Out of Time (2003)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Carl Franklin
met Denzel Washington, Sanaa Lathan en Eva Mendes

Matt Lee Whitlock (Washington) is een politie commissaris in het plaatsje Banyan Key, Florida. Hij onderzoekt daar een dubbele moord, en de verdenkingen richten zich op hem. Hij moet er alles aan doen om z'n collega's voor te blijven in het onderzoek, en zo de waarheid aan het licht te brengen.

casualjaantje
A beer in the hand is worth two in the fridge.

Vermakelijke, spannende maar ook voorspelbare thriller. Washington vervulde een goede rol en de nodige actie was ook aanwezig.

Standaard.

casualjaantje
AjaxRulezzz schreef:
Standaard verhaal, standaard actie, goed geacteerd. Een redelijke film dus.

Waarom een 3.5 als je het maar standaard en redelijk vindt..?

avatar van Corcicus
Niet al te best.
Zeker het eerste gedeelte wekte slaperigheid op met een oninteressant drama. De score maakte een gevoel van onverschilligheid los en de acteerprestaties vond ik maar zus en zo. Het tweede gedeelte is ietwat spannender met nog een zweem van suspense. Maar het kon niet meer baten: de speelduur is te lang voor het weinige dat ze te vertellen hebben.

avatar van Filmkriebel
Zwakke intrige die zwaar moet onderdoen voor het gelijkaardige No Way Out en als een losse flodder aanvoelt. Ik heb zowat dezelfde opmerkingen als Corcicus : oninteressant en een verspilling van talent voor Washington en Mendes.

avatar van weerwolf
heb de film niet uitgekeken, wat een flut film

avatar van DragQueen
Vermakelijke thriller, Met een aardig verhaal. De spanning zit er goed in, al is het geheel wat voorspelbaar. Verder zit Denzel Washington goed in zijn rol. Actie is volop aanwezig, en het is altijd leuk om de mooie Mendes voorbij zien te komen. 2,5 Ster. Net geen 3 waard. Daar is de film als geheel te standaard voor.

avatar van lutak
DragQueen schreef:

Ik vond deze film juist helemaal niet standaard, maar erg mysterieus. Maar goed daar blijven de meningen altijd over verdeeld. Voor mij een 3,5 ster. Het acteerwerk was ook erg goed vond ik.

avatar van K. V.
Een leuk zomers filmpje die me zeker niet verveelde. In het begin is de film niet zo interessant, maar eenmaal dat de doden vallen, was het een redelijk spannende film. De cast is ook de moeite: Denzel speelt meestal wel goed in z'n films en Eva mocht alweer haar mooie zelf zijn.
Verwacht geen al te grootse film, maar toch een goed tussendoortje.
Deze film heb 'k een tijdje (waarschijnlijk wel al meer dan een jaar ) geleden op de kop kunnen tikken in de FRS voor zo'n 2,99€ en hij was het zeker waard

avatar van Insignificance
Een pennetje, een bloemetje, een trackertje en zo zijn er nog wel wat voorbeelden van dingetjes die wel erg nadrukkelijk opduiken om later een rolletje te gaan spelen. Het duurt even voordat de basis is gelegd, maar daarna wordt het steeds heter onder de voeten van een solide Washington. Het is te veel een niemendalletje om het eens echt spannend te laten worden, al zitten er wel enkele redelijk geslaagde scènes in. Zoals iets met een fax en aan een balkon. De plot heeft vrij veel bochten en uiteindelijk ook eentje het uitvliegt, terwijl Eva Mendes als detective totaal niet serieus te nemen is. Niettemin een aangename thriller light met prettige muziek en een exotische locatie.

Er gebeurde veel in de film, dat maakte de film enigzins interessant en spannend. Tegelijk was het wel allemaal erg ongeloofwaardig, waardoor de film eerder op de lachspieren werkte. Een aardige film om eens te kijken als je niets te doen hebt.

avatar van Roger Thornhill
Extra leuk vanwege de bijrol van John Billingsley als Chae. Mooie dialoog: Chae: "I can quote you. You said: Those assholes from the DEA are at 8400, Southeast 63rd street." Whitlock: "No I did not. I'm very sorry. What I said, was: Those assholes from the DEA are at 8400, Southeast 53rd, Chae."

Het basisgegeven van de plot deed me nogal denken aan No way out (1987), maar misschien ben ik niet de eerste die dat opmerkt. Bovendien heb ik van beide films genoten, dus maakt me die overeenkomst niet zo veel uit.

Aardige maar ook één van de mindere films van Denzel

avatar van Alonzo
Af en toe heel spannend wel leuke film.
Ik ben zelf een grote fan van Denzel vandaar de 4*.
Maar het is wel een mindere film van hem idd.
Verhaal is op zich wel leuk.

avatar van Toontje G
Traag begin maar naarmate de film vordert komt er wel wat spanning en actie. Hij eindigt zoals te verwachten valt maar dat kan de pret niet drukken.

avatar van dalma
de film komt inderdaad traag op gang, maar hij wist mij toch de hele tijd te boeien. Ook een halve ster meer voor de knappe Eva Mendes.

avatar van Jawaddedadde
Niet onaardig.

