The Age of Adaline (2015)

3,38

Verenigde Staten / Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Lee Toland Krieger
met Blake Lively, Michiel Huisman en Harrison Ford

Adaline is rond de eeuwwisseling geboren. Na een mysterieus ongeval in de jaren 30 blijft ze voor eeuwig jong. Na jaren van eenzaamheid ontmoet ze eindelijk een man voor wie het misschien de moeite waard is om haar onsterfelijkheid op te geven.

106 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van Boneka
geplaatst: 31 mei 2016, 23:41 uur [permalink]
Toen ik de recensie las moest ik gelijk denken aan The Curious Case of Benjamin Button. In die film werd een stokoude baby steeds jonger. Een stuk betere film dan deze, maar toch vond ik ook deze geslaagd, maar het duurde wel lang voordat er jus bij het eten kwam. Het eerste uur is dan ook nietszeggend. Ze ontvlucht alles en iedereen waardoor er totaal geen binding was met de tijd en spelers. Te vluchtig in beeld gebracht. Het tweede uur is gelukkig een stuk beter. Met name door good old Harrison Ford. Van Blake Lively had ik nog nooit gehoord, maar ze speelt haar rol voortreffelijk. Michiel Huisman ook nooit van gehoord was ik minder gecharmeerd. Vlakke personage helaas. Muziek is dik in orde. Het eind is helaas voorspelbaar toch geef ik deze film een ruime voldoende en zoals hier ook al eerder wordt gezegd. Onsterfelijk heeft vooral nadelen. Zeker als jij alleen zou overblijven.

avatar van 93.9
geplaatst: 19 juni 2016, 21:34 uur [permalink]
Had op basis van de hoes een minder dikke laag Hollywood gehoopt.
Helaas tevergeefs want de film is ontzettend cliché en nep.
Hier en daar toch een beetje genietbaar, maar mijn cup of tea is het niet..

geplaatst: 31 juli 2016, 22:43 uur [permalink]
Heerlijk volwassen meisjes sprookje met een happy end!! Ik houd ervan!

avatar van nadrin
geplaatst: 26 augustus 2016, 20:49 uur [permalink]
Boring. Een heel origineel gegeven die in mijn ogen veel te zwak is uitgewerkt.

avatar van Zwolle84
geplaatst: 26 augustus 2016, 20:53 uur [permalink]
nadrin schreef:
Boring. Een heel origineel gegeven die in mijn ogen veel te zwak is uitgewerkt.

Wat hadden ze in jouw ogen beter moeten doen?

avatar van Ste*
geplaatst: 20 november 2016, 17:43 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mooie film met een prachtige sfeer, die uiteindelijk toch niet perfect blijkt te zijn. Het tempo is op zich aangenaam langzaam, maar toen er een half uur voor het einde nog steeds niet bekend was bij Ellis wat er nu eigenlijk aan de hand was kreeg ik wel door dat het niet helemaal de film was die ik verwacht had te gaan zien. Waarschijnlijk ook deels de schuld van de beschrijving hier op MovieMeter: 'ontmoet ze eindelijk een man voor wie het misschien de moeite waard is om haar onsterfelijkheid op te geven'. Ik zag Benjamin Button-taferelen voor me van een ouder wordende Ellis en een nog jonge Adeline terwijl ze voor een of andere hartverscheurende keuze stonden, maar die weg werd niet ingeslagen.

Maakt op zich niet zoveel uit, maar ik merkte nu wel dat de film me emotioneel nauwelijks iets deed, terwijl ik normaal gesproken toch zeer makkelijk te raken ben.

In plaats daarvan moeten we het doen met een herhaling van het begin met het auto-ongeluk (the oldest trick in the book wat mij betreft, en ook totaal niet verrassend), en dan voelt het op een of andere manier toch nog als een soort anti-climax. Die scene met het vinden van die grijze haar had ik ook bijna exact zo voorspeld, overigens (maar dan met een rimpel).

De film weet een hele hoop goed te maken met de prachtige cinematografie en beelden van San Fransico en prachtig kleurgebruik, maar het verhaal an sich blijkt uiteindelijk magerder dan het zich in het begin laat aanzien.

avatar van N00dles
geplaatst: 26 november 2016, 21:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Op zich een mooie film met een serene sfeer. De beelden van de verschillende decennia waren prachtig vormgegeven en ook de hoofdrolspeelster is aangenaam om te zien.

Qua plot begon het wel zoals ik me had voorgesteld, maar ik vond het jammer dat de film gaandeweg zo weinig écht interessante dingen deed met het gegeven dat ze niet verouderde. Het focust vooral op haar love interest (Michiel Huisman) en hoewel hij wel charmant overkwam, vond ik het feit dat ze voor hem viel niet heel geloofwaardig. Je zou denken dat iemand met zoveel levenservaring en wijsheid misschien ook meer haar heil zou zoeken in oudere mannen.

