The Age of Adaline (2015)

3,37

Verenigde Staten / Canada
Drama / Romantiek

geregisseerd door Lee Toland Krieger
met Blake Lively, Michiel Huisman en Harrison Ford

Adaline is rond de eeuwwisseling geboren. Na een mysterieus ongeval in de jaren 30 blijft ze voor eeuwig jong. Na jaren van eenzaamheid ontmoet ze eindelijk een man voor wie het misschien de moeite waard is om haar onsterfelijkheid op te geven.

110 BERICHTEN 29 MENINGEN
avatar van Proeneke
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Pfff, niets voor mij. Vivafilm met slagroom ,chocola en m&m 's op een bedje van tiramisu.

Whahaaa, en na 78 jaar valt er komeet op de maan (wannabe twilight zone voiceover) En BAM! Adelien is weer normaal, nadat ze door Arie Boomsma is gereanimeerd...Ja hoor, nog sterker : een kanarie van 5 kilo.
Oh nee, je verzint t nie! Als bewijs dat ze weer normaal is, vindt ze der eerste grijze haartje...man,man,man... en dat allemaal omdat der telomere structuren van haar genen weer op de goeie volgorde geschoten waren... hoeveel geluk heb je dan!!

Eeeeen iedereen een krentebol, wat een zaagfilm, jammer dat Indy zen zweep niet even liet spreken

avatar van Boenga

In het Belgische weekblad 'Humo' (toch 1 van de zeldzame tijdschriften die meer te bieden hebben dan ons te laten weten welk merk dierenvoeding Marco Borsato's buurvrouw aan haar hond geeft) krijgt deze film 0 (nul !) sterren, en de omschrijving 'lariefarie' (neologisme ?).
De 3,38* op dit moment hier doet bij mij dan toch enige twijfels oprijzen over hun recensent...

avatar van Metalfist
Ik heb die desbetreffende Humo indertijd gelezen en er staat me nog iets voor dat elke film toen een onvoldoende heeft gekregen, al waren niet alle reviews van de hand van (es). Bovendien een review waaruit je werkelijk totaal niet kunt uitmaken wat er slecht zou zijn aan de film.

avatar van Boenga

Inderdaad, twee keer 0 en één keer 1* (op 4 welteverstaan) die week (editie uit juni). En onderaan de pagina staat wel degelijk 'es'.
Het zijn literair leuke besprekingen, maar hij gaat wel al te vaak nogal kort door de bocht - in beide richtingen... Een beetje jammer wel. NB: ik heb in m'n pc een wantlist van een dikke 1000 dvd's. Ik blader door de tv-programma's en filmbesprekingen van elke Humo, en vanaf 2 of 2,5* (ook wel afhankelijk van bv het genre) bekijk ik de commentaren op MM. Soms zeer tegenstrijdig... Maar zo vul ik dus wel m'n wantlist aan.

Goede film met een origineel verhaal.

avatar van boemboem27
leuk romantisch drama die geen moment verveeld
goede cast goede acteerprestaties
echt het bekijken waard

Door een chemische reactie in haar lichaam wordt een vrouw van 29 plotseling geen dag ouder meer. Waarom dat is snap ik niet, maar dat kan ook niet, want dat wordt volgens de voice-over pas in 2035 ontdekt.
Van mij hoeft dit soort flauwekul niet. Toch heb ik mij best vermaakt, vooral dankzij het feit dat de niet overmatig getalenteerde Blake Lively en “onze eigen” Michiel Huisman zich in deze romantische film van hun beste zijden laten zien. Bovendien best grappig om de veel oudere Ellen Burstyn mee te maken als de dochter van Lively. Geen topper, maar goed te doen.

avatar van sofripa
Best leuk. Vooral door het meespelen van Huisman gekeken. Verhaal aardig maar wel erg gladjes dichtgeritst.Ford was niet onaardig. 3,5 sterren

avatar van HarmJanStegenga
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tja, ik trek het totaal idiote verhaaltje en haar wendingen met behulp van de daarbij behorende voice-over niet zo. Bij bepaalde dramatische scenes stond het lachen me naarder. Burstyn die Lively maar mama bleef noemen en die hond.. hoeveel heeft ze wel niet versleten op haar oude dag. 'The Age of Adeline' miste dus totaal haar dramatische impact. En dat is vooral waar deze film naar op zoek is mijns inziens.

