• 8.518.223 stemmen

Geregisseerd door: Carl Franklin

Met onder meer: Denzel Washington, Sanaa Lathan en Eva Mendes

Releasedatum: 20 mei 2004

Plot Out of Time

"The Clock Is Ticking..."

Matt Lee Whitlock (Washington) is een politie commissaris in het plaatsje Banyan Key, Florida. Hij onderzoekt daar een dubbele moord, en de verdenkingen richten zich op hem. Hij moet er alles aan doen om z'n collega's voor te blijven in het onderzoek, en zo de waarheid aan het licht te brengen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective

Alle Media

avatar van casualjaantje

casualjaantje

A beer in the hand is worth two in the fridge.

Vermakelijke, spannende maar ook voorspelbare thriller. Washington vervulde een goede rol en de nodige actie was ook aanwezig.

Standaard.

avatar van casualjaantje

casualjaantje

AjaxRulezzz schreef:

Standaard verhaal, standaard actie, goed geacteerd. Een redelijke film dus.

Waarom een 3.5 als je het maar standaard en redelijk vindt..?

avatar van Corcicus

Corcicus

Niet al te best.

Zeker het eerste gedeelte wekte slaperigheid op met een oninteressant drama. De score maakte een gevoel van onverschilligheid los en de acteerprestaties vond ik maar zus en zo. Het tweede gedeelte is ietwat spannender met nog een zweem van suspense. Maar het kon niet meer baten: de speelduur is te lang voor het weinige dat ze te vertellen hebben.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Zwakke intrige die zwaar moet onderdoen voor het gelijkaardige No Way Out en als een losse flodder aanvoelt. Ik heb zowat dezelfde opmerkingen als Corcicus : oninteressant en een verspilling van talent voor Washington en Mendes.

avatar van weerwolf

weerwolf

heb de film niet uitgekeken, wat een flut film

avatar van DragQueen

DragQueen

Vermakelijke thriller, Met een aardig verhaal. De spanning zit er goed in, al is het geheel wat voorspelbaar. Verder zit Denzel Washington goed in zijn rol. Actie is volop aanwezig, en het is altijd leuk om de mooie Mendes voorbij zien te komen. 2,5 Ster. Net geen 3 waard. Daar is de film als geheel te standaard voor.

avatar van lutak

lutak

DragQueen schreef:

Ik vond deze film juist helemaal niet standaard, maar erg mysterieus. Maar goed daar blijven de meningen altijd over verdeeld. Voor mij een 3,5 ster. Het acteerwerk was ook erg goed vond ik.

avatar van K. V.

K. V.

Een leuk zomers filmpje die me zeker niet verveelde. In het begin is de film niet zo interessant, maar eenmaal dat de doden vallen, was het een redelijk spannende film. De cast is ook de moeite: Denzel speelt meestal wel goed in z'n films en Eva mocht alweer haar mooie zelf zijn.

Verwacht geen al te grootse film, maar toch een goed tussendoortje.

Deze film heb 'k een tijdje (waarschijnlijk wel al meer dan een jaar ) geleden op de kop kunnen tikken in de FRS voor zo'n 2,99€ en hij was het zeker waard

Insignificance

Een pennetje, een bloemetje, een trackertje en zo zijn er nog wel wat voorbeelden van dingetjes die wel erg nadrukkelijk opduiken om later een rolletje te gaan spelen. Het duurt even voordat de basis is gelegd, maar daarna wordt het steeds heter onder de voeten van een solide Washington. Het is te veel een niemendalletje om het eens echt spannend te laten worden, al zitten er wel enkele redelijk geslaagde scènes in. Zoals iets met een fax en aan een balkon. De plot heeft vrij veel bochten en uiteindelijk ook eentje het uitvliegt, terwijl Eva Mendes als detective totaal niet serieus te nemen is. Niettemin een aangename thriller light met prettige muziek en een exotische locatie.

avatar van bsbubba

bsbubba

Er gebeurde veel in de film, dat maakte de film enigzins interessant en spannend. Tegelijk was het wel allemaal erg ongeloofwaardig, waardoor de film eerder op de lachspieren werkte. Een aardige film om eens te kijken als je niets te doen hebt.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 1981 stemmen

Extra leuk vanwege de bijrol van John Billingsley als Chae. Mooie dialoog: Chae: "I can quote you. You said: Those assholes from the DEA are at 8400, Southeast 63rd street." Whitlock: "No I did not. I'm very sorry. What I said, was: Those assholes from the DEA are at 8400, Southeast 53rd, Chae."

