Desperately Seeking Santa (2011)

Canada

geregisseerd door Craig Pryce
met Laura Vandervoort, Nick Zano en Paula Brancati

Jennifer, een jonge, ambitieuze vrouw heeft de leiding over een niet goed lopend winkelcentrum in Boston. Om het oude winkelcentrum en haar baan te behouden word er een wedstrijd verzonnen: "Wie is de nieuwe Santa?" David probeert zijn vaders pizzeria te redden en wint uiteindelijk de wedstrijd. Vonken vliegen van hem en Jennifer af. Echter, complicaties ontstaan wanneer het aan het licht komt dat het bedrijf waar Jennifer voor werkt hetzelfde is dat probeert Davids familiebedrijf te sluiten.

avatar van Kliko_Green
Een leuke en gezellige familiefilm voor de feestdagen.

avatar van Mr. Chiel
Leuk bedacht verhaal, al weet je al direct hoe het af zal gaan lopen... 'Komedie' zou ik het nu ook niet noemen, meer romantiek/drama. Kijkt lekker weg, kerstsfeer, kerstmuziek (vreselijke hippe muziek, dat dan weer wel..). Kleine 7.

avatar van 1311811
Daar het in het begin meer een dansfilm leek te zijn, had de film toch nog wel wat om 't lijf. Matig acteerwerk, voorspelbaar, clichématig, maar goed vol te houden tot en met het einde.

Kijkt lekker weg. Leuke en gezellige kerstsfeer. Uiteraard zie je alles ruim van tevoren aankomen in deze film maar dat is zeker niet storend. Lekkere kop warme chocolademelk er bij en kijken maar!

avatar van Miszmi
Een vrij standaard film, maar wel met een leuk en goed uitgewerkt verhaal. Het verhaal is vrij uniek, het verloop van de film is niet uniek. Het is een prima film om rond de feestdagen te kijken.

De acteerprestaties zijn vrij matig, maar toch kon ik goed met de personages meeleven. Het mij er dus niet heel erg aan gestoord. Zano sprak op sommige momenten vrij onduidelijk, lang leve de ondertiteling. Hier ergerde ik mij wel aan als hij lang aan het woord was.

Het einde gaat allemaal wat snel, maar het verhaal is wel goed afgesloten. Het is jammer dat het plot eigenlijk al veel over de film heeft verraden. Je hoeft geen tovenaar te zijn om te bedenken wie de nieuwe ‘Santa’ wordt, maar dat het bedrijf waar ze voor werken degene is die de pizzeria weg wil hebben, had wel verrassend kunnen zijn. Al met al een leuke film om eens gezien te hebben, maar verwacht niet dat het me heel lang bij gaat blijven allemaal, 3*.

avatar van Aapje81
Na Marry Me at Christmas (2017) en Christmas Encore (2017) is dit de derde kerstfilm die ik dit seizoen zie.

Men neme weer de vertrouwde ingrediënten: Een man met een nadrukkelijke kaaklijn en een blonde actrice die meer bezig is met fitnessen dan met acteren. Beide doen het in deze film overigens niet onverdienstelijk. Er is wel sprake van enige chemie en Laura Vandervoort doet het net wat beter dan in de gemiddelde actie of horrorfilm waar ze normaal gesproken in meedoet. Nick Zeno heb ik nooit eerder gezien maar hij past perfect in de ABC wereld die ook verantwoordelijk zijn voor series als Revenge - TvMeter.nl en Once Upon a Time - TvMeter.nl

Verder is het nog positief om te melden dat er net wat meer cynisme in deze kerstfilm zit dan normaal. De muziek werkelijk verschrikkelijk is maar dat dan toch weer recht wordt getrokken door een paar scherpere randjes.

Alles bij elkaar duurt de film net wat te lang maar kijkt wel lekker weg. Prima vermaak voor het kerstseizoen.

Gemiddeld.