Ik kan ook niet zoveel met het fundament (de oorzaak van haar niet ouder worden) waar de prent op leunt. Het ''sprookje'' werkt niet echt. Gelukkig wordt het allemaal vermakelijk en flitsend gebracht, waardoor de film makkelijk uit te zitten is. Naar het einde toe wordt het zo voorspelbaar als wat. Het auto ongeluk en dan die grijze haar.. bah, idioterie van de hoogste plank. Wel leuk om Harrison Ford weer 's te zien.

avatar van mnrk
I don't think I'll ever understand why so few people care about history.

Een prima doorsnee film met een net zo verhaal...

Het is de cast die deze film toch dat extra's mee geeft waardoor het boeiend blijft om naar te kijken, Michiel Huisman heeft mij zeer positief verrast in deze film...

avatar van IH88
“I don’t think I’ll ever understand why so few people care about history.”

Age of Adaline is een mooie, sfeervolle film. Een film die je vanaf het begin in een bepaalde stemming brengt en dat tot het einde vasthoudt. De cinematografie, de melancholieke pianomuziek, het acteren en de decors zorgen voor een nostalgisch gevoel.

Het verhaal geeft natuurlijk ook alle aanleiding voor een sfeervolle film. Adaline Bowman (Blake Lively) is een vrouw die in 1908 is geboren en na een ongeluk niet meer ouder wordt. Ze is al bijna 75 jaar 29 en dat is natuurlijk lastig als iedereen om je heen ouder wordt. Voor een relatie is er dus geen ruimte want wat heeft het voor zin als je geen toekomst met iemand kan opbouwen? Adaline heeft een dochter die al in haar zeventig is en een blinde vriendin die denkt dat ze van haar leeftijd is. Op een oud en nieuw feest ontmoet ze Ellis Jones (Michiel Huisman) en na wat aandringen van zijn kant gaat ze overstag en stemt ze in met een date. Wat volgt laat zich raden. Wanneer ze de ouders (Harrison Ford en Kathy Baker) van Ellis bezoeken wordt het nog gecompliceerder. Dat laatste gedeelte hangt van toevalligheden aan elkaar maar op dat moment ben je al ingepakt door de film en stoort het niet meer. Wat wel stoort is de perfectie van Ellis. Charmant, knap, veel geld, veel vrije tijd, mooi appartement, intelligent, echt geen enkele slechte eigenschap of iets anders wat mis met hem is. Michiel Huisman acteert goed en weet het allemaal wel te verkopen maar het irriteert. Blake Lively is ook sterk en weet Adaline een zekere volwassenheid mee te geven die past bij haar echte leeftijd. Haar stem is lager, haar kleding volwassener en haar hele doen en laten is die van iemand die een heel vol leven heeft gehad. Erg knap gedaan van Lively. Dikke pluim ook voor Harrison Ford die eindelijk weer eens een goede rol speelt. Ik had wel zonder die voice-over kunnen leven.

Age of Adaline is een aangename film met heerlijke acteurs. Ik had geen hoge verwachtingen van deze film maar heb genoten.

avatar van hutsekluts
Mooi mysterieus drama dat -hoe onmogelijk ook- niet aan geloofwaardigheid verliest. Blake Lively laat hier zien dat ze echt kan acteren. In the Green Lantern en The Town kon zij nog niet overtuigen om maar niet te spreken van de vreselijke serie Gossip Girl maar in Adaline zet ze overtuigend haar gelijknamige personage weer.

Leuke feelgood movie. Blake Lively is trouwens de mooiste actrice, die ik ooit heb gezien!

avatar van Jusstinb
Heb hem voor de 2e keer in het vliegtuig gezien.. Gewoon een leuk filmpje om te zien en verveelt ook niet! Blake Lively is hier trouwens beeldschoon, maakt het ook aangenaam voor het oog natuurlijk..

Beetje sci-fi maar dat stoort verder niet.. het gaat eigenlijk gewoonweg over een 'onmogelijke' liefde zoals vaak maar toch is dit anders dan de standaard romantiekfilm..

