Drive Me Crazy (1999)

geregisseerd door John Schultz
met Melissa Joan Hart, Adrian Grenier en Ali Larter

Nicole is een populair meisje met stijl dat alleen maar met twee dingen bezig is: het eindfeest van school en het vinden van een goeie date om mee te nemen naar dat feest. Maar als de jongen waar ze mee wil gaan een ander heeft, moet ze een vervanger vinden. Ze neemt de nerderige zoon van de buren, en verzorgt hem helemaal tot hij een echte heer is.

avatar van TimZor
Ging hem kijken vanwege Ali Larter (blijft altijd leuk he) voor de rest gewoon een vrij standaard rom/com maar zeker niet verkeerd om eens gezien te hebben. Net geen voldoende.

avatar van Grindhouse88
Nee, kon me er niet echt in vinden. Beste acteerwerk kwam van Ali Larter, jammer dat ze geen grotere rol in de film had...

avatar van Richard_Voorhees
Verschrikkelijk standaard tienerfilmpje, maar toch erg leuk om te kijken, vooral door al die acteurs en actrices die voor mij in ieder geval wat nostalgische waarde hebben. Volgens mij zag ik zelfs Mario López (Saved by the Bell) nog even voorbij komen. Waarschijnlijk ben ik deze film over een week weer vergeten, maar hij kijkt in ieder geval lekker weg.

avatar van Regen
Geen geniale film nee, maar dat hoor je ook niet te verwachten van een highschoolfilmpje. Ik heb mij wel redelijk vermaakt.

avatar van IH88
“You think you're so James Dean, Chase!”

Drive Me Crazy is een aardige coming of age film die ondanks de vele clichés toch met een redelijk origineel verhaal komt rond tieners op een high school. Daar zijn al tal van films over gemaakt en Drive Me Crazy vindt het wiel absoluut niet opnieuw uit maar door het tempo, de muziek en het acteerwerk van sommige acteurs is het geen vervelende film geworden.

Melissa Joan Hart en Adrian Grenier zijn leuk samen en hun scènes zijn dan ook de hoogtepunten in de film. De andere personages ben je zo weer vergeten en zelfs de humoristische side-kick en de bitchy best friend zijn erg matig uitgewerkt. Meestal zijn dit juist de personages die dit soort films van kleur voorzien maar hier wil het niet lukken om buiten Hart en Grenier ook maar één personage interessant te maken. Nee, Drive Me Crazy drijft op de chemie van zijn twee hoofdrolspelers en gelukkig weten ze te overtuigen in een voor de rest middelmatige film.