• 8.523.991 stemmen

The Other End of the Line (2008)

Romantiek / Komedie | 106 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / India

Geregisseerd door: James Dodson

Met onder meer: Jesse Metcalfe, Shriya Saran en Larry Miller

Plot The Other End of the Line

Een mooie callcenter-medewerkster die werkt voor een creditcardfirma woont in India maar doet alsof ze in Amerika woont tegenover haar klanten. Ze krijgt een man aan de lijn waar ze meteen een klik mee heeft. Ze gaat naar San Francisco voor een romantische ontmoeting met de man. Ze besluit echter haar ware identiteit voor zich te houden...

imageimageimageimage

stinissen (crew films & series)

Aardige film zeer geschikt voor een vrouwenavond.

avatar van mutsieputs

mutsieputs

heerlijke niets aan de hand film...

Beetje softy.. maar oh zo romantisch!

avatar van MovieQueen

MovieQueen

zeer voorspelbaar, maar toch een leuk filmpje!

avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

Wat een mega foute hoes

avatar van movielife

movielife

voorspelbaar ,maar leuk filmpje niets meer niets minder

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1985 stemmen

Aardige film als je van het genre houdt. Van komedie is niet echt sprake, er valt weinig te lachen, al worden er pogingen gedaan de kijker te amuseren. Dat gebeurt enkel door een redelijk origineel verhaaltje te vertellen en dat in te laten vullen door Desperate Housewives-hunk Metcalfe en de opvallend slecht acterende Shriya Saran om elkaar heen te laten draaien.

Concept is dus wel aardig, doch vreselijk irritant voorspelbaar met véél slechte acteurs, niks bijzonders, zo weer vergeten.

avatar van dörpsgek

dörpsgek

verschrikkelijk clichematig en voorspelbaar, ondanks dat heb ik me niet verveeld.

Een film waar je niet teveel van moet verwachten en niet teveel bij moet nadenken, dan is ie namelijk best vermakelijk....

avatar van DisPater

DisPater

Niet voor de mannelijke kijker!

avatar van dragonmaster

dragonmaster

zonde van de tijd. wat een saaie, voorspelbare film. enige pluspunt is Saran, die er leuk uit ziet. maar om daar nou 100 minuten tijd in te steken, nee ..... had het eigenlijk al kunnen weten met dat verschrikkelijke lied dat bij het menu start.

Lekker romantisch, met grappige stukjes. Maar zoals iedereen al zegt, héél voorspelbaar.

Maar dat is niet erg, de film blijft vermakelijk.

3.5

avatar van Waku

Waku

Na een wat twijfelachtig begin, het acteerwerk aan Indiaanse kant zag er behoorlijk knullig uit, ontstaat er toch een warme en vermakelijke komedie. Voorspelbaar is het allemaal wel maar de film kijkt lekker weg. En eerlijk is eerlijk zelfs voor mannelijke kijkers is de komedie redelijk te behappen dankzij de prettige verschijning van Shriya Saran als Priya.

avatar van timburton

timburton

Slap verhaal, vol met flauwe cliché's en voorspelbare onrealistische gebeurtenissen. De Indische familie is op z'n zachts gezegd irritant en wat is dat nou voor reclamespotje die ze na lange tijd zwoegen in elkaar flatsen. Sorry, hoor. Maar aan zo'n slecht over nagedachte gebeurtenissen kan ik me ergeren. De goed acterende (en beeldschone) Shriya Saran maakt veel goed, maar kan deze Hollywood-aanfluiting niet redden.

avatar van sander.h

sander.h

Waku schreef:

Ik kan wel zelf een verhaaltje typen maar ik ben het eigenlijk volkomen met bovenstaande berichtje eens

avatar van Nancy1980

Nancy1980

Tja geen toppertje, maar gewoon een gezellige romcom voor als je niks te doen hebt.

avatar van soom

soom

Erg standaard romantische film, die alle platgetreden paden van de romantische film bewandelt, en niet echt verrast. Ook had ik niet echt het idee dat er iets van chemistry was tussen Jesse Metcalfe en Shriya Saran, maar ligt dat aan mij of was dat echt iets wat ontbrak?