Het basisgegeven van de plot deed me nogal denken aan No way out (1987), maar misschien ben ik niet de eerste die dat opmerkt. Bovendien heb ik van beide films genoten, dus maakt me die overeenkomst niet zo veel uit.

avatar van papaEd

papaEd

Aardige maar ook één van de mindere films van Denzel

avatar van Alonzo

Alonzo

Af en toe heel spannend wel leuke film.

Ik ben zelf een grote fan van Denzel vandaar de 4*.

Maar het is wel een mindere film van hem idd.

Verhaal is op zich wel leuk.

avatar van Toontje G

Toontje G

Traag begin maar naarmate de film vordert komt er wel wat spanning en actie. Hij eindigt zoals te verwachten valt maar dat kan de pret niet drukken.

avatar van dalma

dalma

de film komt inderdaad traag op gang, maar hij wist mij toch de hele tijd te boeien. Ook een halve ster meer voor de knappe Eva Mendes.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Niet onaardig.

Washington in een rol zonder al te veel actie, maar waarin hij wel stevig moet liegen en zich in allerhande bochten moet wringen om z'n collega's voor te blijven en zelf buiten verdenking te blijven. Dat gaat vrij lang goed - en het oogt nog behoorlijk geloofwaardig - maar op den duur loopt hij toch tegen de lamp.

Verder nog aardig wat eyecandy in de vorm van Mendez en Lathan, maar de ontknoping voelde helaas nogal geforceerd aan. Ook de rol van Cain is een tegenvaller. Moet toch de bad guy voorstellen maar krijgt verrekte weinig screentijd om zich te bewijzen.

avatar van Boneka

Boneka

• 2032 berichten

Gisteren weer eens bekeken nu op blu ray. Ziet er gewoon strak en goed uit. Mijn 3.5 ster blijft overeind. Gewoon een lekkere film om naar te kijken met twee mooie vrouwen in beeld. De film begint relaxt en zonnig met een lekker Cubaans deuntje. Na een half uur begint ie te lopen en dan blijft hij gewoon onderhoudend. Prima vermaakt met een degelijk plot al moet gezegd worden dat je hier natuurlijk op het eind nooit mee wegkomt.

avatar van Filmfan74

Filmfan74

Dertien in een dozijn film, amper de moeite waard. Alleen de patholoog anatoom vond ik erg leuk. Het komt losjes in elkaar geflanst over en de actie (volgens mij maar 1 scene, de blakon scene) is lachwekkend slecht. Ik heb hem afgekeken omdat de strijk nog niet af was.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Inderdaad Filmfan74, "13 in een dozijn" maar wel een aardige film, althans dat vonden wij tweetjes.

Gewoon een leuke film om naar te kijken en Washington is altijd weer een goede speler in een film, ook in deze. Niets op aan te merken, behalve dan die "13 in een dozijn".

gauke

Hoewel gemaakt volgens het bekende stramien, zag deze ouderwetse, pakkende en solide politiethriller er qua beeldmateriaal goed uit en was leuk om naar te lijken. Het verhaal, met een dosis humor, werd op een ontspannen wijze, dan weer met tempo verteld. De zomerse omgeving (Florida) werkte sfeer verhogend. De aantrekkelijke cast speelde soeverein en Denzel Washington maakte zijn reputatie als thrilleracteur waar.

avatar van Antonev

Antonev

Vermakelijk misdaadfilmpje met een uitstekende Denzel Washington! Dit soort rollen zijn hem toch wel op het lijf geschreven. Het verhaal is aardig neergezet en heeft zo links en rechts wat verassingen. Vermakelijk om te zien hoe de commissaris te werk gaat om zijn fouten recht te zetten.

avatar van IH88

IH88

“Just never leave your wife. That's what happened to me.”

“I'd take the bullet.”

Prima film met veel suspense, actie, een lekker zomerse locatie en sterke acteurs. Washington is altijd wel goed en Mendes is natuurlijk een lust voor het oog. Belangrijker is dat de twee ook echt chemie hebben en hun gekibbel als een bijna gescheiden echtpaar is leuk om te volgen. Ook Billingsley heeft een grappige rol als lijkschouwer.

De film heeft een rustige opbouw en net wanneer het langdradig en saai begint te worden, schakelt de film een tandje bij en is het tot het einde toe genieten. Het verhaal heeft een aantal verassingen, en de manier waarop Washington zich uit iedere benarde situatie probeert te halen levert een aantal geweldige scènes op. Het einde is wat clichématig maar wel goed uitgewerkt en de grote twist had ik niet gelijk zien aankomen. Geen hoogvlieger maar zeker een aangename film.

avatar van Clapboy

Clapboy

Spannende thriller met sterk acteerwerk en mooie sfeervolle locaties. Goed opgebouwd en wat leuke onverwachte wendingen.

