The Other Woman (2014)

geregisseerd door Nick Cassavetes
met Cameron Diaz, Leslie Mann en Kate Upton

Nadat een vrouw ontdekt dat haar vriendje getrouwd is, probeert ze haar leven opnieuw op de rails te krijgen. Maar wanneer ze per toeval de echtgenote die hij bedriegt ontmoet, beseft ze dat ze veel gemeen hebben, en haar gezworen vijand wordt haar beste vriendin. Wanneer nog een andere affaire aan het licht komt, besluiten de drie vrouwen samen te spannen om wraak te nemen op de leugenachtige overspelige echtgenoot.

avatar van brief encounter
Halverwege de film, met een enkele leuke grap, en veel, maar dan ook veel te veel flauwe grappen, storend slecht acteerwerk en scenes waarbij een gevoel van schaamte opkomt dat ik hieraan tijd verspil, keek ik opzij naar mijn vriendin. Zij was in slaap gevallen. Toen heb ik de film meteen gestopt.

avatar van Chelsea94
Vervelende film en echt een irritante rol van Leslie Mann, heb me echt kapot geërgerd aan haar personage. In het begin is het wel te doen, maar bijna 2 uur? Nee dat is gewoon niet vol te houden.

avatar van Do88
Heerlijke komedie!
Dit is dan wel een vrouwen mening.
Geloof dat mijn vriend een film als deze gelijk zou weg zappen

avatar van ziggy06
Erg flauwe film...nu ben ik ook geen vrouw, maar dan nog haalt deze het beoogde niveau niet...
De benen van Cameron en de borsten van Kate maakte het voor het oog nog dragelijk...

avatar van dvdcrusher
heerlijke komedie met Cameron Diaz, de beste actrice in komedies van de laatste 20 jaar, opnieuw in een glansrol. Drie vrouwen smeden een plot tegen de kerel (ook zeer goed vertolkt) die hen bedriegt en hen voor domme blondjes houdt. Tot zijn wereld in duigen valt. Films met Cameron Diaz staan garant voor een paar uurtjes glimlachen, Nu ook weer dus. Komedies zijn echter niet echt mijn ding maar deze behoort tot de betere in zijn soort, daarom 3,5 sterren. Maar wat kan die Upton verduiveld slecht acteren en zij lijkt mij ook niet meer die nimf van voordien

Natuurlijk is het leuk om naar Cameron te kijken.....
Maar de film is te langdradig, te flauw en kabbelt veel te lang door!
De trailer beloofde meer dan daadwerkelijk werd vertoond, jammer!

avatar van Norman Mailer
dvdcrusher schreef:

Nu kon ik mij niet aan de indruk onttrekken dat men die Upton louter vanuit publicitaire overwegingen gecast had.
En wellicht, wellicht, als knipoog naar beeldvorming; het stereotype vrouw dat zij belichaamt, ghe. Hence die nodeloos lange strandscene, alwaar mevrouw Upton in een erg bescheiden bikini rondsjokt.
En inderdaad, niet bijster indrukwekkend, op de catwalk komt ze fraaier uit de verf, mijns inziens.

avatar van mjk87
Nee, dit werd hem niet. Behoudens een enkele grap (dat de schurk van dienst die complete glazen muur omver liep was best geinig) vielen de de meeste grappen echt dood. En dat heeft een komedie toch wel nodig. Het verhaal zelf nodigt er ook best vooruit, maar uiteindelijk krijg je weer al die clichés op je bord (echt, iemand met hoge nood?).

Verder was vooral Diaz nog wel leuk, Mann bloedirritant en Upton kan echt niet acteren en voor haar looks zal ze ook niet gekozen zijn, want eigenlijk is zij helemaal niet mooi. Zo houd je een film die te lang duurt en nergens iets heeft wat het de moeite waard maakt. 1,5*.

avatar van Timothyvdmeer
Heeft wel wat weg van The First Wives Club De stem van Mann was helaas erg irritant. De rest van de film is natuurlijk zo voorspelbaar dat je het mijlenver ziet aankomen hoe het gaat aflopen.

avatar van m1701
erg langdradig... miste ook een hoop grappen...

avatar van Marksman
Pff, wat een slechte film zeg, het acteerwerk heeft het dieptepunt bereikt...
Totaal geen grappige ''grappen'', als ik het überhaupt grappen mag noemen, voor de rest was het gewoon belabberd saai, heb hem met pijn in mijn ogen afgekeken, wat een drama.

Enigste goede aan de film was Kate Upton, met haar mooie lichaam, daarom toch nog een ster, wat eigenlijk al teveel van het goede is.

Niet meer dan een flauwe clichématige (alle mannen gaan vreemd) dertien in een dozijn komedie, die waarschijnlijk alleen leuk is voor vrouwen om naar te kijken.

Het verhaal is flauw en hetzelfde geldt voor de uitvoering (inclusief de meestal vreselijke muziek), waarbij er ook nog eens bitter weinig valt te lachen (om het schijten van de grote hond "Thunder" in de kamer moest ik wel glimlachen en hetzelfde geldt voor het schijten van Nikolaj Coster-Waldau, in de rol van Mark King die vreemd gaat, omdat Cameron Diaz iets in zijn drankje deed en de tepel scene) en de vele dialogen tenenkromend slecht zijn en om aan te horen (met name als Leslie Mann begon te praten en dat was best vaak). Ook is de film behoorlijk langdradig (hij had maar maximaal 90 minuten mogen duren) en voorspelbaar. De bekende cast doet het verdienstelijk en omdat veel vrouwen de hoofdrol spelen, valt er als man zijnde tenminste nog iets te genieten. Cameron Diaz en Leslie Mann (met haar Donald Duck stem), die beiden de hoofdrol spelen, mogen dan wel inmiddels op leeftijd zijn (wat overigens ook goed te zien is), toch blijven ze leuk om te zien en hebben ze ook nog steeds een fraai figuur. Qua schoonheid worden ze natuurlijk in deze film afgetroefd door de veel jongere enorme rondborstige Kate Upton (ze verschijnt in deze film na circa 50 minuten voor het eerst in beeld, waarbij ze rent in een witte bikini over het strand Haar rol in deze film is voornamelijk om te pronken met haar grote natuurlijke borsten) en Alyshia Ochse (wel maar een zeer bescheiden rol). Het einde was natuurlijk zeer voorspelbaar en ook pijnlijk (in letterlijke zin) voor Mark King