Hoe dan ook, Shriya Saran is echt wel goed, erg knap, en Jesse Metcalfe, (hoewel hij een beetje een mindere factor is) doet toch wel zijn best.

Ik zit wel te twijfelen over een juist cijfer en een goede beoordeling... (3* dan maar).

avatar van Elineloves

Elineloves

Wat een heerlijk klef en zoetsappig filmpje is dit. Ik denk dat veel meisjes er stiekem wel van droomden om op een romantische manier ''Mr. Right'' te leren kennen, en zeker als hij nog eens zo knap blijkt te zijn als Metcalfe.. *Zwijmel*

Shriya Saran is echter de grootste verrassing. Kende haar niet, maar ze zette een overtuigende rol neer en ze straalt ontzettend veel sensualiteit uit. Van nieuwsgierigheid naar interesse naar verliefdheid..

Ja, ik ben om.

avatar van aburex

aburex

Aardige en leuke film

scorsese

Leuke romcom waarbij je van te voren het einde al ziet aankomen natuurlijk. De weg naar het uiteindelijke geluk is uiteraard voorzien van de gebruikelijke misverstanden. Ook het cultuurverschil tussen de twee speelt hen parten.

De familie van het meisje is een beetje irritant, maar de romance is goed te verteren. Dit komt grotendeels door de stralende Shirya Saran die overigens erg goed is met haar twee accenten.

avatar van daxclusive

daxclusive

• 2073 stemmen

Leuke film, erg gelachen.

Sterke cast o.a. Jesse Metcalfe

De moeite waard

avatar van daxclusive

daxclusive

• 2073 stemmen

Hectometerpaal schreef:

Wat een mega foute hoes

Het is niet de standaard hoes ervan

De meeste dvds in de winkel hebben een totaal andere hoes

BBarbie

Charmante film, die een beetje te veel op twee gedachten hinkt. Enerzijds een romantische komedie en anderzijds een klucht. Dit laatste had wel wat minder gemogen, want niet alle grappen zijn geslaagd.

Het romantische deel zit best aardig in elkaar. Dat is vooral de verdienste van Shriya Saran, wat een plaatje!

avatar van predator

predator

DisPater schreef:

Niet voor de mannelijke kijker!

Nou, ik kijk graag naar Shriya Saran

Maar ik snap wel wat je bedoelt..... , Zoetsappige film.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Ook als man genoten van deze film. zou er niet om thuis blijven, maar zeker een leeuk wegkijkfilmpje!

En mijn vriendin zei over het cliche:

Het mag dan misschien cliche zijn, maar hoeveel mensen durven nu écht hun hart te volgen?

avatar van mikey

mikey

Okay in deze film zit het saaiste meisje. En de allersaaiste date ooit gefilmd.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

aardige doorsnee rom-com...

avatar van arveladze

arveladze

Shirya, wat leuke actrice en een super mooie vrouw!! Leuke film, leuke thema alleen kan die familie niet acteren en zijn de 'grappige' stukjes niet grappig maar irritant. Maar Shirya... Niet te lang in haar ogen kijken want je bent zo flieft!!

avatar van arveladze

arveladze

Leuk thema*

avatar van Dick2008

Dick2008

Leek me niks deze film maar heb ik er uiteindelijk toch maar aan gewaagd en nog grotendeels goed bevallen ook. Het is een lowbudget film, deels India (Adlabs) deels Amerikaans (MGM). Ik dacht het is weer zo'n romantische komedie waar er honderden van zijn maar dat valt nog best mee en is het toch wel een mix van romcom en romantische drama. Aan het einde wordt het zelfs nog wel wat ontroerend.

Het komediegehalte is erg laag en gelukkig maar. Al zitten er ook wel een aantal grappige momenten in zoals met die hoteldirecteur (Larry Miller) en die homo's.

Wel wordt er erg de tijd voor genomen en niet zoals in The Guru dat hij al zo goed als meteen naar Amerika vertrekt om daar zijn geluk te beproeven. Toch is het juist wel leuk om te zien hoe de beide hoofdrolspelers langzaam nader tot elkaar komen.

