zoveel om het lijft waardoor ze ook nergens haar ding kan doen. De film start nochtans sterk, de verschillende personages krijgen hun achtergrond en mondjesmaat komen de scheurtjes of achterliggende geheimen naar boven. Op het moment dat Mexico het hoofdtoneel is zou de suspense moeten beginnen maar jammer genoeg blijft die achterwege. Het tempo is veel te traag en de spanningsboog veel te laag. Als uiteindelijk de persoon gevonden word die nodig is lijkt die zijn beweegredenen om het hoofdpersonage tegen te werken nogal belachelijk en niet echt logisch en Het personage van Mulroney doet er nog een schepje bovenop door zo subliem te antwoorden dat het meteen ook ons als kijker gelijk geeft maar daardoor ook tegelijk het de hele opzet van de film teniet doet. Het einde is dan misschien het dilemma dat de kijker moet meesleuren in de keuze maar de keuze die dan gemaakt word is volledig averechts met hoe het hoofdpersonage zich doorheen de film ontwikkeld heeft.

Inhale had een goede opzet maar raakt volledig het spoor bijster eens de film op gang moet komen. Dat het europees visuele tintje in mix met hollywood dan nog het beste aan de film is maakt dan ook al veel duidelijk.

avatar van Decec
Een goede drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Sam Shepard...
Goed achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Goede kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...

avatar van mistral59
pffff , wat een verhaal.

avatar van Phantasm
Film met een prima verhaal dat lekker wegkijkt.