The Age of Adaline (2015)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Lee Toland Krieger
met Blake Lively, Michiel Huisman en Harrison Ford

Adaline is rond de eeuwwisseling geboren. Na een mysterieus ongeval in de jaren 30 blijft ze voor eeuwig jong. Na jaren van eenzaamheid ontmoet ze eindelijk een man voor wie het misschien de moeite waard is om haar onsterfelijkheid op te geven.

avatar van K. V.
Deze film eens bekeken en vond het niet mis. Toch wel een origineel verhaal die wist te boeien van begin tot einde. Verder zag de film er prima uit en kwam de cast ook overtuigend over. Nog een verrassende rol voor Harrison Ford.
Toch wel eens het bekijken waard.

avatar van tommykonijn
De verwachtingen waren laag, maar The Age of Adaline is een fijne film. Ik heb vooral genoten van de sprookjesachtige insteek waarvoor gekozen is, want dat is wat de film uiteindelijk geworden is: een modern sprookje. De cast speelt erg prettig: Blake Lively zet haar personage sympathiek neer en de chemie tussen haar en Michiel Huisman is prima. Hoewel het verloop van de film, inclusief de afloop, na verloop van tijd wel voorspelbaar wordt, gaat de film niet vervelen door de aangename sfeer die gecreëerd wordt. Ondanks dat dit een romantisch drama is, wordt het nooit overdreven sentimenteel. De niet te zwaarbeladen aanpak waar in plaats daarvan voor gekozen wordt, kan ik erg waarderen en zorgt ervoor dat dit een aandoenlijke film is geworden.

avatar van schoonetoonen
Mooi gegeven, maar heel oppervlakkig uitgewerkt, helaas. Dat zo'n poëtisch concept zo bol kan staan van de romantische clichés is echt een grote teleurstelling. Geen moment werd Ellie (heette het personage van Michiel Huisman zo?) een sympathiek karakter, hoewel dat niet lag aan zijn acteren. De beschreven acties in het scenario waren blijkbaar de input voor een opdringerig en stalkend personage. Vervelend om naar te kijken.
Nee. Niet voor herhaling vatbaar.

avatar van Capablanca
De werktitel van deze film was The curious case of Thierry Baudet.

Redelijk onderhoudend, vooral vanaf het moment dat Harrison Ford ten tonele verschijnt.

avatar van Lovelyboy
Prima drama-light dat vooral het eerste half uur qua verteltrant, begin en de vocie-over, erg te vergelijken is met The curious case of Benjamin Button. Net als in de laatste genoemde is er sprake van een afwijking in het verouderingsproces wat natuurlijk voor de nodige maatschappelijke maar ook prive en relationele problemen zorgt.

De film valt daarna vooral op door zijn gemakkelijke licht sprookjesachtige sfeer, een prima spelende Lively die niet alleen uitermate charmant is maar ook een bescheiden karakter met de nodige empathie en verdriet weet neer te zetten. De kanteling die de film qua plot maakt wanneer Ford zijn rentree maakt is even onherroepelijk als goed. De reeks aan gebeurtenissen die daar in gang gezet worden is even voorspelbaar als goed. behalve dat ik me afvroeg waarom ze nooit zelfmoord overwogen had leek het me vanaf het moment dat ze vertrok even logisch dat ze een ongeluk zou krijgen en gereanimeerd zou worden waarna alles weer in het correcte hersteld was. Zoetsappig wellicht maar niet storend.

Prima filmpje voor een keer, al is het alleen maar om de prima rol van Blake Lively.

avatar van Shadowed
Mwa.

Ondanks dat de film een best interessant idee heeft, is de uitwerking ervan eigenlijk schrikwekkend standaard en dat is heel jammer, want met een goed script en een interessant onderwerp had dit makkelijk kunnen werken eigenlijk.

Lively doet een stap naar echt serieus acteren en neemt daarvoor dus een echt serieuze rol aan. Echter is het dan ook jammer dat de karakters het grootste minpunt van de film zelf zijn. Vooral Lively zelf is helaas zo "goed" en meelevend dat het allemaal te ongeloofwaardig wordt.

De humor is zo "voorzichtig" dat je haast moet uitkijken, want het lijkt alsof je op heel duur glas aan het lopen bent. De film moet het dan ook meer hebben van de romantiek zelf, maar deze is ook wel heel erg binnen de lijntjes. Deze film is daar dus een typisch voorbeeld van regie die niets te bieden heeft.

Maar de omgeving ziet er dan wel weer netjes uit. Visueel is de film best verzorgd en in het begin had ik al het gevoel dat ik naar een film ging kijken met veel detail erin. Uiteindelijk ziet het er allemaal dan ook best keurig uit en soms breekt er wel een zoet momentje bij de kijker door.

Echter blijft de regie zelf te onopvallend en de karakters te "goed" en dat neemt de echte ervaring dan wel weer weg. Acteerwerk is in orde, dat wel, en Lively doet haar best om een goede poging te doen in haar carrière, maar de regie en het script zelf zijn helaas te zwak of onzichtbaar om deze film in de goede stijgers te leggen. Jammer.

Verrassende film, ik hou ervan ! begin was sterk, toen een iets minder stuk, maar vanaf de kennismaking met Harrison Ford kwam de vaart er weer in.

avatar van Riddierid
Het begon heel sterk. Deze film had meteen mijn aandacht te pakken, het is best wel een one of a kind film. Ik vond het wel weer typisch en sprookjesachtig dat er dus opeens de ''perfecte man'' voorbij komt waar ze dan ook uiteindelijk dus mee eindigt. Vind dat altijd een beetje overdreven ofso Het was een hele goede film iig. Begon voor mij als een 4,5, daalde toen wat en bleef ongeveer rond de 3,5/4 slingeren. Net 4.