Spannend, stijlvol en mysterieus met een goed verhaal. Erg goede thriller.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Lekker vlot actiefilmpje met een Washington in eenzelfde soort rol als altijd. Het verhaaltje stelt weinig voor, maar is toch op zijn manier beklemmend. Dit omdat de benarde situaties elkaar in rap tempo opvolgen. Billingsley is een aangename toevoeging aan de cast als sulletje. Heb mij dus geen moment verveeld. Werp daarbij een paar mooie dames en je hebt een behoorlijke actiefilmpje als tussendoortje.

avatar van TMP

TMP

Dit moet toch wel een van Denzel Washington's minste films zijn. Een flauw, voorspelbaar en beroerd plot, dat van toevalligheden aan elkaar hangt en geen moment verrast. Spannend is het dan ook zeker niet. Verder laat het acteerwerk ook te wensen over, alleen Washington en Mendes weten nog een enigszins acceptabele prestatie te leveren. Slechte film.

Tarkus

Tarkus schreef:

Zeer goede film met een knap scenario.

Ook prima vertolkingen van zowel Denzel Washington, Eva Mendez, Sanaa Lathan en Dean Cain. En de beide meiden zijn dan ook nog eens heel leuk om zien....

Ik heb deze film enkele jaren geleden al eens gezien, en vond hem toen al goed en dat is ondertussen niet veranderd.

Een aanrader deze prent !!

Na het herbekijken van deze film is mijn mening erover niet veranderd.

Blijf dit een uitstekende film vinden.

avatar van AniSter

AniSter

Prima film: misdaad en thriller waardig. Op zich ben ik niet zo'n fan van Denzel maar het scheelt dat ik weet waar ik aan begin. Ik heb deze film destijds bij het verschijnen gezien en nu voor de tweede keer. Ik vind deze nog steeds even goed. Wat het plot betreft vind ik het bochten-wring-werk leuk bedacht, vooral het gevecht rondom de faxmachine. De vaart blijft er gedurende de gehele film goed in. Bij veel films valt de slotscene tegen. In deze film dus ook: als ik zou moeten kiezen tussen Mendez of 1 miljoen dollar, dan wist ik het wel..... stoppen met werken!

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Moeilijk te omschrijven genre voor deze film, maar zeker een leuke film!

Misdaad komt het dichtste bij, maar "echte" spanning zit er niet in, dus zeker geen misdaadthriller. Wel wat lichte actie en door de rol van John Billingsley enigszins wat humor.

Het samenspel van Washington en Billingsley deed mij een beetje denken aan "Lethal Weapon", maar dan wel de light versie.

Het verhaal is goed bedacht en prettig om te volgen, waarbij de hoofdrolspeler ineen situatie beland en bij elke keer wanneer hij het probeert op te lossen het eigenlijk alleen maar van kwaad tot erger wordt.

Normaliter zijn dat wat flauwe films, waarbij je denkt: "nee, niet dat ook nog eens", maar in deze film viel dat zeker mee.

Het acteerwerk van van de cast was niet heel bijzonder, maar voldeed. Van Denzel Washington was het (uiteraard) dik in orde en zaten er nog een aantal mooie plottwist in.

Geen "op het puntje van je stoel" film, maar wel lekker kijken!

7,5/8-

Peter Pan schreef:

"echte" spanning zit er niet in, dus zeker geen misdaadthriller.

Nou, dat lijkt me wel. Het hele idee van, zeg maar, de tweede helft van de film is dat Washington zich in een buitengewoon netelige situatie bevindt en zich daar op allerlei manieren probeert uit te redden. Ik zeg niet dat het allemaal spannend is, maar zo was het natuurlijk wel bedoeld.

Neo-noir dekt de lading ook wel, denk ik.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Insignificance schreef:

Neo-noir dekt de lading ook wel, denk ik.

De buitengewoon netelige situatie, waar hij zich probeert uit te redden, hoeft natuurlijk ook niet als spannend bedoeld te zijn, mede door de komische noot. Zo heb ik het in ieder geval niet ervaren.

Kevin bevind zich ook in tal van deze situaties, maar dat is geen moment spannend.....

(Home Alone )

Peter Pan schreef:

Comic relief?

De fax scène spreekt boekdelen. En anders die aan het balkon wel. Het zou me verbazen als er serieuze film sites zijn die dit niet (mede) typeren als thriller.

avatar van Brabants

Brabants

Out of Time is een vermakelijke film maar weinig hoogstaand. Ergens als je de naam Denzel ziet ga je toch meer verwachten van een film. In die zin viel het een beetje tegen.