De Overloper (2012)

Nederland
Misdaad

geregisseerd door Pieter van Rijn
met Victor Reinier, Angela Schijf en Halina Reijn

De relatie tussen Eva van Dongen en Floris Wolfs staat zwaar onder druk. Wolfs zit in de gevangenis voor het stelen van de vier miljoen euro overheidsgeld en Eva probeert hem te vergeten. Maar als Wolfs door een vormfout eerder vrijkomt en zich aansluit bij een stel criminelen komen ze elkaar, als tegenstanders, weer tegen in een wereld waarin niet alles is wat het lijkt. En waar vertrouwen van levensbelang blijkt…

avatar van Toontje G
Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Had de eerste 5 seizoenen van de serie gekeken en was toch wel benieuwd hoe het met de 4 miljoen zou aflopen. Het is een ingewikkeld verhaal geworden, volgens mij wist de regiseur het zelf ook niet meer hoe het nu zat. Raar einde. Nee de serie is beter.

flikken Maastricht geweldig Victor Reinier / Angela Schijf geweldig en de andere Acteurs ook

avatar van Huggy Bear
Behoorlijk ongeloofwaardig ,de aandachtige kijker zal veel ontdekken dat in de praktijk ( het dagelijkse leven ) ,compleet onmogelijk is . . .

avatar van missl
Natuurlijk zie je alles van mijlenver al aankomen maar het kijkt wel prima weg. Overigens vind ik dat Angela Schijf echt niet kan acteren, al valt dat in deze film wel mee. In de serie is ze soms echt een drama. Net een voldoende.

avatar van david bohm
Ronduit slecht. De serie Flikken heb ik niet gevolgd maar deze televisie-film is niet best. Haast alles ziet er knullig uit, een prestatie.
Dat niemand bij het uitschrijven van de dialogen heeft gezegd 'dit kan toch niet' is nauwelijks te geloven. Aan het plot en de rest ga ik geen woorden vuil maken.

avatar van Donkerwoud
Een beetje flauw om dit te gaan kijken zonder de bijbehorende serie gezien te hebben. Ik heb dus geen flauw idee óf en hoe dit aansluit op de verhaallijnen. Zo op zichzelf is het een aardige poging om iets van een Nederlandse actiefilm te maken. Hier heeft een redelijk budget ingezeten en ze hebben zeer aardige acteurs weten te strikken ervoor. Helaas blijft het wat knullig en wat statisch allemaal.

Een heel enkele keer, wanneer ik echt niets anders te doen heb, kijk ik wel eens naar een aflevering van de serie. Met wisselende waardering. Het is niet echt slecht, maar ook niet bijzonder. Dat geldt wat mij betreft ook voor deze speelfilmversie. Ik moet erbij zeggen dat dit soort politiefilms niet mijn favoriete genre is en dat scheelt natuurlijk ook.

Zojuist gekeken ,zonder ooit 1 aflevering gezien te hebben.
Ach, ik zou zeggen belabberd ,een voor het oog leuk in elkaar gezet actiewerk met helaas weinig resultaat. Het acteerwerk is zeer onder de maar, een opgezegd ritueel met weinig emotie, humor en alleszeggende blikken. Helaas.

pacohen schreef:
Zojuist gekeken ,zonder ooit 1 aflevering gezien te hebben.
Ach, ik zou zeggen belabberd ,een voor het oog leuk in elkaar gezet actiewerk met helaas weinig resultaat. Het acteerwerk is zeer onder de maat, een opgezegd ritueel met weinig emotie, humor en alleszeggende blikken. Helaas.

vandaag om 14:05 uur