Washington in een rol zonder al te veel actie, maar waarin hij wel stevig moet liegen en zich in allerhande bochten moet wringen om z'n collega's voor te blijven en zelf buiten verdenking te blijven. Dat gaat vrij lang goed - en het oogt nog behoorlijk geloofwaardig - maar op den duur loopt hij toch tegen de lamp.

Verder nog aardig wat eyecandy in de vorm van Mendez en Lathan, maar de ontknoping voelde helaas nogal geforceerd aan. Ook de rol van Cain is een tegenvaller. Moet toch de bad guy voorstellen maar krijgt verrekte weinig screentijd om zich te bewijzen.

avatar van Boneka
Gisteren weer eens bekeken nu op blu ray. Ziet er gewoon strak en goed uit. Mijn 3.5 ster blijft overeind. Gewoon een lekkere film om naar te kijken met twee mooie vrouwen in beeld. De film begint relaxt en zonnig met een lekker Cubaans deuntje. Na een half uur begint ie te lopen en dan blijft hij gewoon onderhoudend. Prima vermaakt met een degelijk plot al moet gezegd worden dat je hier natuurlijk op het eind nooit mee wegkomt.

avatar van Filmfan74
Dertien in een dozijn film, amper de moeite waard. Alleen de patholoog anatoom vond ik erg leuk. Het komt losjes in elkaar geflanst over en de actie (volgens mij maar 1 scene, de blakon scene) is lachwekkend slecht. Ik heb hem afgekeken omdat de strijk nog niet af was.

avatar van knusse stoel
Inderdaad Filmfan74, "13 in een dozijn" maar wel een aardige film, althans dat vonden wij tweetjes.
Gewoon een leuke film om naar te kijken en Washington is altijd weer een goede speler in een film, ook in deze. Niets op aan te merken, behalve dan die "13 in een dozijn".

Hoewel gemaakt volgens het bekende stramien, zag deze ouderwetse, pakkende en solide politiethriller er qua beeldmateriaal goed uit en was leuk om naar te lijken. Het verhaal, met een dosis humor, werd op een ontspannen wijze, dan weer met tempo verteld. De zomerse omgeving (Florida) werkte sfeer verhogend. De aantrekkelijke cast speelde soeverein en Denzel Washington maakte zijn reputatie als thrilleracteur waar.

avatar van Antonev
Vermakelijk misdaadfilmpje met een uitstekende Denzel Washington! Dit soort rollen zijn hem toch wel op het lijf geschreven. Het verhaal is aardig neergezet en heeft zo links en rechts wat verassingen. Vermakelijk om te zien hoe de commissaris te werk gaat om zijn fouten recht te zetten.

avatar van IH88
“Just never leave your wife. That's what happened to me.”
“I'd take the bullet.”

Prima film met veel suspense, actie, een lekker zomerse locatie en sterke acteurs. Washington is altijd wel goed en Mendes is natuurlijk een lust voor het oog. Belangrijker is dat de twee ook echt chemie hebben en hun gekibbel als een bijna gescheiden echtpaar is leuk om te volgen. Ook Billingsley heeft een grappige rol als lijkschouwer.

De film heeft een rustige opbouw en net wanneer het langdradig en saai begint te worden, schakelt de film een tandje bij en is het tot het einde toe genieten. Het verhaal heeft een aantal verassingen, en de manier waarop Washington zich uit iedere benarde situatie probeert te halen levert een aantal geweldige scènes op. Het einde is wat clichématig maar wel goed uitgewerkt en de grote twist had ik niet gelijk zien aankomen. Geen hoogvlieger maar zeker een aangename film.

Clapboy
Spannende thriller met sterk acteerwerk en mooie sfeervolle locaties. Goed opgebouwd en wat leuke onverwachte wendingen.
Spannend, stijlvol en mysterieus met een goed verhaal. Erg goede thriller.

avatar van SmackItUp
Lekker vlot actiefilmpje met een Washington in eenzelfde soort rol als altijd. Het verhaaltje stelt weinig voor, maar is toch op zijn manier beklemmend. Dit omdat de benarde situaties elkaar in rap tempo opvolgen. Billingsley is een aangename toevoeging aan de cast als sulletje. Heb mij dus geen moment verveeld. Werp daarbij een paar mooie dames en je hebt een behoorlijke actiefilmpje als tussendoortje.

TMP
Dit moet toch wel een van Denzel Washington's minste films zijn. Een flauw, voorspelbaar en beroerd plot, dat van toevalligheden aan elkaar hangt en geen moment verrast. Spannend is het dan ook zeker niet. Verder laat het acteerwerk ook te wensen over, alleen Washington en Mendes weten nog een enigszins acceptabele prestatie te leveren. Slechte film.