De ontmoeting met zijn vader die zij nog kende van vroeger, maakte het -hoewel nogal toevallig- wel interessanter, maar het wordt nooit echt duidelijk waarom zij nou zo'n impact had gemaakt op zijn leven. De band die zij vroeger hadden blijft immers onderbelicht en daardoor deed hun ontmoeting me emotioneel weinig.

Het einde vond ik ook wat jammer, omdat ik had gehoopt dat de film zou laten zien dat Michiel Huisman ouder wordt en zij niet. Qua plot is het dan ook jammer dat zij -net nu zij ervoor kiest om niet meer 'weg te rennen'- opnieuw een ongeluk krijgt die de 'spell' ongedaan maakt. Lekker makkelijke oplossing voor het leeftijdsprobleem (samen oud worden, hoera) maar tevens een nogal conventioneel einde.

avatar van Banjo
geplaatst: 10 december 2016, 22:19 uur [permalink]
Een mieren zoete en oninteressante film...
Ik kijk 10 keer liever The Curious Case of Benjamin Button (2008)

2 1/2 ster

avatar van hel1
geplaatst: 5 januari, 12:36 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijke film. Hij begint goed, sterke intro met mooie oude beelden. Maar dan, als de romantiek begint, tenenkrommend vreselijke dialogen tussen Blake en Michiel waarin zij continu de betweter moet zijn. Op de derde date wordt ze al meegenomen naar de schoonfamilie. Erg overdreven allemaal. Gelukkig wordt het naar het einde toe weer wat beter door de komst van Harrison Ford.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 15 januari, 21:58 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dromerige romantische film met een vleug fantasy. Best mooi en innemend, vrij goed gespeeld ook. Wanneer komt er nu eens een romantische film met lelijke mensen? Dat zou nogal wat zijn. Het lijkt wederom dat schoonheid en romantiek niet los kunnen staan van elkaar en dat is zo boring hollywoodiaans. Met een prent als Lively is het natuurlijk gegarandeerd touché.

Heeft verder ook enkele opvallend zwakke punten, die vooral naar het einde toe bovenkomen: de toevalligheid dat Ellis' vader een vroegere geliefde was, maar ook het einde, waarbij ze weer sterfelijk wordt komt de gemiddelde kijker van dit soort films goed uit. Ook de dialogen zijn niet altijd schitterend. Het leek me eerder dat Adaline toegaf aan Ellis' opdringerigheid dan er echt een klikmoment tussen beiden was. Het is een lieve en goedhartige film, maar ook een naieve film die een diepere filosofische onderbouwing over onsterfelijkheid miste. Verdict: OK, zonder meer

geplaatst: afgelopen zondag om 23:18 uur [permalink]
N00dles schreef:

Volledig mee eens. Erg sfeervol en mooi vormgegeven, maar uit het verhaal had veel meer gehaald kunnen worden.

geplaatst: afgelopen maandag om 10:02 uur [permalink]
Aardige film die pas weet te raken als Harrison Ford in beeld komt. Daarvoor was het zeker niet vervelend om te kijken, maar kabbelde het wat voort. Tevens was de voice-over die de hele film terug kwam niet te harden. Het gaf mij vooral het gevoel dat ik naar een lange trailer aan het kijken was en dat werkte erg storend. Het tweede gedeelte van de film maakte best wat goed ten opzichte van het eerste gedeelte van de film, maar de film steeg, wat mij betreft, nergens naar grote hoogte.

geplaatst: afgelopen maandag om 15:27 uur [permalink]
Dromenjager schreef:
Het tweede gedeelte van de film maakte best wat goed ten opzichte van het eerste gedeelte van de film.

Grappig, ik had juist precies het omgekeerde.

geplaatst: afgelopen maandag om 15:54 uur [permalink]
SmackItUp schreef:
Grappig, ik had juist precies het omgekeerde.
Ik denk dat het vooral te maken had dat er met de komst van Harrison Ford, voor mij in ieder geval, wat leven in de brouwerij kwam. Ik vond de film nogal voort kabbelen. Wellicht had ik er ook wat meer van verwacht na het zien van de trailer.

geplaatst: afgelopen maandag om 15:57 uur [permalink]
Dromenjager schreef:
Ik denk dat het vooral te maken had dat met de komst van Harrison Ford er, voor mij in ieder geval, wat leven in de brouwerij kwam. Ik vond de film nogal voort kabbelen. Wellicht had ik er ook wat meer van verwacht, na het zien van de trailer.

Ik begrijp je punt ook wel. In de tweede helft gebeurt er qua drama veel meer.

geplaatst: afgelopen maandag om 16:13 uur [permalink]
SmackItUp schreef:
Ik begrijp je punt ook wel. In de tweede helft gebeurt er qua drama veel meer. Vond het juist jammer. Het serene sfeertje van de eerste helft is dan nergens meer te bekennen.
Het is in ieder geval duidelijk een film met twee gezichten. Dat blijkt nu wel.