• 10.573 nieuwsartikelen

Met onder meer: Nina Hoss, Jacky Ido en Katja Flint

Gesproken taal: Duits en Engels

Releasedatum: 23 maart 2006

Plot Die Weisse Massai

Carola is op vakantie in Afrika. Wanneer haar reis ten einde loopt ontmoet ze de Samburu krijger Lemalian. Met zijn traditionele kledij en wapenuitrusting ziet hij er uit als de man van haar dromen. Carola wordt dan ook hals over kop verliefd. Het zal een ontmoeting met grote gevolgen worden. Ze besluit in Kenia te blijven en op zoek te gaan naar Lemalian. Tijdens de lange tocht die volgt door de Afrikaanse wildernis raakt ze bevriend met Elizabeth.

avatar van Lijkjuh

Lijkjuh

Het is een boeiend verhaal omdat het ook echt gebeurt is

avatar van kimberlyVD

kimberlyVD

Prachtig waargebeurd verhaal. 4****

avatar van lottetje

lottetje

Heel mooi verhaal.

Ik zag inderdaad ook een heleboel dingen terug van mijn eigen reis naar Afrika, en ik leef volledig met haar mee. Het is volgens mij zo verschikkelijk moeilijk om je aan te passen aan een volk zoals dat. Zeker als je alleen bent en je getrouwd bent met een man die leeft volgens de traditie daar en volgens de man-vrouw relatie.

Ergens was het wel een lieve man.

verder vond ik de film soms wel een beetje oppervlakkig inderdaad en hij ging een beetje te snel, maar het verhaal blijft mooi.

avatar van brunette588

brunette588

Erg oppervlakkige film, had er meer van verwacht gezien de recensies.

Jammer

avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

Erg moeilijk om over deze film te oordelen. Het verhaal was aangrijpend, en voor mij: nieuw. Daar tegenover stond weer de haast-geen-diepgang in het verhaal. Er werd weinig met emoties gespeeld en van de hak-op-de-tak verliepen de gebeurtenissen (in 1 dag beslis je dat je je hele leven opgeeft voor een massai die je misschien bij elkaar een uurtje hebt gezien...). Maar als ik lees dat het waargebeurd is: kan ik er niks tegenop inbrengen.

Mooie beelden van de natuur en van ''the bush''. Het is zo'n andere wereld dan hier, en het is gewoon adembenemend om naar te kijken. Versterkt mijn gevoelens om ooit naar Afrika te gaan, alleen maar sterker.

Het acteerwerk was gewoon niet realistisch en goed genoeg voor deze film, ik ergerde me soms aan Nina Hoss. Al met al, een redelijk goede film.

Toch een gemiste kans qua acteurs, en ook muzieksmaak (ik had veel liever de hele film Afrikaanse muziek gehoord dan dat overdreven-emotionele-pianospel). Was dit beter geweest, dan hadden ze flink gescoord.

2,5 sterren, met name voor de mooie beelden en Afrika-zelf.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Best wel een mooie film, teminste eens wat anders, en ook mooie beelden van afrika soms

avatar van Veni Vidi Film

Veni Vidi Film

Beetje zoetsappig, maar wel ok.

avatar van Sissi78

Sissi78

Echt een mooie film.....

avatar van notorious_kim

notorious_kim

ik vond het een zeer saaie sloome film die me nergens kon boeien. De film irriteerde me ook enorm, en nu ik lees dat dit op een waargebeurd verhaal is gebaseerd irriteert het mij nog veel erger. Ik vind het hoofdpersonage echt een kip zonder kop en de slechte acteerprestaties helpen hier niet bij. Mijn 1,5 sterren geef ik puur voor de inbeeldzetting.

avatar van madmax1

madmax1

Schitterend gemaakte Duitse film.

Prima geacteerd, prachtige kostuums mooi het landschap in beeld gebracht.

Lastige cultuur om daar te leven, als vreemdeling.

Boeiend vermaak.

avatar van Saldek

Saldek

Niet bepaald een film die ik nog eens zou willen zien. Het was 'm puur om het (waargebeurd) verhaal te doen die het verhaal interessant maakte voor mij. En nu ik het verhaal dus ken is het wel oké geweest.