Enkele toevalligheden zijn erg 'hollywood' natuurlijk maar dat vergeven we Adaline

avatar van Rico Rüdiger
Het idee van een persoon die maar niet ouder wordt trok me wel, hier had echter veel meer mee gedaan kunnen worden. De personages waren goed tot uitmuntend. Lively als Adaline is een prachtige verschijning, Huisman heeft zijn looks en weet zijn rol ook prima neer te zetten en Harrison Ford is een topper. Maar dan het verhaal.. origineel (en een beetje ongeloofwaardig, al valt daar overheen te kijken) maar het kon me toch niet echt raken. Voor mij ontbrak een beetje de romantiek in de film. Een leuk wegkijkertje voor als je een middagje niks te doen hebt.

waardeloos en voorspelbaar. eigenlijk gebeurt er de hele film niks. De chemie tussen de hoofdpersonen is ook niet aanwezig.

avatar van très joliette
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Zeker lijkt het erg onrealistisch en heel toevallig allemaal. Maar laat dat even los, zie het gewoon als fictie, net zoals harry potter. Geniet van het originele verhaal, met goede acteurs, geweldige chemie, mooie beelden en blije einde. Ik vond het mooi.

Films waarin gespeeld wordt met de tijd wekken altijd mijn interesse en het moet wel een erg wanproduct zijn wil ik er een onvoldoende voor geven.
Zelfs als niet romanticus kon deze film mij wel bekoren.

avatar van apolicum
HarmJanStegenga schreef:
Bij bepaalde dramatische scenes stond het lachen me naarder. Burstyn die Lively maar mama bleef noemen.

Adaline was toch ook haar mama? Als mijn moeder door een bepaalde genetische niet-wetenschappelijk verklaarbare oorzaak op haar 30 jarige leeftijd niet meer zou verouderen, zou ik mijn moeder ook nog altijd "mama" noemen op mijn 80e verjaardag

avatar van Miszmi
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Prima film, ook weinig op aan te merken. Ik vond het mooi dat de dochter nog in leven was en Lively ook 'mama' noemde. Waar ik wel mijn vraagtekens bij had was het volgende Adaline is in 1908 geboren, de film speelt zich af in 2015. Adaline is op 29 jaar blijven hangen als ik het goed heb. Ze vertelt tegen de vader dat Adaline haar moeder is, dat zou betekenen dat haar moeder op 78-jarige leeftijd nog een kind gekregen heeft. Ik heb mij niet heel erg zitten ergeren aan dit feit, maar ik vond het toch echt een minpunt in de film. Slecht uitgedacht, totaal onnodig. Kwalitatief ligt deze film hoog, acteerprestaties om van te smullen en geen troep dat je dagelijks op tv ziet. Al met al heb ik erg van deze film genoten, maar bovenstaand feit heeft mij toch wel enige tijd beziggehouden. Mijn rekenvaardigheden zijn op zijn zachtst gezegd niet best, dus ben even bezig geweest met de berekening tijdens het kijken

Goeie film over een jonge vrouw die al bijna honderd jaar niet ouder is geworden. Een mooi liefdesdrama met een origineel en onderhoudend verhaal dat ook een paar goeie (maar ook wel toevallige) wendingen heeft. Rustig verteld, mooi in beeld gebracht en ook prima acteerwerk.

avatar van Nientje1980
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik heb mij niet heel erg zitten ergeren aan dit feit, maar ik vond het toch echt een minpunt in de film. Slecht uitgedacht, totaal onnodig. Kwalitatief ligt deze film hoog, acteerprestaties om van te smullen en geen troep dat je dagelijks op tv ziet. Al met al heb ik erg van deze film genoten, maar bovenstaand feit heeft mij toch wel enige tijd beziggehouden. Mijn rekenvaardigheden zijn op zijn zachtst gezegd niet best, dus ben even bezig geweest met de berekening tijdens het kijken [/quote]

Snap je beredenering wel, maar ook tegen die man heeft ze haar ware leeftijd verzwegen, ze was toen dus ook 29 (volgens eigen zeggen) Dus dan zou het wel kunnen....