Nee, deze flauwe komedie was niet echt aan mij besteedt en ik heb er dan ook niet veel plezier aan beleeft buiten het bekijken van de vrouwen.

P.S. wel leuk om jaren 80 idool Don Johnson weer eens terug te zien in een film (hij is inmiddels al aardig op leeftijd).

avatar van Flat Eric
Theunissen schreef:

Ja dat vond ik ook! Miami Vice was the best
Cold in July al gezien, ook met good ol' Don?

Flat Eric schreef:

Ja dat vond ik ook! Miami Vice was the best
Cold in July al gezien, ook met good ol' Don?

Ik ben er in de jaren 80 mee opgegroeid De film "Cold in July" heb ik nog niet gezien, maar dat zal niet al te lang meer duren omdat ik hem inmiddels al ben aan het pindakazen. Ik bekijk hem misschien morgen of anders volgende week. Bedankt alvast voor de tip, want het lijkt me wel een aardige film

avatar van Flat Eric
Theunissen schreef:

Ja ik ben ook een 80ies kind. Ik heb de Miami Vice Dvd box en eens in het jaar kijk ik de hele box van begin tot eind. Heerlijke serie die me werkelijk nooit verveelt

avatar van LOTR-lover
Heb me ondanks de flauwheid en voorspelbaarheid prima weten te vermaken met The Other Woman. Ik val dan ook wel in de doelgroep, maar alsnog, ook ik had er wel meer van verwacht hoor, dat wel. Ik vond het acteerwerk bij vlagen best wel tegenvallen, ik had een beetje een 'overacting' gevoel soms. Maar daar doorheen kijkend levert de film wat mij betreft alsnog een kleine voldoende af.

6/10 (IMDB)

avatar van steffv1
enige zware minpunt was leslie mann dat bij momenten echt irritant was.
Verder leuke film met cameron diaz, kate upton, bijrolletje voor nicki minaj (of hoe je dat ook schrijft:p) dat ze zeer goed heeft uitgevoerd!

avatar van LauraArsenal
Mooie komedie maar ik ergerde me dood aan Leslie Mann.

avatar van LauraArsenal
Mooie komedie maar ik ergerde me dood aan Leslie Mann. Nicki Minaj heeft me verrast met haar opmerkelijk goede acteerprestatie, had ik niet verwacht.

avatar van K. V.
Deze lag in de bib en eens meegebracht. Toch wel een chickflick. Er zaten wel enkele leuke stukjes in, maar echt memorabel is hij toch niet echt.
De cast was goed op dreef, maar het verhaal is redelijk voorstelbaar.
'k was misschien niet echt de doelgroep, maar heb de film wel uitgekeken. Hij heeft me niet verveeld, maar hoef hem ook niet meer terug te zien.

Tegenvallende film waarin drie vrouwen erachter komen dat ze een relatie hebben met dezelfde man. Wellicht niet origineel, maar op zich een leuk gegeven voor een comedie. Echter wordt deze film nergens grappig en had het met gemak een stuk ingekort kunnen worden. Op papier is de cast leuk, maar het acteerwerk is veel te dik aangezet (vooral Leslie Mann is irritant).

avatar van Roger Thornhill
Vermakelijk zolang het duurde vanwege de grappen en de eye candy (of moet ik zeggen candies), daarna weer geheel vergeten. Diaz is uitstekend zoals gewoonlijk in dit werk, en de verdere hoogtepunten zijn de mimiek en de slapstick van Leslie Mann (die hier nu eens niet de stem van het gezonde verstand hoeft te spelen, zoals in Knocked up en The change-up, de films waarvan ik me haar vooral herinner) en de reactie van Nikolaj Coster-Waldau op het toegediende laxeermiddel (hetgeen op zich natuurlijk een uiterst flauwe grap was). Nu niet meer teveel over nadenken, want dan gaat m'n score weer naar beneden.

avatar van Shadowed
Niet echt.

Van de regisseur van de veel betere The Notebook is dit echt duidelijk een groot slippertje. Vooral Diaz past absoluut niet in deze film. Sowieso meer een actrice die beter af was rond het jaar 2000. Mann en Upton doen het wat beter, maar spelen ook in het algemeen niet bepaald sterk.

Het verhaal is flauw, net als de humor. Opzicht nog wel leuk bedacht, maar valt al snel in duigen door de suffe humor. Alleen maar ergens richting het einde kunnen lachen, voor de rest was het niet om aan te zien. Diaz speelt pijnlijk ongrappig.

Richting het einde is de film wat grappiger maar leunt teveel op flauwe humor. De film kijkt wel gemakkelijk weg, toegegeven. Maar Cassavetes kan veel beter en dan lijkt dit wel bedoeld als een soort grap of een weddenschap die hij heeft verloren.

avatar van gizzegiz
Hoewel ik er niets van verwachtte en ik het niet echt heb met Diaz, vond ik deze toch best grappig! Een welverdiende 3 sterren! Maar ik kan me perfect voorstellen dat vooral (of enkel?) vrouwen hem kunnen appreciëren