Hierdoor is de film wel aan de wat te lange kant. Er zitten gedeelten in en die hadden wel weggelaten kunnen worden. Zeker in het midden zitten er wat kleffe en saaie stukken in.

De eerste en tweede ontmoeting buiten het telefonisch contact zijn erg leuk gedaan. Maar i.p.v dat ze huiswaarts keert, dit zou je eerder in een romcom verwachten, blijft ze toch nog een tijd in San Francisco. En het duurt erg lang, pas na tweederde film, komt de toevallige ontmaskering. Waarna het verhaal nog later in hoog tempo standaard wordt afgerond. Ondanks goede montage nogal onevenwichtige film met een aantal versnelde opnamen, wat niet had gehoeven en dan weer (te) lange gedeelten .

Jesse Metcalfe doet het wel aardig al deed hij me wel wat denken aan Josh Duhamel in Win a Date with Tad Hamilton! (2004). Shriya Saran doet het eveneens aardig. De vriendin/collega van Priya, Tara Sharma als Zia speelt trouwens ook leuk. Alleen Sara Foster, als Emory de vriendin van Granger komt er matig uit. De vader wordt ook niet slecht neergezet. En zorgen die cultuurbotsingen nog voor een stukje luchtig drama. De veelvuldige overschakelingen tussen Mumbai en San Francisco zijn sfeervol gedaan. 4.0/3.0/4.0

avatar van missl

missl

Prima romantisch verhaaltje zoals er zoveel zijn, morgen weer vergeten maar voor nu oke.

avatar van Lebarron

Lebarron

The Other End Of The Line is een romcom die gaat over de typische New Yorker Granger Woodruff(Jesse Metcalfe). Granger is een snelle, beetje gladde reclamejongen en heeft alles wat zijn hartje begeert: succes, geld, een mooi appartement in Manhattan en een model als vriendin. Hij komt in contact met callcentermedewerkster Jennifer David wanneer hij slachtoffer blijkt van creditcardfraude. Jennifer blijkt in werkelijkheid de in Mumbai, India woonachtige Priya Sethi (Shriya Saran) die wegens outsourcing voor de creditcardmaatschappij werkt. Tijdens hun vele telefoontjes hebben ze een klik en daarom reist Priya af naar Amerika om hem te ontmoeten.

De film is ietwat uit balans voor een romcom. Het comedy gedeelte slaat niet echt aan. Het is vooral flauwe humor rondom de karikaturale familie van Priya. Dit is vooral gedaan om aan te tonen dat Priya een buitenbeentje is, dus is het niet zo zeer stigmatiserend voor Indiërs maar wel erg flauw want haar familieleden waren wel erg vreemd. Die horkerige hoteleigenaar was best grappig maar zijn rare personeelsleden sloegen de plank mis. Ook die beste vriend van Granger voegde weinig toe. Het romgedeelte is daarentegen wel goed. De film bevat namelijk wel gewoon alle ingrediënten die een romantische film moet hebben. Een simpel verhaal over een op het eerste oog onmogelijke liefde en een zoete happy ending vertolkt door een knappe male lead, althans dat vonden de dames bij mij thuis, en een mooie female lead, dus ik was ook een happy camper. Metcalfe doet wat hij altijd doet maar het is Shriya Saran die de film draagt met haar prachtige verschijning. Haar acteren liet soms wel wat te wensen over maar haar verlegen en gereserveeerde houding contrasteren daarentegen wel mooi met haar prachtige looks waardoor ze toch iets extra's bracht. Verder vond ik het onderliggende thema van joboutsourcing naar het buitenland een leuke invalshoek. Meestal belicht men dat enkel vanuit een negatief perspectief.

The Other End Of The Line is een romcom die te weinig com biedt maar op het romvlak wel alles biedt. Hij is echt geen topper maar ook niet bar slecht. Gewoon prima voor een keertje. Hij krijgt van mij 3*. 2,5 voor de film en een halve extra vanwege de prachtige Shriya Saran!