Christmas Cottage (2008)

Verenigde Staten / Canada
Drama / Familie

geregisseerd door Michael Campus
met Peter O'Toole, Jared Padalecki en Marcia Gay Harden

Gebaseerd op het schilderij 'The Christmas Cottage' van Thomas Kinkade, is dit het verhaal over een kleine gemeenschap die onder leiding van een oude mentor de familie Kinkade te hulp schiet als zij hun huis dreigen te verliezen. Dit alles op de dag voor Kerst en de inspiratie voor de jonge Thomas Kinkade om zijn meesterwerk te maken.

avatar van Pieter Montana
Officiële Site
Wat een mooie trailer !

die vrouw is dat niet die iritante vrouw van de mist

yep de enige echte

en het is ook die vrouw, wat erg goed speelde in
'' meet joe black ''

avatar van sonyjh
zeker geen slechte kerstfilm.

avatar van matthijs_013
Aardige film. Geen hoogvlieger, maar ook niet slecht. De sfeer is erg barmhartig en sentimenteel. Op en top een kerstfilm dus, zonder de fantasie dan.

avatar van Norma
Die kneuterige, kitcherige tafereeltjes van warm verlichte cottages hebben voor mij toch altijd wel wat zo rond deze tijd van het jaar, dus vol goede zin begon ik aan deze film. Helaas....geen kneuterige tafereeltjes, wél een verzameling irritante personages, vervelende grappig bedoelde situaties rondom een kerstvoorstelling en een uitgekauwde moraal die klef, voorspelbaar en zonder inspiratie gebracht wordt.

sweinsteiger
Christmas Cottage

Heerlijk tussendoortje om te kijken in de winter. Kan niet tippen aan The bishop's wife, maar toch. Vroeger vond ik hem niet mooi, maar beter geworden na de 2 de kijkbeurt vorig jaar in de winter.

3***

avatar van Jediron
Een redelijke kerstfilm, met idd wel wat schoonheidfoutjes maar toch de moeite waard.

avatar van 606
kerst sfeer ten top, echt een ontroerende film met prachtige beelden en een heel mooi verhaal. En wat een top acteer werk van Peter O' Toole.

4 sterren