avatar van Brabants
Visueel sterkte film met een zeer origineel verhaal wat garant staat voor een mooi liefdesdrama. Het verhaal kent sterke flashbacks maar de snelheid waarin het wetenschappelijke deel werd gepresenteerd was dan weer van wat mindere kwaliteit. Het acteerwerk was sterk maar toch vond ik de protagonist het minst van allemaal. Het leek alsof Blake Lively wat stijfjes in haar rol zat(zwakke emotionele uitingen) waarbij vooral haar rol als zijnde moeder van een (oudere) vrouw niet echt overtuigend was. Dit leek mij dan ook een miscasting. Het mocht er verder niet debet aan zijn dat het een sfeervolle en originele film was die de kijker toch zeker weet te vermaken.

avatar van cantforgetyou
Erg leuke film. Accepteer de regels die het fantasy verhaal heeft en dan krijg je een mooie emotionele romantische film voorgeschoteld. Leuk om Huisman in zo'n Amerikaanse film te zien spelen. Daar mogen we trots op zijn. Hij doet het erg goed. De meid is ook erg leuk om naar te kijken.

Heel mooie film is dit.
Prachtig fantasy verhaal, heel sereen gebracht door een puike cast, met o.a. Harrison Ford die hier een rol speelt naar zijn leeftijd !!
IK heb van deze film echt genoten, een prachtig verhaal is het, fantasy gegoten in een liefdesverhaal.
Toch warm aanbevolen deze prent !!

Een echt hedendaags sprookje.
Van begin tot eind behoud deze film de sfeer van een bepaalde nostalgie.
Heb echt genoten van deze film die zeer goed geacteerd is.

avatar van pierre18
Zeer netjes uitgewerkt deze film. Zo hoort het. Nergens overdreven, maar een verhaal op een mooie manier verteld. De film kreeg wel gelijk meer diepgang toen H.Ford tevoorschijn kwam.

avatar van Zwolle84
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Blijft een mooi sprookje dat in de intimiteit van de eigen huiskamer nog wat beter tot z'n recht komt dan in de bios.

Ja, het is onlogisch, maar je moet het dan ook zien als wat het is: een sprookje. Wel een erg triest sprookje, althans, in de eerste anderhalf uur, over een jonge oude vrouw die gehandicapt is met het eeuwige leven. Constant op de vlucht zijn, steeds weer te dealen hebben met de dood om je heen, je dochter bejaard zien worden; de subtiele audio en video en het fijne rustige tempo sluiten mooi aan bij het thema van de film.

De vergelijkingen met The Curious Case Of Benjamin Button liggen uiteraard op de loer, maar The Age Of Adaline is vooral veel subtieler en nuchterder. En daarmee af en toe ook een tikkeltje zoutloos. Dat klinkt harder dan het is want het stoort niet heel erg, maar het is zeker geen film met heel veel smoel.

Een ander minpuntje is onze vaderlandse trots Michiel Huisman. Waar de perfect gecaste Blake Lively met haar delicate spel precies de juiste noten raakt, ben ik me er bij Huisman constant ten volste van bewust dat ik naar een acteur voor een camera zit te kijken. Hij weet zijn karakter niet tot leven te brengen. Hij spreekt zijn dialogen accentloos uit, maar ze zijn nooit helemaal van hem.

Twee smetjes op een verder erg mooie, subtiele film.

avatar van Mr-Mcmovie
Heel mooie film. Dit soort romantiek drama's ligt mij helemaal.

In het begin met de narrator dat bezig is met uitleggen werd ik al helemaal in het verhaal gezogen en met een goed stukje acteerwerk van de mooie Blake Lively die perfect gecast is. Ook michiel huisman was best goed die ik vooral van Costa! ken en moet zeggen ik zie zijn acteerprestatie voor het eerst in een hollywood film en ben zeker niet teleurgesteld.
Ook Harrison Ford was goed maar dit soort rollen speelt hij met zijn ogen dicht.

Qua sentimenteel gedoe viel het goed mee en lag daar niet te veel druk op en gelukkig heeft de regiseur daar geen hoofdzaak van gemaakt.

Fantasiefilm die pas genietbaar wordt en wat spanning brengt vanaf het moment dat het bewaren van het geheim in gevaar komt en dan zijn we al een heel stuk opgeschoven.
Eigenlijk alleen maar romantische ontspanning met een uit de fantasiewereld gegrepen gegeven waarbij men er toch in slaagt een stukje emotie in te sluiten.
Zo zie je maar dat zolang we niet allemaal onsterfelijk zijn er niet zoveel pret aan verbonden is.
Blake Lively is best goed in haar rol