Wel een aantal zeer fraaie beelden van landschappen, goede atmosfeer. En al is het misschien een vanzelfsprekendheid, ik kan er niets aan doen dat ik het waarderen kon dat zelfs de (voor ons) minder fraaie zeden en gewoonten in neutrale context werden weergegeven.

Lemalian bleef zo de krijger met de beste bedoelingen en Carola de (mogelijk wat impuslieve) dame uit het Westen.

Alles bij elkaar een 3,5*

avatar van Robi

Robi

Zwitserse vrouw wordt verliefd op een Keniaanse Massai-krijger, en besluit in Kenia te gaan wonen met alle cultuurverschillen en andere problemen. In het begin had ik zo iets van tsjonge waar zit ik naar te kijken, maar gaandeweg groei je dan toch in de film en wordt hij ook geloofwaardiger. Maar hij had wel wat korter gemogen. En zeker wat dieper, want wat was nou de echte beweegreden dat die twee wat in elkaar zagen?

avatar van MissCon

MissCon

Mooi verhaal, minder goed verfilmd en verkeerde titel. Echt bewondering voor de persoon, die dit allemaal beleefd heeft, maar om dit verhaal nu The White Masaï te noemen ? Zoals ik het zie, doet alleen hij de aanpassingen en zij niet zozeer ... ze spreekt na zoveel jaren nog steeds de taal niet, draagt de kleding niet, respecteert de gewoontes niet. Hij heeft enorm veel moeten slikken van haar en in zijn ogen en die van zijn cultuur gaf zij hem genoeg redenen om jaloers te zijn .. Ze heeft wel zoveel jaren zonder de luxe en familie gedaan, maar dat was ook geheel haar keuze ...

avatar van numb nuts

numb nuts

in love with a masai dan?hij alleen ben ik het niet mee eens,wat voor aanpassingen dan hij wil in het begin alles op zijn manier.hij moeten slikken no way dit is een volk die niet open staat voor nieuwe dingen en hij deet dat voor de helft uit liefde en wist door naar die dorpen met toeristen te gaan dat er meer was dan zijn volk(denk aan dat colaatje)denk dat zij de taal niet sprak omdat dat verkeerd in beeld is gebracht.waarom kon hij dan zo goed engels?

haar keuze ok,maar het was ook zijn keuze.

avatar van Dievegge

Dievegge

Het thema is interessant: een Duitse vrouw die in een vlaag van verliefdheid en idealisme een relatie begint met een Masaï. Na de wittebroodsweken blijkt de kloof tussen de twee culturen toch te groot. Het begin en het laatste halfuur zijn sterk; het middenstuk vond ik ma' saai.

avatar van bderbove

bderbove

Is een prachtige film. Vaak zeggen beelden veel meer dan woorden... Realistische beelden van Kenia en de Afrikaanse cultuur wordt prima weergegeven. Ik snap de lage scores hier niet. Is toch veel beter dan al die films die met een handcamera zijn gefilmd en waar tegen 500 km/u dialogen in verschijnen. Ik genoot van de rust van de film. Een toppertje.

avatar van frans123

frans123

Een niet echt boeiende film, ondanks het gegeven. Een blanke Westerse valt voor een Massai. Ze valt voor het plaatje, en 28 cm misschien... . Doe "lekker " je ding meid en wegwezen, en niet je hele hebben en houden, toekomst, en leven, opgeven voor een krijger, die alleen geitenkeutels heeft en te veel trots.. Dan krijg je met zoveel te maken , dat je weg wilt. Ik heb flink gezapt want ik vond het voorspelbaar Ik heb zelf meerdere malen te maken gehad met een vriendin van een andere cultuur en je loopt voortdurend tegen tegenstellingen/ misverstanden aan. Twee verschillende culturen op een kussen, daar komt de duivel tussen. "'Om elkaar geven" betekent niet altijd "met elkaar kunnen leven..Dat geldt ook voor dezelfde cultuur, achtergrond.
Dat die Zwitserse , dat vooraf niet in kon schatten is mij een raadsel..Liefde maakt blind....Ach liefde...was het niet lust? Hij blijkt toch een gentleman te zijn en laat haar met zijn dochter gaan]

avatar van frans123

frans123

Dievegge schreef:

Helemaal met je eens Na een half uur behoorlijk gezapt Laatste 15 minuten gezien.